Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bensko
    Bimmer Rookie
    • Aug 2012
    • 134
    • Pietarsaari, Finland

    Kytkin

    Nytten tarvis vähän apua e30in kytkimen kanssa. Eli kytkin ensiks otti huonosti ja sitten ei yhtään. Äsken vaihdoin työsylinterin ja pääsylinterin ja ilmaisin ja ei mitään eroa. Kytkin tuntuu niinkun ennen kun oli kunnossa, mutta vaihdelaatikosta kytin puolelta narisee kovasti kun kytkintä painaa. Ja kun starttaa vaihde päällä ja ajaa vähän ja laittaa kytkimen pohjaan ja antaa vähän enemmän kaasua niin kytkin voi vähän luistaa. Eli otta vähän mutta ei tarpeeksi, eli voiko olla haarukassa vikaa tai mistä alkais? Ainakin otan viikonloppuna laattikon irti. Alta näkee ainakin että työsylinteri kyllä liiku, omadta mielestä tarpeeksi. Vähän sekavaa tekstiä mutta onko kellän muulla ollut samankaltaista? Ja m10b18i moottori

    Comment

    • only e30
      Bimmer Rookie
      • Feb 2014
      • 96
      • kaarina

      terves!
      Eli semmosta olis ku tuli ostettua ljet pata ku oli omasta koneesta venan jousi poikki ja nyt hiukan himottais koittaa josko hiukan sais voimaa pellin alle siis hiukan ei mitään 500hp. Eli passaako ljetin alakerta motronicin kannen kanssa on ensimmäinen kysymys? Diisselin kampura olis jo tiedossa mut sit mites kaikki muut veivit, männät, suuttimet, poraus ja täytyykö kantta työstää? Jeesatkaa tietävemmät josko joskus vaikka sais siitä jotain rakennettua ja molemat on siin m20b20 patoja.sit mitä täytyy ottaa huomioon tarkotus ois saada tosiaan hiukan voimaa lisää ja niin että se kestää viellä hyvin.Ja se viellä et haluan pitää ulkopuolisesti orkkiksena tai mahollisimman orkkiksena moottorin muutoskatsastaa en ajatellut vaan pitäin ihan sisus kaluja vaihtamalla/modaamalla sitä voimaa hiukan hakea jos vaikka liki 200hp pääsis suonilleen.
      Last edited by only e30; 01-12-2015, 21:05.

      Comment

      • Miku
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 2624
        • Kajaani

        Minkämallinen on profiililtaan m20 termarin o rengas? Tuli gatesin termostaatin matkassa varmaan 4-5 eri o-rengasta ja ainakin pari kolme niistä saattas passata? Termarikotelon matkassa ei tullut termaria niin ei vanhastakaan voi katsoa.

        Bmw fans näytti että 3.5mm paksu mutta kun semmosiakin on pyöreä 3.5mm paksu ja neliskanttinen 3.5mm x 3.5mm

        Varmaan kumpikin hoitais asiansa mut tulispahan oikea
        TEAM "Peli Menetetty"
        Nyt:
        E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
        E30 320i 2d m20b27 tic project
        E38 728ia
        E46 316i sedan
        Ex:
        3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

        Comment

        • ///Make
          BTCF Member
          • May 2007
          • 4690
          • Lahti

          Originally posted by only e30 View Post
          terves!
          Eli semmosta olis ku tuli ostettua ljet pata ku oli omasta koneesta venan jousi poikki ja nyt hiukan himottais koittaa josko hiukan sais voimaa pellin alle siis hiukan ei mitään 500hp. Eli passaako ljetin alakerta motronicin kannen kanssa on ensimmäinen kysymys? Diisselin kampura olis jo tiedossa mut sit mites kaikki muut veivit, männät, suuttimet, poraus ja täytyykö kantta työstää? Jeesatkaa tietävemmät josko joskus vaikka sais siitä jotain rakennettua ja molemat on siin m20b20 patoja.sit mitä täytyy ottaa huomioon tarkotus ois saada tosiaan hiukan voimaa lisää ja niin että se kestää viellä hyvin.Ja se viellä et haluan pitää ulkopuolisesti orkkiksena tai mahollisimman orkkiksena moottorin muutoskatsastaa en ajatellut vaan pitäin ihan sisus kaluja vaihtamalla/modaamalla sitä voimaa hiukan hakea jos vaikka liki 200hp pääsis suonilleen.
          M20 ylikoko-topic -yhdistetty

          Siitä lukemaan ensin tuo läpi...
          Z3 3,0 Coupe -98
          E30 325E 4D -85
          Originally posted by TNT
          Kyllähän se nyt on vain ja ainoastaan kädettömyyttä jos ei osaa ajaa E30 linkussa talvella

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16465
            • Asikkala

            Originally posted by Miku View Post
            Minkämallinen on profiililtaan m20 termarin o rengas? Tuli gatesin termostaatin matkassa varmaan 4-5 eri o-rengasta ja ainakin pari kolme niistä saattas passata? Termarikotelon matkassa ei tullut termaria niin ei vanhastakaan voi katsoa.

            Bmw fans näytti että 3.5mm paksu mutta kun semmosiakin on pyöreä 3.5mm paksu ja neliskanttinen 3.5mm x 3.5mm

            Varmaan kumpikin hoitais asiansa mut tulispahan oikea
            Ihan rehellinen pyöreällä profiililla oleva o-rengas on se oikea.

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16465
              • Asikkala

              Originally posted by only e30 View Post
              terves!
              Eli semmosta olis ku tuli ostettua ljet pata ku oli omasta koneesta venan jousi poikki ja nyt hiukan himottais koittaa josko hiukan sais voimaa pellin alle siis hiukan ei mitään 500hp. Eli passaako ljetin alakerta motronicin kannen kanssa on ensimmäinen kysymys? Diisselin kampura olis jo tiedossa mut sit mites kaikki muut veivit, männät, suuttimet, poraus ja täytyykö kantta työstää? Jeesatkaa tietävemmät josko joskus vaikka sais siitä jotain rakennettua ja molemat on siin m20b20 patoja.sit mitä täytyy ottaa huomioon tarkotus ois saada tosiaan hiukan voimaa lisää ja niin että se kestää viellä hyvin.Ja se viellä et haluan pitää ulkopuolisesti orkkiksena tai mahollisimman orkkiksena moottorin muutoskatsastaa en ajatellut vaan pitäin ihan sisus kaluja vaihtamalla/modaamalla sitä voimaa hiukan hakea jos vaikka liki 200hp pääsis suonilleen.
              M20b20 = laita b23 kampiakseli ja männät, joku virinokka ehkä ja kannelle pientä sipistelyä. Ei siitä rakettia tule mutta mukava kone muuten. No joo, vakiomännillä virinokka hukkaa puristuspainetta hiukan mutta haittaaks se.

              Hirvonen ?

              Comment

              • Miku
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 2624
                • Kajaani

                Originally posted by jr66 View Post
                Ihan rehellinen pyöreällä profiililla oleva o-rengas on se oikea.
                Kiitos

                Seuraava kysymys: oikea etäisyys kampiakselin asentoanturista triggeripyörän hampaisiin?

                M20b25 motronic orkkis pyörä ja anturi
                TEAM "Peli Menetetty"
                Nyt:
                E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
                E30 320i 2d m20b27 tic project
                E38 728ia
                E46 316i sedan
                Ex:
                3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

                Comment

                • only e30
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2014
                  • 96
                  • kaarina

                  Originally posted by jr66 View Post
                  M20b20 = laita b23 kampiakseli ja männät, joku virinokka ehkä ja kannelle pientä sipistelyä. Ei siitä rakettia tule mutta mukava kone muuten. No joo, vakiomännillä virinokka hukkaa puristuspainetta hiukan mutta haittaaks se.

                  Hirvonen ?
                  Kiitos vastauksesta mitäs meinaat kannen sipistelyllä? kansi koneistamolle ja käskee avartamaan kanavia sun muuta vai mitä sille kannattaa tehä? ja onko b23 kampura parempi vaihtoehto ku diisseli e30:sen olik se sit m21b24 semmonen olis tuossa ns hollilla. Eli noilla palikoilla mitä meinasit padasta tullo ns 2,3 ilmeisesti eli noin 10hp lisää ja nm nousee noin 200:taan saisko diisselin kampuralla paremmat lukemat viellä? tosin sit töytyy vissii veivit vaihtaa ku eiko diisselissä isku oo pidempi vai kestääkö b23 männät sorvailla et saa mahtumaan viellä niin että kone kestää hyvin ?

                  Comment

                  • Miku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 2624
                    • Kajaani

                    Originally posted by only e30 View Post
                    Kiitos vastauksesta mitäs meinaat kannen sipistelyllä? kansi koneistamolle ja käskee avartamaan kanavia sun muuta vai mitä sille kannattaa tehä? ja onko b23 kampura parempi vaihtoehto ku diisseli e30:sen olik se sit m21b24 semmonen olis tuossa ns hollilla. Eli noilla palikoilla mitä meinasit padasta tullo ns 2,3 ilmeisesti eli noin 10hp lisää ja nm nousee noin 200:taan saisko diisselin kampuralla paremmat lukemat viellä? tosin sit töytyy vissii veivit vaihtaa ku eiko diisselissä isku oo pidempi vai kestääkö b23 männät sorvailla et saa mahtumaan viellä niin että kone kestää hyvin ?
                    b20 kanteen b25 venttiilit,porttaus ja mahdollinen palotilojen muotoilu riippuen männistä ts iskusta.

                    B23 kampi ja männät menis nakkaamalla b20 koska sama lohko ja kansi. Muistaakseni vanhemmassa b23 vakiona noin 150hv.

                    Diisselin kampi ja b20 lohko voi tuottaa ongelmia ainakin passeleiden mäntien löytämisessä :think

                    Itse ainakin jos sitä diisselin kampea pitäs käyttää tekisin suosiolla b25 lohkoon.

                    Tässä kampien iskut ulkomuistista, voi olla hyvinkin virheitä

                    B20 66mm
                    B23 76,8mm
                    B25 75mm
                    B27/d24 81mm

                    Maken laittama linkki kannattaa tosissaan lukea läpi, sieltä löytyy kyllä melkolailla tieto m20 viriin liittyen.
                    Last edited by Miku; 03-12-2015, 09:03.
                    TEAM "Peli Menetetty"
                    Nyt:
                    E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
                    E30 320i 2d m20b27 tic project
                    E38 728ia
                    E46 316i sedan
                    Ex:
                    3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16465
                      • Asikkala

                      Originally posted by Miku View Post
                      Tässä kampien iskut ulkomuistista, voi olla hyvinkin virheitä

                      B20 66mm
                      B23 76,8mm
                      B25 75mm
                      B27/d24 81mm
                      Ei ole virheitä.

                      Comment

                      • only e30
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2014
                        • 96
                        • kaarina

                        Originally posted by Miku View Post
                        b20 kanteen b25 venttiilit,porttaus ja mahdollinen palotilojen muotoilu riippuen männistä ts iskusta.

                        B23 kampi ja männät menis nakkaamalla b20 koska sama lohko ja kansi. Muistaakseni vanhemmassa b23 vakiona noin 150hv.

                        Diisselin kampi ja b20 lohko voi tuottaa ongelmia ainakin passeleiden mäntien löytämisessä :think

                        Itse ainakin jos sitä diisselin kampea pitäs käyttää tekisin suosiolla b25 lohkoon.

                        Tässä kampien iskut ulkomuistista, voi olla hyvinkin virheitä

                        B20 66mm
                        B23 76,8mm
                        B25 75mm
                        B27/d24 81mm

                        Maken laittama linkki kannattaa tosissaan lukea läpi, sieltä löytyy kyllä melkolailla tieto m20 viriin liittyen.
                        Mites saakotuon porautettua. Niin et se vastais b25 ja sit käyttäis diisselin kampuraa vai meneekö sylinterien seinämät liian ohuiks? Ja jos se on mahollista niin mistä vehkeestä veivit ja männät niin et olis ns bolt on vai joutuuko mäntiä väkisin siinä kohtaa sorvailemaan matalammaks. linkkiä en kyllä löytäny mut harvemmin mistään löytää juttua b20 virittelystä kaikki lähinnä b25 laittelevat siksi täällä kyselenki =) oma tarkoitus ois nimen omaa pitää b20 lohko paikallaan että olis ns laillinen ilman mitään muutos katsastuksia joskus katsuri sano et kunhan lohkon kyljessä on oikeet numerot niin kaikki on hyvin se mitä siellä on sisällä ei häntä kiinnosta =D mantan kanssa kun kävin leimalla joskus =) Mites mahtais onnistuu b23 kampura ja veivit ja jos porais sylinterit b25 männille vai onko turhaa siis jos se oporaus on mahdollista tolle b20 alakerralle. Millaset noi männän koot ylipäätään on noissa b20 ja b25:ssa ?
                        Last edited by only e30; 04-12-2015, 07:28.

                        Comment

                        • Miku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2003
                          • 2624
                          • Kajaani

                          Originally posted by only e30 View Post
                          Mites saakotuon porautettua. Niin et se vastais b25 ja sit käyttäis diisselin kampuraa vai meneekö sylinterien seinämät liian ohuiks? Ja jos se on mahollista niin mistä vehkeestä veivit ja männät niin et olis ns bolt on vai joutuuko mäntiä väkisin siinä kohtaa sorvailemaan matalammaks. linkkiä en kyllä löytäny mut harvemmin mistään löytää juttua b20 virittelystä kaikki lähinnä b25 laittelevat siksi täällä kyselenki =) oma tarkoitus ois nimen omaa pitää b20 lohko paikallaan että olis ns laillinen ilman mitään muutos katsastuksia joskus katsuri sano et kunhan lohkon kyljessä on oikeet numerot niin kaikki on hyvin se mitä siellä on sisällä ei häntä kiinnosta =D mantan kanssa kun kävin leimalla joskus =) Mites mahtais onnistuu b23 kampura ja veivit ja jos porais sylinterit b25 männille vai onko turhaa siis jos se oporaus on mahdollista tolle b20 alakerralle. Millaset noi männän koot ylipäätään on noissa b20 ja b25:ssa ?
                          B20 ja b23 80mm
                          B25 ja b27 84mm

                          83 tai 83.5mm kokoon noita on porailtu. 84mm kuulemma niin rajoilla että voi vetää veltoksi.

                          Tekisin suosiolla b23 kamoilla sen alakerran. Kanteen sitten aiemmin mainitut temput. Siihen mahdollisesti b25 imusarjaa ja kaasuläppää jne. Suuttimiksi nykyaikaisempaa nelireikästä esim m50/m52 koneesta..
                          TEAM "Peli Menetetty"
                          Nyt:
                          E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
                          E30 320i 2d m20b27 tic project
                          E38 728ia
                          E46 316i sedan
                          Ex:
                          3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

                          Comment

                          • only e30
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2014
                            • 96
                            • kaarina

                            Originally posted by Miku View Post
                            B20 ja b23 80mm
                            B25 ja b27 84mm

                            83 tai 83.5mm kokoon noita on porailtu. 84mm kuulemma niin rajoilla että voi vetää veltoksi.

                            Tekisin suosiolla b23 kamoilla sen alakerran. Kanteen sitten aiemmin mainitut temput. Siihen mahdollisesti b25 imusarjaa ja kaasuläppää jne. Suuttimiksi nykyaikaisempaa nelireikästä esim m50/m52 koneesta..
                            Näin se on melkeen tehtävä mitäs arvioita on luvuista mitä mahtaa tulla noilla kilkkeillä ??

                            Comment

                            • petrolhead
                              Moderator
                              • Feb 2004
                              • 13793
                              • Hyvinkää

                              Originally posted by only e30 View Post
                              Näin se on melkeen tehtävä mitäs arvioita on luvuista mitä mahtaa tulla noilla kilkkeillä ??
                              Tarkoitatko "luvuilla" iskutilavuutta vai mahdollista tehoa?
                              Vapari tarvii nokkaa ja puristuksia jos haluaa tehoa lisää.
                              2015 VW Crafter
                              1984 BMW 316
                              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                              Comment

                              • only e30
                                Bimmer Rookie
                                • Feb 2014
                                • 96
                                • kaarina

                                Originally posted by petrolhead View Post
                                Tarkoitatko "luvuilla" iskutilavuutta vai mahdollista tehoa?
                                Vapari tarvii nokkaa ja puristuksia jos haluaa tehoa lisää.
                                sekä että olis kiva tietää ku ei näistä itellä juuri mitään haisua ole ja mikä nokka sinne kannattaa laittaa
                                Last edited by only e30; 05-12-2015, 18:46.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎