Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JJT
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6694
    • .......

    Originally posted by petrolhead View Post
    Ei kukaan huomannut sanoa että B20-moottorissa on (VIELÄ) pienemmät venttiilit kuin muissa M20:issä. Tai sit muistan tosi väärin.

    Kantta höyläämällä ei saa niin paljon tiputettua että puristukset nousis merkittävästipaljon. Tai sitte on plaanattu niin kuoliaaksi että tulee kaikkia muita haittapuolia. Kohtuullisen varmasti tollanen kone on tarvii moottoriremontin ennen virittämistä. Siinä sitä fygyä sitten palaakin.
    Saman kokoiset B20/23. Eli 40/34mm. B25:ssa 2mm isommat. Tuohon "731"-kanteen voi toki istuttaa B25-venttiilit.
    Toki kannattaa rempata aina kun alkaa "virittelemään", M20 aika edullinen kunnostaa kuitenkin.
    Last edited by JJT; 08-03-2016, 20:33.
    Myyn:
    M10/20/52 E30-E36 osia

    Comment

    • Miku
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 2624
      • Kajaani

      Originally posted by petrolhead View Post
      Ei kukaan huomannut sanoa että B20-moottorissa on (VIELÄ) pienemmät venttiilit kuin muissa M20:issä. Tai sit muistan tosi väärin.
      samat kuin b23 tai sit muistan tosi väärin.

      Edit:jjt kerkesikin jo
      Last edited by Miku; 08-03-2016, 20:44.
      TEAM "Peli Menetetty"
      Nyt:
      E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
      E30 320i 2d m20b27 tic project
      E38 728ia
      E46 316i sedan
      Ex:
      3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

      Comment

      • GOOFY
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2005
        • 4139
        • .

        Originally posted by HerraHuu View Post
        Tämä irrotti kaiken (valvoline carburator cleaner) . Hyvin puhdisti, en tosin huomannut merkittävää vaikutusta. Suuttimia irroittelin ja silikooniahan siellä oli. Alkoi kummasti toimimaan paremmin kun sai tukoksen pois. Tyhjäkäynti on epätasainen vielä, muuten käy nätisti. Pitää vähän noihin suuttimiin perehtyä ja tutkailla onko edes oikeanlaiset.. ja sitten tietenkin säädöt kohdalleen kun käy niin paksulla. Vähän hepreaa nämä kaasarit vielä itselle..
        Silikoonit sun muut liima hässäkät kannattaa unohtaa kaasari ja imusarja korjauksissa. Kumi ja paperi riittää tiivistyksiin ja jos ei riitä niin sit pitää höylätä.

        En ny muista nuiden suuttimien kokoja ja järjestystä, pitäs ne täältä palstalta löytyä... jostain.
        Last edited by GOOFY; 08-03-2016, 21:40.
        E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

        Comment

        • Skarpa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2007
          • 3408
          • Kotka

          Muistan lukeneeni, että tuo M20B20 kansi olis parempi lähtökohta kuin B25 kansi silloin kun halutaan viilata kanavia justiin oman maun mukaan. Enemmän materiaalivahvuutta, mistä työstää.
          BMW E30 - Hitsaamisen iloa

          E30 Armo "330i"

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16465
            • Asikkala

            Originally posted by Skarpa View Post
            Muistan lukeneeni, että tuo M20B20 kansi olis parempi lähtökohta kuin B25 kansi silloin kun halutaan viilata kanavia justiin oman maun mukaan. Enemmän materiaalivahvuutta, mistä työstää.
            Sama.

            Comment

            • JJT
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6694
              • .......

              K-jet / kaasari kannessa vielä enemmän
              Myyn:
              M10/20/52 E30-E36 osia

              Comment

              • petrolhead
                Moderator
                • Feb 2004
                • 13793
                • Hyvinkää

                Pienet ne on ne 42/36 venatkin

                Jos toi ois mulla työnalla niin pohtisin ennemmin raisumpaa nokkaa ja merkittävästi korkeempia puristuksia.
                Hinkkailee niitä kanavia sit sen jälkeen jos haluu. Kun on 198 heppaa ja haluu 199.:n vielä ulos.
                Last edited by petrolhead; 09-03-2016, 15:30.
                2015 VW Crafter
                1984 BMW 316
                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                Comment

                • JJT
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6694
                  • .......

                  Originally posted by petrolhead View Post
                  Pienet ne on ne 42/36 venatkin

                  Jos toi ois mulla työnalla niin pohtisin ennemmin raisumpaa nokkaa ja merkittävästi korkeempia puristuksia.
                  Hinkkailee niitä kanavia sit sen jälkeen jos haluu. Kun on 198 heppaa ja haluu 199.:n vielä ulos.
                  Kyllähän niilläkin alkuun pääsee,esim Hartgen 190hp moottorissa ei ole kuin 41/35mm.
                  Myyn:
                  M10/20/52 E30-E36 osia

                  Comment

                  • basso72
                    BTCF Member
                    • Dec 2004
                    • 1837
                    • Ylä-Pinsiö

                    Originally posted by Skarpa View Post
                    Muistan lukeneeni, että tuo M20B20 kansi olis parempi lähtökohta kuin B25 kansi silloin kun halutaan viilata kanavia justiin oman maun mukaan. Enemmän materiaalivahvuutta, mistä työstää.
                    200



                    731



                    885

                    sigpic
                    Kaikissa meissä asuu pieni M115.
                    320i -77

                    Comment

                    • HerraHuu
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2012
                      • 355
                      • Keski-Suomi

                      Originally posted by GOOFY View Post
                      Silikoonit sun muut liima hässäkät kannattaa unohtaa kaasari ja imusarja korjauksissa. Kumi ja paperi riittää tiivistyksiin ja jos ei riitä niin sit pitää höylätä.

                      En ny muista nuiden suuttimien kokoja ja järjestystä, pitäs ne täältä palstalta löytyä... jostain.
                      Täysin samaa mieltä. Edellisen omistajan silikonit yms patentit nyt poistettu. Uudet tiivisteet tein puuttuneiden tilalle ja paljon putsaamista ja taas mennään. Säädöt vielä kohdalleen nyt kun viat poistettu. Muuten onkin ok mutta käy rikkaalla.. Suuttimet ja seosputket näkyi alkup.olevan, foorumilta en tosin löytänyt tietoa.. näistä olisi hyvä olla joku listaus olemassa dmtl, dgv , pierburg jne peruskaasareille..


                      -e30 2d m10b18

                      EX -e53 X5 3.0D
                      EX -e39 523i Sedan
                      EX -e36 325i Coupe
                      EX -e46 323i Sedan
                      EX -e36 320i Touring

                      Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä.

                      Comment

                      • jukkae
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 3506
                        • 70800

                        Mikähän vaikutus tuolla bensapumpun luona olevalla "absorderilla" on? Siis mikä on siinä heti pumpun jälkeen ja sitten takaisku siihen. Voiko tuon nakata mäkeen tuolta suosiolla? Tuliko paluulinjan siis metallisen joka loppuu siihen pumpun luo, niin sen ja tankin "paluuliittimen" väliin mitään muuta kuin letku? En meinaan löydä mitään siihen mitä olisin purkanu niin sillä ihmettelin

                        . Joo lontoon kielisillä foorumeilla ovat näköjään nakanneet mäkeen nuita, nakkaan itekki.
                        Last edited by jukkae; 12-03-2016, 18:24.

                        Comment

                        • petrolhead
                          Moderator
                          • Feb 2004
                          • 13793
                          • Hyvinkää

                          Originally posted by jukkae View Post
                          Mikähän vaikutus tuolla bensapumpun luona olevalla "absorderilla" on? Siis mikä on siinä heti pumpun jälkeen ja sitten takaisku siihen. Voiko tuon nakata mäkeen tuolta suosiolla? Tuliko paluulinjan siis metallisen joka loppuu siihen pumpun luo, niin sen ja tankin "paluuliittimen" väliin mitään muuta kuin letku? En meinaan löydä mitään siihen mitä olisin purkanu niin sillä ihmettelin

                          . Joo lontoon kielisillä foorumeilla ovat näköjään nakanneet mäkeen nuita, nakkaan itekki.
                          Voin olla väärässä mutta sen tarkoitus lienee estää polttoainelinjan jatsaaminen painepulssien takia. Sitte se ei kolkota korinosia vasten.
                          2015 VW Crafter
                          1984 BMW 316
                          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                          Comment

                          • Joker
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2016
                            • 31
                            • suomi

                            Laitetaampas ensimmäinen viesti foorumille vaikka tänne.
                            Kesäautoksi haluttais laittaa e30 ja olis tarjolla konevikainen 325 m50 turbotettuna, koneesta ilmeisesti mennyt kansi/mahd lohko halki, eli helpoin varmaankin uusia moottori. Paljonko tuo m50 kestää ahtaa vakio osilla, entä vakio rutuilla paljonko kestää painetta?

                            Nopeasti vilkaistuna ainakin turbo oli otteessa ja kuulemma autosta penkitetty joskus +400hp. Mitä noista olis hyvä tietää ennen ostoa ja paljonko moisesta aihosta kannattais pulittaa, kori ei lumihangessa tonkiessa näyttänyt aivan toivottomalta mutta ei priimakaan.

                            Autossa ms moottorinohjaus, hx35 ahdin, 4 levyinen sintteri, ilmeisesti joku lukkoperä. Jotain vois tietenki autosta kysellä mutta bemarit ei kovin tuttuja, vw/mb:itä tullut ropailtua enemmän..

                            Comment

                            • jr66
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 16465
                              • Asikkala

                              Originally posted by joker View Post
                              olis tarjolla konevikainen 325 m50 turbotettuna, koneesta ilmeisesti mennyt kansi/mahd lohko halki


                              paljonko moisesta aihosta kannattais pulittaa, kori ei lumihangessa tonkiessa näyttänyt aivan toivottomalta mutta ei priimakaan.

                              Autossa ms moottorinohjaus, hx35 ahdin, 4 levyinen sintteri, ilmeisesti joku lukkoperä. Jotain vois tietenki autosta kysellä mutta bemarit ei kovin tuttuja, vw/mb:itä tullut ropailtua enemmän..
                              500 €.

                              Comment

                              • Joker
                                Bimmer Rookie
                                • Mar 2016
                                • 31
                                • suomi

                                Originally posted by jr66 View Post
                                500 €.
                                Kuulostais kohtuulliselta, ei vain mahda ihan irota.
                                No annetaas vielä mahdollisuus jos joku jaksais vähän perustellakkin sanomisiaan..

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎