Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia X

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • schwarze
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2004
    • 2017
    • Kangasala

    Originally posted by peltone View Post


    Ne neulat on sellasissa hiuksen paksusissa langoissa kii että hirvitti tehä mitää ni ajattelin että ei täs kiirees olla et kysytää
    Pikkumittarien neulat näytti kyl siltä et ois korkeemmalla ku isojen. Mut toi ehjän neulan takas laittamine..
    Pikkujuttuja mut silti. +onhan se mukava sosialisoida täällä kanssa harrastajien kanssa tähän maailman aikaan kaikesta
    Ei kysyvä tieltä eksy. Mullakin oli sosiaalisuuspuuska muttei järkevää vastausta, tsemppiä Niko!
    Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
    Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16465
      • Asikkala

      Originally posted by peltone View Post
      Kuuluuko bensamittarin ja lämpömittarien neulojen olla yhtä syvällä kuin isojen mittarien neulat?
      Pitääkö neulan alta ottaa lukkorenkaan näkönen juttu irti asentaessa vai meneekö painamalla?
      Jos huomenna tutkisi yhtä rikkinäistä mittaristoa :think Auttaisko yhtään ?

      Comment

      • TfP-Motors
        Newbiemmer
        • Apr 2006
        • 28
        • 017

        Onko kukaan onnistunut kikkailemaan e30 check controllin öljyvaloa pysymään piilossa ilman tasoanturia?
        ...olin heikko tarrauduin, vain kolmekuustoistasiin....

        Comment

        • Zetz
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2005
          • 3233
          • Joensuu

          Originally posted by TfP-Motors View Post
          Onko kukaan onnistunut kikkailemaan e30 check controllin öljyvaloa pysymään piilossa ilman tasoanturia?
          otat polttimon pois?
          puh/txt/whatsapp: 0452673541
          näillä mennään talvella:
          e39 523ia arctic silver
          e87 116i Japanrot
          ja näillä kesällä:
          e30 328i *Rot m50b28

          Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
          ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2

          Comment

          • Axum
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 4416
            • Kuopio

            Originally posted by Zetz View Post
            otat polttimon pois?

            LEDillä on toteutettu joten menisi kolvi hommiksi, itsellä puuttuu kanssa anturi, ledi toimii mutta ei pala jatkuvasti, en tiedä miksi.


            EDIT: anturin johdot loppuu c101:seen.
            - E30 325i M52B28TU Cabriolet
            - E39 528ia
            - KUOPION PUTKIMIEHET -team
            - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

            Puretaan 520ia -97
            https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

            Comment

            • TfP-Motors
              Newbiemmer
              • Apr 2006
              • 28
              • 017

              niin ja vaikka ledin ottais pois niin kyllä kai check vilkkuis mittaristossa siitä huolimatta.
              (lainattu kuva)


              mikäköhän tuon anturin sisällä olevan vastuksen arvo olisi? e36:n kytkentäkuvissa lukee 1kohm. Olen tehnyt kykennän että "static" on maissa ja "dynamic" yrittänyt laitella vastuksia noin 100ohm-5kohm väliltä mutta valo ei vaan pysy poissa. voi pysyä jopa poissa 10 sek kun laittaa virrat päälle mutta syttyy kuitenkin.
              ...olin heikko tarrauduin, vain kolmekuustoistasiin....

              Comment

              • Tourister
                BTCF Member
                • Jul 2012
                • 834
                • Kotka

                On nyt tapeltu ton mittariston kanssa taas tarpeeks. Edellisen mittariston nopeusmittari pätki, ja palautui yleensä kun näpäytti koelautaan. No vaihdoin nopeusmittarin toiseen ja edelleen sama ongelma. Nyt kolmas kokeilussa ja ei pätki enää mutta näyttää satasen vauhdissa ~15-20km/h liikaa. Toki ominaisuus tuokin että liikaa näyttää, mut ei noi aikasemmat toimiessaan noin päin vittua näyttäny.

                Liekö vika nyt jossain muualla kun tuossa ite nopeusmittarissa. perän anturi?
                e30 328i Alpinweiss 2
                e46 330i M-sport2

                Comment

                • GOOFY
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2005
                  • 4139
                  • .

                  Originally posted by Tourister View Post
                  On nyt tapeltu ton mittariston kanssa taas tarpeeks. Edellisen mittariston nopeusmittari pätki, ja palautui yleensä kun näpäytti koelautaan. No vaihdoin nopeusmittarin toiseen ja edelleen sama ongelma. Nyt kolmas kokeilussa ja ei pätki enää mutta näyttää satasen vauhdissa ~15-20km/h liikaa. Toki ominaisuus tuokin että liikaa näyttää, mut ei noi aikasemmat toimiessaan noin päin vittua näyttäny.

                  Liekö vika nyt jossain muualla kun tuossa ite nopeusmittarissa. perän anturi?
                  Siellä mittarin sisällä pitäisi olla ruuvi/ratas jolla voi säätää mitä se mittari näyttää.
                  E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                  Comment

                  • muuris
                    BTCF Member
                    • Aug 2002
                    • 3501
                    • Jyväskylä

                    Originally posted by GOOFY View Post
                    Siellä mittarin sisällä pitäisi olla ruuvi/ratas jolla voi säätää mitä se mittari näyttää.
                    Ei ole kaikissa, esim omassa '86 ei ollut mutta vaihdoin kuvassa näkyvän vastuksen potikkaan niin pystyi säätämään näyttämän kohdalleen. Tuon kohdalle voi porata tarkasti pienen reiän mittariston ulkokuoreen niin säätö onnistuu mittaristoa avaamatta. Vielä kun perän nopeuspulsseja simuloi jollain niin säädön voi tehdä pöydällä
                    Attached Files
                    E30 325iX '86
                    Instagram

                    Comment

                    • magilainen
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2007
                      • 1023
                      • Iisalmi

                      Mittariston käsijarru,lataus ja öljynpaine valo toimii hieman puutteellisesti.

                      Lataus ja öpaine sammuu niinkuin kuuluu, mutta käsijarru ei.
                      Käsijarrun kun laskee alas, kaikki kolme valoa himmenee, mutta käsijarru jää edelleen palamaan ja kirkastuu kun vivusta vetää.
                      Maavuodoltahan tuo tunnustaa, vaan onko esim itse mittaristoissa ollut vastaavia vikoja? Johtosarjaa on kyllä tullut puljattua, tuloksetta ja käsijarrun maakarva irtaallaankin valo palaa.
                      Bmw e91 330xd -06 msport
                      Bmw e30 316 -88 m20t 2D Sedan
                      Bmw e30 318i -93 Cabriolet design edition


                      Freude am Fahren

                      Comment

                      • jens
                        Bimmer Rookie
                        • May 2005
                        • 48

                        Originally posted by magilainen View Post
                        Mittariston käsijarru,lataus ja öljynpaine valo toimii hieman puutteellisesti.

                        Lataus ja öpaine sammuu niinkuin kuuluu, mutta käsijarru ei.
                        Käsijarrun kun laskee alas, kaikki kolme valoa himmenee, mutta käsijarru jää edelleen palamaan ja kirkastuu kun vivusta vetää.
                        Maavuodoltahan tuo tunnustaa, vaan onko esim itse mittaristoissa ollut vastaavia vikoja? Johtosarjaa on kyllä tullut puljattua, tuloksetta ja käsijarrun maakarva irtaallaankin valo palaa.
                        Kokeile maadoittaa mittaristo erllisellä maakarvalla suoraan piirilevylle. Nyt vaikuttaisi maadoittavan noiden lamppujen kautta.

                        Comment

                        • T3
                          BTCF Member
                          • Oct 2003
                          • 8530
                          • Karhe

                          Originally posted by muuris View Post
                          Ei ole kaikissa, esim omassa '86 ei ollut mutta vaihdoin kuvassa näkyvän vastuksen potikkaan niin pystyi säätämään näyttämän kohdalleen. Tuon kohdalle voi porata tarkasti pienen reiän mittariston ulkokuoreen niin säätö onnistuu mittaristoa avaamatta. Vielä kun perän nopeuspulsseja simuloi jollain niin säädön voi tehdä pöydällä
                          Ei ole niin. Valmis säätöpotikka löytyy vain Motometerin mittareista, ei siis VDO:n mittareista. Säätöhän on varsin herkkä. Eli ei kannata kovin paljoa kerralla ruuvata. Ihan pikkuriikkinen kääntö muuttaa säätöä jo aikalailla.
                          .

                          Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                          Comment

                          • shakes
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2006
                            • 2870
                            • Lahti

                            Nyt kun täällä mittaristoista keskustellaan niin kysytäämpäs seuraavaa:

                            E30 ja VDO mittari. Puhaltimen nopeutta säätäessä, lämpömittarin viisari liikkuu. Eli kun puhallus on täysillä, lämpömittari näyttää oikein. Kun puhaltimen nopeutta tiputtaa niin myös lämpömittarin viisari laskee.

                            Maadoitusropleema? Mistä maadoitan ja mitä? Mittaristo muuten toimii.
                            E30 328i Cabrio '91 M-Tech II
                            E30 328i Projekti '88
                            E61 523i '08

                            EX: E30 316i Bavaria, E30 316, E30 318i Touring, E21 315, E46 316i M-Sport I, E36 318i M-Sport Touring, E34 535i AC Schnitzer Silhouette S5, E46 320i Touring, E34 525i USA, E34 535i, E36 318i, E36 Touring 316i, E39 Touring 525d, Mini Cooper D, E34 520i Touring, E34 525i Touring, E87 116i LCI

                            Comment

                            • T3
                              BTCF Member
                              • Oct 2003
                              • 8530
                              • Karhe

                              Originally posted by shakes View Post
                              Nyt kun täällä mittaristoista keskustellaan niin kysytäämpäs seuraavaa:

                              E30 ja VDO mittari. Puhaltimen nopeutta säätäessä, lämpömittarin viisari liikkuu. Eli kun puhallus on täysillä, lämpömittari näyttää oikein. Kun puhaltimen nopeutta tiputtaa niin myös lämpömittarin viisari laskee.

                              Maadoitusropleema? Mistä maadoitan ja mitä? Mittaristo muuten toimii.
                              Lämpömittari tulee kiinni piirilevyyn mittarissa kiinni olevan pinnapultin ja siihen kierrettävän pienen mutterin avulla. Mittari maadoittuu levyyn tätä kautta. Joskus ne mutterit on hieman löystyneet tms. Pieni kiristys, tai löysäys, mittarin heilutus ja uudelleen kiristys saattaa auttaa. Mutta, jos piirilevyssä on jo muualla kylmäjuotoksia/hapettumia, voi olla ettei auta. Mittaristo asiansa osaavalle elektroniikkakorjaajalle, joka tarkistaa/korjaa kylmäjuotokset ja taas rokkaa. Samalla vaihtuu myös ne huollontarpeenilmaisimen patterit. Voit toki kokeilla laittaa sen mutterin alle johdonpätkän ja toisen pään koriin, mutta se on sitten jokkismiesten tyyli ja tätä ohjetta en antanut ainakaan minä
                              .

                              Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                              Comment

                              • Tonto!
                                BTCF Member
                                • Jul 2010
                                • 205
                                • Hausjärvi

                                Originally posted by T3 View Post
                                Ei ole niin. Valmis säätöpotikka löytyy vain Motometerin mittareista, ei siis VDO:n mittareista. Säätöhän on varsin herkkä. Eli ei kannata kovin paljoa kerralla ruuvata. Ihan pikkuriikkinen kääntö muuttaa säätöä jo aikalailla.
                                Hyvä tietää, että sieltä tällänenkin säätö löytyy. Mittaristo ollut monesti auki pöydällä paristojen vaihdon ja muiden korjauksien takia, mutta eipä oo älynnyt että sieltä tällänen säätö löytyy, näyttää siis ~20km/h liikaa kovemmissa vauhdeissa. Täytyypä laittaa purkaen taas
                                e39 523iA -97
                                e87 120d -10
                                e30 M-tech II v8 cabrio -93
                                Ex e30 325 "M-tech I" cabrio -88
                                Ex e30 325 M-tech II m52 -89
                                Ex e60 530i -03
                                Ex e39 528 Touring -97
                                Ex e39 540iA -97
                                Ex e36 328 Coupe -96
                                Ex e34 535 -91

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎