memebuy23buy

S50/S52/M52/M50-moottori E30:iin

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • EMP
    replied
    Originally posted by Skarpa View Post
    Jos M20 Getragin tai muun väärässä kulmassa olevan laatikon asentaa M5X-moottorin perään, niin aiheutuuko vinosta asennosta haittaa laatikon voitelulle? Saako muokatun vaihteensiirtovivuston pelaamaan ihan jouhevasti ja hyvällä tuntumalla? Mietiskelen dieselin 6-v laatikkoa. Dieselkoneet taitavat olla kaikki M20 kallistuskulmalla. Laatikon pituudesta aiheutuu tietysti pientä lisäpohdiskelua, kun siirtovivustosta tulee olemattoman lyhyt.
    Voiteluun en ota kantaa. Mutta onhan noita käytetty joten eiköhän sen vivuston toimimaan saa. Se pyöreä tankohan pitäs olla vaan sit 10° kierretty että keppi normaali asennossa.
    Mikset osta suoraan bensan 6v askia? Niin olis suoraan oikeessa asennossa.

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Jos M20 Getragin tai muun väärässä kulmassa olevan laatikon asentaa M5X-moottorin perään, niin aiheutuuko vinosta asennosta haittaa laatikon voitelulle? Saako muokatun vaihteensiirtovivuston pelaamaan ihan jouhevasti ja hyvällä tuntumalla? Mietiskelen dieselin 6-v laatikkoa. Dieselkoneet taitavat olla kaikki M20 kallistuskulmalla. Laatikon pituudesta aiheutuu tietysti pientä lisäpohdiskelua, kun siirtovivustosta tulee olemattoman lyhyt.
    Last edited by Skarpa; 02-06-2016, 11:12.

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    Originally posted by Bemssi View Post
    Onko joku rakennellut näihin m50 swappeihin orkkis vakkaria?:think
    hansenilla on
    tais olla kaikki muut e30:stä mutta kaasuvaijeri m50, en oo ihan varma.
    kurkkaa topikista jos lukisi tai kysy privalla

    Leave a comment:


  • Bemssi
    replied
    Onko joku rakennellut näihin m50 swappeihin orkkis vakkaria?:think

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Joku e38 tms öljypohja tais olla sovellettavissa, jos en ihan väärin muista. Mutta ei tosiaan e39
    Ainakin e38 sihti on sopiva niin varmaan öljypohjakin, kohtuu harvassa vaan nuo 728 öljypohjat

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Joku e38 tms öljypohja tais olla sovellettavissa, jos en ihan väärin muista. Mutta ei tosiaan e39

    Leave a comment:


  • bmw89
    replied
    Eikös se ole vastaava kuin e36 eli ei onnistu

    Leave a comment:


  • Tumelz
    replied
    Pystyykö e39:n öljypohjaa käyttämään m52 swapissa?

    Leave a comment:


  • Habala
    replied
    Tandempumpun viimeisen osion pystyi poistamaan, jolloin pumppuntoimii kuten normaali. Muistaakseni kansien alta löytyi männät joiden poistamisen jälkeen ylimääräisen reiän pystyi tulppaamaan.

    Leave a comment:


  • vaappu
    replied
    ettei olis perän tandem pumppu? perän tason säätö ? jos tulppaat se räjähtää.
    vaiha toinen normi tilalle

    Leave a comment:


  • laurimikola
    replied
    Tehostin kyssäri

    Omaan kolmekymppiin tulossa e34:sen m50b25 tekniikka. E34:sen m50 tehostajanpumpussa 3 banjoliitintä ja vanhassa m20:ssä oli kaksi. Mitä teen tälle ylimääräiselle banjoliittimelle. Voiko sen tukkia vai kuinka?

    Autoon tulossa siis e34 pumppu ja e30 hammastanko. Onnistuuko edes näillä eväillä vai pitääkö olla eri pumppu. :think

    Kiitoksia etukäteen

    -Lauri

    Leave a comment:


  • EMP
    replied
    Originally posted by Axum View Post
    jees, kiitos tiedosta.

    on tosiaan e36 johtosarja ja lueskelin että e36:ssa mittaristo käyttää perän nopeustietoa ja ABS:ltä tulee tieto sitten DME:lle.

    helpoinhan tuo olisi tietenkin koodata pois, jos osais
    Itse käytin sitä valmista britti virisoftaa. Siinähän oli tuo, ews, ym. turhat valmiiksi poistettu.

    Leave a comment:


  • Axum
    replied
    jees, kiitos tiedosta.

    on tosiaan e36 johtosarja ja lueskelin että e36:ssa mittaristo käyttää perän nopeustietoa ja ABS:ltä tulee tieto sitten DME:lle.

    helpoinhan tuo olisi tietenkin koodata pois, jos osais

    Leave a comment:


  • EMP
    replied
    Originally posted by Axum View Post
    Mistä/miten nopeustieto DME:lle? tiedon puutumisen takia ei kierrä kuin 5400 rpm.

    MS 41.0 kyseessä.
    Jos e36 johtosarja niin pin9 oli ruskea punainen johto. Siinä on e36:ssa absilta tuleva nopeustieto.
    Siihen kun laittaa sen e30 mittaristolta tulevan nopeuden niin toimii.

    Ja pystyy myös ecusta poistamaan tuon että ei tarvitse nopeustietoa.

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    Mittaristolta tulee moottorin liittimeen musta tai mustavalkoinen

    Paas kysyen emp:ltä kun saattoi olla niin että jotain signaalia pitää olla dsc:ltä/abs antureilta

    Muistan että tota selviteltiin yksi ilta mutta en muista selvisikö johtoja mulkkaamalla vai pitikö dme:tä muokata, juttua tästä saattaa löytyä sen aiemmasta cabrio topikista

    Leave a comment:

Working...
X