Originally posted by KuuKi
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
S50/S52/M52/M50-moottori E30:iin
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by KuuKi View PostEi kait niitä koneen kannakkeita ja tukikumeja tarvii sen enempää miettiä, kun laittaa e36 m50 koneen kannakkeet ja siihen jatkoksi e28 535i/m5 tukikumit.
Sit kun sen koneen ootte laatikkoineen saanu paikalleen, alkaa toi laatikon tukikumien ja kardaanin arpominen.
Eikä siinä laatikon tukikumiskaan muuta ku ottaa ne tukikumit vaan e30:sestä ja kardaani e30 TD:stä niin bolt-on . En muista minkä takia nuo e30 kumityynyt laatikolle laitoin, oiskohan e34 m50 -tyynyt ollu sit jotenki liian korkeet tai jotain muuten vääränlaiset...eniwei noilla e30 omilla laatikon tukikumeilla tulee kyl varmasti tarpeeks ylös laatikko (m50 ZF), ei sitä enää ylemmäs saiskaan, eli juuri oikealle kohdalle asettuu.
Jos vaan mahollista laittaa tuo m50 ZF niin ehottomasti se. Kestävämpi, helpompi/nopeampi asentaa kun ei tartte rueta startin/vauhtipyörän/kytkimen kans säätään toisin ku m20 getragin kans. Jos tuntuu et e30 TD kardaani on kiven alla niin e36 m50/m52 kardaani käynee myös suoraan kuhan vaihtaa e30 kardaanista keskilaakerin.
Comment
-
-
Mitäs laatikon kannatinpalkkia olette käyttäneet? Laatikon mukana tullutta vai E30 omaa? PRKL kun ei ole yhtään palkkia. Ton uuden laatikon mukana ei tullut ja korin omanki annoin hätäyksissään koneen/laatikon ostajalle mukaan:think
Olikos noissa laatikoissa nyt mitkä erot kun puhutaan e36 325 ja e34 525 ja e36 328/M3 (Mikä itellänkin on) Käsittääkseni kaikki erilaisia vai olenko hakoteillä? Ainakin tossa mikä mulla on 328/M3 laatikossa on rättinivel isompaa mallia eli e30 td:n kardaani sopii jatkeeks.
Comment
-
-
Originally posted by pablo View PostMitäs laatikon kannatinpalkkia olette käyttäneet? Laatikon mukana tullutta vai E30 omaa? PRKL kun ei ole yhtään palkkia. Ton uuden laatikon mukana ei tullut ja korin omanki annoin hätäyksissään koneen/laatikon ostajalle mukaan:think
Olikos noissa laatikoissa nyt mitkä erot kun puhutaan e36 325 ja e34 525 ja e36 328/M3 (Mikä itellänkin on) Käsittääkseni kaikki erilaisia vai olenko hakoteillä? Ainakin tossa mikä mulla on 328/M3 laatikossa on rättinivel isompaa mallia eli e30 td:n kardaani sopii jatkeeks.
Comment
-
-
Ok kiitoksia taas. Tänään laitoin m20 kumin toisellekkin puolelle niin laatikon saa nyt paikalleen. Noi m20 kumit on korkeet ~45mmm niin vielä jos oikein hätä tulee mk2 Escortissa on 35mm kumit ja halkasijakin taitaa olla likipitäen sama et konetta saa tarvittaessa vielä hitusen alaspäin
Täytyypä ruveta metsästää E30: laatikon kannatinpalkki. Jos jollakin ylimääräinen löytyy saa tarjota vaik privaan
Comment
-
-
Pieni kysymys tuosta m50 setupista, elikkä löytyy valmiina m50 joka on otettu 525IA 1993 autosta. Boksia tai muita apulaitteita ei löydy.
Jos otan vanhasta m20b25 tekniikasta vauhtipyörän, startin, kytkimen sekä laatikon niin miten nuo sopii yhteen? Jää vissiin laatikko vinoon mutta kuinka paljon?
Toinen vaihtoehto on että hankin m50 getrag laatikon mutta voinko silloin käyttää m20 vp, starttia sekä kytkintä? Vanha kardaani sopii vissiin suoraan tässä tapauksessa ja laatiikko on suorassa?
Ja haittaako se että m50 moottori on peräisin automaatti mallista?
Comment
-
-
Originally posted by Mauritius View PostPieni kysymys tuosta m50 setupista, elikkä löytyy valmiina m50 joka on otettu 525IA 1993 autosta. Boksia tai muita apulaitteita ei löydy.
Jos otan vanhasta m20b25 tekniikasta vauhtipyörän, startin, kytkimen sekä laatikon niin miten nuo sopii yhteen? Jää vissiin laatikko vinoon mutta kuinka paljon?
Toinen vaihtoehto on että hankin m50 getrag laatikon mutta voinko silloin käyttää m20 vp, starttia sekä kytkintä? Vanha kardaani sopii vissiin suoraan tässä tapauksessa ja laatiikko on suorassa?
Ja haittaako se että m50 moottori on peräisin automaatti mallista?
voit käyttää. kardaanista ei ole varmuutta riippuu onko isolla vai pienellä laipalla laatikko on suorassa ja voit käyttää alkuperäistä takakannaketta
ei haittaa kun muistat laittaa silmälaakerin ja muistat että automaatin ja manuaalin johto sarjat ei ole välttämättä samat joten kannattaa pinnit tarkastaa
jos on vanos kone niin multa löytyy boksi jos kiinnostaasigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
-
Originally posted by Tonton View Postlaatikko jää sen verran vinoon että joudut tekemään uuden taka kannakkeen ja jos tykkää niin vääntää vaihdekepin tankoa hieman kieroksi. muuten kaikki ok
voit käyttää. kardaanista ei ole varmuutta riippuu onko isolla vai pienellä laipalla laatikko on suorassa ja voit käyttää alkuperäistä takakannaketta
ei haittaa kun muistat laittaa silmälaakerin ja muistat että automaatin ja manuaalin johto sarjat ei ole välttämättä samat joten kannattaa pinnit tarkastaa
jos on vanos kone niin multa löytyy boksi jos kiinnostaa
Tuo m50 getrag on vissiin paras vaihtoehto niin ei tarvitse nikkaroida uutta kannaketta laatikolle. Luin jostain että m20 startti olisi isompi kuin m50 startti ja että ei siksi mahtuisi m50 moottoriin. Hammaskehät ovat ainaki erilaiset.
Comment
-
-
Originally posted by Mauritius View PostJoo vanos kone kyseessä eli boksin loppunumero 413. Paljonko olis boksilla hintaa?
Tuo m50 getrag on vissiin paras vaihtoehto niin ei tarvitse nikkaroida uutta kannaketta laatikolle. Luin jostain että m20 startti olisi isompi kuin m50 startti ja että ei siksi mahtuisi m50 moottoriin. Hammaskehät ovat ainaki erilaiset.
ei se kannakkeen tekeminen ole paha homma.
kyllä se m20 startti pitaisi sinne mahtua
m50 startti taisi olla tehokkaampi
hammaskehät on erilaiset
kannattaa se laatikon laipan koko selvittää ennen ostoa tai sitten ostaa eta/dieselin kardaaninsigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
-
Pari ehkä tyhmääki kysymystä:
1: Mistä e36 m50b25 autossa ottaa nopeusmittarille singnaalin? Ottaako abseilta?
2: Onko saatu mahtumaan flektiä siihen moottorin ja jäähyttimen väliin? Itsellä siivet ottaa jäähdyttimeen kiinni. Käytössä on e36 koneen korvakkeet ja e34 525 kumityynyt ja m50 perässä sen oma automaattilaatikko... Ei sillä etteikö sitä voi laittaa siihen jäähyttimen eteen mutta uteliaisuuttani kysyn että jos jollakin se on mahtunut siihen moottorin ja jäähyttimen väliin nii prkl kyllä se itekki pitää saaha.e30 m50b25 -86
Toyota Carina E -95
Comment
-
-
Originally posted by Dark angel View PostPari ehkä tyhmääki kysymystä:
1: Mistä e36 m50b25 autossa ottaa nopeusmittarille singnaalin? Ottaako abseilta?
2: Onko saatu mahtumaan flektiä siihen moottorin ja jäähyttimen väliin? Itsellä siivet ottaa jäähdyttimeen kiinni. Käytössä on e36 koneen korvakkeet ja e34 525 kumityynyt ja m50 perässä sen oma automaattilaatikko... Ei sillä etteikö sitä voi laittaa siihen jäähyttimen eteen mutta uteliaisuuttani kysyn että jos jollakin se on mahtunut siihen moottorin ja jäähyttimen väliin nii prkl kyllä se itekki pitää saaha.
2.on mahtunut ilman sitä tunneliasigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
-
Originally posted by Dark angel View PostPari ehkä tyhmääki kysymystä:
1: Mistä e36 m50b25 autossa ottaa nopeusmittarille singnaalin? Ottaako abseilta?
2: Onko saatu mahtumaan flektiä siihen moottorin ja jäähyttimen väliin? Itsellä siivet ottaa jäähdyttimeen kiinni. Käytössä on e36 koneen korvakkeet ja e34 525 kumityynyt ja m50 perässä sen oma automaattilaatikko... Ei sillä etteikö sitä voi laittaa siihen jäähyttimen eteen mutta uteliaisuuttani kysyn että jos jollakin se on mahtunut siihen moottorin ja jäähyttimen väliin nii prkl kyllä se itekki pitää saaha.
2. Tältä näytti entisen kaunokkini konehuone koskien flektiä: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=111741&page=4BMW - Ex. z3 Coupe 2.8l, e30 Mtech-2 m50b25, CLS 55 AMG, Toyota Supra Eurospec mkIV manuaali (T)T +700hp, e39 530da "työjuhta" e39 530da pre-fl Shadowline M-sport
Nyt; e93 330da, VW T5.1 Caravelle "FakeTaxi"
Comment
-
-
Originally posted by Tonton View Post1.perästä
2.on mahtunut ilman sitä tunnelia
Myöhemmin jouduin tosin laittamaan kuitenkin puhaltavan sähkötuulettimen jäähdyttimen eteen + termostaattikytkin alavesiletkuun, koska jostain syystä tuulettimen siivet tuppasivat katkeilemaan kovemmilla kierroksilla. Epäilen, että siivet ottivat kiinni kampiakselin pään pulttiin ja tuloksena oli katkenneita siipiä. Onko joku muu törmännyt tällaiseen ilmiöön ?
K.P
Comment
-
-
Originally posted by soda View PostMoro.
2. Tältä näytti entisen kaunokkini konehuone koskien flektiä: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=111741&page=4
btw olipas sulla hieno autoe30 m50b25 -86
Toyota Carina E -95
Comment
-
-
Originally posted by Dark angel View PostPari ehkä tyhmääki kysymystä:
2: Onko saatu mahtumaan flektiä siihen moottorin ja jäähyttimen väliin? Itsellä siivet ottaa jäähdyttimeen kiinni. Käytössä on e36 koneen korvakkeet ja e34 525 kumityynyt ja m50 perässä sen oma automaattilaatikko... Ei sillä etteikö sitä voi laittaa siihen jäähyttimen eteen mutta uteliaisuuttani kysyn että jos jollakin se on mahtunut siihen moottorin ja jäähyttimen väliin nii prkl kyllä se itekki pitää saaha.
Ostin sitte biltemasta sen isomman sähköflektin syylärin eteen ja alavesiletkuun anturi, hyvin on pelannu.
Comment
-
Comment