Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia X

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • T3
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 8530
    • Karhe

    Originally posted by Tonto! View Post
    Hyvä tietää, että sieltä tällänenkin säätö löytyy. Mittaristo ollut monesti auki pöydällä paristojen vaihdon ja muiden korjauksien takia, mutta eipä oo älynnyt että sieltä tällänen säätö löytyy, näyttää siis ~20km/h liikaa kovemmissa vauhdeissa. Täytyypä laittaa purkaen taas
    Löytyi vanha postauskin aiheesta, ihan kuvan kera: https://www.btcf.fi/forum/showpost.p...postcount=2577
    .

    Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

    Comment

    • Tonto!
      BTCF Member
      • Jul 2010
      • 205
      • Hausjärvi

      Originally posted by T3 View Post
      Löytyi vanha postauskin aiheesta, ihan kuvan kera: https://www.btcf.fi/forum/showpost.p...postcount=2577
      Jeps, kiitokset tästä.
      e39 523iA -97
      e87 120d -10
      e30 M-tech II v8 cabrio -93
      Ex e30 325 "M-tech I" cabrio -88
      Ex e30 325 M-tech II m52 -89
      Ex e60 530i -03
      Ex e39 528 Touring -97
      Ex e39 540iA -97
      Ex e36 328 Coupe -96
      Ex e34 535 -91

      Comment

      • T3
        BTCF Member
        • Oct 2003
        • 8530
        • Karhe

        Originally posted by Tonto! View Post
        Jeps, kiitokset tästä.
        Toki täytyy muistaa muutama asia. Jos mittari näyttää oikealla rengaskoolla liikaa 5-7km/h, näyttämä vääristyy lisää, jos alla on alkuperäiseen kokoon verrattuna alikoon renkaat. Hyvin usein tuumakokoa muutettaessa (ulkonäkö), myös halkaisija pienenee ja mittarivirhe kasvaa.
        .

        Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

        Comment

        • shakes
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2006
          • 2870
          • Lahti

          Originally posted by T3 View Post
          Lämpömittari tulee kiinni piirilevyyn mittarissa kiinni olevan pinnapultin ja siihen kierrettävän pienen mutterin avulla. Mittari maadoittuu levyyn tätä kautta. Joskus ne mutterit on hieman löystyneet tms. Pieni kiristys, tai löysäys, mittarin heilutus ja uudelleen kiristys saattaa auttaa. Mutta, jos piirilevyssä on jo muualla kylmäjuotoksia/hapettumia, voi olla ettei auta. Mittaristo asiansa osaavalle elektroniikkakorjaajalle, joka tarkistaa/korjaa kylmäjuotokset ja taas rokkaa. Samalla vaihtuu myös ne huollontarpeenilmaisimen patterit. Voit toki kokeilla laittaa sen mutterin alle johdonpätkän ja toisen pään koriin, mutta se on sitten jokkismiesten tyyli ja tätä ohjetta en antanut ainakaan minä
          Itseasiassa tämä kaikki kokeiltu, lämpömittari ei ensialkuun noussut juurikaan mutta em. asiat kokeiltuani sain sen toimimaan. Nyt vaan on tuon puhaltimen nopeussäätimen kanssa jotenkin synkassa

          Mittaristokin käynyt asianosaavalla testipenkissä sekä patterit vaihdettu.
          E30 328i Cabrio '91 M-Tech II
          E30 328i Projekti '88
          E61 523i '08

          EX: E30 316i Bavaria, E30 316, E30 318i Touring, E21 315, E46 316i M-Sport I, E36 318i M-Sport Touring, E34 535i AC Schnitzer Silhouette S5, E46 320i Touring, E34 525i USA, E34 535i, E36 318i, E36 Touring 316i, E39 Touring 525d, Mini Cooper D, E34 520i Touring, E34 525i Touring, E87 116i LCI

          Comment

          • peltone
            BTCF Member
            • Jan 2005
            • 8092
            • Willähde

            Originally posted by shakes View Post
            Itseasiassa tämä kaikki kokeiltu, lämpömittari ei ensialkuun noussut juurikaan mutta em. asiat kokeiltuani sain sen toimimaan. Nyt vaan on tuon puhaltimen nopeussäätimen kanssa jotenkin synkassa

            Mittaristokin käynyt asianosaavalla testipenkissä sekä patterit vaihdettu.
            en sano mitään mutta outoa on
            E30 316 -87
            E91 325i -06
            E61 530d -06
            F10 520d -14
            ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

            Comment

            • Tourister
              BTCF Member
              • Jul 2012
              • 834
              • Kotka

              Joo VDO mittari löytyy omasta. Ja alikoko renkaatki löytyy, mut ihmetyttää tosiaan tuo että aikasemmatkin ollu VDO:n mittareita ja näytti selkeesti tarkemmin kun tämä tän hetkinen. Tosin niissä oli tietysti muita ongelmia No täytyy vissii vaa totutella tohon että mittari näyttää +20km/h.

              PS. Jos joltain löytyy oikeesti toimiva nopeusmittari, ni saa tarjota. Eli ei periaatteessa tarvetta koko paketille, vaan pelkkä nopeus riittää.
              e30 328i Alpinweiss 2
              e46 330i M-sport2

              Comment

              • T3
                BTCF Member
                • Oct 2003
                • 8530
                • Karhe

                Originally posted by Tourister View Post
                Joo VDO mittari löytyy omasta. Ja alikoko renkaatki löytyy, mut ihmetyttää tosiaan tuo että aikasemmatkin ollu VDO:n mittareita ja näytti selkeesti tarkemmin kun tämä tän hetkinen. Tosin niissä oli tietysti muita ongelmia No täytyy vissii vaa totutella tohon että mittari näyttää +20km/h.

                PS. Jos joltain löytyy oikeesti toimiva nopeusmittari, ni saa tarjota. Eli ei periaatteessa tarvetta koko paketille, vaan pelkkä nopeus riittää.
                Tuohon VDO-mittariin on olemassa helppo ja yksinkertainen ratkaisu. Irrotat mittariston, otat nopeusmittarin käteen ja käännät mittarin neulaa akselissa lähtökohdan (10km/h) alapuolelle esim kympin verran. Silloin mittari näyttää ajossa paljon tarkemmin. Toki siitä seuraa se, että neula ei voi nousta "tappiin saakka", mutta onko tarvekaan. Mittarihan ei alkujaankaan lähde nollasta, vaan kympistä, joka on tavallaan vähän hassua.
                .

                Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                Comment

                • aae30
                  BTCF Member
                  • May 2010
                  • 2718
                  • .fi



                  ^vissiin koski juuri VDO-mittaristoa.
                  Sorry I'm Not Sorry
                  E34 540iA 93 sedan
                  E34 540iA 93 sedan
                  E39 530iA 00 touring

                  Comment

                  • pikkuvermo
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2008
                    • 134
                    • PKS

                    Originally posted by T3 View Post
                    Tuohon VDO-mittariin on olemassa helppo ja yksinkertainen ratkaisu. Irrotat mittariston, otat nopeusmittarin käteen ja käännät mittarin neulaa akselissa lähtökohdan (10km/h) alapuolelle esim kympin verran. Silloin mittari näyttää ajossa paljon tarkemmin. Toki siitä seuraa se, että neula ei voi nousta "tappiin saakka", mutta onko tarvekaan. Mittarihan ei alkujaankaan lähde nollasta, vaan kympistä, joka on tavallaan vähän hassua.
                    Pitääpä melkein tarkistaa omasta kovakattosestakin, nimittäin kun mittariin ajaa 60 on todellinen nopeus noin 66-7 :think

                    Comment

                    • Tourister
                      BTCF Member
                      • Jul 2012
                      • 834
                      • Kotka

                      Originally posted by T3 View Post
                      Tuohon VDO-mittariin on olemassa helppo ja yksinkertainen ratkaisu. Irrotat mittariston, otat nopeusmittarin käteen ja käännät mittarin neulaa akselissa lähtökohdan (10km/h) alapuolelle esim kympin verran. Silloin mittari näyttää ajossa paljon tarkemmin. Toki siitä seuraa se, että neula ei voi nousta "tappiin saakka", mutta onko tarvekaan. Mittarihan ei alkujaankaan lähde nollasta, vaan kympistä, joka on tavallaan vähän hassua.
                      Täytyypä suorittaa tämä korjaus
                      e30 328i Alpinweiss 2
                      e46 330i M-sport2

                      Comment

                      • EMP
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2006
                        • 823
                        • Kuusjoki

                        Mitkäs olikaan e30 raideleveydet edessä ja takana vakiona?
                        E30 318i 2d M52B27 "eta"

                        Comment

                        • T3
                          BTCF Member
                          • Oct 2003
                          • 8530
                          • Karhe

                          Originally posted by EMP View Post
                          Mitkäs olikaan e30 raideleveydet edessä ja takana vakiona?
                          Edessä: 1407mm
                          Takana: 1415mm
                          .

                          Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                          Comment

                          • EMP
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2006
                            • 823
                            • Kuusjoki

                            Originally posted by T3 View Post
                            Edessä: 1407mm
                            Takana: 1415mm
                            Ok. Kiitokset!
                            E30 318i 2d M52B27 "eta"

                            Comment

                            • nevari
                              BTCF Member
                              • Apr 2008
                              • 259
                              • jyväskylä

                              ohjausakselin suojaputki

                              taas ollaa tyhmänä kyselemässä
                              kuuluuko facelift cabrioon rattiakselin suojaksi putki?
                              kuvastossa ns steering column tube
                              eikös tästä roikoteta ratinaluspahviakin klipsillä?

                              omassa autossa ei ainakaa sellaista ole :think

                              Comment

                              • Skarpa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2007
                                • 3408
                                • Kotka

                                Originally posted by nevari View Post
                                taas ollaa tyhmänä kyselemässä
                                kuuluuko facelift cabrioon rattiakselin suojaksi putki?
                                kuvastossa ns steering column tube
                                eikös tästä roikoteta ratinaluspahviakin klipsillä?

                                omassa autossa ei ainakaa sellaista ole :think
                                Kaikissa on ollut, mitä olen nähnyt, mutta bägillisiin en ole kyllä perehtynyt, jos sulla sattuu sellainen olemaan. Koko rattiakselin laakerointi ja kiinnityshän on hoidettu sillä putkella. Saisko kuvaa sun akselista?

                                Edit: Yleensä siis näyttää tältä:

                                Maalaamaton pintaruosteinen osa on column tube, jonka päissä on rattiakselin laakerit. Se tulee tulipellissä olevaan läpivientikappaleeseen kiinni tollaisella muovisella holkilla ja ruuvikiristeisellä kauluksella. Yläpäässä taas kiinnitys koriin korvakkeella, jossa kaksi ruuvia. Tossa näkyy myös toi musta muoviklipsu ratinaluspahvia varten. Polkimien vivustoista ei kannata välittää. Ne on mielenhäiriön vallassa sävelletty uusiksi.
                                Last edited by Skarpa; 18-05-2020, 09:19.
                                BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                                E30 Armo "330i"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎