Originally posted by W-Baum
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
S50/S52/M52/M50-moottori E30:iin
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Harri G View PostNo on se ainakin lähempänä oikeaa pituutta. Tais Axumilla olla getragin siirtäjä. Mullakin oli 240 getragin tangot ensin ZF:n kanssa ja se oli tosiaan vähän turhan pitkä.
Comment
-
-
Oisit nyt edes muutaman minuutin selannu foorumia
EDIT no nyt on näköjään siireety oikeeseen topicciin.Last edited by Pazi88; 01-07-2013, 13:19.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Ostin tuossa muutama päivä sitten tuollaisen e30 johon on vaihdettu vanokseton m50b25. Ajattelin kysyä täältä enkä tehdä omaa juttua aiheesta, eli vikana siis huono käynti.
Käynti oli huonoa jo ostettaessa, mutta myyjä väitti että ilmamäärämittarin vaihdolla ongelma katoaa.
Ostin sitten toimivasta autosta puretun ilmamäärämittarin ja edelleen sama jatkuu. Pistokkeen kun tökkää kiinni mittariin niin tyhjäkäynti pysyy mielestäni normaalina mutta kun kierroksia nostaa alkaa käynti pätkiä.
Tulpat edellinen omistaja oli kuulema vaihtanut mutta tiedä sitten, jotkin denson tulpat siellä oli kun äsken availin.
Samalla huomasin että viidessä tulpan reiässä pohjalla oli hieman öljyä, joka ilmeisesti voi vaikuttaa käyntiin?
Takakonttiin asennettu myös turvatankki ja erillinen bensapumppu joka kytketään päälle erillisellä kytkimellä.
Viimeksi kun käynnistin auton niin ilmamäärämittari ja moottorin ohjausboksi kuumenivat niin että hädintuskin uskalsi kädellä koittaa. Onko normaalia?
Edit: Kuinka voisin selvittää tuon moottorin alkuperäisen auton josta se on otettu? Edellinen omistaja ei ollut varma mistä autosta peräisin.
Comment
-
-
Jos tulpan rei'issä on öljyä, niin venakopan pienemmät tiivisteet siitä tulpanreikien ympäriltä vuotaa, varsin yleistä. Eihän se tietenkään hyvä ole että tulpat öljyssä ui. Kyllä se ecu jonkin verran lämpenee käytössä. Auton saanet tietoon kun katsot ecun kyljestä valmistenumeron. Sillä 7 viimeistä tuonne -> http://www.bmw.fi/fi/fi/owners/acces...catalogue.html
Puolat voipi tehdä tuossa moottorissa röpöttelyä. Jos vaikka yhden toimivan ostaa/ottaa lainaan ja testaa eri pyttyihin :thinkE39 ja E91
Comment
-
-
Originally posted by Jay_L View PostOstin tuossa muutama päivä sitten tuollaisen e30 johon on vaihdettu vanokseton m50b25. Ajattelin kysyä täältä enkä tehdä omaa juttua aiheesta, eli vikana siis huono käynti.
Käynti oli huonoa jo ostettaessa, mutta myyjä väitti että ilmamäärämittarin vaihdolla ongelma katoaa.
Ostin sitten toimivasta autosta puretun ilmamäärämittarin ja edelleen sama jatkuu. Pistokkeen kun tökkää kiinni mittariin niin tyhjäkäynti pysyy mielestäni normaalina mutta kun kierroksia nostaa alkaa käynti pätkiä.
Tulpat edellinen omistaja oli kuulema vaihtanut mutta tiedä sitten, jotkin denson tulpat siellä oli kun äsken availin.
Samalla huomasin että viidessä tulpan reiässä pohjalla oli hieman öljyä, joka ilmeisesti voi vaikuttaa käyntiin?
Takakonttiin asennettu myös turvatankki ja erillinen bensapumppu joka kytketään päälle erillisellä kytkimellä.
Viimeksi kun käynnistin auton niin ilmamäärämittari ja moottorin ohjausboksi kuumenivat niin että hädintuskin uskalsi kädellä koittaa. Onko normaalia?
Edit: Kuinka voisin selvittää tuon moottorin alkuperäisen auton josta se on otettu? Edellinen omistaja ei ollut varma mistä autosta peräisin.
Lähtee käyntiin ja pyörii tyhjäkäyntiä mielestäni erinomaisesti, kierroksiakin kärsii nostaa hieman mutta sitten tasakaasua pitäessä alkaa pätkiä tyyliin pröööömpröööömprööööm eli pitää kierroksia hetken paikallaan mutta pudottaa ne heti alas, taas nousee ja tulee alas, aivan kuin tappokytkintä rämppäisi melkein sammuksiin asti. Onko ideoita missä voisi vika olla?
Comment
-
-
Originally posted by Jay_L View PostNyt on vaihdettu uudet tulpat NGK BKR6EK, puolien toiminta tarkistettu ottamalla jokaisesta liitin irti auton käydessä ja jokaisen kohdalla käynti huononi eli ne toimivat. Uusi Bosch lambda asennettu ja kokeiltu toimivasta autosta otettua kaasuläpän asentoanturiakin mutta vielä jatkuu tuo pätkiminen.
Lähtee käyntiin ja pyörii tyhjäkäyntiä mielestäni erinomaisesti, kierroksiakin kärsii nostaa hieman mutta sitten tasakaasua pitäessä alkaa pätkiä tyyliin pröööömpröööömprööööm eli pitää kierroksia hetken paikallaan mutta pudottaa ne heti alas, taas nousee ja tulee alas, aivan kuin tappokytkintä rämppäisi melkein sammuksiin asti. Onko ideoita missä voisi vika olla?
Mikä letku pitäis tulla tuohon kaasuläpän alle oikeaan reunaan? 2 paikkaa on jäähytykselle/lämmitykselle mutta mikä se kolmas siinä vieressä on? Mulla siinä oli letkun pätkä joka tulpattu pultilla?! Tulppasin sen sitten paremmin ja toivoin josko se häiriö olisi johtunut siitä.
Comment
-
-
Originally posted by Jay_L View PostAlkaa ymmärrys loppua kyllä nyt... Irroitin, tarkistin ja tarvittaessa vaihdoin kaikki letkut yms mitä mainittu tässä http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=205832 , mutta vielä jatkuu sama humppa.
Mikä letku pitäis tulla tuohon kaasuläpän alle oikeaan reunaan? 2 paikkaa on jäähytykselle/lämmitykselle mutta mikä se kolmas siinä vieressä on? Mulla siinä oli letkun pätkä joka tulpattu pultilla?! Tulppasin sen sitten paremmin ja toivoin josko se häiriö olisi johtunut siitä.E39 ja E91
Comment
-
-
[QUOTE=Jay_L;3078735]
Samalla huomasin että viidessä tulpan reiässä pohjalla oli hieman öljyä, joka ilmeisesti voi vaikuttaa käyntiin?
Takakonttiin asennettu myös turvatankki ja erillinen bensapumppu joka kytketään päälle erillisellä kytkimellä.
Viimeksi kun käynnistin auton niin ilmamäärämittari ja moottorin ohjausboksi kuumenivat niin että hädintuskin uskalsi kädellä koittaa. Onko normaalia?
QUOTE]
Kannattaa siis vaihtaa tuo venakopan tiiviste kumitutteineen (n. 40-50e).
Ja kylläpä mulla ainakin ohjausboksi kuumenee niin paljon että ei siinä kauaa viitti kättä pitää ettei tuu palovammoja .
Comment
-
Comment