Originally posted by Tonto!
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E30 Kysymyksiä ja vastauksia X
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by T3 View PostLöytyi vanha postauskin aiheesta, ihan kuvan kera: https://www.btcf.fi/forum/showpost.p...postcount=2577e39 523iA -97
e87 120d -10
e30 M-tech II v8 cabrio -93
Ex e30 325 "M-tech I" cabrio -88
Ex e30 325 M-tech II m52 -89
Ex e60 530i -03
Ex e39 528 Touring -97
Ex e39 540iA -97
Ex e36 328 Coupe -96
Ex e34 535 -91
Comment
-
-
Originally posted by Tonto! View PostJeps, kiitokset tästä..
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
-
Originally posted by T3 View PostLämpömittari tulee kiinni piirilevyyn mittarissa kiinni olevan pinnapultin ja siihen kierrettävän pienen mutterin avulla. Mittari maadoittuu levyyn tätä kautta. Joskus ne mutterit on hieman löystyneet tms. Pieni kiristys, tai löysäys, mittarin heilutus ja uudelleen kiristys saattaa auttaa. Mutta, jos piirilevyssä on jo muualla kylmäjuotoksia/hapettumia, voi olla ettei auta. Mittaristo asiansa osaavalle elektroniikkakorjaajalle, joka tarkistaa/korjaa kylmäjuotokset ja taas rokkaa. Samalla vaihtuu myös ne huollontarpeenilmaisimen patterit. Voit toki kokeilla laittaa sen mutterin alle johdonpätkän ja toisen pään koriin, mutta se on sitten jokkismiesten tyyli ja tätä ohjetta en antanut ainakaan minä
Mittaristokin käynyt asianosaavalla testipenkissä sekä patterit vaihdettu.E30 328i Cabrio '91 M-Tech II
E30 328i Projekti '88
E61 523i '08
EX: E30 316i Bavaria, E30 316, E30 318i Touring, E21 315, E46 316i M-Sport I, E36 318i M-Sport Touring, E34 535i AC Schnitzer Silhouette S5, E46 320i Touring, E34 525i USA, E34 535i, E36 318i, E36 Touring 316i, E39 Touring 525d, Mini Cooper D, E34 520i Touring, E34 525i Touring, E87 116i LCI
Comment
-
-
Originally posted by shakes View PostItseasiassa tämä kaikki kokeiltu, lämpömittari ei ensialkuun noussut juurikaan mutta em. asiat kokeiltuani sain sen toimimaan. Nyt vaan on tuon puhaltimen nopeussäätimen kanssa jotenkin synkassa
Mittaristokin käynyt asianosaavalla testipenkissä sekä patterit vaihdettu.E30 316 -87
E91 325i -06
E61 530d -06
F10 520d -14
ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3
Comment
-
-
Joo VDO mittari löytyy omasta. Ja alikoko renkaatki löytyy, mut ihmetyttää tosiaan tuo että aikasemmatkin ollu VDO:n mittareita ja näytti selkeesti tarkemmin kun tämä tän hetkinen. Tosin niissä oli tietysti muita ongelmiaNo täytyy vissii vaa totutella tohon että mittari näyttää +20km/h.
PS. Jos joltain löytyy oikeesti toimiva nopeusmittari, ni saa tarjota. Eli ei periaatteessa tarvetta koko paketille, vaan pelkkä nopeus riittää.e30 328i Alpinweiss 2
e46 330i M-sport2
Comment
-
-
Originally posted by Tourister View PostJoo VDO mittari löytyy omasta. Ja alikoko renkaatki löytyy, mut ihmetyttää tosiaan tuo että aikasemmatkin ollu VDO:n mittareita ja näytti selkeesti tarkemmin kun tämä tän hetkinen. Tosin niissä oli tietysti muita ongelmiaNo täytyy vissii vaa totutella tohon että mittari näyttää +20km/h.
PS. Jos joltain löytyy oikeesti toimiva nopeusmittari, ni saa tarjota. Eli ei periaatteessa tarvetta koko paketille, vaan pelkkä nopeus riittää..
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
-
Originally posted by T3 View PostTuohon VDO-mittariin on olemassa helppo ja yksinkertainen ratkaisu. Irrotat mittariston, otat nopeusmittarin käteen ja käännät mittarin neulaa akselissa lähtökohdan (10km/h) alapuolelle esim kympin verran. Silloin mittari näyttää ajossa paljon tarkemmin. Toki siitä seuraa se, että neula ei voi nousta "tappiin saakka", mutta onko tarvekaan. Mittarihan ei alkujaankaan lähde nollasta, vaan kympistä, joka on tavallaan vähän hassua.
Comment
-
-
Originally posted by T3 View PostTuohon VDO-mittariin on olemassa helppo ja yksinkertainen ratkaisu. Irrotat mittariston, otat nopeusmittarin käteen ja käännät mittarin neulaa akselissa lähtökohdan (10km/h) alapuolelle esim kympin verran. Silloin mittari näyttää ajossa paljon tarkemmin. Toki siitä seuraa se, että neula ei voi nousta "tappiin saakka", mutta onko tarvekaan. Mittarihan ei alkujaankaan lähde nollasta, vaan kympistä, joka on tavallaan vähän hassua.e30 328i Alpinweiss 2
e46 330i M-sport2
Comment
-
-
-
Originally posted by nevari View Posttaas ollaa tyhmänä kyselemässä
kuuluuko facelift cabrioon rattiakselin suojaksi putki?
kuvastossa ns steering column tube
eikös tästä roikoteta ratinaluspahviakin klipsillä?
omassa autossa ei ainakaa sellaista ole :think
Edit: Yleensä siis näyttää tältä:
Maalaamaton pintaruosteinen osa on column tube, jonka päissä on rattiakselin laakerit. Se tulee tulipellissä olevaan läpivientikappaleeseen kiinni tollaisella muovisella holkilla ja ruuvikiristeisellä kauluksella. Yläpäässä taas kiinnitys koriin korvakkeella, jossa kaksi ruuvia. Tossa näkyy myös toi musta muoviklipsu ratinaluspahvia varten. Polkimien vivustoista ei kannata välittää. Ne on mielenhäiriön vallassa sävelletty uusiksi.Last edited by Skarpa; 18-05-2020, 09:19.
Comment
-
Comment