Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SanMiguel
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2007
    • 1035
    • Kirkkonummi

    Kyllä se takavetomallin poikkipalkki menee sinne ja kynkätkin sopii. Raideleveydessä on tosiaan eroa ja se on tehty pyörän navoilla ja jarrulevyillä.

    Comment

    • petrolhead
      Moderator
      • Feb 2004
      • 13793
      • Hyvinkää

      Originally posted by FinCode View Post
      Mitenkäs kun perus kolmekymppiin pitäisi vaihdella alustaan lähestulkoon kaikki puslat, niin laittaakko alkuperäistä vai strongflexiä? Äkkiseltään katsottunahan strongflexit saisi halvemmalla ja helpompi varmaan vaihdellakin uretaanikamat. Tarkoitus ei ole tehdä autosta mitään linttamatalaa, korkeintaan madaltaa miedosti joskus hamassa tulevaisuudessa. Tälläkin hetkellä auto on täysin vakiokorkuinen.
      Perehdy E30 alusta-asiaa topikkiin. En viitsi kirjoittaa koko topikin sisältöä auki tähän.
      Mutta sen sanon että takatukivarren helana EI TOIMI KUNNOLLA käsin paikalleen painettava moniosainen pusla. Orkkis on (ylläri!) toimiva ja äärimmäisen pitkäikäinen osa.
      2015 VW Crafter
      1984 BMW 316
      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

      Comment

      • T3
        BTCF Member
        • Oct 2003
        • 8530
        • Karhe

        Originally posted by FinCode View Post
        Mitenkäs kun perus kolmekymppiin pitäisi vaihdella alustaan lähestulkoon kaikki puslat, niin laittaakko alkuperäistä vai strongflexiä? Äkkiseltään katsottunahan strongflexit saisi halvemmalla ja helpompi varmaan vaihdellakin uretaanikamat. Tarkoitus ei ole tehdä autosta mitään linttamatalaa, korkeintaan madaltaa miedosti joskus hamassa tulevaisuudessa. Tälläkin hetkellä auto on täysin vakiokorkuinen.
        Ehdottomasti alkuperäisiä kaikki. Nuo strongflexit ja mitkälie muut flexit on jännittävän värisiä, ei muuta. Jos ottaa esimerkiksi vaikkapa takatukivarsien 2-osaiset uretaanipuslat, hehe joo. Totaalipaskaa, sanoisin. Tukivarsi pääsee elämään pitkitäis- ja pystysuunnassa ja silloin, kun taka-akseli alkaa ohjaamaan hallitsemattomasti, autosta tulee hengenvaarallinen. Alkuperäisten puslien vaihtaminen ei ole mitään rakettitiedettä, kunhan on oikeanlaiset työkalut käytössä.

        Paskamyrskyä odotellessa
        .

        Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

        Comment

        • pazq
          BTCF Member
          • Jan 2008
          • 3167
          • 47200

          Eikai paskamyrskyä kuitenkaan. Vakiota itsekin laittaisin (ja laittanu aina). Tuohon ahdettuun oli aiempi jo pistäny powerflexiä kaikkialle muualle paitsi kynkkiin. Eli hurjat 5kpl olkoon siellä kun tuntu pelaavan. Eteen tukivarsien korinkiinnityksiin ehkä vielä vakiota jos nuo on eläny. Omassa 36 oli joku laittanu powerit tuohon tukivarren korinkiinnikkeisiin ja vaihdoin vakiot kun oli jo eläny ja syöny sen raudan pultinreijät jo soikeiksi..aika horot oli käsin ihmetellen

          Comment

          • muuris
            BTCF Member
            • Aug 2002
            • 3501
            • Jyväskylä

            Originally posted by MikeDry View Post
            Kiitos tästä, joo sen tiedän että niissä pääty puslien päällä on noin 10mm spacerit tuomassa poikkipalkkia alaspäin.
            On ne puslatkin erilaiset, iX malleissa on se yläosa (johon spacer tulee) pidempi.
            E30 325iX '86
            Instagram

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16465
              • Asikkala

              Originally posted by pazq View Post
              vaihdoin vakiot kun oli jo eläny ja syöny sen raudan pultinreijät jo soikeiksi.
              Ei varmaankaan ole puslan vika jos pääsee pulteissa elämään :think
              Ja joo, e30 takakynkkiin vain alkuperäiset kumipuslat.

              Comment

              • pazq
                BTCF Member
                • Jan 2008
                • 3167
                • 47200

                Originally posted by jr66 View Post
                Ei varmaankaan ole puslan vika jos pääsee pulteissa elämään :think
                Ja joo, e30 takakynkkiin vain alkuperäiset kumipuslat.
                No eihän ne pultit sitä kauaa pitele jos ite tukivarsi on horo siihen puslaan:think kyllähän se sitä hakkaa siinä. Voi tietty olla että joku joskus sorvannu niitä mut vaihoin ehjät orgit

                Comment

                • Jarpeli
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2004
                  • 510
                  • vaasa

                  Olettekos tilailleet pielmeieriltä lähiaikoina facelift etulokareita?
                  Jos olette niin millaista hintaa niille on pidetty?
                  Mietin tässä että kannattaako vanhoista lähteä parsimaan varaosa lokareita käyttäen vai tilaanko suosiolla uudet alkuperäiset.

                  Comment

                  • T3
                    BTCF Member
                    • Oct 2003
                    • 8530
                    • Karhe

                    Originally posted by Jarpeli View Post
                    Olettekos tilailleet pielmeieriltä lähiaikoina facelift etulokareita?
                    Jos olette niin millaista hintaa niille on pidetty?
                    Mietin tässä että kannattaako vanhoista lähteä parsimaan varaosa lokareita käyttäen vai tilaanko suosiolla uudet alkuperäiset.
                    Syyskuussa 2017 tilasin yhden. Hinta silloin ~190€. Prefaceliftissä ja faceliftissä on muuten ihan samanlaiset etulokasuojat
                    .

                    Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                    Comment

                    • Jarpeli
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2004
                      • 510
                      • vaasa

                      Monihan tuota puhuu että tarvike lokarit eivät kelpaa kuin korjauspalaksi mutta onko todellakin vielä näin.. itse en ole tuollaista käpistellyt.

                      Tavoitteena olisi hieman restauroida tuota vanhusta tälläisenä väliprojektina. Eli 400e vs 120e aika iso ero ja tuolla erotuksella saa jos jos jonkilaista tavaraa ja tarvikeeta vanhukseen.

                      Mutta ovatko nuo tarvike lokarit todella niin sutta, kun luulen niiden olevan. Ilmeisesti kuitenkin muut peltiosat... takapaneeli yms ovat vallan kelpo tavaraa.

                      Comment

                      • jannmann
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2003
                        • 5856
                        • Joccis City

                        Originally posted by Jarpeli View Post
                        Monihan tuota puhuu että tarvike lokarit eivät kelpaa kuin korjauspalaksi mutta onko todellakin vielä näin.. itse en ole tuollaista käpistellyt.

                        Tavoitteena olisi hieman restauroida tuota vanhusta tälläisenä väliprojektina. Eli 400e vs 120e aika iso ero ja tuolla erotuksella saa jos jos jonkilaista tavaraa ja tarvikeeta vanhukseen.

                        Mutta ovatko nuo tarvike lokarit todella niin sutta, kun luulen niiden olevan. Ilmeisesti kuitenkin muut peltiosat... takapaneeli yms ovat vallan kelpo tavaraa.
                        Jos haluaa alkuperäisen näköiset ja istuvuudeltaan hyvät lokarit, niin orkkis on ainut vaihtoehto. Jos laatuvaatimus on miedompi ja auto muutenkin vähän sinne päin oleva kikotin niin sitten tarvike käy.

                        Viime vuonna yhdessä e30 projektissa sain ensin tarvike lokarit omistajalta ja kun niitä yhdessä katseltiin niin myyntiin meni. Orkkista tilalle ja hermo lepäsi asennuksessa. Kyseessä oli museorekisteriin menossa oleva laite.
                        On mulla tuolla myös yks takapaneeli tarvikkeena.. Jäi laittamatta.
                        Aprilia RSV4

                        Comment

                        • Miroreijo
                          BTCF Member
                          • Sep 2014
                          • 73
                          • Laitila

                          m10b18 ruisku

                          Tuli vaihdeltua ruisku motti kaasarin tilalle. m10b18. Rajottimella paukkuu putkeen jonkun verran välillä isokin pamaus. Kiihdyttäessä kaasupohjassa tuntuu kiihtyvän tahmeasti, no eihän se 100hp paljoo kiihdykkään mutta siltä tuntuu että jotain on pielessä. ilmamäärä mittarin kansi näköjään joskus irroteltu kun on teipillä kiinni, voiskohan olla että joku on käyny säätämässä jotain omiaan siellä, vinkkejä/kokemuksia??
                          e36 325i coupe -92
                          E46 320d touring -04
                          E30 316 2d sedan -87
                          E83 X3 3.0D Alpinweiss -05

                          Comment

                          • Juice30
                            Newbiemmer
                            • Jul 2015
                            • 14
                            • Pohojammaa

                            ABS-sähkösarjan rele

                            Joop elikkäs erillinen abs-sähkösarja asennettuna mutta vielä ratinaluspahvin taakse tulevan releen johtojen paikat epäselvät. Eli kaipaisin tietoa mihin kyseiset johdot kiinni.

                            Comment

                            • lappihullu
                              BTCF Member
                              • Jul 2017
                              • 23
                              • Uusimaa

                              E30 m50 swäp

                              Mites saa flektin kytkettyä, että lähtee pyörimään lämpötilan mukaan? (Tällä hetkellä siis lähtee valoista päälle )

                              Comment

                              • Axum
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2004
                                • 4416
                                • Kuopio

                                Originally posted by lappihullu View Post
                                Mites saa flektin kytkettyä, että lähtee pyörimään lämpötilan mukaan? (Tällä hetkellä siis lähtee valoista päälle )
                                lämpöanturi vesiletkuun/syyläriin+rele.
                                - E30 325i M52B28TU Cabriolet
                                - E39 528ia
                                - KUOPION PUTKIMIEHET -team
                                - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                                Puretaan 520ia -97
                                https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎