Announcement

Collapse
No announcement yet.

S50/S52/M52/M50-moottori E30:iin

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dunky
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 4929
    • Kotka

    Originally posted by Rumilus View Post
    http://www.e30tech.com/forum/showthread.php?t=76315

    Tyhmä kysymys, mutta kysympä kuitenki; mitä nuo jenkit höpöttää noista OBD I & OBD II swapeista? Tarkottaa käytännössä mitä? Ei oikee aukee mulle. Tolla sivulla ekassa kommentissa on jotain aiheesta ja useesti osuu silmään mut enpäs oo vaa keksiny mitä nuo meinaa


    Tuolla on kuvat siitä vakiotehostimella tehdystä swapista, tosin perunalla kuvattu.
    -96 jälkeen tuli OBD II
    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

    Comment

    • Pazi88
      Moderator
      • Jan 2007
      • 11043
      • Oulu

      Originally posted by Rumilus View Post
      http://www.e30tech.com/forum/showthread.php?t=76315

      Tyhmä kysymys, mutta kysympä kuitenki; mitä nuo jenkit höpöttää noista OBD I & OBD II swapeista? Tarkottaa käytännössä mitä? Ei oikee aukee mulle. Tolla sivulla ekassa kommentissa on jotain aiheesta ja useesti osuu silmään mut enpäs oo vaa keksiny mitä nuo meinaa
      No siis jenkkilässä tuli tiukemmat päästörjat käyttöön aiemmin mitä euroopassa. Siellä esim. m52 mylly on obdII, eli esim. käytönnössä katin jälkeen löytyy toiset lamdat. Lisäksi mitälie ilmapummuhässäköitä yms. Nämä sitten tapauksesta riippuen vähentää koneen tehoa ja tekee koko systeemin vikaherkemmäksi (se check engine -valo) ja muutenkin monimutkaisemmaksi. Euroopassa perus m52/m50 mylly on obdI. Vasta uudemmat m52tu koneet on OBDII, mutta sillonkin on tullu vaan katin jälkeiset lamdat täällä käyttöön. Jenkit sitten tekee noita OBDII to OBDI swappeja päästäkseen eroon ylimääräsistä saastelaitteista ja joissakin tapauksissa sillä saadaan lisää tehoa. Käytännössä ne siis vaihtaa USA mallin moottorinohjauksen euromalliin, niin voi nakata ylimääräset rojut mäkeen.

      Mut siis simppelisti: Täällä suomenmaalla ei tarvi noista obd swapeistä välittää
      Last edited by Pazi88; 19-11-2013, 06:15.

      Instagram, YouTube kanava
      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

      Comment

      • Bemssi
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2010
        • 872
        • Kerkkoo

        m50b25 ja b20 ulkonäköerot

        Olen tuossa kuolaillut valmiiksi swapattua e30 m50b25, mutta yksi asia kaivertaa.. Siinähän ei ole abs jarruja (alkuperäinen 320i, 1990).

        Niin pääsiskö tuota katsastusta helpottamaan se, että väittäisi koneen olevan b20 eikä b25? mitäs mieltä olette/onko kukaan muu yrittänyt samaa.

        E30 Kuume iskenyt totaallisesti takas...

        Comment

        • Pazi88
          Moderator
          • Jan 2007
          • 11043
          • Oulu

          No itse olen joutunu lohkon numeron perusteella todisteleen mikä kone on kyseessä, joten tuskin onnistuu. Ainahan sitä toki voi kokeilla ja jos kokeilee/menee läpi, niin ei kannata ainakaan hirveesti mainostaa sitä.

          Instagram, YouTube kanava
          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

          Comment

          • Rumilus
            BTCF Member
            • Jan 2010
            • 366
            • Tuusula

            Originally posted by Pazi88 View Post
            No siis jenkkilässä tuli tiukemmat päästörjat käyttöön aiemmin mitä euroopassa. Siellä esim. m52 mylly on obdII, eli esim. käytönnössä katin jälkeen löytyy toiset lamdat. Lisäksi mitälie ilmapummuhässäköitä yms. Nämä sitten tapauksesta riippuen vähentää koneen tehoa ja tekee koko systeemin vikaherkemmäksi (se check engine -valo) ja muutenkin monimutkaisemmaksi. Euroopassa perus m52/m50 mylly on obdI. Vasta uudemmat m52tu koneet on OBDII, mutta sillonkin on tullu vaan katin jälkeiset lamdat täällä käyttöön. Jenkit sitten tekee noita OBDII to OBDI swappeja päästäkseen eroon ylimääräsistä saastelaitteista ja joissakin tapauksissa sillä saadaan lisää tehoa. Käytännössä ne siis vaihtaa USA mallin moottorinohjauksen euromalliin, niin voi nakata ylimääräset rojut mäkeen.

            Mut siis simppelisti: Täällä suomenmaalla ei tarvi noista obd swapeistä välittää
            Suunnilleen tossa käsityksessä olinki, kuullosti vaa niin hullulta mut toipa vahvisti asian.
            Ikinä ei ole aikaa tehdä mitään kerralla kunnolla, mutta aina on aikaa tehdä kahteen kertaan.

            Comment

            • Lähtis
              BTCF Member
              • Dec 2010
              • 269
              • Toijala

              Meneekös kaikissa e30 c101 pistokkeen pin lähdöt samanlailla? Itellä kun ei ainakaan värit täsmää noihin mitä oon netistä kaivellu.. Muuten näyttäis johdot menevän samanlailla..

              Tollasta kyttäilin http://blaze.pl/gtune/dload/x20.jpg

              Kanta-autona siis 320i -86 --->e34 non vanos m50b25

              Miten täällä porukka on muuten noi pistoke touhut tehny?
              Last edited by Lähtis; 20-11-2013, 20:05.
              BMW e30 320i m50b25+holset -86
              Volvo 242 b254tic -83 updating-->m50bxx+holset
              Volvo 740 b230 -90 (herraskainen)

              Comment

              • Tonton
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2006
                • 9101
                • Raisio

                Originally posted by Lähtis View Post
                Meneekös kaikissa e30 c101 pistokkeen pin lähdöt samanlailla? Itellä kun ei ainakaan värit täsmää noihin mitä oon netistä kaivellu.. Muuten näyttäis johdot menevän samanlailla..

                Tollasta kyttäilin http://blaze.pl/gtune/dload/x20.jpg

                Kanta-autona siis 320i -86

                Miten täällä porukka on muuten noi pistoke touhut tehny?
                Uuden m20 moottorin liittimen vaihtanu m50 liittimen tilalle
                Tai sitten adapteri väliin
                sigpic
                M-B Vito -22
                Transit Custom -18
                Yamaha vx ho cruiser -22
                Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                [email protected]

                Comment

                • Lähtis
                  BTCF Member
                  • Dec 2010
                  • 269
                  • Toijala

                  Originally posted by Tonton View Post
                  Uuden m20 moottorin liittimen vaihtanu m50 liittimen tilalle
                  Ok, tämä kävi omassakin mielessä:think
                  BMW e30 320i m50b25+holset -86
                  Volvo 242 b254tic -83 updating-->m50bxx+holset
                  Volvo 740 b230 -90 (herraskainen)

                  Comment

                  • vaappu
                    BTCF Member
                    • Sep 2010
                    • 1189
                    • Rovaniemi/Pyhätunturi

                    saa nähä miten mulla käy.

                    m50b25 kone ja johtis on, ihan ensimmäisiä m50 e34 jossa 20pinninen korin liitin , autossa oli automaattissa mittatikku...

                    e30 korin liitin kävi suoraan , e34 m50 liittimeen

                    värejä tutkittiin ja päädyttiin , vain katkomaan ylimääräset pois. , mitään ei hypitty jai juotettu...

                    ilmeisesti kunnon seka sikiö e34... tai mulla nousee savu kohta johdoista
                    mb 519 täys pitkä
                    mb 316 tela/mopon kuskaus alusta
                    e30 m50b28 MadMax edit, feat Rotrex + boosted by Holset.
                    e31 850i Miljoonan markan bmw.
                    e21. Kimppa rassi.
                    Awd corolla turbo.+420whp..

                    Comment

                    • Harri G
                      BTCF Member
                      • Jul 2005
                      • 9041
                      • Iisalmi

                      Originally posted by Lähtis View Post
                      Meneekös kaikissa e30 c101 pistokkeen pin lähdöt samanlailla? Itellä kun ei ainakaan värit täsmää noihin mitä oon netistä kaivellu.. Muuten näyttäis johdot menevän samanlailla..

                      Tollasta kyttäilin http://blaze.pl/gtune/dload/x20.jpg

                      Kanta-autona siis 320i -86 --->e34 non vanos m50b25

                      Miten täällä porukka on muuten noi pistoke touhut tehny?
                      Onhan sulle uudempi pyöreä C101 vai vanhempi suorakulmion mallinen? Oon tänne jonnekin postittanut sen vanhemman kaavion miten itse tein. EDIT: tossa: http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...&postcount=456

                      Tuossa vielä noin yleiseen tietoon mikä pinni meinaa mitäkin jos uudempi pyöreä c101: http://www.r3vlimited.com/board/showthread.php?t=163088
                      Last edited by Harri G; 20-11-2013, 21:48.
                      E39 ja E91

                      Comment

                      • Skarpa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2007
                        • 3404
                        • Kotka

                        Mahtaisko 318iS syylärissä piisata jäähdytysteho vapari M52:lle? Toki öljynjäähdyttimellä varustettuna.
                        Last edited by Skarpa; 21-11-2013, 09:53.
                        BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                        E30 Armo "330i"

                        Comment

                        • W-Baum
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2003
                          • 1422
                          • Kaustinen

                          Originally posted by Skarpa View Post
                          Mahtaisko 318iS syylärissä piisata jäähdytysteho vapari M52:lle? Toki öljynjäähdyttimellä varustettuna.
                          ainakin e30 m40 jäähdytin on samankokoinen kuin e36 ilmastoimattoman m50 jäähdytin. joten uskoisin riittävän.
                          E30 /// 318i M-technik 2 cabrio
                          E36 /// M3
                          E61 /// 535d M-sport touring

                          Comment

                          • Tonton
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2006
                            • 9101
                            • Raisio

                            Originally posted by W-Baum View Post
                            ainakin e30 m40 jäähdytin on samankokoinen kuin e36 ilmastoimattoman m50 jäähdytin. joten uskoisin riittävän.
                            Osanumeron mukaan m42 ja m50 jäähdytin on sama
                            sigpic
                            M-B Vito -22
                            Transit Custom -18
                            Yamaha vx ho cruiser -22
                            Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                            [email protected]

                            Comment

                            • Skarpa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2007
                              • 3404
                              • Kotka

                              Originally posted by Tonton View Post
                              Osanumeron mukaan m42 ja m50 jäähdytin on sama
                              No niinpä näkyy olevan. Kiitoksia.
                              BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                              E30 Armo "330i"

                              Comment

                              • EMP
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2006
                                • 822
                                • Kuusjoki

                                Originally posted by Tonton View Post
                                Osanumeron mukaan m42 ja m50 jäähdytin on sama
                                Ja ilmastoidun m40 syyläri taas on sama kun m42:sen!

                                Ja mulla oli tollanen m50b25 koneen kanssa e30:ssä niin hyvin riitti normaali käytössä!
                                E30 318i 2d M52B27 "eta"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎