Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tereppa
    Bimmer Rookie
    • Aug 2013
    • 56
    • Ruokolahti

    Typ168 perä

    Osaisko joku kertoa onko noissa 168 perissä eroa nopeuden antureissa?
    Aloin selvittelemään miksi nopeusmittari ei toimi, anturin ja johtojen testauksen jälkeen katsoin perään ja eihän siellä ollut koko sakara levyä mistä anturin pitäisi nopeus lukea? Kyseessä lukkoperä ja kuulopuheiden mukaan kiristetty, joutuuko silloin sakaralevyn poistamaan? Yhdessä perä topicissa oli kuvia lukkoperästä sakaralevyllä ja ilman

    Comment

    • petrolhead
      Moderator
      • Feb 2004
      • 13793
      • Hyvinkää

      Täytyy sanoo että 168 lukkoperää en ole tiukannut muita kyllä, mutta en keksi millään miksi,sen joutus poistamaan. Se on kyllä,tosi helppo onnellisesti unohtaa asentaa kun laakereita on vaihdellu tmv.
      2015 VW Crafter
      1984 BMW 316
      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

      Comment

      • Tonton
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2006
        • 9101
        • Raisio

        Oisko ollu jossain autossa jossa nopeus tulee vaijerilla laatikosta
        sigpic
        M-B Vito -22
        Transit Custom -18
        Yamaha vx ho cruiser -22
        Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
        [email protected]

        Comment

        • tereppa
          Bimmer Rookie
          • Aug 2013
          • 56
          • Ruokolahti

          Originally posted by petrolhead View Post
          Täytyy sanoo että 168 lukkoperää en ole tiukannut muita kyllä, mutta en keksi millään miksi,sen joutus poistamaan. Se on kyllä,tosi helppo onnellisesti unohtaa asentaa kun laakereita on vaihdellu tmv.
          Jotain tämmöistä arvelinkin, taitaa mennä kesä ilman nopeusmittaria

          Comment

          • jannmann
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 5856
            • Joccis City

            Originally posted by tereppa View Post
            Jotain tämmöistä arvelinkin, taitaa mennä kesä ilman nopeusmittaria
            Sakaran laitto on kyllä melkoisen helppo homma.
            Takakoppa irti, vetarit irti ja kiskasee vetarin tumpit ulos.
            Perämötikkä on sillon sylissä ja siihen naputtelee vaan sakaran takaisin.
            Aprilia RSV4

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16465
              • Asikkala

              Originally posted by jannmann View Post
              Sakaran laitto on kyllä melkoisen helppo homma.
              Takakoppa irti, vetarit irti ja kiskasee vetarin tumpit ulos.
              Perämötikkä on sillon sylissä ja siihen naputtelee vaan sakaran takaisin.
              Taisi unohtua jotain ?

              Comment

              • hensez
                Newbiemmer
                • Jan 2016
                • 3
                • jns

                Moro, oisko kellää tietoa onko pre facelift ja facelift malleissa eroja tuossa takasivun alakulmassa? jos on niin mistähän mahtaisi facelift malliin sopivaa korjaupalaa löytyä?

                elikkäs tällaisesta palasta kyse:http://static.schmiedmann.dk/Product..._40250_big.jpg

                Comment

                • Rocla
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2002
                  • 7692
                  • Kajaani

                  Originally posted by EMP View Post
                  Sekoitatkos nyt m20 moottoriin? Kun eikös niissä ole yhdellä ja kahdella "kynnellä" olevia?
                  Etk ei ainakaan näytä m42 koneisiin mitään vuosimalli eroja.
                  Luultavasti sekoitin.

                  Oletin että m42 oisi sama homma kun on samat laakeritkin.
                  Olli.

                  Comment

                  • tereppa
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2013
                    • 56
                    • Ruokolahti

                    Originally posted by jannmann View Post
                    Sakaran laitto on kyllä melkoisen helppo homma.
                    Takakoppa irti, vetarit irti ja kiskasee vetarin tumpit ulos.
                    Perämötikkä on sillon sylissä ja siihen naputtelee vaan sakaran takaisin.
                    Originally posted by jr66 View Post
                    Taisi unohtua jotain ?
                    Otin murikan pöydälle, ja nyt kahden vaiheilla kannattaako muuten ehjää perää alkaa purkamaan, kun ei aiempaa kokemusta perien purkamisesa ole.

                    Mitä kaikkea tuosta pitää siis irroittaa? Riittääkö pelkkä poskilaippojen irroitus vai täytyykö koko perä leväyttää?

                    Comment

                    • Tonton
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2006
                      • 9101
                      • Raisio

                      Originally posted by tereppa View Post
                      Otin murikan pöydälle, ja nyt kahden vaiheilla kannattaako muuten ehjää perää alkaa purkamaan, kun ei aiempaa kokemusta perien purkamisesa ole.

                      Mitä kaikkea tuosta pitää siis irroittaa? Riittääkö pelkkä poskilaippojen irroitus vai täytyykö koko perä leväyttää?
                      tumpit, takakansi ja toinen poski laakeri
                      sigpic
                      M-B Vito -22
                      Transit Custom -18
                      Yamaha vx ho cruiser -22
                      Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                      [email protected]

                      Comment

                      • tereppa
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2013
                        • 56
                        • Ruokolahti

                        Originally posted by Tonton View Post
                        tumpit, takakansi ja toinen poski laakeri
                        Selvä, kiitoksia avusta!
                        Jos joltain löytyy ehjä sakaralevy niin privalla voi kaupata.

                        Comment

                        • petrolhead
                          Moderator
                          • Feb 2004
                          • 13793
                          • Hyvinkää

                          Originally posted by jr66 View Post
                          Taisi unohtua jotain ?
                          ..ja tämä sun postaus hyödyttää ketä, ja millälailla?
                          Poskilaakerikannet sieltä on hyvä irroittaa myös, helpottaa tasauspyörästön poistoa. Älä sekoita puolia joilla poskilaakerikannet ja niiden simmilevyt on olleet. Poskilaakerikansien ruuveihin voi olla hyvä laittaa kierrelukitetta, ne kun menee läpireikään ni ei öljy vuoda vahingossakaan.
                          2015 VW Crafter
                          1984 BMW 316
                          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                          Comment

                          • jamiii
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2013
                            • 48
                            • Kaustinen

                            Otin m20b25 moottorin jakopään auki kun kiristimen runko anto periks. En muistanu kattoa niistä suojakansista,että missä järjestyksessä ne oli. Eli onko alempi alla, sitte laturin kiristin, ja siihen päälle ylempi kansi? Eli siinä kiristimen pultin päällä.

                            Comment

                            • JJT
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 6694
                              • .......

                              Originally posted by jamiii View Post
                              Otin m20b25 moottorin jakopään auki kun kiristimen runko anto periks. En muistanu kattoa niistä suojakansista,että missä järjestyksessä ne oli. Eli onko alempi alla, sitte laturin kiristin, ja siihen päälle ylempi kansi? Eli siinä kiristimen pultin päällä.
                              Viimeiseksi laturin rauta.
                              Myyn:
                              M10/20/52 E30-E36 osia

                              Comment

                              • jamiii
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2013
                                • 48
                                • Kaustinen

                                Okei, mites tuon kiristimen oikeaoppinen kiristys menee? Saako sitä avittaa kireemmälle sormin?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎