Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Miihaael
    Newbiemmer
    • Jan 2016
    • 9
    • Järvenpää

    E30 pätkiminen

    Elikkäs e30 318i touring pätkii liikkeelle lähtiessä ja nykii kiihdyttäessä? P pumppu vaihdettu, imusarja, suuttimet, läppäkotelo, tk ventiili, imm, puola, tulpanjohdot, tulpat ja jakajan kansi vaihdettu mutta silti tekee samaa... Mites voisiko olla virta puolessa vikaa kun auton starttaa niin akun kuva syttyy mittaristoon ja vähäsen ku painaa kaasua niin sammuu? Pää meinaa hajota auton kanssa

    Comment

    • hellion
      BTCF Member
      • Jan 2005
      • 176
      • -

      Originally posted by laurimikola View Post
      Oisko jollain hyviä neuvoja kattoluukun verhoilun asennukseen? Itse verhoilu on jo paneelissa kiinni. Sitten siinä on ne pienet raudat jotka yhtyy isompaan poikittain menevään rautaan. Mutta mites tämän paketin asennus tapahtuu?

      RUST is a common problem with ALL car sunroofs. My car was no different. The rear right corner of the sunroof had rusted through so badly th...


      Oli se vähän kinkkinen homma asennella takaisin, kun yritin kaikkia vääriä tapoja ensin
      E30
      Forever and still counting

      Comment

      • Bensko
        Bimmer Rookie
        • Aug 2012
        • 134
        • Pietarsaari, Finland

        Korin maalaus

        Eli mitä ootte laittaneet e30 pohjaan/pyöräkoteloihi . Itellä tuli tänää e30 hiekapuhallusta ja olis tarkoitus nyt laittaa 2komp epoxy primeria pohjaks että kestää ja pitää ruosteet poissa. Mutta millä pitäis maalata ja mitä massaa myöhemmin pyöräkoteloihin? Mielellään maalia jota voi penselillä vetää ja vestää kiveniskuja.

        Comment

        • -Camshaft-
          BTCF Member
          • Dec 2010
          • 43
          • Joensuu

          Originally posted by Bensko View Post
          Eli mitä ootte laittaneet e30 pohjaan/pyöräkoteloihi . Itellä tuli tänää e30 hiekapuhallusta ja olis tarkoitus nyt laittaa 2komp epoxy primeria pohjaks että kestää ja pitää ruosteet poissa. Mutta millä pitäis maalata ja mitä massaa myöhemmin pyöräkoteloihin? Mielellään maalia jota voi penselillä vetää ja vestää kiveniskuja.
          Ite laitoin epoksipohjamaalin päälle 3M 08800 kaksikomponenttista kiveniskumassaa ja ruiskulla siihen päälle normadur hs90 polyuretaanimaalia. Toki tuon normadurin voi levittää myös pensselillä. Molempia sai täältä ihan paikallisestta automaalikaupasta.
          e39 525ia Touring -02 Toledoblau Metallic
          e36 316i Touring -98 Calypsorot Metallic
          e30 316i 4D -89 Cirrusblau Metallic
          e30 316 2D -85 Lapisblau Projekti

          Comment

          • petrolhead
            Moderator
            • Feb 2004
            • 13793
            • Hyvinkää

            Epoksi pohjamaali, epoksi pintamaali. 3M 08800:aa helmoihin ja pohjaan asvaltin puolelle. Ei tarvii mitään maalia päällensä mutta voihan siihen väriä vetää kai jos välttämättä haluu. Näkyy paremmin ku kaataa
            2015 VW Crafter
            1984 BMW 316
            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

            Comment

            • HerraHuu
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2012
              • 355
              • Keski-Suomi

              toimii, ei toimi.

              M10b18 puutuu ja sammuu välillä ajosta. Käynnistyy vasta muutaman yrityksen jälkeen kunnolla.. ja taas pääsee jonkun matkaa. Välillä ei oireile yhtään muutamaan päivään. Tyhjäkäynti toimiessaan ok. Letkut yms ok. Kaasari (32/34dmtl) juuri putsattu ja vaihdettu tiivisteet. Mistähän kyse? Sähköinen ongelma? Voisiko nokka oireilla sillointällöin ? Tulpat, johdot, virranjakajan kansi pyörijä, pa-pumppu yms perushilpettä vaihdettu alle vuoden sisään.


              -e30 2d m10b18

              EX -e53 X5 3.0D
              EX -e39 523i Sedan
              EX -e36 325i Coupe
              EX -e46 323i Sedan
              EX -e36 320i Touring

              Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä.

              Comment

              • GOOFY
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2005
                • 4139
                • .

                Originally posted by HerraHuu View Post
                M10b18 puutuu ja sammuu välillä ajosta. Käynnistyy vasta muutaman yrityksen jälkeen kunnolla.. ja taas pääsee jonkun matkaa. Välillä ei oireile yhtään muutamaan päivään. Tyhjäkäynti toimiessaan ok. Letkut yms ok. Kaasari (32/34dmtl) juuri putsattu ja vaihdettu tiivisteet. Mistähän kyse? Sähköinen ongelma? Voisiko nokka oireilla sillointällöin ? Tulpat, johdot, virranjakajan kansi pyörijä, pa-pumppu yms perushilpettä vaihdettu alle vuoden sisään.
                Onko kaasari operoitu ennen vai jälkeen oireiden?

                Kaasariin on voinu jäädä pyörimään roskia jotka jumii suuttimeen. Käytä suuttimia irti heti hyytymisen jälkeen. Nehän saa tosta helposti pois vain putsarin kannen irrottamisen jälkeen.
                E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                Comment

                • basso72
                  BTCF Member
                  • Dec 2004
                  • 1837
                  • Ylä-Pinsiö

                  Originally posted by HerraHuu View Post
                  M10b18 puutuu ja sammuu välillä ajosta. Käynnistyy vasta muutaman yrityksen jälkeen kunnolla.. ja taas pääsee jonkun matkaa. Välillä ei oireile yhtään muutamaan päivään. Tyhjäkäynti toimiessaan ok. Letkut yms ok. Kaasari (32/34dmtl) juuri putsattu ja vaihdettu tiivisteet. Mistähän kyse? Sähköinen ongelma? Voisiko nokka oireilla sillointällöin ? Tulpat, johdot, virranjakajan kansi pyörijä, pa-pumppu yms perushilpettä vaihdettu alle vuoden sisään.
                  Kokeile toisella virranjakajalla tai "pulse-generator" vaihtoon.

                  (osa 5) RealOEM

                  Tarvikkeena esim. motonet
                  sigpic
                  Kaikissa meissä asuu pieni M115.
                  320i -77

                  Comment

                  • only e30
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2014
                    • 96
                    • kaarina

                    m20b20 kannen työstö

                    Tervehdys! Eli sellanen kysymys onko kuinka paljon hyötyä lähteä avartamaan kantta eli saako sillä piristettyä vanhaa ja osaako joku sanoa millasista luvuista puhutaan? Nyt ei ole kyse hinnasta vaan siitä saako sillä 3hp lisää vai 30hp lisää tarkoitus olis samalla laittaa suuttimet m50 koneesta ja laskea kantta hieman tai sen verran ettei tarvitse mäntiin muutoksia välttämättä tehdä.Mitä muuta täytyy ottaa huomioon toki bensapaineet varmaankin jos kansikin alkaa virtaamaan paremmin? Mites pakopuoli alkaa varmaan vaatimaan peltisatsia että pääsee kaasut paremmin pihalle vai riittäneekö vapaammin virtaavat pöntöt tällä hetkellä orkkis putkisto? Ja näin etu käteen ei tarvitse alkaa huutelemaan että isompaa konetta keulille ei ainakaan hetkeen ole tulossa. Koneistamo kaveri on tuttu jonka kanssa saa kivasti kaikki sovittua sopuhintaan. homman pointti on pitää paikalla oleva pata ulospäin täysin orkkiksena eli myöskään fööniä ei ole tulossa. Asiallisia kertomuksia ja neuvoja kiitos

                    Comment

                    • HerraHuu
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2012
                      • 355
                      • Keski-Suomi

                      Originally posted by GOOFY View Post
                      Onko kaasari operoitu ennen vai jälkeen oireiden?
                      Jälkeen oireiden. Ennen operointia oli huonompi, ei pysynyt enää edes käynnissä tyhjäkäynnillä. Pitää lähteä heittämään lenkki ja roplailla niitä suuttimia tienpäällä kun puutuu. Silikoonia yms likaa siellä voisi olla vielä kun sitä oli läärätty jokapaikkaan niin antaumuksella. Toimisikohan se kaasarin putsaus spray.. :think


                      -e30 2d m10b18

                      EX -e53 X5 3.0D
                      EX -e39 523i Sedan
                      EX -e36 325i Coupe
                      EX -e46 323i Sedan
                      EX -e36 320i Touring

                      Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä.

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16465
                        • Asikkala

                        Originally posted by only e30 View Post
                        Tervehdys! Eli sellanen kysymys onko kuinka paljon hyötyä lähteä avartamaan kantta eli saako sillä piristettyä vanhaa ja osaako joku sanoa millasista luvuista puhutaan? Nyt ei ole kyse hinnasta vaan siitä saako sillä 3hp lisää vai 30hp lisää tarkoitus olis samalla laittaa suuttimet m50 koneesta ja laskea kantta hieman tai sen verran ettei tarvitse mäntiin muutoksia välttämättä tehdä.Mitä muuta täytyy ottaa huomioon toki bensapaineet varmaankin jos kansikin alkaa virtaamaan paremmin? Mites pakopuoli alkaa varmaan vaatimaan peltisatsia että pääsee kaasut paremmin pihalle vai riittäneekö vapaammin virtaavat pöntöt tällä hetkellä orkkis putkisto? Ja näin etu käteen ei tarvitse alkaa huutelemaan että isompaa konetta keulille ei ainakaan hetkeen ole tulossa. Koneistamo kaveri on tuttu jonka kanssa saa kivasti kaikki sovittua sopuhintaan. homman pointti on pitää paikalla oleva pata ulospäin täysin orkkiksena eli myöskään fööniä ei ole tulossa. Asiallisia kertomuksia ja neuvoja kiitos
                        Unohda se kansi ja laita b23 kampiakseli, männät ja jakaja.

                        Comment

                        • jr66
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 16465
                          • Asikkala

                          Originally posted by HerraHuu View Post
                          Silikoonia yms likaa siellä voisi olla vielä kun sitä oli läärätty jokapaikkaan niin antaumuksella. Toimisikohan se kaasarin putsaus spray.. :think
                          Ei toimi ainakaan silikoniin, tai noita spray-litkujakin on tietysti joka lähtöön...

                          Comment

                          • JJT
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6694
                            • .......

                            Originally posted by jr66 View Post
                            Unohda se kansi ja laita b23 kampiakseli, männät ja jakaja.
                            +1. Helpoimmat ja halvimmat 25-30hv.

                            Tuohon päälle se rempattu/viilattu kansi sopivalla nokalla.
                            Myyn:
                            M10/20/52 E30-E36 osia

                            Comment

                            • petrolhead
                              Moderator
                              • Feb 2004
                              • 13793
                              • Hyvinkää

                              Ei kukaan huomannut sanoa että B20-moottorissa on (VIELÄ) pienemmät venttiilit kuin muissa M20:issä. Tai sit muistan tosi väärin.

                              Kantta höyläämällä ei saa niin paljon tiputettua että puristukset nousis merkittävästipaljon. Tai sitte on plaanattu niin kuoliaaksi että tulee kaikkia muita haittapuolia. Kohtuullisen varmasti tollanen kone on tarvii moottoriremontin ennen virittämistä. Siinä sitä fygyä sitten palaakin.
                              2015 VW Crafter
                              1984 BMW 316
                              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                              Comment

                              • HerraHuu
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2012
                                • 355
                                • Keski-Suomi

                                Originally posted by jr66 View Post
                                Ei toimi ainakaan silikoniin, tai noita spray-litkujakin on tietysti joka lähtöön...
                                Tämä irrotti kaiken (valvoline carburator cleaner) . Hyvin puhdisti, en tosin huomannut merkittävää vaikutusta. Suuttimia irroittelin ja silikooniahan siellä oli. Alkoi kummasti toimimaan paremmin kun sai tukoksen pois. Tyhjäkäynti on epätasainen vielä, muuten käy nätisti. Pitää vähän noihin suuttimiin perehtyä ja tutkailla onko edes oikeanlaiset.. ja sitten tietenkin säädöt kohdalleen kun käy niin paksulla. Vähän hepreaa nämä kaasarit vielä itselle..


                                -e30 2d m10b18

                                EX -e53 X5 3.0D
                                EX -e39 523i Sedan
                                EX -e36 325i Coupe
                                EX -e46 323i Sedan
                                EX -e36 320i Touring

                                Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎