Announcement

Collapse
No announcement yet.

S50/S52/M52/M50-moottori E30:iin

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Skarpa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2007
    • 3406
    • Kotka

    Jos M20 Getragin tai muun väärässä kulmassa olevan laatikon asentaa M5X-moottorin perään, niin aiheutuuko vinosta asennosta haittaa laatikon voitelulle? Saako muokatun vaihteensiirtovivuston pelaamaan ihan jouhevasti ja hyvällä tuntumalla? Mietiskelen dieselin 6-v laatikkoa. Dieselkoneet taitavat olla kaikki M20 kallistuskulmalla. Laatikon pituudesta aiheutuu tietysti pientä lisäpohdiskelua, kun siirtovivustosta tulee olemattoman lyhyt.
    Last edited by Skarpa; 02-06-2016, 12:12.
    BMW E30 - Hitsaamisen iloa

    E30 Armo "330i"

    Comment

    • EMP
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2006
      • 823
      • Kuusjoki

      Originally posted by Skarpa View Post
      Jos M20 Getragin tai muun väärässä kulmassa olevan laatikon asentaa M5X-moottorin perään, niin aiheutuuko vinosta asennosta haittaa laatikon voitelulle? Saako muokatun vaihteensiirtovivuston pelaamaan ihan jouhevasti ja hyvällä tuntumalla? Mietiskelen dieselin 6-v laatikkoa. Dieselkoneet taitavat olla kaikki M20 kallistuskulmalla. Laatikon pituudesta aiheutuu tietysti pientä lisäpohdiskelua, kun siirtovivustosta tulee olemattoman lyhyt.
      Voiteluun en ota kantaa. Mutta onhan noita käytetty joten eiköhän sen vivuston toimimaan saa. Se pyöreä tankohan pitäs olla vaan sit 10° kierretty että keppi normaali asennossa.
      Mikset osta suoraan bensan 6v askia? Niin olis suoraan oikeessa asennossa.
      E30 318i 2d M52B27 "eta"

      Comment

      • Skarpa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2007
        • 3406
        • Kotka

        Originally posted by EMP View Post
        Voiteluun en ota kantaa. Mutta onhan noita käytetty joten eiköhän sen vivuston toimimaan saa. Se pyöreä tankohan pitäs olla vaan sit 10° kierretty että keppi normaali asennossa.
        Mikset osta suoraan bensan 6v askia? Niin olis suoraan oikeessa asennossa.
        Neloskoneisen dieselin askit tuppaa olemaan ainakin puolet halvempia kuin kutoskoneisen bensamallin (sama perusaski), mut jos sopivaan hintaan tulee vastaan bensakoneen laatikko, niin mikä ettei.
        Last edited by Skarpa; 02-06-2016, 17:10.
        BMW E30 - Hitsaamisen iloa

        E30 Armo "330i"

        Comment

        • EMP
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2006
          • 823
          • Kuusjoki

          Originally posted by Skarpa View Post
          Neloskoneisen dieselin askit tuppaa olemaan ainakin puolet halvempia kuin kutoskoneisen bensamallin (sama perusaski), mut jos sopivaan hintaan tulee vastaan bensakoneen laatikko, niin mikä ettei.
          Joo ohan nuo halvempia. Ja tosiaan sama askihan se on. Mallimerkinnässäkin vain yhden kirjaimen ero.
          No saksastahan noita bensan askeja saa n.700e! Tietty niit diiselin askeja saa kyl halvemmalla.
          E30 318i 2d M52B27 "eta"

          Comment

          • sierra88
            Newbiemmer
            • Jul 2013
            • 1
            • turku

            Onko jollain suoraa linkkiä e30 -86 prefacelift (pyöreänmallinen liitin) ja e34 -93 m50 525 johtosarjan kaavioita. Pitäisi naittaa yhteen, mutta en ainakaan heti löytänyt siihen sopivaa sähkökaaviota. Pitääkö huomioida jotain kun automaatin johtosarja.

            Comment

            • Jynqq
              Bimmer Rookie
              • Apr 2013
              • 142
              • JKL

              minkäslainen startti pitäisi olla, kun on m50b25, ja laatikoksi vaihtui Ekolmekympistä 260Getrag? Käykö E30 starttimoottori?
              EX:
              E30M50 -91Brillantrot
              E30 Turbo

              M-B Sprinter
              VW..
              4X E30
              F11
              E92
              E61
              F30
              Fiat dethleffs -06
              Vw golf

              Comment

              • Pazi88
                Moderator
                • Jan 2007
                • 11122
                • Oulu

                Startti vauhtipyörä mukaan. M50 vauhtis = m50 startti. M20 vauhtis = m20 startti.

                Instagram, YouTube kanava
                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                Comment

                • Jynqq
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2013
                  • 142
                  • JKL

                  Originally posted by Pazi88 View Post
                  Startti vauhtipyörä mukaan. M50 vauhtis = m50 startti. M20 vauhtis = m20 startti.
                  Hmm.. tällä hetkellä m50vauhtis ja m50 startti. Ongelmana on siis se, että vaihdoin laatikon niin startatessa startti pitää törkeen kovan äänen, mutta käynnistyy kuitenkin. Eli startti on väärässä asennossa tms..?
                  Ja siis tätä ei todellakan kuulunut ennenkuin vaihdoin lootan.
                  EX:
                  E30M50 -91Brillantrot
                  E30 Turbo

                  M-B Sprinter
                  VW..
                  4X E30
                  F11
                  E92
                  E61
                  F30
                  Fiat dethleffs -06
                  Vw golf

                  Comment

                  • Jynqq
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2013
                    • 142
                    • JKL

                    Mjoo.. startti ongelma selvisi. Oli hiukan väärässä asennossa...
                    Sitten tulikin uusi ongelma. Ykkösen mäntä paskana.
                    Pitäisiköhän pistää suoraa uusi kone kokonaan keulille vai tehdä remppa tohon..
                    Onko muilla ollut mäntien kanssa ongelmaa m50b25 koneella?
                    EX:
                    E30M50 -91Brillantrot
                    E30 Turbo

                    M-B Sprinter
                    VW..
                    4X E30
                    F11
                    E92
                    E61
                    F30
                    Fiat dethleffs -06
                    Vw golf

                    Comment

                    • Skarpa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2007
                      • 3406
                      • Kotka

                      Originally posted by Jynqq View Post
                      Mjoo.. startti ongelma selvisi. Oli hiukan väärässä asennossa...
                      Sitten tulikin uusi ongelma. Ykkösen mäntä paskana.
                      Pitäisiköhän pistää suoraa uusi kone kokonaan keulille vai tehdä remppa tohon..
                      Onko muilla ollut mäntien kanssa ongelmaa m50b25 koneella?
                      Minkälaista vauriota männässä? Todennäköisesti männän hajoamiseen on joku syy, ei ne näissä varsinaista kulutuskamaa ole.
                      BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                      E30 Armo "330i"

                      Comment

                      • Jynqq
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2013
                        • 142
                        • JKL

                        Originally posted by Skarpa View Post
                        Minkälaista vauriota männässä? Todennäköisesti männän hajoamiseen on joku syy, ei ne näissä varsinaista kulutuskamaa ole.
                        Mäntä halki.. Syytä on vaikee sanoa, mutta sytkänennakot, ja ohjelmat boxissa luultavasti tämän takana. :think
                        EX:
                        E30M50 -91Brillantrot
                        E30 Turbo

                        M-B Sprinter
                        VW..
                        4X E30
                        F11
                        E92
                        E61
                        F30
                        Fiat dethleffs -06
                        Vw golf

                        Comment

                        • bimmer1234
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2009
                          • 38
                          • pohjois-savo

                          Moi
                          nytpä ois automaatti e36:sen vm 94 vanos.. johtosarjan purku käsillä eli pitäs automaatin piuhat purkaa pois.. Oliko se näin että kaikki automaatin piuhat sai katkoa pois vai pitikö jotain yhdistellä uudelleen tai jättää katkomatta? dme on bosch 413 loppunen..
                          Ainakin pari piuhaa näyttäs menevän dme:eeltä suoraan automaatin boksin pinniin 35 DKT interface ja pinniin 40 ingnition timing intervention nämä ainakin siis tulevat suoraan dmeeltä automaatin boksiin eivät oo niissä kumisissa nippuliittimissä..
                          e39 540i m-sport manuaali & e30 316i(m50b25)

                          Comment

                          • Jynqq
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2013
                            • 142
                            • JKL

                            mikä on momentti m50 vauhtipyörän pulteille? varmaan joku 105nm? entäs kiertokangen?
                            ja vielä semmonenkin että onko e36m50b25 öljypumppu eri kuin e34m50b25?
                            EX:
                            E30M50 -91Brillantrot
                            E30 Turbo

                            M-B Sprinter
                            VW..
                            4X E30
                            F11
                            E92
                            E61
                            F30
                            Fiat dethleffs -06
                            Vw golf

                            Comment

                            • hellion
                              BTCF Member
                              • Jan 2005
                              • 176
                              • -

                              Originally posted by Jynqq View Post
                              mikä on momentti m50 vauhtipyörän pulteille? varmaan joku 105nm? entäs kiertokangen?
                              ja vielä semmonenkin että onko e36m50b25 öljypumppu eri kuin e34m50b25?

                              Momentit: http://whatismycar.com/files/bmw_bol...ifications.pdf

                              Pumppu on sama, mutta imuputki eri. Vanos-koneisen pumpussa on isommat sisuskalut.
                              E30
                              Forever and still counting

                              Comment

                              • Rocla
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2002
                                • 7692
                                • Kajaani

                                Originally posted by Jynqq View Post
                                Mjoo.. startti ongelma selvisi. Oli hiukan väärässä asennossa...
                                Miten se oli väärässä asennossa?

                                Itsellä nimittäin sama ongelma, jäljistä päätelleen bendix pohjaa vauhtipyörään.

                                Ja alkoi vaihteiston vaihdosta, käytin startin pois uudelleen ja koitin varmistaa että on oikein, mutta ei muutosta.

                                Oisko voinut olla semmoista että oli aluperin shimmattu kauemmas enkä huomannut sitä purkaessa...
                                Olli.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎