E30 Kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jonzze
    Bimmer Rookie
    • Sep 2013
    • 77
    • Salo


    kyseine peli kiinnostaisi. joten onkos joku käynyt katsomassa että osaisi kertoa jotain? itsellä vähän matkaa että ei viitsisi turhaan lähteä katsomaan. hinta tuntuu aika kovalta mutts mitäs muut on mieltä?
    Ex: e46 330d farkku vm 2002
    Nykyinen silmäterä: e30 325 mtech 2

    Comment

    • GOOFY
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2005
      • 4139
      • .

      Originally posted by jonzze View Post
      https://nettiauto.com/bmw/325/935920...nt=11&vifNav=Y
      kyseine peli kiinnostaisi. joten onkos joku käynyt katsomassa että osaisi kertoa jotain? itsellä vähän matkaa että ei viitsisi turhaan lähteä katsomaan. hinta tuntuu aika kovalta mutts mitäs muut on mieltä?
      Ai että tuntuu kovalta. Se on aivan hirveä hinta. Katsastamaton, kauheet penkit ja ratti, vaatii maalia, väärät vanteet ja moottori. Mtekin korisarjasta ja 325:n kopasta ei varmaan kannata maksaa tommosta hintaa:think

      Se on sit eri asia että arvostaako alkuperäistä vai tekniika vaihtoa.
      E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

      Comment

      • jannmann
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 5856
        • Joccis City

        Originally posted by jonzze View Post
        https://nettiauto.com/bmw/325/935920...nt=11&vifNav=Y
        kyseine peli kiinnostaisi. joten onkos joku käynyt katsomassa että osaisi kertoa jotain? itsellä vähän matkaa että ei viitsisi turhaan lähteä katsomaan. hinta tuntuu aika kovalta mutts mitäs muut on mieltä?
        10000€ budjetilla en hosuisi hankinnassa vaan katselisin myös Ruotsin, Saksan ja japanin tarjontaa.
        Aprilia RSV4

        Comment

        • andhu
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2012
          • 535
          • vihti

          Originally posted by jonzze View Post
          https://nettiauto.com/bmw/325/935920...nt=11&vifNav=Y
          kyseine peli kiinnostaisi. joten onkos joku käynyt katsomassa että osaisi kertoa jotain? itsellä vähän matkaa että ei viitsisi turhaan lähteä katsomaan. hinta tuntuu aika kovalta mutts mitäs muut on mieltä?
          Kerran olen livenä tutkinut. Kaipaa todellakin maalauksen. mm. etuloksut suihkittu paukulla. Takapuskurista leikelty paloja irti ja reikiä paikattu pellin paloilla ja poppareilla ym.

          Tekemällä saa varmasti hyvän pelin, mutta nyt ei kyllä hinta ja kunto kohtaa.
          E30 316 Turbo

          Comment

          • Skarpa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2007
            • 3424
            • Kotka

            Tarkotus olis pulverimaalauttaa ajovalojen rungot (prefacelift) Miten pitkien umpioiden muoviset säätönupit irtoaa rungoista?

            Vastaus: Säätönupista varovasti kampeamalla ja nitkuttelemalla sen etupuoli ja takapuoli irtoavat toisistaan.
            Last edited by Skarpa; 25-03-2018, 21:27.
            BMW E30 - Hitsaamisen iloa

            E30 Armo "330i"

            Comment

            • Rockford
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 8028
              • Pinsiö

              Originally posted by Skarpa View Post
              Jep. Mut nostimen vaihtamalla pitäis kummat vaan lasitnsopia oveen. Sen varaan oon ainakin itse laskenut, mutta en oo vielä kokeillut.
              Sopii ristiin. Pitää vaihtaa vaan myös nostimia vastaavat kiskot laseihin.
              -Dodge Charger -73
              -Mercedes-Benz GLK
              -VW Transporter

              Comment

              • ReiluReiska
                Bimmer Rookie
                • Sep 2008
                • 44
                • Nasaretista muutto Hell sinkiin :)

                E30 voimansiirrosta kuuluva naputus

                E30 318i automaatti -90 touring

                Yritin etsiä searchilla, mutta en löytänyt joten avasin uuden.

                Auto on siitä kumma että pitää ajaa ensin varmaan noin 5km niin alkaa sitten vasta kuulumaan selvää terävää naputusta keskivaiheilta tai takaosasta. Ihankuin pienellä vasaralla lyötäisiin pohjaan. Ääni on keskikorkea terävä selvä naputus, ei rohina/kahina, taajuus pienemmillä nopeuksilla noin puolen sekunnin välein ja seuraa nopeuden mukaan. Vaihteen laittaessa neutraalille ääni saattaa hävitä/vaimeta hetkeksi. Kun ääni alkaa kuulumaan niin kiihdyttäessä (liikkeelle lähtö) ja moottorijarrutuksessa kuuluu parhaiten. Siitä päättelen että liittyisi voimansiirtoon.

                Lämpeneekö tai rasittuuko jokin ensin jolloin sen jälkeen alkaa vasta kuulumaan? Vai mikä on ettei HETI ääni kuulu? Voiko kardaanin ristikkonivel olla silti rikki vaikka ääni kuuluu vasta myöhemmin? Jos on perävaurio (yksi hammas poikki?) niin kannattaako edes alkaa kunnostamaan noin vanhaan autoon suhteessa työhön/osiin kun auto pitää kuitenkin viedä korjaamolle? Voiko perän jompikumpi vetoakselin nivel olla rikki ja hieman lämmetessään/rasittuessaan aiheuttaa naputusta? Jos kardaanin tukilaakeri on menossa, niin luulisi äänen olevan enemmänkin rahisevaa/kohisevaa/ujellusta? Tuskin pyöränlaakerikaan pitää selvää naputtavaa ääntä vasta myöhemmin? Vaihdelaatikon ulostuloakselin (kardaani) laakeri menossa? Perärakennelman tuenta jotenkin pettänyt?

                Palstalta poimin erään tapauksen että käsijarrun jarrukengän tuenta pettänyt ja saattaa osua pyöränpultteihin?

                Auton alle kun ei oikein kunnolla näe parkkipaikalla ja ei nyt mahdollisuutta päästä sujuvasti auton alle.
                Last edited by ReiluReiska; 28-03-2018, 04:18.
                "Bob the builder... can we fix it... yes we can!"

                Comment

                • asdteme
                  BTCF Member
                  • Mar 2015
                  • 757
                  • P-Savo

                  Originally posted by ReiluReiska View Post
                  E30 318i automaatti -90 touring

                  Yritin etsiä searchilla, mutta en löytänyt joten avasin uuden.

                  Auto on siitä kumma että pitää ajaa ensin varmaan noin 5km niin alkaa sitten vasta kuulumaan selvää terävää naputusta keskivaiheilta tai takaosasta. Ihankuin pienellä vasaralla lyötäisiin pohjaan. Ääni on keskikorkea terävä selvä naputus, ei rohina/kahina, taajuus pienemmillä nopeuksilla noin puolen sekunnin välein ja seuraa nopeuden mukaan. Vaihteen laittaessa neutraalille ääni saattaa hävitä/vaimeta hetkeksi. Kun ääni alkaa kuulumaan niin kiihdyttäessä (liikkeelle lähtö) ja moottorijarrutuksessa kuuluu parhaiten. Siitä päättelen että liittyisi voimansiirtoon.

                  Lämpeneekö tai rasittuuko jokin ensin jolloin sen jälkeen alkaa vasta kuulumaan? Vai mikä on ettei HETI ääni kuulu? Voiko kardaanin ristikkonivel olla silti rikki vaikka ääni kuuluu vasta myöhemmin? Jos on perävaurio (yksi hammas poikki?) niin kannattaako edes alkaa kunnostamaan noin vanhaan autoon suhteessa työhön/osiin kun auto pitää kuitenkin viedä korjaamolle? Voiko perän jompikumpi vetoakselin nivel olla rikki ja hieman lämmetessään/rasittuessaan aiheuttaa naputusta? Jos kardaanin tukilaakeri on menossa, niin luulisi äänen olevan enemmänkin rahisevaa/kohisevaa/ujellusta? Tuskin pyöränlaakerikaan pitää selvää naputtavaa ääntä vasta myöhemmin? Vaihdelaatikon ulostuloakselin (kardaani) laakeri menossa? Perärakennelman tuenta jotenkin pettänyt?

                  Palstalta poimin erään tapauksen että käsijarrun jarrukengän tuenta pettänyt ja saattaa osua pyöränpultteihin?

                  Auton alle kun ei oikein kunnolla näe parkkipaikalla ja ei nyt mahdollisuutta päästä sujuvasti auton alle.

                  Mulla oli samanlaista ääntä, keskivaimentimen takareuna osui lämpöpeltiin ja kuullosti justiinsa tuommoselta pikku vasaran naputukselta. Onko putki osunu jossainvaiheessa johonkin että olisi pikkusen taittunut? :think
                  better late than never

                  E90 325i
                  E30 M3
                  E92 M3 Competition

                  Comment

                  • Jauhaja
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 96
                    • Kotka

                    Originally posted by ReiluReiska View Post
                    E30 318i automaatti -90 touring

                    Yritin etsiä searchilla, mutta en löytänyt joten avasin uuden.

                    Auto on siitä kumma että pitää ajaa ensin varmaan noin 5km niin alkaa sitten vasta kuulumaan selvää terävää naputusta keskivaiheilta tai takaosasta. Ihankuin pienellä vasaralla lyötäisiin pohjaan. Ääni on keskikorkea terävä selvä naputus, ei rohina/kahina, taajuus pienemmillä nopeuksilla noin puolen sekunnin välein ja seuraa nopeuden mukaan. Vaihteen laittaessa neutraalille ääni saattaa hävitä/vaimeta hetkeksi. Kun ääni alkaa kuulumaan niin kiihdyttäessä (liikkeelle lähtö) ja moottorijarrutuksessa kuuluu parhaiten. Siitä päättelen että liittyisi voimansiirtoon.

                    Lämpeneekö tai rasittuuko jokin ensin jolloin sen jälkeen alkaa vasta kuulumaan? Vai mikä on ettei HETI ääni kuulu? Voiko kardaanin ristikkonivel olla silti rikki vaikka ääni kuuluu vasta myöhemmin? Jos on perävaurio (yksi hammas poikki?) niin kannattaako edes alkaa kunnostamaan noin vanhaan autoon suhteessa työhön/osiin kun auto pitää kuitenkin viedä korjaamolle? Voiko perän jompikumpi vetoakselin nivel olla rikki ja hieman lämmetessään/rasittuessaan aiheuttaa naputusta? Jos kardaanin tukilaakeri on menossa, niin luulisi äänen olevan enemmänkin rahisevaa/kohisevaa/ujellusta? Tuskin pyöränlaakerikaan pitää selvää naputtavaa ääntä vasta myöhemmin? Vaihdelaatikon ulostuloakselin (kardaani) laakeri menossa? Perärakennelman tuenta jotenkin pettänyt?

                    Palstalta poimin erään tapauksen että käsijarrun jarrukengän tuenta pettänyt ja saattaa osua pyöränpultteihin?

                    Auton alle kun ei oikein kunnolla näe parkkipaikalla ja ei nyt mahdollisuutta päästä sujuvasti auton alle.
                    Täällä on kaksi vetaria alkanut pitämään juurikin kuvailemaasi ääntä.
                    E30 m20b25

                    Comment

                    • Inhuman
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2010
                      • 507
                      • Oulu ja Haukipudas

                      Kellään ollut ongelmaa, että raidetangonpään vaihtamisen jälkeen ei enää vanne mahdu pyörimään tiukalla se on vaihtamattomallakin puolella, mutta ei koske.

                      Ilmeisesti väärät vanteet? eikai tuossa muutakaan voi vaihdossa kämmätä, kun mutterikin on väännetty niin tiukkaan kun menee.

                      Sinänsä yllättää, kun vanteet ovat olleet paikallaan 6vuotta

                      Nuo vanteet siis....
                      MOI !

                      Comment

                      • [Snowboarder]
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2008
                        • 2193
                        • Karstula

                        Vai tarvike raidepää..? Niissäkin voi olla eroja. Tai sit vanteet väärällä et-luvulla.
                        Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                        Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho

                        Comment

                        • Inhuman
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2010
                          • 507
                          • Oulu ja Haukipudas

                          Originally posted by [Snowboarder] View Post
                          Vai tarvike raidepää..? Niissäkin voi olla eroja. Tai sit vanteet väärällä et-luvulla.
                          Tarvikepää juu, mutta taitaa olla väärät vanteet, kun näyttää hipovan uusilla jarrupaloilla myös kenkää ja kun kontista heitin vararenkaan paikoilleen, jää pari senttiä raidepään ja vanteen väliin
                          MOI !

                          Comment

                          • Jauhaja
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 96
                            • Kotka

                            Originally posted by Inhuman View Post
                            Kellään ollut ongelmaa, että raidetangonpään vaihtamisen jälkeen ei enää vanne mahdu pyörimään tiukalla se on vaihtamattomallakin puolella, mutta ei koske.

                            Ilmeisesti väärät vanteet? eikai tuossa muutakaan voi vaihdossa kämmätä, kun mutterikin on väännetty niin tiukkaan kun menee.

                            Sinänsä yllättää, kun vanteet ovat olleet paikallaan 6vuotta

                            Nuo vanteet siis....
                            http://www.btcf.fi/forum/picture.php...pictureid=7127
                            Täällä ainakin lemförderin päät otti orkkis pullonkorkkeihin kiinni. Ei välttämättä paras ratkaisu, mutta rälläkällä hiomalla päätä etupuolelta sai mahtumaan
                            E30 m20b25

                            Comment

                            • pattis
                              Newbiemmer
                              • Feb 2014
                              • 21
                              • Kuopio, Finland

                              Tyhjäkäynti probleemaa

                              Mistähän lähtisi vikaa etsimään, tyhjäkäynti humppailee varsinkin jos esim kytkinpoljinta kopsauttaa?
                              Myöskään kulutusmittari ei mene nollaan konejarrulla kun vasta 2500rpm jälkeen.
                              Tyhjäkäynti tasoittuu kun auto pyörii tarpeeksi pitkään ja ei koske kaasuun.
                              Tosiaan m10b18 l jetillä kyseessä.
                              -E39 528i 98
                              -E30 318i 85

                              Comment

                              • jr66
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 16558
                                • Asikkala

                                Originally posted by pattis View Post
                                Mistähän lähtisi vikaa etsimään, tyhjäkäynti humppailee varsinkin jos esim kytkinpoljinta kopsauttaa?
                                Myöskään kulutusmittari ei mene nollaan konejarrulla kun vasta 2500rpm jälkeen.
                                Tyhjäkäynti tasoittuu kun auto pyörii tarpeeksi pitkään ja ei koske kaasuun.
                                Tosiaan m10b18 l jetillä kyseessä.
                                Taitaa olla tämän premium-merkin perussynti mikä kiusaa.

                                Comment

                                Working...
                                X