Aihe kiinnostais kovasti jos joku olis saanu jo kunnollisen ja kohtuu hintasen rakennelman tehtyä
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E30 alusta uusiksi, 5x120, kynätolpat, isot jarrut....
Collapse
X
-
e30 5 pulttiseksi?
Eli pitäisi saada e30 takapää 5-pulttiseksi??? Keulaan laitoin jo e36 osat jolla tuli keula 5-pulttiseksi. Nyt pitäisi saada takapää vielä.
Auto on alunperin e30 316i eli rummut takana.
Kuulemma 325 taka-napojen tilalle menee suoraan e30 M3:sen navat jolloin takapäästä tulisi 5 pulttinen.
Onko kenelläkään kokemusta/tietoa asiasta mitä pitäisi tehdä???
Comment
-
-
Originally posted by oivabmw View PostEli pitäisi saada e30 takapää 5-pulttiseksi??? Keulaan laitoin jo e36 osat jolla tuli keula 5-pulttiseksi. Nyt pitäisi saada takapää vielä.
Auto on alunperin e30 316i eli rummut takana.
Kuulemma 325 taka-napojen tilalle menee suoraan e30 M3:sen navat jolloin takapäästä tulisi 5 pulttinen.
Onko kenelläkään kokemusta/tietoa asiasta mitä pitäisi tehdä???
/// M G30 530e
/// M E30 325i
Comment
-
-
Siinä on varmaan kysymys, että haluaako käyttää 325 levyjä, joihin porattu 5x120 jako ja siirtää sitten mahdollisesti satulaa jollain rikkapatentilla vai laittaako m3 levyn ja satulan. Ota myös huomioon, että E36 etupäällä jotkin 30-40 ET:n vanteet on sopivat. M3 takapäällä ET pysyy about samana, vai tuliko 5mm ulospäin. Mut tarviit joka tapauksessa vanteet, joissa ET edessä 30-40 kun takana 10-20. Tämähän toki mahdollistaa överimmän lipin taakse.E39 ja E91
Comment
-
-
Originally posted by Jukka81 View PostJos pelkät E36:sen etunavat vaihdettu E30:n omiin tolppiin, niin ei tule kuin n.5mm ulommaksi vrt. orkkis.
(tämä mitta riippuu tietenkin holkkien mallista)
takaa sen 5mm noilla m3 navoilla
per puoli
eli noin suuriin et muutoksiin ei tarvitse ryhtyäsigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
-
ABS kysymys. e36:sen tarvikemallin navoissa absin kehä tuntuu olevan vain joku peltilevy joka on prässätty hampaille. Kasasin tolpan holkilla ja navalla niin tottakai se abs anturi naputtaa kehää vastaan. Onko tässä mitään oikotietä onneen muuta kuin ottaa napa irti ja sorvata kehää pienemmäksi ja toivoa että pinta ei mene puhki vai voiko esim anturia kaventaa?"Live low and prosper..." Juottola TV @ Youtube
Jetzt: 316 e30 -84 , 325 e30 M-Tech2 Cabriolet -92 on air , e84 xDrive18dA -14
ex 320 e36 coupe -93, 318i e30 "leif lindgren edition", -89 316i e30 mit RS, 320ia e30 -88, e34 540 -93, e30 316i -90, e30 318iA -88 "muisto", e30 320 -87 "tösky", e36/7 2.8 -00, 525 e34 -91, e36 316ti -96, e30 318i touring -89, Mini Cooper R50, 330d e93 -07
Comment
-
-
Originally posted by EGoman View PostABS kysymys. e36:sen tarvikemallin navoissa absin kehä tuntuu olevan vain joku peltilevy joka on prässätty hampaille. Kasasin tolpan holkilla ja navalla niin tottakai se abs anturi naputtaa kehää vastaan. Onko tässä mitään oikotietä onneen muuta kuin ottaa napa irti ja sorvata kehää pienemmäksi ja toivoa että pinta ei mene puhki vai voiko esim anturia kaventaa?
oikotie onneen on hommata jotkut käytetyt orkkis navat ja nypätä niistä kehät joista sorvaa vähän pois
minkä mesen levyt sulla onsigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
-
Originally posted by EGoman View PostABS kysymys. e36:sen tarvikemallin navoissa absin kehä tuntuu olevan vain joku peltilevy joka on prässätty hampaille. Kasasin tolpan holkilla ja navalla niin tottakai se abs anturi naputtaa kehää vastaan. Onko tässä mitään oikotietä onneen muuta kuin ottaa napa irti ja sorvata kehää pienemmäksi ja toivoa että pinta ei mene puhki vai voiko esim anturia kaventaa?
oikotie onneen on hommata jotkut käytetyt orkkis navat ja nypätä niistä kehät joista sorvaa vähän pois
minkä mesen levyt sulla onsigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
-
Originally posted by Tonton View Postse pelti menee heti puhki kun se on prässätty, pitää kuitenkin ottaa about niistä pois 0.5mm
oikotie onneen on hommata jotkut käytetyt orkkis navat ja nypätä niistä kehät joista sorvaa vähän pois
minkä mesen levyt sulla ononkohan marmorin navat samaa paskaa kuin tarvike?
300x28mm ja 47mm korkeat, oisko ollu jostaki sl mesestä, en muista.
sorvissa sipastu levystä pari mm per puoli että mahtuu satulaan.
Last edited by EGoman; 29-01-2013, 20:01."Live low and prosper..." Juottola TV @ Youtube
Jetzt: 316 e30 -84 , 325 e30 M-Tech2 Cabriolet -92 on air , e84 xDrive18dA -14
ex 320 e36 coupe -93, 318i e30 "leif lindgren edition", -89 316i e30 mit RS, 320ia e30 -88, e34 540 -93, e30 316i -90, e30 318iA -88 "muisto", e30 320 -87 "tösky", e36/7 2.8 -00, 525 e34 -91, e36 316ti -96, e30 318i touring -89, Mini Cooper R50, 330d e93 -07
Comment
-
-
Originally posted by EGoman View Post*le fuck* eikai sitä nyt käytettyjä osia voi ostaaonkohan marmorin navat samaa paskaa kuin tarvike?
300x28mm ja 47mm korkeat, oisko ollu jostaki sl mesestä, en muista.
sorvissa sipastu levystä pari mm per puoli että mahtuu satulaan.
http://egoman.ylivieska.org/voorumi/jarrukii.jpg
ulosvetäjällä kehä pois ja tasaisesti naputtelemalla uusien napojen päälle
ja ö vótsigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
-
Originally posted by Tonton View Postno ei kai niiden kehien takia uusia napoja kannata ostaa:think
ulosvetäjällä kehä pois ja tasaisesti naputtelemalla uusien napojen päälle
ja ö vót"Live low and prosper..." Juottola TV @ Youtube
Jetzt: 316 e30 -84 , 325 e30 M-Tech2 Cabriolet -92 on air , e84 xDrive18dA -14
ex 320 e36 coupe -93, 318i e30 "leif lindgren edition", -89 316i e30 mit RS, 320ia e30 -88, e34 540 -93, e30 316i -90, e30 318iA -88 "muisto", e30 320 -87 "tösky", e36/7 2.8 -00, 525 e34 -91, e36 316ti -96, e30 318i touring -89, Mini Cooper R50, 330d e93 -07
Comment
-
-
Originally posted by EGoman View Postjoo pyörittelin just napaa kädessä ja kyllä tuohon varmaan ulosvetäjän saa äsvättyä jotenki :think
no mutta asiaakin välillä
z4:n napa näyttäisi olevan sopiva e30:n taka-akselille
levittää raideväliä yhteensä 5mm eli puolet vähemmän kuin m3 navat.
hintakin puhuu puolestaan schmiedmannilla päivän hinta +77€/kpl
eli sinne menisi alkuperäiset jarrulevyt uudella jaolla ja keskireiällä
käsijarrua tuskin tuo 2,5mm siirtyminen haittaa jos haittaa niin navan ja levyn kiinnitys pinnoista 1.25mm pois kummastakin
satula menee osuu levyyn kun laittaa prikan väliin
Last edited by Tonton; 29-01-2013, 21:25.sigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
-
Keskustelun herätys!
Originally posted by petteriu View Post...Eli M3 E36 3,2l (Z3M) tukivarren vaikutus n. 15mm ja epäkeskopuslan n. 5mm. Vielä kerran, mitat noin arvoja pyöristettynä varovaiseen suuntaan.
(Fizz mittasi aiemmin epäkeskopuslan vaikutukseksi n. 25mm.)Originally posted by f1zz View Post...Eli tein uuden alatukivarren kiinnikkeen, eli holkki jonka sisähalkaisija on 30mm ja siihen pusla jossa 20mm reikä. Sitten siihen hitsattiin korva joka tulee runkoon, näin pyörä siirty eteenpäin 4-4.5cm alkuperäiseen puslaan nähden ja n 1.5-2cm epäkeskopuslaan nähden.
Kun mikään ei riitä, eli pyörä oli vieläkin liian takana ja kallistin iskunvaimenninta kiinnikkeistä 15 astetta taaksepäin, jolloin napa kääntyy eteenpäin, eli tässätapauksessa pystysuoraan ja pyörä siirtyy oikeaan paikkaan..
F1zz ja Petteriu ovat saaneet kasaan toisistaan poikkeavia lukuja, joten ota noista nyt selvää kummat ovat vähemmän väärässä. Ballen projektissa on M3 3,2 mallin etutukivarret ja epäkeskopuslat, mutta silti pyörää ilmeisesti pitäisi saada siirrettyä vielä enemmän eteenpäin. Petterin mukaan tukivarsi tekee 15mm ja epäkesko vain 5mm eli yhteensä 20mm. F1zz:n mukaan epäkesko tekisi kuitenkin jopa 20mm vakiopuslaan nähden. Tarina ei kerro puhutaanko tässä nyt tarvikemallin(Powerflex, Superflex tms.) vai alkuperäisistä epäkeskoista. Niilläkin käsittääkseni eroa hieman on. F1zz ei myöskään jutussaan kertonut, paljonko hänen iskarimuunnos etupyörää lopulta eteenpäin siirsi, mutta oletettavasti enemmän kuin M3 3,2 tukivarsien antamat 15mm. :think
Näiden em. sepustusten perusteella puhutaan likemmäs 10 sentistä minkä verran rengasta pitää saada siirtymään. Mitä mieltä muut ovat? Onko projektin jo toteuttaneilla parempaa tietoa annettavaan? Mitään millin tarkkoja lukuja tässä ei haeta, mutta jos nyt edes kartalle pääsisi.Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
Vanha Uuden liiton mies...
Comment
-
Comment