Originally posted by andhu
View Post
E30 Kysymyksiä ja vastauksia VIII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Ok. No mitä kautta tuo tankki sitten huohottaa tai pitääkö sille rakennalla jotain huohotusta?TEAM "Peli Menetetty"
Nyt:
E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
E30 320i 2d m20b27 tic project
E38 728ia
E46 316i sedan
Ex:
3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21
-
E30 tankki huohottaa kuskin puolella alasp. olevan kumitötterön kautta, tuossa vas. alakulma http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...tubing/#pos_12Originally posted by Miku View PostOk. No mitä kautta tuo tankki sitten huohottaa tai pitääkö sille rakennalla jotain huohotusta?
Comment
-
Ei oo väliä kunhan et vaan vie sitä pakosarjan viereen, sisälle tai tuki sitä letkuaOriginally posted by Miku View PostOk. No mitä kautta tuo tankki sitten huohottaa tai pitääkö sille rakennalla jotain huohotusta?
Olikohan e34ssa se toisessa takaposkessa. Itellä letkunpää avoinna siinä kytkinpolkimen kohdalla konehuoneen puolellasigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
Juurikin tässä samassa ketjussa käsittelyn alla olleen kiertovesipumpun releet ja johtosarja. Tunnen jo raikkaan oluen valuvan kurkustani alasOriginally posted by petrolhead View PostMitä releitä? Rintapellin siinä levyssä kiinni jossa on mm sytkäboxi. Johtosarja meni kuskinpuolen läpiviennistä kabiiniin. Ratkeamiseen johtavasta vihjeestä puolen litran ulukomainen olut E30-miitissä.
...ton näköisiä liittimiä
EDIT: Nimenomaan M10-koneisen, eli vanhemman mallisella johtosarjalla olevan kiertovesipumpun tsydeemit.Last edited by T3; 10-12-2015, 22:17..
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
Kiitos!
Oletinkin että saattaa olla kiertovesipumpulle, mutta oletin että toinen olisi jollekin muulle. Nuo lähtee pois, en laita alkuperäistä KV-pumppua. Sellainen tulee, mutta isompi ja lähinnä pumppaamaan vettä öljy-glykoli lämmönvaihtimen läpi, ja ohjaus tietysti erilainen.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
Ok eli pönttö vaan poissa ja tankilta pöntölle tulevan letkun vain sijoittaa järkevästi. Tuo venttiilin liitin vissiin vain jätetään kytkemättä mitenkään.
Siinäpä se samalla löytyi todennäköinen syy pari vuotta vaivanneisiin päästöongelmiin ja kohonneeseen tyhjäkäyntiin (950rpm) kun veti ilmoja suoraan kaasuläpän ohi tuosta murtuneesta pöntön letkulähdöstä. Pitää vielä huvikseen testata että laskeeko tyhjäkäynti normaaliin kun tukkii tuon kaasuläpän letkun ennenkun purkaa konehuoneen.
Kiitokset taas kaikille vastanneille
TEAM "Peli Menetetty"
Nyt:
E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
E30 320i 2d m20b27 tic project
E38 728ia
E46 316i sedan
Ex:
3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21
Comment
-
Nyt kun on tullut syvennyttyä tohon E30:n sähköjärjestelmään.. On kyllä paljon melko jänniä ratkasuja systeemissä, siis ihan tehtaalta. Jos ton rakentaisi aivan kivikaudesta asti uudestaan ni aika paljon jäisi paksua piuhaa ja liitoksia pois.Last edited by petrolhead; 10-12-2015, 23:12.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
Varsinkin ne mallit joissa vielä check paneeli.Originally posted by petrolhead View PostNyt kun on tullut syvennyttyä tohon E30:n sähköjärjestelmään.. On kyllä paljon melko jänniä ratkasuja systeemissä, siis ihan tehtaalta. Jos ton rakentaisi aivan kivikaudesta asti uudestaan ni aika paljon jäisi paksua piuhaa ja liitoksia pois.
Kovasti kiinnostaisi itse tehdä kaikki uudestaan, kyllä siinä varmaan useamman kilon sais painoa pois.Aprilia RSV4
Comment
-
Avaan kommenttiani hieman. Eniten ihmetyttää toi systeemi että päävirtarelettä ei ole ollenkaan. Virtalukon kautta menee isoa virtaa jos en aivan väärin oo ymmärtäny ko. katiskaa. Jos laittaisi apparin puolelle jonkun aftermarket sulakeboxin ja varustaisi sen päävirtareleellä niin aika paljon saisi paksua johtoa pois. Ja onhan tossa releitten ohjauksia mitkä on.. jänniä ja vaihtelevia. Toisaalta, ne on samaan rasiaan ja samalla sulakejärjestyksellä joutunu tekemään eri markkina-alueille, eri koneilla ja varustetasoilla olevat systeemit. Ja vielä mahollisimman halvalla ja nopeesti.Originally posted by jannmann View PostVarsinkin ne mallit joissa vielä check paneeli.
Kovasti kiinnostaisi itse tehdä kaikki uudestaan, kyllä siinä varmaan useamman kilon sais painoa pois.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
Comment
-
Vastaten alkuperäiseen postiisi. Ei häviä mitään jos ottaa ja katsoo kardaanilinjan kohalleen. Niin tein itse. Varmasti toimii muutenkin mutta paremmin tehty on paremmin tehty ja lisätunnit omaa työtä ei maksa mitään. Kuten sanottu, ei auto pilalla oo tekee niin tai näin.Originally posted by jake_ View PostEdit. Eipä mitään enään.
Omaan tötteröön laitoin murikan kardaanilaippaan laserfikkarin kiinni ja sit pyörittelin perää. Murikka sellaseen asentoon että täplä pyörii suunnilleen siinä missä askin laippa on.

Tolla metodilla ei tarvi pohtia onko se tarpeen tai hyödyllistä
Last edited by petrolhead; 12-12-2015, 15:02.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
Tästä perän asennosta, eikös pinioniakselin ja laatikon pääakselin pidä olla samassa kulmassa poikittais- ja pystysuunnassa jolloin kardaanin nivelten kulmamuutos pysyy pyöriessään molemmissa samana :think Samassa tasossa niiden ei tarvi olla eikä ne taida missään autossa ollakkaan. Jossakin opuksessa tälläistä kuvaa joskus katsellut.
Comment
-
Jep, tarkoitus on. Kysymyshän oli, että onko 168 ja 188 perissä linja samalla tasolla. Eli jos teen E36 kiinnikkeet 168 perän kanssa, onko ne samat 188 perälläOriginally posted by petrolhead View PostVastaten alkuperäiseen postiisi. Ei häviä mitään jos ottaa ja katsoo kardaanilinjan kohalleen.
Tuota 188 kun ei tällähetkellä löydy nurkista.
Mutta tämä selvisi jo.
Jotain tällaista ajattelin. Sitten vielä mittaisi laserin päästä päähän korkeudet, että ovat varmasti samat :thinkOmaan tötteröön laitoin murikan kardaanilaippaan laserfikkarin kiinni ja sit pyörittelin perää. Murikka sellaseen asentoon että täplä pyörii suunnilleen siinä missä askin laippa on.
Hmm, eli tärkeämpää olisi olla varma siitä, että perä tulisi mahd. lähelle sitä, missä se on ennenkin ollut, kuin että kardaanilinja olisi suorassa? Multa loppui ymmärrys, joten parempi, etten sano tähän mitään.Originally posted by jr66 View PostTästä perän asennosta, eikös pinioniakselin ja laatikon pääakselin pidä olla samassa kulmassa poikittais- ja pystysuunnassa jolloin kardaanin nivelten kulmamuutos pysyy pyöriessään molemmissa samana :think Samassa tasossa niiden ei tarvi olla eikä ne taida missään autossa ollakkaan. Jossakin opuksessa tälläistä kuvaa joskus katsellut.E30 318iS
E30 316
Comment
Comment