Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • EMP
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2006
    • 823
    • Kuusjoki

    Originally posted by petrolhead View Post
    Jos koko ei hämää niin noi alimmat on niitä joita sieltä löytyy. Mä napsuttelin tollasia toiseksi tai kolmanneksi alimpia sinne kun oli saatavana tarvikkeena. Lukittuu OK ja pituus on sopiva, ihan OK kontakti varokkeeseen.
    Älä tee niinkuin minä tein johtoja irrottaessa. Niitä johtoja lukittaa sellanen musta muovirima joka pitää irrottaa ensin, pelkkä toi liittimen satiaisen vapauttaminen ei riitä.

    Releiden liittimiksi sopii ihan normaali ilman eristeitä oleva naaras abico-liitin kunhan on kooltaan oikea.
    Ok. Alimmat on lopetettu joten pitänee mennä noilla toisilla. Toisen ja kolmannen ero on ainoastaan että toinen on paksummalle johdolle.
    Joo tuo lukitus on tiedossa! Kun aiempiinkin olen noita lisännyt, mutta se irto sulakerasia on hävinnyt mistä olen pinnejä ottanut.

    Juu. Muistatkos olikos ne vähän leveämpiä kuin perus 6,3mm?
    E30 318i 2d M52B27 "eta"

    Comment

    • TorQuel
      BTCF Member
      • Jan 2012
      • 1927
      • HKI / JKL / KHM

      Onkos noissa kolikympän kierroslukumittareissa jonkinlaista yleistä tyyppivikaa?

      Sigun pelissä mittaristo pelittää kaikintavoin muuten, mutta kierroslukumittari on mykkä. Saattaa joskus heilahtaa jonkinlaisen virtapiikin saadessaan kuten autoa sammuttaessa tai käynnistäessä mutta ajossa ei mitään eloa.. Mitään mekaanista vikaa kiekkamittariyksikössä ei tuntunut olevan, neula toimi kädellä pyöritellen normaalisti ja mekanismi silmämääräisesti kunnossa.. Akuista ei tälläkertaa ole kyse, niissä oli sähkömittarin mukaan hyvin potkua..
      Näitä ja muita, enimmäkseen näitä.

      Comment

      • Miku
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 2624
        • Kajaani

        Originally posted by TorQuel View Post
        Onkos noissa kolikympän kierroslukumittareissa jonkinlaista yleistä tyyppivikaa?

        Sigun pelissä mittaristo pelittää kaikintavoin muuten, mutta kierroslukumittari on mykkä. Saattaa joskus heilahtaa jonkinlaisen virtapiikin saadessaan kuten autoa sammuttaessa tai käynnistäessä mutta ajossa ei mitään eloa.. Mitään mekaanista vikaa kiekkamittariyksikössä ei tuntunut olevan, neula toimi kädellä pyöritellen normaalisti ja mekanismi silmämääräisesti kunnossa.. Akuista ei tälläkertaa ole kyse, niissä oli sähkömittarin mukaan hyvin potkua..
        Maadoittikokohan tuo kierrosmittari itsensä kiinnitysmutterin kautta... onko se kunnolla kiinni?
        TEAM "Peli Menetetty"
        Nyt:
        E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
        E30 320i 2d m20b27 tic project
        E38 728ia
        E46 316i sedan
        Ex:
        3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

        Comment

        • TorQuel
          BTCF Member
          • Jan 2012
          • 1927
          • HKI / JKL / KHM

          Originally posted by Miku View Post
          Maadoittikokohan tuo kierrosmittari itsensä kiinnitysmutterin kautta... onko se kunnolla kiinni?
          Taisipa maadoittaa juu, senkin maadoituksen puhdistelin kontaktispraylla jo ennaltaehkäisevästi kun sen siinä huomasin että ei pitäisi siinäkään olla häikkää.. Mites tuo konehuoneen pää, sitä en tullutkaan katsoneeksi.. Minkäköhänmoisia fiban mahdollisuuksia siellä on?
          Näitä ja muita, enimmäkseen näitä.

          Comment

          • Harri G
            BTCF Member
            • Jul 2005
            • 9041
            • Iisalmi

            Tuon ikäisessä kulutus ja rpm-tieto kulkee hanskalokeron kupeella C104 liittimessä. Sen vois tietysti tarkastaa että on ehjä. Siitä en tiedä mistä td-kone saa alunperin kiekkatietonsa.
            E39 ja E91

            Comment

            • jamiii
              Bimmer Rookie
              • Jul 2013
              • 48
              • Kaustinen

              Eli m10b18 weberin korvauskaasarilla. Lähtee kylmänä heikosti käyntii, ryyppy päälläkin pätkyttää. Ennen jos laittoo ryypyn täysille niin kone alko huutaa sitä mukaa. Lämpimänä käynnistyy hyvi ja käy hyvin tyhjää, mutta joskus kun hidastaa risteykseen saattaa sammua, ellei anna kaasua. Vaihettu tulpat, virranjakajan kansi ja pyörijä, sekä tulpat ja bensansuodatin, ja laitettu tankkiin huuhteluainetta. Auto on kyllä seissyt jonkin aikaa, mutta tuo vika on ollu nyt päällä pari viikkoa. Sitte lämpömittari pomppaa heti tappiin asti kun laittaa ees virrat päälle, tai taitaa jopa olla sielä koko ajan vaikkei ois virtakaan päällä?

              Comment

              • Harri G
                BTCF Member
                • Jul 2005
                • 9041
                • Iisalmi

                Originally posted by jamiii View Post
                Eli m10b18 weberin korvauskaasarilla. Lähtee kylmänä heikosti käyntii, ryyppy päälläkin pätkyttää. Ennen jos laittoo ryypyn täysille niin kone alko huutaa sitä mukaa. Lämpimänä käynnistyy hyvi ja käy hyvin tyhjää, mutta joskus kun hidastaa risteykseen saattaa sammua, ellei anna kaasua. Vaihettu tulpat, virranjakajan kansi ja pyörijä, sekä tulpat ja bensansuodatin, ja laitettu tankkiin huuhteluainetta. Auto on kyllä seissyt jonkin aikaa, mutta tuo vika on ollu nyt päällä pari viikkoa. Sitte lämpömittari pomppaa heti tappiin asti kun laittaa ees virrat päälle, tai taitaa jopa olla sielä koko ajan vaikkei ois virtakaan päällä?
                Katso että alipaineletkut on ehjät ja kalvo virranjakajassa. Lämpömittarin toiminta viittais siihen että johto ottaa maihin. Esim. jos on se alkuperäinen putsarikotelo, niin ettei ottais anturin liitin siihen metallikoteloon kiinni.
                E39 ja E91

                Comment

                • petrolhead
                  Moderator
                  • Feb 2004
                  • 13793
                  • Hyvinkää

                  Originally posted by TorQuel View Post
                  Onkos noissa kolikympän kierroslukumittareissa jonkinlaista yleistä tyyppivikaa?

                  Sigun pelissä mittaristo pelittää kaikintavoin muuten, mutta kierroslukumittari on mykkä. Saattaa joskus heilahtaa jonkinlaisen virtapiikin saadessaan kuten autoa sammuttaessa tai käynnistäessä mutta ajossa ei mitään eloa.. Mitään mekaanista vikaa kiekkamittariyksikössä ei tuntunut olevan, neula toimi kädellä pyöritellen normaalisti ja mekanismi silmämääräisesti kunnossa.. Akuista ei tälläkertaa ole kyse, niissä oli sähkömittarin mukaan hyvin potkua..
                  alle 2 vuotta vanhoissa ja alle 60tkm ajetuissa on tyypivikoja. Ikivanhoissa paskoissa on vaan vikoja

                  Mittariston piirilevystä löytyy usein murtuneita juotoksia niistä pinneistä joihin valkosen ja sinisen liitinkotelon koskettimet ottaa. Hankala huomata ja vaatii enemmän tinaustaitoa kuin esim allekirjoittaneella oli. Kolmekympin sähkövikojen kanssa oon yleensä päässy pitkälle sitkeesti mittaamalla, virtapiirikaavio auki vieressä.

                  Originally posted by EMP View Post
                  Ok. Alimmat on lopetettu joten pitänee mennä noilla toisilla. Toisen ja kolmannen ero on ainoastaan että toinen on paksummalle johdolle.
                  Joo tuo lukitus on tiedossa! Kun aiempiinkin olen noita lisännyt, mutta se irto sulakerasia on hävinnyt mistä olen pinnejä ottanut.

                  Juu. Muistatkos olikos ne vähän leveämpiä kuin perus 6,3mm?
                  Ei kyllä minkään maan tietoa tai muistikuvaa. Valkkasin vanha pinni kourassa vaan valmiista lajitelmantapaisesta about saman kokoiset.
                  Last edited by petrolhead; 04-02-2016, 16:57.
                  2015 VW Crafter
                  1984 BMW 316
                  2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                  petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                  "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                  Comment

                  • EMP
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2006
                    • 823
                    • Kuusjoki

                    Originally posted by petrolhead View Post

                    Ei kyllä minkään maan tietoa tai muistikuvaa. Valkkasin vanha pinni kourassa vaan valmiista lajitelmantapaisesta about saman kokoiset.
                    Joo oli ne 6,3mm, eli ihan se perus koko!
                    Ja nuo aiemman kuvan 692 loppuiset istui sulakekantaan!

                    Kummatkin on jo paikallaankin!
                    E30 318i 2d M52B27 "eta"

                    Comment

                    • bmw89
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2010
                      • 565
                      • Ulvila

                      Originally posted by Harri G View Post
                      Tuon ikäisessä kulutus ja rpm-tieto kulkee hanskalokeron kupeella C104 liittimessä. Sen vois tietysti tarkastaa että on ehjä. Siitä en tiedä mistä td-kone saa alunperin kiekkatietonsa.

                      Vauhtipyörällä on 6kpl tappeja, joita lukee startin alla olevan anturi.

                      Anturilta menee tieto "eculle", josta lähtee signaali mittaristolle
                      -E30 "316i"

                      ex. e46 328i,

                      Comment

                      • Jondezi
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2013
                        • 75
                        • Mikkeli

                        Mistähän lähtis vikaa hakemaan ? m50b25 käy tyhjäkäyntiä hyvin, mutta kaasua ei pysty laittaa oikeestaan yhtään.

                        Imuvuotoja ei ole, imm ja lambda töpselin irroituksella ei vaikutusta, asentotunnistimet ok mittausten mukaan, puolat ok mittausten mukaan. Samaa tekee kylmällä ja lämpimällä koneella.

                        Auto siis sammui tyhjäkäynniltä, jonka jälkeen sain ajettua vielä kotia vaikka nyki ja pätki tosi pahasti. Nyt käy vain tyhjäkäyntiä.

                        Tuossa vielä video.
                        Last edited by Jondezi; 06-02-2016, 17:56.
                        BMW 318i e36, m40b18
                        BMW 318i e30, m40b18
                        BMW 320i e36, m50b25
                        BMW 520i e34, m20b20
                        BMW 316i e30, m50b25Turbo
                        BMW 316i e30, m40b16
                        BMW 540i e39, m62b44
                        BMW 530D e61, m57d30Tu


                        Comment

                        • Pekkude
                          BTCF Member
                          • Jul 2013
                          • 404
                          • Muurla

                          Sopiiko e21 mekaaninen bensapumppu e30 m10:iin? Tuota ei motonetistä saa ainakaan uutena, mutta bongasin tuolaisen uuden tältä foorumilta. Lähdöt ovat ainakin sivuille päin kun vanhassa e30:in pumpussa ne lähtevät eteenpäin vähän viistossa. Tällä tuskin väliä on. Miten muuten?
                          E38 740i -95

                          Comment

                          • jr66
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 16465
                            • Asikkala

                            Originally posted by Pekkude View Post
                            Sopiiko e21 mekaaninen bensapumppu e30 m10:iin? Tuota ei motonetistä saa ainakaan uutena, mutta bongasin tuolaisen uuden tältä foorumilta. Lähdöt ovat ainakin sivuille päin kun vanhassa e30:in pumpussa ne lähtevät eteenpäin vähän viistossa. Tällä tuskin väliä on. Miten muuten?
                            Taitaa olla sama kansi ja nokka e21 ja 30 joten luulisi käyvän :think

                            Comment

                            • Jarno
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2006
                              • 645
                              • Äänekoski

                              Käykö e34 385mm mtech 2 ratti, osanumero 32332226085. e30?
                              e30 325i cabrio
                              Ex. f11 530d, e91 325d LCI, e39 525ia, e39 540iat, e39 528i, e32 735ia, e30 325i

                              Comment

                              • ///Make
                                BTCF Member
                                • May 2007
                                • 4690
                                • Lahti

                                Originally posted by Jarno View Post
                                Käykö e34 385mm mtech 2 ratti, osanumero 32332226085. e30?
                                Kyllä. Jossain -93? muuttuu booritus... Se sama ratti pitäisi käydä loppupään E24 sekä E28, E32 ja E34 alkupään mallit sekä E30.
                                Last edited by ///Make; 13-02-2016, 10:57.
                                Z3 3,0 Coupe -98
                                E30 325E 4D -85
                                Originally posted by TNT
                                Kyllähän se nyt on vain ja ainoastaan kädettömyyttä jos ei osaa ajaa E30 linkussa talvella

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎