Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • [Raver]
    BTCF Member
    • Mar 2007
    • 1613
    • Oulu

    Originally posted by Haggis View Post
    316 vuodelta 87 olen ostamassa. Täysin orginelli ja sellaisena aidon pitää .
    Pari kysymystä:
    -Paljonkohan tollainen kaasarikone kuluttaa bensaa?
    -Kaasuttimesta ilmeisesti joku pieni jousi poikki,vaikee korjata?
    -Mitkä on ne isoimmat tyyppiviat?

    ~7l matkasssa, kaupungissa ~10 riippuen kaasujalan asennosta(tosin melkeen pohjassahan se aina saa olla jos ei meinaa jäädä muiden jalkoihin, kun tuota woimaa löytyy niin mahoton )

    Jos on ihan valinnan varaa niin ota mieluummin sellainen käsi imullla oleva, vähemmän ongelmia. Ei nimittäin enää meinaa pelata se automaatti imu kunnolla +20v jälkeen...
    E30 325i 2D -88
    E39 525i Msport 4D -03 :think

    Comment

    • greivi
      Bimmer Rookie
      • Aug 2009
      • 173
      • Laihia

      mitä oljyy suosittelette M40 koneesee joka nakuttaa aika mukavasti ? talvella vedin jokku cliinerit läpi niin 5tkm kävi suht mukavasti mutta nyt on alanna taas nakuttamaan..

      Comment

      • ChilileipÄ
        BTCF Member
        • Mar 2007
        • 2014
        • jyväskylä

        Originally posted by greivi View Post
        mitä oljyy suosittelette M40 koneesee joka nakuttaa aika mukavasti ? talvella vedin jokku cliinerit läpi niin 5tkm kävi suht mukavasti mutta nyt on alanna taas nakuttamaan..
        ei siihen öljyt auta kun autossa on vika nokka ja muut kannen hilppeet vaihtoon ni johan käy nätisti
        ite oon tota castrollin magnateccii käyttäny
        F11 530D M-Sport ’11
        E39 525iA touring M-Sport '02
        ex. E30 3xx?? karminrot 320i (2,5l) '88 ,E30 2D '89, E30 touring '89

        Comment

        • Expansion
          Bimmer Rookie
          • May 2010
          • 68
          • Finland

          e30 325i kyseessä...eli jos aletaan ahtamaan ja tavoitteena on noin 300hv mikä voisi irrota noin 0.5-0.6 barin ahdoilla mikäli muut asiat on kunnossa, niin tarvitseeko puristusta laskea ja kannatteeko vähintään vaihtaa orggiskansipapperi parempaan? Entä kannenpultit?

          Comment

          • Jasu
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2002
            • 2110
            • Tampere / Isojoki

            Originally posted by Expansion View Post
            e30 325i kyseessä...eli jos aletaan ahtamaan ja tavoitteena on noin 300hv mikä voisi irrota noin 0.5-0.6 barin ahdoilla mikäli muut asiat on kunnossa, niin tarvitseeko puristusta laskea ja kannatteeko vähintään vaihtaa orggiskansipapperi parempaan? Entä kannenpultit?
            Puristussuhdetta ei tarvitse laskea.
            Ei ole pakko vaihtaa kumpiakaan. (suositeltaavaa kumminkin)

            edit. aiheesta löytyy kyllä haulla.
            Volvo S80 V8
            Mercedes C250d
            M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

            Comment

            • Madfexx
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2005
              • 3646
              • Lempäälä

              Originally posted by greivi View Post
              mitä oljyy suosittelette M40 koneesee joka nakuttaa aika mukavasti ? talvella vedin jokku cliinerit läpi niin 5tkm kävi suht mukavasti mutta nyt on alanna taas nakuttamaan..
              Niinkuin sanottua, eipä se öljy oikein auta, kun kannen hilut ovat vaihtokunnossa. Itse olen käyttänyt noissa vanhoissa miinoissani Teboilin Gold S 5W-40:stä, joka on edullista ja ihan tomivaksi todettua tavaraa.
              Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
              Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11

              Comment

              • Expansion
                Bimmer Rookie
                • May 2010
                • 68
                • Finland

                Miten kytkimen kanssa sitten? Jos sitä 300hv hamuaa mikä suunnillee tuottaa 400-450nm vääntöä nii vakio varmaan alkaa hiljalleen luovuttamaan? Riittääkö jos pelkän kytkinlevyn vaihtaa 4-lapaiseksi sintteri levyksi ja muuten on vakioasetelma?

                Comment

                • Jasu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2002
                  • 2110
                  • Tampere / Isojoki

                  Originally posted by Expansion View Post
                  Miten kytkimen kanssa sitten? Jos sitä 300hv hamuaa mikä suunnillee tuottaa 400-450nm vääntöä nii vakio varmaan alkaa hiljalleen luovuttamaan? Riittääkö jos pelkän kytkinlevyn vaihtaa 4-lapaiseksi sintteri levyksi ja muuten on vakioasetelma?
                  Mieluummin vaihtaisin asetelman -618:seen.
                  Volvo S80 V8
                  Mercedes C250d
                  M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                  Comment

                  • Expansion
                    Bimmer Rookie
                    • May 2010
                    • 68
                    • Finland

                    OK...entä sitten tuo moottorinohjaus, kannatteeko pysyä motronicissa vai siirtyykö suosiolla megaruuttaan?

                    Comment

                    • Jasu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2002
                      • 2110
                      • Tampere / Isojoki

                      Originally posted by Expansion View Post
                      OK...entä sitten tuo moottorinohjaus, kannatteeko pysyä motronicissa vai siirtyykö suosiolla megaruuttaan?
                      Ehdottomasti mega.
                      Volvo S80 V8
                      Mercedes C250d
                      M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                      Comment

                      • greivi
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2009
                        • 173
                        • Laihia

                        meninkö ny mälläämään bemmin moottorin ku siinä oli visko hitsattu niin että se pyörii koko ajan. No vaihdoin uuden viskon ja se ei pyöri täysiä eli sen saa pysäytettyä myös silloin kun syyläri on päältä niin kuuma ettei kauan tarvii kättä pitää ja lämmöt näyttää yhtä pykälää yli keskiviivan. Nyt M40 on ruvennu nakuttamaan koko ajan lujempaa ja nykyään kun sammuttaa niin 2-4 sekunnin päästä kuuluu sellanen naps. Voisko joku vena jumittaa ylös ja sitte tipahtaa omia aikojaan ? -94 316i kyseessä ja ostin auton tonnilla oon vaihtanu siihen jakohihnan,virranjakajan kannen + pyöriä ja nyt olis jarrut vuorossa. Kannattaako nokka remontti enää ja kuinka kalliiksi se tulis ?

                        Comment

                        • Expansion
                          Bimmer Rookie
                          • May 2010
                          • 68
                          • Finland

                          Vielä Jasulle .. mites sitte jos hoitais megalla vaan ruiskutuksen ja sytytyksen antai olla ihan originaalilla? Vai tartteeko vielä siirtyä niihin hukkakipinä juttuihin ja muihin?

                          Comment

                          • Jasu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2002
                            • 2110
                            • Tampere / Isojoki

                            Originally posted by Expansion View Post
                            Vielä Jasulle .. mites sitte jos hoitais megalla vaan ruiskutuksen ja sytytyksen antai olla ihan originaalilla? Vai tartteeko vielä siirtyä niihin hukkakipinä juttuihin ja muihin?
                            Sytty ehdottomasti kans megalla. Orkkis sytkäkamat riittää pitkälle, et niitä ei tarvi muuttaa.
                            Volvo S80 V8
                            Mercedes C250d
                            M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                            Comment

                            • Expansion
                              Bimmer Rookie
                              • May 2010
                              • 68
                              • Finland

                              Eli meneekö se sitten käytännössä niin jos megalla hoitaa sytytyksen (ko en oo vielä megaan perehtynyt kunnolla) että anturit siellä vauhtipyörällä antaa tietoa megaan ja mega-antaa pulsseja puolalle vai pitääkö joku vahvistin laittaa väliin?

                              Comment

                              • sleepertuning
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2006
                                • 662
                                • Kotka

                                Originally posted by Expansion View Post
                                Eli meneekö se sitten käytännössä niin jos megalla hoitaa sytytyksen (ko en oo vielä megaan perehtynyt kunnolla) että anturit siellä vauhtipyörällä antaa tietoa megaan ja mega-antaa pulsseja puolalle vai pitääkö joku vahvistin laittaa väliin?
                                Menee juuri noin kuten kuvailit, mega saa tiedon sieltä kampuran anturista ja ohjaa puolaa. Megaan tarvii rakentaa aina sytkän vahvistus, hoituu joko VB-921 tai mm. Boshin -139 loppuisella vahvistimella.

                                Megailijat tietenkin lukee Finsquirt.nettiä kuin raamattua. Apuja ja valmiita aiheita bemarien ruuttauksesta löytyy pilvin pimein sitä kautta

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎