Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmw89
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2010
    • 565
    • Ulvila

    bensapintaa vähän nostettiin ja muutenkin kaasari putsattiin kunnolla. oli suuttimet aikas komiassa kunnossa ja kohokammion pohjallakin jotain shittiä
    Last edited by bmw89; 17-08-2016, 21:57.
    -E30 "316i"

    ex. e46 328i,

    Comment

    • japa!
      BTCF Member
      • Jan 2014
      • 13
      • Jyväskylä

      M40B18 kaasarikone.

      Lähtee hyvin käymään lämpimänä ja kylmänä, mutta heti kun menee vähän pakkaselle kylmänä hankala sahata käyntiin. Vinkkejä? Automaattiryyppy on mutta toimiikohan?

      Ja sit auto sammuu monesti kun ajelee ja laittaa kytkimen pohjaan rullatessaan esim. risteykseen tai liikenneympyrään? Mutta tyhjäkäynnillä auto käy hyvin ja pysyy tyhjäkäynnillä ilman että sammuu paitsi tossa tilanteessa että vedon jälkeen.

      Auto nykii ja ei muutenkaan vedä iha alhaalta. Sit kun saa kierroksia koneeseen nii sit mennään.

      Alotan vaihtamalla tulpat ja ilmanputsarin kun niitä en vielä ole kattonu kun just vasta toissapäivänä tämän ostin. Ja on muuten eka E30, ja eka kaasarikone mitä mulla on ja tähän mennessä en ainakaan ole tykännyt kun ei meinaa käydä kunnolla. Ehkä tuo kaasari ei niin kamala ole kun vähän oppii ronklaamaan?

      Jos jollain ois mulle tälläseen jotain pyöreetä Sportti rattia tarjota niin on suotavaa ja vaihdekeppiä saa tarjota kanssa jossa ei olis puslassa väljää. On meinaa soppakauha kerraksee.
      Last edited by japa!; 01-01-2015, 18:24.

      Comment

      • Pretoriaani
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2009
        • 3842
        • Hyvinkää, Finland

        Originally posted by japa! View Post
        M40B18 kaasarikone.
        Niin mikä?
        I don't lose sleep over the opinion of sheep.

        Comment

        • japa!
          BTCF Member
          • Jan 2014
          • 13
          • Jyväskylä

          Arvelinki täältä saavan vastauksen. Kaasaripeli siis ja edellinen omistaja väitti olevan m40b18. Eikös ne ole ruiskuja... Auto siis E30 316 vm. 88 ja kaasarilla... Mikä kaasari näissä on vakiona ja mikäs tuo kone sit on...? Ketjukone kuitenkin... käsittääkseni...

          Comment

          • janituz
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2008
            • 858
            • nummi-pusula

            Originally posted by japa! View Post
            Arvelinki täältä saavan vastauksen. Kaasaripeli siis ja edellinen omistaja väitti olevan m40b18. Eikös ne ole ruiskuja... Auto siis E30 316 vm. 88 ja kaasarilla... Mikä kaasari näissä on vakiona ja mikäs tuo kone sit on...? Ketjukone kuitenkin... käsittääkseni...
            m10b18 pierburgin kaasarilla. Melkee vaihtaa sinne korvauskaasarin tilalle kun noi pierpurgit koskaa toimi niinku kuuluu.
            e46 330da -01
            E46 320d -00
            E30 323i -85 "pommikone"
            Projekti: E30 325i -86
            Projekti: E21 315 -83
            Ex: E30 318i mit m10i -89

            Comment

            • japa!
              BTCF Member
              • Jan 2014
              • 13
              • Jyväskylä

              Onko hintavia paketteja noi kovauskaasarit? Voisin sellasen poistaa jos jollain ois mulle sellanen myydä!!

              Comment

              • Haukkis
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 1366
                • Valkeala

                Kuinka paljon ehjä M40 bensapumppu ottaa virtaa? Tai tietääkö kukaan pumpun tehoa? Mulla ottaa 9A. 7,5A sulake palaa parin sekunnin käytön jälkeen, pumppu rikki? Pumppu kuitenkin pyörii mutta kuullostaa vaivaiselta, eikä kone käynnisty eikä edes lupaa

                Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i

                Comment

                • HujaudeR
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 110
                  • JKL

                  m40 316iivarissa huomasin tänään että kytkin ei irrota kunnolla, jarrunesteen pinta oli laskenut hieman minimin alle. Lisäsin jarrunesteitä mutta siltikään ei orrota kokonaan. Viittaakos tuo nyt siihen että onko sieltä antautunut kytkimen työ vai pääsylinteri? :think
                  Bmw 328i cabriolet cosmosswartc..cosmosswar...cosmos... No se metallinhohtomusta, kyllä te tiedätte

                  Comment

                  • smpovers
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2006
                    • 2372
                    • Tammela

                    Originally posted by HujaudeR View Post
                    m40 316iivarissa huomasin tänään että kytkin ei irrota kunnolla, jarrunesteen pinta oli laskenut hieman minimin alle. Lisäsin jarrunesteitä mutta siltikään ei orrota kokonaan. Viittaakos tuo nyt siihen että onko sieltä antautunut kytkimen työ vai pääsylinteri? :think
                    Työsylinteriä veikkaisin. Omistamissani e30:ssä niitä on mennyt yhteensä 3kpl. Sehän on myös paljon helpompi vaihtaakkin kun pääsylinteri.
                    Jos työsylinteri vuotaa niin tiputtaahan se nestettä auton alle.
                    Mutta voihan sekin olla mahdollista, että jarrujen kulumisen takia nesteen taso on pikkuhiljaa laskenut ja sitten kytkimen pääsylinteri on päässyt hörppään ilmaa.
                    Last edited by smpovers; 02-01-2015, 22:36.
                    BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
                    BMW 330d touring e46 -05
                    Ford Cortina Mk2 1600 -70
                    ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

                    Comment

                    • HujaudeR
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 110
                      • JKL

                      Originally posted by smpovers View Post
                      Työsylinteriä veikkaisin. Omistamissani e30:ssä niitä on mennyt yhteensä 3kpl. Sehän on myös paljon helpompi vaihtaakkin kun pääsylinteri.
                      Jos työsylinteri vuotaa niin tiputtaahan se nestettä auton alle.
                      Mutta voihan sekin olla mahdollista, että jarrujen kulumisen takia nesteen taso on pikkuhiljaa laskenut ja sitten kytkimen pääsylinteri on päässyt hörppään ilmaa.
                      Laitoin nyt illalla vielä nestesäiliön täyteen ja renkutin kytkintä parikymmentä kertaa huomenna katsottava toimiiko ja onko nesteen pinta laskenut. Jos ei vieläkään irrota niin sitten kai se on vaihdettava tuo työsylinteri
                      Bmw 328i cabriolet cosmosswartc..cosmosswar...cosmos... No se metallinhohtomusta, kyllä te tiedätte

                      Comment

                      • T3
                        BTCF Member
                        • Oct 2003
                        • 8530
                        • Karhe

                        Originally posted by HujaudeR View Post
                        Laitoin nyt illalla vielä nestesäiliön täyteen ja renkutin kytkintä parikymmentä kertaa huomenna katsottava toimiiko ja onko nesteen pinta laskenut. Jos ei vieläkään irrota niin sitten kai se on vaihdettava tuo työsylinteri
                        Jos irrotat ratinaluspahvin, niin villi veikkaus että se on yläpuolelta ihan nesteessä ja sylkkä vuotaa.
                        .

                        Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                        Comment

                        • smpovers
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2006
                          • 2372
                          • Tammela

                          Purin tossa tourinkista keskuslukon osia irti.
                          1. Etuovissa oli mikrokytkimet. Mikäs virka niillä on? Laittaa ovet takalukkoon vai?
                          2. Kun noi romut siirtää keskuslukottomaan sedaniin, niin meneekö ovien lukkomekanismit myös vaihtoon? http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...or_lock_front/
                          3.Keskuslukottomassa takaluukun avaus ei näytä onnistuvan pelkällä keskuslukon moottorin lisäyksellä. Onko lukko jotenkin modattavissa keskuslukolle?
                          4.Olen luullut että jos e30 on keskuslukolla niin samassa johtonipussa kulkee myös sähkölasien johdot. Näin ei tässä kuitenkaan ollut. Miksi?
                          BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
                          BMW 330d touring e46 -05
                          Ford Cortina Mk2 1600 -70
                          ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

                          Comment

                          • eekolmekyssine
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2014
                            • 49
                            • finland

                            Mikähän bemaria taas vaivaa.. Kyseessä 316i e30 vm. 89
                            Eli lämpömittari alkoi seilaamaan puolivälin ja yhen pykälän välissä, ja auto myös sammui kesken ajon mystisesti ja meni hetki että lähti käyntiin, jonka jälkeen toimi moitteettomasti taas pientä nykimistä lukuun ottamatta..?

                            Comment

                            • HujaudeR
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 110
                              • JKL

                              Originally posted by T3 View Post
                              Jos irrotat ratinaluspahvin, niin villi veikkaus että se on yläpuolelta ihan nesteessä ja sylkkä vuotaa.
                              Eli siis. Jos ratinaluspahvin takaa löytyy nestettä = pääsylinteri vaihtoon. Jos ei löydy = työsylinteri vaihtoon?
                              Bmw 328i cabriolet cosmosswartc..cosmosswar...cosmos... No se metallinhohtomusta, kyllä te tiedätte

                              Comment

                              • pazq
                                BTCF Member
                                • Jan 2008
                                • 3167
                                • 47200

                                Originally posted by HujaudeR View Post
                                Eli siis. Jos ratinaluspahvin takaa löytyy nestettä = pääsylinteri vaihtoon. Jos ei löydy = työsylinteri vaihtoon?
                                No kyllä, jos se jostain kytkimen osista vuotaa. Voi toki olla joku liitoskin huono. Mutta halvin ainakin ensiks tarkistaa että mistä se kusee..

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎