Announcement

Collapse
No announcement yet.

S50/S52/M52/M50-moottori E30:iin

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Harri G
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 9042
    • Iisalmi

    Originally posted by W-Baum View Post
    meneekö e30:istä 260 getragin vaihteensiirtäjä bolt-on getrag 250/zf perään ja keskittyy oikein e30:issä? vinkkiä voi myös heittää, jos tuohon löytyy joku valmis ratkaisu jostain muusta mallista tai joka sopii pienillä muokkauksilla. nykyinen pikku getragin perästä muokattu siirtäjä ei ole kovin hyvä.
    No on se ainakin lähempänä oikeaa pituutta. Tais Axumilla olla getragin siirtäjä. Mullakin oli 240 getragin tangot ensin ZF:n kanssa ja se oli tosiaan vähän turhan pitkä.
    E39 ja E91

    Comment

    • _racing_
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2007
      • 296
      • Inkoo

      Originally posted by Harri G View Post
      No on se ainakin lähempänä oikeaa pituutta. Tais Axumilla olla getragin siirtäjä. Mullakin oli 240 getragin tangot ensin ZF:n kanssa ja se oli tosiaan vähän turhan pitkä.
      Omaani laitoin 240 getragin vivuston ja kepin telineen. Ja schmiedmanilta vaihdevälin lyhentimen. Omasta mielestä keppi tuli aika oikeeseen kohtaa ehkä aavistuksen verran sais vivuston tankoa taivuttaa.

      Comment

      • sebbe258
        Newbiemmer
        • Jan 2013
        • 10
        • raasepori

        M50b25 e30

        Elikkäs mitä jarrujua porukat käyttää kun ne laitta m50 kone kolmekymppiseen?
        Mikä laatikko ja kardaani ja pera?
        Mitä muuta on hyvä tietää m50 kone vaihosta?

        Tai sitten miten saa noita e30 mi on 4.4l kone kilpiin? )

        Comment

        • Pazi88
          Moderator
          • Jan 2007
          • 11076
          • Oulu

          Oisit nyt edes muutaman minuutin selannu foorumia



          EDIT no nyt on näköjään siireety oikeeseen topicciin.
          Last edited by Pazi88; 01-07-2013, 13:19.

          Instagram, YouTube kanava
          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

          Comment

          • Jay_L
            Bimmer Rookie
            • May 2012
            • 61
            • Kuopio

            Ostin tuossa muutama päivä sitten tuollaisen e30 johon on vaihdettu vanokseton m50b25. Ajattelin kysyä täältä enkä tehdä omaa juttua aiheesta, eli vikana siis huono käynti.
            Käynti oli huonoa jo ostettaessa, mutta myyjä väitti että ilmamäärämittarin vaihdolla ongelma katoaa.
            Ostin sitten toimivasta autosta puretun ilmamäärämittarin ja edelleen sama jatkuu. Pistokkeen kun tökkää kiinni mittariin niin tyhjäkäynti pysyy mielestäni normaalina mutta kun kierroksia nostaa alkaa käynti pätkiä.

            Tulpat edellinen omistaja oli kuulema vaihtanut mutta tiedä sitten, jotkin denson tulpat siellä oli kun äsken availin.
            Samalla huomasin että viidessä tulpan reiässä pohjalla oli hieman öljyä, joka ilmeisesti voi vaikuttaa käyntiin?

            Takakonttiin asennettu myös turvatankki ja erillinen bensapumppu joka kytketään päälle erillisellä kytkimellä.

            Viimeksi kun käynnistin auton niin ilmamäärämittari ja moottorin ohjausboksi kuumenivat niin että hädintuskin uskalsi kädellä koittaa. Onko normaalia?

            Edit: Kuinka voisin selvittää tuon moottorin alkuperäisen auton josta se on otettu? Edellinen omistaja ei ollut varma mistä autosta peräisin.
            Last edited by Jay_L; 02-07-2013, 15:50. Reason: Lisätty kysymys.

            Comment

            • Harri G
              BTCF Member
              • Jul 2005
              • 9042
              • Iisalmi

              Jos tulpan rei'issä on öljyä, niin venakopan pienemmät tiivisteet siitä tulpanreikien ympäriltä vuotaa, varsin yleistä. Eihän se tietenkään hyvä ole että tulpat öljyssä ui. Kyllä se ecu jonkin verran lämpenee käytössä. Auton saanet tietoon kun katsot ecun kyljestä valmistenumeron. Sillä 7 viimeistä tuonne -> http://www.bmw.fi/fi/fi/owners/acces...catalogue.html

              Puolat voipi tehdä tuossa moottorissa röpöttelyä. Jos vaikka yhden toimivan ostaa/ottaa lainaan ja testaa eri pyttyihin :think
              E39 ja E91

              Comment

              • Jay_L
                Bimmer Rookie
                • May 2012
                • 61
                • Kuopio

                Originally posted by Jay_L View Post
                Ostin tuossa muutama päivä sitten tuollaisen e30 johon on vaihdettu vanokseton m50b25. Ajattelin kysyä täältä enkä tehdä omaa juttua aiheesta, eli vikana siis huono käynti.
                Käynti oli huonoa jo ostettaessa, mutta myyjä väitti että ilmamäärämittarin vaihdolla ongelma katoaa.
                Ostin sitten toimivasta autosta puretun ilmamäärämittarin ja edelleen sama jatkuu. Pistokkeen kun tökkää kiinni mittariin niin tyhjäkäynti pysyy mielestäni normaalina mutta kun kierroksia nostaa alkaa käynti pätkiä.

                Tulpat edellinen omistaja oli kuulema vaihtanut mutta tiedä sitten, jotkin denson tulpat siellä oli kun äsken availin.
                Samalla huomasin että viidessä tulpan reiässä pohjalla oli hieman öljyä, joka ilmeisesti voi vaikuttaa käyntiin?

                Takakonttiin asennettu myös turvatankki ja erillinen bensapumppu joka kytketään päälle erillisellä kytkimellä.

                Viimeksi kun käynnistin auton niin ilmamäärämittari ja moottorin ohjausboksi kuumenivat niin että hädintuskin uskalsi kädellä koittaa. Onko normaalia?

                Edit: Kuinka voisin selvittää tuon moottorin alkuperäisen auton josta se on otettu? Edellinen omistaja ei ollut varma mistä autosta peräisin.
                Nyt on vaihdettu uudet tulpat NGK BKR6EK, puolien toiminta tarkistettu ottamalla jokaisesta liitin irti auton käydessä ja jokaisen kohdalla käynti huononi eli ne toimivat. Uusi Bosch lambda asennettu ja kokeiltu toimivasta autosta otettua kaasuläpän asentoanturiakin mutta vielä jatkuu tuo pätkiminen.

                Lähtee käyntiin ja pyörii tyhjäkäyntiä mielestäni erinomaisesti, kierroksiakin kärsii nostaa hieman mutta sitten tasakaasua pitäessä alkaa pätkiä tyyliin pröööömpröööömprööööm eli pitää kierroksia hetken paikallaan mutta pudottaa ne heti alas, taas nousee ja tulee alas, aivan kuin tappokytkintä rämppäisi melkein sammuksiin asti. Onko ideoita missä voisi vika olla?

                Comment

                • Dunky
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 4929
                  • Kotka

                  Imuvuoto jossakin
                  Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                  Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                  Comment

                  • Jay_L
                    Bimmer Rookie
                    • May 2012
                    • 61
                    • Kuopio

                    Originally posted by Jay_L View Post
                    Nyt on vaihdettu uudet tulpat NGK BKR6EK, puolien toiminta tarkistettu ottamalla jokaisesta liitin irti auton käydessä ja jokaisen kohdalla käynti huononi eli ne toimivat. Uusi Bosch lambda asennettu ja kokeiltu toimivasta autosta otettua kaasuläpän asentoanturiakin mutta vielä jatkuu tuo pätkiminen.

                    Lähtee käyntiin ja pyörii tyhjäkäyntiä mielestäni erinomaisesti, kierroksiakin kärsii nostaa hieman mutta sitten tasakaasua pitäessä alkaa pätkiä tyyliin pröööömpröööömprööööm eli pitää kierroksia hetken paikallaan mutta pudottaa ne heti alas, taas nousee ja tulee alas, aivan kuin tappokytkintä rämppäisi melkein sammuksiin asti. Onko ideoita missä voisi vika olla?
                    Alkaa ymmärrys loppua kyllä nyt... Irroitin, tarkistin ja tarvittaessa vaihdoin kaikki letkut yms mitä mainittu tässä http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=205832 , mutta vielä jatkuu sama humppa.
                    Mikä letku pitäis tulla tuohon kaasuläpän alle oikeaan reunaan? 2 paikkaa on jäähytykselle/lämmitykselle mutta mikä se kolmas siinä vieressä on? Mulla siinä oli letkun pätkä joka tulpattu pultilla?! Tulppasin sen sitten paremmin ja toivoin josko se häiriö olisi johtunut siitä.

                    Comment

                    • Harri G
                      BTCF Member
                      • Jul 2005
                      • 9042
                      • Iisalmi

                      Originally posted by Jay_L View Post
                      Alkaa ymmärrys loppua kyllä nyt... Irroitin, tarkistin ja tarvittaessa vaihdoin kaikki letkut yms mitä mainittu tässä http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=205832 , mutta vielä jatkuu sama humppa.
                      Mikä letku pitäis tulla tuohon kaasuläpän alle oikeaan reunaan? 2 paikkaa on jäähytykselle/lämmitykselle mutta mikä se kolmas siinä vieressä on? Mulla siinä oli letkun pätkä joka tulpattu pultilla?! Tulppasin sen sitten paremmin ja toivoin josko se häiriö olisi johtunut siitä.
                      Siitä on ollu letku disturbance air valvelle, eli sellaiselle mötikälle millä voidaan simuloida ilmavuoto ja testata lambdan toimintaa. Aika monesta on viskattu mäkeen ja tulpattu tuo lähtö.
                      E39 ja E91

                      Comment

                      • Jay_L
                        Bimmer Rookie
                        • May 2012
                        • 61
                        • Kuopio

                        Ainut mikä mieleen enää tulee on imusarjan tiivisteet. :think
                        Koska kaikki muut letkut, liitokset yms on käyty läpi, joista on ollut tuossa aikaisemmin puhe.
                        Täytynee huomenna irroitella ja tarkistaa/vaihtaa.

                        Comment

                        • Make H.
                          BTCF Member
                          • Jul 2006
                          • 1278
                          • Kokkola

                          Originally posted by Kape30 View Post
                          Vuosimallin -90 ja -91 faceliteissä ainakin on tukilaakeri kiinnitykseltään epäsymmetrinen.
                          Niin siis tarkotitko tuolla epäsymmetrisyydellä sitä että ovat "ovaalin" muotoisia vai mitä? Itellä tuo oli -89...

                          Comment

                          • Make H.
                            BTCF Member
                            • Jul 2006
                            • 1278
                            • Kokkola

                            [QUOTE=Jay_L;3078735]
                            Samalla huomasin että viidessä tulpan reiässä pohjalla oli hieman öljyä, joka ilmeisesti voi vaikuttaa käyntiin?

                            Takakonttiin asennettu myös turvatankki ja erillinen bensapumppu joka kytketään päälle erillisellä kytkimellä.

                            Viimeksi kun käynnistin auton niin ilmamäärämittari ja moottorin ohjausboksi kuumenivat niin että hädintuskin uskalsi kädellä koittaa. Onko normaalia?
                            QUOTE]

                            Kannattaa siis vaihtaa tuo venakopan tiiviste kumitutteineen (n. 40-50e).

                            Ja kylläpä mulla ainakin ohjausboksi kuumenee niin paljon että ei siinä kauaa viitti kättä pitää ettei tuu palovammoja .

                            Comment

                            • Harri G
                              BTCF Member
                              • Jul 2005
                              • 9042
                              • Iisalmi

                              Originally posted by Make H. View Post
                              Niin siis tarkotitko tuolla epäsymmetrisyydellä sitä että ovat "ovaalin" muotoisia vai mitä? Itellä tuo oli -89...
                              Heh. No ei kai nyt sentään, josko tarkoitti tätä

                              E39 ja E91

                              Comment

                              • _racing_
                                Bimmer Fanatic
                                • Jun 2007
                                • 296
                                • Inkoo

                                Mitkä kaikki syylärit käy e30 m50? Tällä hetkellä mulla on e28 m30 syyläri mutta vuotaa Purku e34 m50 syyläri ei mahtunut aisojen väliin.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎