Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Miku
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 2624
    • Kajaani

    Originally posted by andhu View Post
    Ei muutakun pönttö pois letkuineen päivineen. Venttiilin tehtävä on luultavammin vain sulkea linja, kun virta on pois päältä.
    Ok. No mitä kautta tuo tankki sitten huohottaa tai pitääkö sille rakennalla jotain huohotusta?
    TEAM "Peli Menetetty"
    Nyt:
    E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
    E30 320i 2d m20b27 tic project
    E38 728ia
    E46 316i sedan
    Ex:
    3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16465
      • Asikkala

      Originally posted by Miku View Post
      Ok. No mitä kautta tuo tankki sitten huohottaa tai pitääkö sille rakennalla jotain huohotusta?
      E30 tankki huohottaa kuskin puolella alasp. olevan kumitötterön kautta, tuossa vas. alakulma http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...tubing/#pos_12

      Comment

      • Tonton
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2006
        • 9101
        • Raisio

        Originally posted by Miku View Post
        Ok. No mitä kautta tuo tankki sitten huohottaa tai pitääkö sille rakennalla jotain huohotusta?
        Ei oo väliä kunhan et vaan vie sitä pakosarjan viereen, sisälle tai tuki sitä letkua

        Olikohan e34ssa se toisessa takaposkessa. Itellä letkunpää avoinna siinä kytkinpolkimen kohdalla konehuoneen puolella
        sigpic
        M-B Vito -22
        Transit Custom -18
        Yamaha vx ho cruiser -22
        Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
        [email protected]

        Comment

        • T3
          BTCF Member
          • Oct 2003
          • 8530
          • Karhe

          Originally posted by petrolhead View Post
          Mitä releitä? Rintapellin siinä levyssä kiinni jossa on mm sytkäboxi. Johtosarja meni kuskinpuolen läpiviennistä kabiiniin. Ratkeamiseen johtavasta vihjeestä puolen litran ulukomainen olut E30-miitissä.

          ...ton näköisiä liittimiä
          Juurikin tässä samassa ketjussa käsittelyn alla olleen kiertovesipumpun releet ja johtosarja. Tunnen jo raikkaan oluen valuvan kurkustani alas
          EDIT: Nimenomaan M10-koneisen, eli vanhemman mallisella johtosarjalla olevan kiertovesipumpun tsydeemit.
          Last edited by T3; 10-12-2015, 22:17.
          .

          Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

          Comment

          • petrolhead
            Moderator
            • Feb 2004
            • 13793
            • Hyvinkää

            Kiitos!

            Oletinkin että saattaa olla kiertovesipumpulle, mutta oletin että toinen olisi jollekin muulle. Nuo lähtee pois, en laita alkuperäistä KV-pumppua. Sellainen tulee, mutta isompi ja lähinnä pumppaamaan vettä öljy-glykoli lämmönvaihtimen läpi, ja ohjaus tietysti erilainen.
            2015 VW Crafter
            1984 BMW 316
            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

            Comment

            • Miku
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 2624
              • Kajaani

              Ok eli pönttö vaan poissa ja tankilta pöntölle tulevan letkun vain sijoittaa järkevästi. Tuo venttiilin liitin vissiin vain jätetään kytkemättä mitenkään.

              Siinäpä se samalla löytyi todennäköinen syy pari vuotta vaivanneisiin päästöongelmiin ja kohonneeseen tyhjäkäyntiin (950rpm) kun veti ilmoja suoraan kaasuläpän ohi tuosta murtuneesta pöntön letkulähdöstä. Pitää vielä huvikseen testata että laskeeko tyhjäkäynti normaaliin kun tukkii tuon kaasuläpän letkun ennenkun purkaa konehuoneen.

              Kiitokset taas kaikille vastanneille
              TEAM "Peli Menetetty"
              Nyt:
              E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
              E30 320i 2d m20b27 tic project
              E38 728ia
              E46 316i sedan
              Ex:
              3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

              Comment

              • petrolhead
                Moderator
                • Feb 2004
                • 13793
                • Hyvinkää

                Nyt kun on tullut syvennyttyä tohon E30:n sähköjärjestelmään.. On kyllä paljon melko jänniä ratkasuja systeemissä, siis ihan tehtaalta. Jos ton rakentaisi aivan kivikaudesta asti uudestaan ni aika paljon jäisi paksua piuhaa ja liitoksia pois.
                Last edited by petrolhead; 10-12-2015, 23:12.
                2015 VW Crafter
                1984 BMW 316
                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                Comment

                • jannmann
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 5856
                  • Joccis City

                  Originally posted by petrolhead View Post
                  Nyt kun on tullut syvennyttyä tohon E30:n sähköjärjestelmään.. On kyllä paljon melko jänniä ratkasuja systeemissä, siis ihan tehtaalta. Jos ton rakentaisi aivan kivikaudesta asti uudestaan ni aika paljon jäisi paksua piuhaa ja liitoksia pois.
                  Varsinkin ne mallit joissa vielä check paneeli.
                  Kovasti kiinnostaisi itse tehdä kaikki uudestaan, kyllä siinä varmaan useamman kilon sais painoa pois.
                  Aprilia RSV4

                  Comment

                  • petrolhead
                    Moderator
                    • Feb 2004
                    • 13793
                    • Hyvinkää

                    Originally posted by jannmann View Post
                    Varsinkin ne mallit joissa vielä check paneeli.
                    Kovasti kiinnostaisi itse tehdä kaikki uudestaan, kyllä siinä varmaan useamman kilon sais painoa pois.
                    Avaan kommenttiani hieman. Eniten ihmetyttää toi systeemi että päävirtarelettä ei ole ollenkaan. Virtalukon kautta menee isoa virtaa jos en aivan väärin oo ymmärtäny ko. katiskaa. Jos laittaisi apparin puolelle jonkun aftermarket sulakeboxin ja varustaisi sen päävirtareleellä niin aika paljon saisi paksua johtoa pois. Ja onhan tossa releitten ohjauksia mitkä on.. jänniä ja vaihtelevia. Toisaalta, ne on samaan rasiaan ja samalla sulakejärjestyksellä joutunu tekemään eri markkina-alueille, eri koneilla ja varustetasoilla olevat systeemit. Ja vielä mahollisimman halvalla ja nopeesti.
                    2015 VW Crafter
                    1984 BMW 316
                    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                    Comment

                    • jake_
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2013
                      • 169
                      • Riihimäki

                      Edit. Eipä mitään enään.
                      Last edited by jake_; 12-12-2015, 00:30.
                      E30 318iS
                      E30 316

                      Comment

                      • T3
                        BTCF Member
                        • Oct 2003
                        • 8530
                        • Karhe

                        On samalla tasolla. Pituussuunnassa taasen joudut siirtämään boorilla kardaanin takapätkää eteen- tai taaksepäin, riippuen kummanko perän asennat.
                        .

                        Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                        Comment

                        • jake_
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2013
                          • 169
                          • Riihimäki

                          Originally posted by T3 View Post
                          On samalla tasolla. Pituussuunnassa taasen joudut siirtämään boorilla kardaanin takapätkää eteen- tai taaksepäin, riippuen kummanko perän asennat.
                          Prkl, ehdin juuri editoida tuon viestini pois ennenkuin vastasit. No, kiitän varmistuksesta
                          E30 318iS
                          E30 316

                          Comment

                          • petrolhead
                            Moderator
                            • Feb 2004
                            • 13793
                            • Hyvinkää

                            Originally posted by jake_ View Post
                            Edit. Eipä mitään enään.
                            Vastaten alkuperäiseen postiisi. Ei häviä mitään jos ottaa ja katsoo kardaanilinjan kohalleen. Niin tein itse. Varmasti toimii muutenkin mutta paremmin tehty on paremmin tehty ja lisätunnit omaa työtä ei maksa mitään. Kuten sanottu, ei auto pilalla oo tekee niin tai näin.

                            Omaan tötteröön laitoin murikan kardaanilaippaan laserfikkarin kiinni ja sit pyörittelin perää. Murikka sellaseen asentoon että täplä pyörii suunnilleen siinä missä askin laippa on.


                            Tolla metodilla ei tarvi pohtia onko se tarpeen tai hyödyllistä
                            Last edited by petrolhead; 12-12-2015, 15:02.
                            2015 VW Crafter
                            1984 BMW 316
                            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                            Comment

                            • jr66
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 16465
                              • Asikkala

                              Tästä perän asennosta, eikös pinioniakselin ja laatikon pääakselin pidä olla samassa kulmassa poikittais- ja pystysuunnassa jolloin kardaanin nivelten kulmamuutos pysyy pyöriessään molemmissa samana :think Samassa tasossa niiden ei tarvi olla eikä ne taida missään autossa ollakkaan. Jossakin opuksessa tälläistä kuvaa joskus katsellut.

                              Comment

                              • jake_
                                Bimmer Rookie
                                • Feb 2013
                                • 169
                                • Riihimäki

                                Originally posted by petrolhead View Post
                                Vastaten alkuperäiseen postiisi. Ei häviä mitään jos ottaa ja katsoo kardaanilinjan kohalleen.
                                Jep, tarkoitus on. Kysymyshän oli, että onko 168 ja 188 perissä linja samalla tasolla. Eli jos teen E36 kiinnikkeet 168 perän kanssa, onko ne samat 188 perällä Tuota 188 kun ei tällähetkellä löydy nurkista.
                                Mutta tämä selvisi jo.

                                Omaan tötteröön laitoin murikan kardaanilaippaan laserfikkarin kiinni ja sit pyörittelin perää. Murikka sellaseen asentoon että täplä pyörii suunnilleen siinä missä askin laippa on.
                                Jotain tällaista ajattelin. Sitten vielä mittaisi laserin päästä päähän korkeudet, että ovat varmasti samat :think

                                Originally posted by jr66 View Post
                                Tästä perän asennosta, eikös pinioniakselin ja laatikon pääakselin pidä olla samassa kulmassa poikittais- ja pystysuunnassa jolloin kardaanin nivelten kulmamuutos pysyy pyöriessään molemmissa samana :think Samassa tasossa niiden ei tarvi olla eikä ne taida missään autossa ollakkaan. Jossakin opuksessa tälläistä kuvaa joskus katsellut.
                                Hmm, eli tärkeämpää olisi olla varma siitä, että perä tulisi mahd. lähelle sitä, missä se on ennenkin ollut, kuin että kardaanilinja olisi suorassa? Multa loppui ymmärrys, joten parempi, etten sano tähän mitään.
                                E30 318iS
                                E30 316

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎