Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia X

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peltone
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 8092
    • Willähde

    Originally posted by GOOFY View Post
    Tässä hieman sekotti myös pakkaa se että puolalle ei sitä virtaa tullu mut hyvä että nyt pelittää. Mitä tarkoitat että jakaja osoitti toiseen suuntaan?

    Mut mulla ei vain käy nätisti tuo m10. Omituista vispausta tekee tyhjäkäynnillä. En enää keksi että mikä perkele sen aiheuttaa?
    Mun mittaustapa tais olla ennen kirjoittamista väärä Oli bemaristisähkömies hieman jeesaamassa
    Siis vanhas konees alipainekello osotti kuskin puolelle ja uudes apparin puolelle.
    E30 316 -87
    E91 325i -06
    E61 530d -06
    F10 520d -14
    ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

    Comment

    • GOOFY
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2005
      • 4139
      • .

      Originally posted by peltone View Post
      Mun mittaustapa tais olla ennen kirjoittamista väärä Oli bemaristisähkömies hieman jeesaamassa
      Siis vanhas konees alipainekello osotti kuskin puolelle ja uudes apparin puolelle.
      Eihän sillä ole väliä minne se sojottaa kunhan merkit on kohillaan ja johdot lähtee oikeista navoista. Mun piti pyöräyttää jakajaa kun otin alipainekellon käyttöön, letkunippa osu melkein venttiilikoppaan niin ei siihen saanu letkua kiini.
      E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

      Comment

      • LeMansBlau
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2006
        • 1060
        • Insomniac

        Originally posted by MikeDry View Post
        Takapenkki pois...
        Originally posted by Skarpa View Post
        Ei ole riippuvainen pelkästään vuosimallista. 55 l tankissa on yksi koho, 62 l tankissa 2. Tuon ikäsessä 325:ssä on melko varmaan 62 l tankki, eli koho molemmilla puolilla.
        Kiitokset näistä!

        Eilen jo ennätin tuonne takapenkin alle tutustuun ja sieltä molemmat kurkistusluukut availin.
        Repsikan puolelta anturi käsiin ja koho liikkui. Sähköihin ja mittaristossa tämä näkyi on/off tai siis kohon likkuessa ylös oli täys tankki ja alas=tyhjä tankki, eikä mitään tuolta väliltä. Tyhjänä sentään syttyi polttoaineen loppumisesta varoittava valo, joten tuo hälytys lienee toiminnassa.

        Tankin kuskin puolen anturia en ehtinyt irroittamaan. Se lienee tankissä kierrelukituksella kiinni, kun siinä ei pultteja ollut pitämässä?

        Eli siis lienee vika tuossa kuskin puol anturissa tai sitten repsikan puol on anturissa joku kampa/siili huokassut, mikä tuon kohon asennon lukee?

        Elikäs vinkkinä kumman tutkin eka?
        Repsikan puol tsekkaa kait yleismittarilla, että muuttaako jännitettä käännellessä?
        Ja sit jos kuskin puol, niin kuinkas tuon irroitus tankista? Tuo nyt lienee testattavissa samoin keinoin. Käännellen liikkuuko koho ja tapahtuuko mittarissa eloa ja sitten yleismittari?

        Ei ihan halpoja osia kumpikaan, joten ei tohri varmuuden vuoksi noita uusia. Ja siis jos olisi vielä korjattavissa.

        Kiitos neuvoista etukäteen! ��
        ///MADE IN FINLAND

        sigpic

        TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
        E30 SEDAN IX M-TECNIC II
        F32 COUPE PERFORMANCE
        F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

        Comment

        • peltone
          BTCF Member
          • Jan 2005
          • 8092
          • Willähde

          Voiko m20b25 (325i) puolan laittaa m10? fans sanoo m10 puolan sopivuuden m20 320i ja 323i?
          E30 316 -87
          E91 325i -06
          E61 530d -06
          F10 520d -14
          ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16465
            • Asikkala

            Originally posted by peltone View Post
            Voiko m20b25 (325i) puolan laittaa m10? fans sanoo m10 puolan sopivuuden m20 320i ja 323i?
            Voi, ei niissä näkyvää eroa ole. Jokin käämin vastus voi olla eri mutta ei liene mitään merkitystä. Joku voinee kertoa sähköisistä ominaisuuksista enemmän.

            Comment

            • jouni.325
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2007
              • 2860

              M20b25 automaatti puutuu kiihdyttäessä melkein jopa sammuu, imusarjan tiivisteet vaihdoin kun vanha omistaja oli päättänyt että pysyy se kiinni neljälläki mutterilla, ehkä aavistuksen parani mutta vielä vetoja puuttuu. Kylmä käynnistys huono saa sahata kauan ja käy hetken 5llä pytyllä. Lämmöisenä käy hyvin ja tyhjäkäynnillä ottaa hyvin kierroksia vastaan.
              Tulpat hyvät ja hyvin palaneet.

              Mistä nyt lähteä vikaa metsästään?
              Täällä löytyy kiilloitus harrastukseni http://www.aijaa.com/folders.php?act=subfolder&i=28873


              Autokerhon Facebook sivu tykkää tökkää jaa
              https://www.facebook.com/xtremecustomcars/
              Myös projekti kertomus fasessa

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16465
                • Asikkala

                Originally posted by jouni.325 View Post
                M20b25 automaatti puutuu kiihdyttäessä melkein jopa sammuu, imusarjan tiivisteet vaihdoin kun vanha omistaja oli päättänyt että pysyy se kiinni neljälläki mutterilla, ehkä aavistuksen parani mutta vielä vetoja puuttuu. Kylmä käynnistys huono saa sahata kauan ja käy hetken 5llä pytyllä. Lämmöisenä käy hyvin ja tyhjäkäynnillä ottaa hyvin kierroksia vastaan.
                Tulpat hyvät ja hyvin palaneet.

                Mistä nyt lähteä vikaa metsästään?
                Kylmäkäynnistysongelmaan mittaa ecun lämpöanturin vastus.

                Comment

                • dantte
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2003
                  • 1532
                  • Helsinki

                  Selvitetty.

                  Selvitetty.
                  Last edited by dantte; 21-06-2019, 20:47.

                  Comment

                  • muuris
                    BTCF Member
                    • Aug 2002
                    • 3501
                    • Jyväskylä

                    Originally posted by dantte View Post
                    Selvitetty.
                    Miksi editoida pois kun kohta joku muu ihmettelee samaa? Vaikka ratkeaisi niin editoi sen selvinneen asian vaan kysymyksen jatkoksi.
                    E30 325iX '86
                    Instagram

                    Comment

                    • Osmis
                      Moderator
                      • May 2006
                      • 5271
                      • Lieksa, Middle of Nowhere

                      Originally posted by muuris View Post
                      Miksi editoida pois kun kohta joku muu ihmettelee samaa? Vaikka ratkeaisi niin editoi sen selvinneen asian vaan kysymyksen jatkoksi.
                      Tämä!
                      Sawo-Karjala - connection

                      @osmis_garage

                      Harraste: E30 325i Cabriolet -86

                      Käyttis: E39 528i M-Sport -99

                      Comment

                      • eekolmekyssine
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2014
                        • 49
                        • finland

                        Osaako joki neuvoa miten saa e36 coupen takapenkin istumaan ? Kyseessä siis 2 ovinen e30. Ne hakaset pitää vissiin ottaa kolmekutosesta ja hitsaa oikeisiin kohtiin? Pitääkö istuin osaa muokata? Ohjeita en löytänyt oikeen mistään.

                        Comment

                        • Skarpa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2007
                          • 3408
                          • Kotka

                          Originally posted by eekolmekyssine View Post
                          Osaako joki neuvoa miten saa e36 coupen takapenkin istumaan ? Kyseessä siis 2 ovinen e30. Ne hakaset pitää vissiin ottaa kolmekutosesta ja hitsaa oikeisiin kohtiin? Pitääkö istuin osaa muokata? Ohjeita en löytänyt oikeen mistään.
                          Ei se vaadi kovin paljon työtä, mutta ei siitä myöskään tule kovin hyvä. Istuinosa sopii käytännössä suoraan paikalleen ja pysyy oikeastaan hyvin aloillaan ilman mitään muutoksia kiinnikkeisiin. Selkänojan osille tekee oman harkinnan mukaan kiinnitykset. Auttaa tosiaan, jos pääsee leikkelemään valmiit kiinnikkeet E36 korista. Siinä on vain se juttu, että E36 coupen selkänoja on teräsrunkoineen niin paljon paksumpi kuin E30 oma selkänoja, että ellei muokkaa joko koria tai selkänojia, ne tulevat n. 10 cm edemmäs kuin E30 oma selkänoja, mikä on E30 korissa aika paljon, kun takapenkillä ei tilaa ole muutenkaan kovin ruhtinaallisesti. E36 selkänojia ei ole kovin helppo ohentaa, koska takaosan jäykkä metallirunko, josta pitäisi päästä eroon, muodostaa koko selkänojan rungon. Koristakaan ei viitsisi rälläköidä pois takapenkin selkänojapeltiä, koska se muodostaa merkittävän jäykistävän tekijän korissa. Tossa muutama kuva mun sovitteluista:







                          Jos kenenkään ei tarvii istua takapenkillä, niin ihan hyvältähän ne näyttävät. Selkänojan siirtymisen eteenpäin huomaa, kun vertaa, miten selkänojan kuuluisi asettua (E36 korissa)

                          Last edited by Skarpa; 24-06-2019, 20:09.
                          BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                          E30 Armo "330i"

                          Comment

                          • eekolmekyssine
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2014
                            • 49
                            • finland

                            Onko kellääm kokemusta semmosesta sivusta kun jasa carbon? Tarkotus ois sieltä puskurit tilata omaan e30.

                            Comment

                            • Profail
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2007
                              • 212
                              • Päijät-häme

                              Bensapumppu

                              M40b16 ja bensapumpun möykkä. Onko pumppu jo tiensä päässä ja porsii millä hetkellä hyvänsä kun tuota ääntä alkaa pumpun suunnalta kuulua vai onko jossain vaiheessa vain ominaista näille ja ei välttämättä aiheuta vielä toimenpiteitä? Ajatuksissa kyllä tilata uusi mutta uskaltaako tuolla nyt ihmeemmin ajella ennen kuin uusi on hyppysissä.

                              Ja sitten vielä bensamittarista kun sen anturin käytin ulkona tankista ja pyörittelin käsissä niin ihan oikeaa liikettä tapahtui mittaristossa, mutta taas paikallaan näyttää melkein aina täyttä ja välillä hyppii miten vaan. Onko tässä vaiheessa vika mittariston takana vai mistä lähtisi selvittämään?
                              sigpic
                              E46 316i
                              E39 M5

                              Comment

                              • Skarpa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2007
                                • 3408
                                • Kotka

                                Originally posted by Profail View Post
                                M40b16 ja bensapumpun möykkä. Onko pumppu jo tiensä päässä ja porsii millä hetkellä hyvänsä kun tuota ääntä alkaa pumpun suunnalta kuulua vai onko jossain vaiheessa vain ominaista näille ja ei välttämättä aiheuta vielä toimenpiteitä? Ajatuksissa kyllä tilata uusi mutta uskaltaako tuolla nyt ihmeemmin ajella ennen kuin uusi on hyppysissä.

                                Ja sitten vielä bensamittarista kun sen anturin käytin ulkona tankista ja pyörittelin käsissä niin ihan oikeaa liikettä tapahtui mittaristossa, mutta taas paikallaan näyttää melkein aina täyttä ja välillä hyppii miten vaan. Onko tässä vaiheessa vika mittariston takana vai mistä lähtisi selvittämään?
                                Siinä vaiheessa kun bensapumppu alkaa ääntää, niin se on vähän tuuripeliä. Voi mennä vielä monta tuhatta kilometriä tai voi hajota pian. Jos haluaa maksimoida elinikää, niin kannattaa pitää tankkia aika täynnä, jolloin pumppu jäähtyy paremmin ja sillä on vähän kevyempi työ pumpata. Toki pumpun lauetessa sitä on ikävämpi vaihtaa, jos tankki on ihan piripintaan täynnä. Panisin pumpun tilaukseen samoin tein, niin ei ole ihan tyhjin käsin, jos sattuu laukeamaan saman tien.

                                Minkäs ikänen ja mallinen auto sulla on? Isommassa 62l tankissa, jossa ei ole yhdysputkea karsaanin ali on kaksi tankkianturia, toinen kuskin puolella. Sekin kannattaa tarkistaa. Oireet saattavat viitata myös mittaristoon.
                                BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                                E30 Armo "330i"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎