memebuy23buy

E30 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • T3
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 8530
    • Karhe

    Originally posted by beemkeemo View Post
    Pysyykö jakohihnan vaihtamaan ilman koneen irroitusta?
    Originally posted by Axum View Post
    tottakai, visko ja syyläri irti.
    Miksi syyläri pitäisi irrottaa. Eihän se ole mitenkään tiellä jakohihnaa vaihdettaessa. Viskon ja tunnelin lisäksi myös yksi vesiletku ja hihnan alempi/ylempi suojakoppa, virranjakajan kansi yms pientä.
    .

    Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

    Comment

    • Axum
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 4416
      • Kuopio

      Originally posted by T3 View Post
      Miksi syyläri pitäisi irrottaa. Eihän se ole mitenkään tiellä jakohihnaa vaihdettaessa. Viskon ja tunnelin lisäksi myös yksi vesiletku ja hihnan alempi/ylempi suojakoppa, virranjakajan kansi yms pientä.
      joo.. ei ole tosiaan pakko irroittaa mutta itsellä meni syyläri vaihtoon niin otin pois tieltä.
      - E30 325i M52B28TU Cabriolet
      - E39 528ia
      - KUOPION PUTKIMIEHET -team
      - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

      Puretaan 520ia -97
      https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

      Comment

      • Aosod
        Bimmer Rookie
        • Apr 2015
        • 39
        • kerava

        Mites toi ajoitus tossa m40b18 koneessa kun vauhtipyörän merkki on kohallaan ei ylemmän rattaan nuoli näytä 1 tulpanjohdon kohdalle mihkä sen kaiketi pitäisi näyttä.Onko siis sytytys päin vittua ja pystyykö muutes tuon sytytyksen kattomaan nokasta kuntoon?

        Comment

        • andhu
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2012
          • 535
          • vihti

          Hetkiinnen, siis olet jakoa katsomassa? Laitat sen 8mm tapin sinne lohkon reikään, joka osuu vauhtipyörään ja otat venttilikopan irti, katsot siitä että nokka akselin neliö palikka on samassa linjassa kannen kanssa. Hyvin simppeliä.
          E30 316 Turbo

          Comment

          • tereppa
            Bimmer Rookie
            • Aug 2013
            • 56
            • Ruokolahti

            semmonen ongelma että e30 vm-84 ei toimi vilkun palautus.
            Pitäisikö sen ratin muovi "ulokkeen" ohimennessään pyyhkäistä se villku pois päältä ns pystysuoralla liikkeellä? Eli pitäisikö vilkun lähteä pois päältä kun nostaa tai laskee sitä "tappia" kun ratti ei ole paikallaan ja vilkku päällä?
            Nyt vilkku menee pois päältä vain kuin nostaa tai laskee sitä tappia ja painaa sitä ääriasennossa pohjaan (siis vilkun viikseä päin).

            Ne viiksen jouset näytävät olevan ehjät ja kun rattia kääntää niin vilkku koittaa palautua tai ainakin viiksi nyksähtää mutta ei kuitenkaan palaudu ikinä.

            Vähän epäselvää tekstiä, mutta toivottavasti joku ymmärtää pointin

            Comment

            • petrolhead
              Moderator
              • Feb 2004
              • 13793
              • Hyvinkää

              Menee aika herkästi vilkkuviiksestä paskaksi se palautustoimintovipstaaki.
              2015 VW Crafter
              1984 BMW 316
              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

              Comment

              • Bemssi
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2010
                • 868
                • Kerkkoo

                Onko ideoita, että millä saan etupuskurin irti? Joku joskus vetänyt toisen pultin pyöreeksi ja toinen on tanan kovaa kiinni.

                Comment

                • GOOFY
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2005
                  • 4139
                  • .

                  Korissa vai puskurissa, pre vai facelifti?

                  Rälläkkä...
                  E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                  Comment

                  • Bemssi
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2010
                    • 868
                    • Kerkkoo

                    Facelift ja torx pultit. Pitäis tuo hiekkapelti saada vaihdettuu parempaa tuossa 320..

                    Comment

                    • ruupanen
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2006
                      • 5169
                      • Joensuu

                      Ohjeita E30 cabin katon vaihtoon? Mitä liimaa käytetty?
                      E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                      Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                      Comment

                      • tomppad
                        Newbiemmer
                        • Jan 2014
                        • 5
                        • Turku

                        e30 m10 moottorilla. lämmöt nousee,keittää ja paine tuntuu myös syylärin letkuilla. mitenkäs päin nuo sisäkennolle menevät letkut pitäisi olla onko merkitystä ees kuin päin laittaa. kun on niin, että kannelta tuleva on alemmassa liitoksessa, ylempi sitten lohkossa näin ollen lämmintäkin tulee ja vesi kiertää, mutta ovatko noin oikein? jos meinaan kääntää toistepäin ei virtaa kunnolla kennon läpi on kansipahvia vaihettu, termostaattia, sisäkennoa ohitettu, vesipumppu irroitettu ja tarkastettu, mutta aina vaan sama ongelma ,että keittämään rupeaa. alkaa olee ideat vähissä mistä tämä johtuu. Tosiaan alunperin m40 ja vaihettu m10 tilalle. niin siksi ei varmuutta letkujen paikoista.

                        Comment

                        • JJT
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6694
                          • .......

                          Originally posted by ruupanen View Post
                          Ohjeita E30 cabin katon vaihtoon? Mitä liimaa käytetty?
                          Kontaktiliimaa ainakin ohjeissa sanottiin.
                          Vähintään yksi kaveri kannattaa olla apuna.
                          Huolella kannattaa rätti kohdistaa runkoon.
                          Myyn:
                          M10/20/52 E30-E36 osia

                          Comment

                          • Miku
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 2624
                            • Kajaani

                            Originally posted by tomppad View Post
                            e30 m10 moottorilla. lämmöt nousee,keittää ja paine tuntuu myös syylärin letkuilla. mitenkäs päin nuo sisäkennolle menevät letkut pitäisi olla onko merkitystä ees kuin päin laittaa. kun on niin, että kannelta tuleva on alemmassa liitoksessa, ylempi sitten lohkossa näin ollen lämmintäkin tulee ja vesi kiertää, mutta ovatko noin oikein? jos meinaan kääntää toistepäin ei virtaa kunnolla kennon läpi on kansipahvia vaihettu, termostaattia, sisäkennoa ohitettu, vesipumppu irroitettu ja tarkastettu, mutta aina vaan sama ongelma ,että keittämään rupeaa. alkaa olee ideat vähissä mistä tämä johtuu. Tosiaan alunperin m40 ja vaihettu m10 tilalle. niin siksi ei varmuutta letkujen paikoista.
                            Visko sökö? Kansi/lohko halki jos painetta tekee?
                            TEAM "Peli Menetetty"
                            Nyt:
                            E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
                            E30 320i 2d m20b27 tic project
                            E38 728ia
                            E46 316i sedan
                            Ex:
                            3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

                            Comment

                            • SanMiguel
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2007
                              • 1035
                              • Kirkkonummi

                              Löytyisikös täältä hyviä ideoita miksi mittariston sulake palaa jatkuvasti? Eli sulake nro.10. Oikosulkuun tai johonkin muuhun näppärään ominaisuuteenhan se viittaa mutta olisikos ideoita mistä kannattaisi lähteä vikaa hakemaan?? Lisätään viellä että välillä se kestää päivän ja välillä minuutin. Palaa myös ainoastaan ajaessa.

                              Ikinä aikaisemmin kyseistä ongelmaa ei ole ollut auton omistuksen aikana, mutta viimeisen 1,5 vuoden seisonnan jäljiltä tommonen hassun hauska ominaisuus on ilmaantunut. :think

                              Comment

                              • T3
                                BTCF Member
                                • Oct 2003
                                • 8530
                                • Karhe

                                Originally posted by SanMiguel View Post
                                Löytyisikös täältä hyviä ideoita miksi mittariston sulake palaa jatkuvasti? Eli sulake nro.10. Oikosulkuun tai johonkin muuhun näppärään ominaisuuteenhan se viittaa mutta olisikos ideoita mistä kannattaisi lähteä vikaa hakemaan?? Lisätään viellä että välillä se kestää päivän ja välillä minuutin. Palaa myös ainoastaan ajaessa.

                                Ikinä aikaisemmin kyseistä ongelmaa ei ole ollut auton omistuksen aikana, mutta viimeisen 1,5 vuoden seisonnan jäljiltä tommonen hassun hauska ominaisuus on ilmaantunut. :think
                                Peruutusvalon johto vaihdekepin juuresta saa kontaktin runkoon ja oikosulku valmis. Peruutusvalot on saman sulakkeen takana mittariston kanssa. Nosta vaihdekepin suojapussukka pois ja tutki mistäkohtaa johdon kuori on hinkkautunut puhki ja pääsee ottamaan maihin. Yleensä sulake palaa heti, kun kytket peruutusvaihteen päälle. Jos et tarvi pakkia, saattaa sulake kestää kauankin.
                                .

                                Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                                Comment

                                Working...
                                X