Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RiZ3*
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2005
    • 353
    • Helsinki

    Originally posted by JJT View Post
    Lupaako edes?

    E: Saako sen verran bensaa että tulpat kastuu?
    Kyllä se välillä lupailee ja hörähtää jopa hetkeks käymään (noin 500-700rpm) ja tulpat kastuu kans, semmonen kutina ois kyl et ois kipinä puolella se vika.
    The will to do - the soul to dare

    E93 M3

    Comment

    • JJT
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6694
      • .......

      Originally posted by RiZ3* View Post
      Kyllä se välillä lupailee ja hörähtää jopa hetkeks käymään (noin 500-700rpm) ja tulpat kastuu kans, semmonen kutina ois kyl et ois kipinä puolella se vika.
      Onko kokeiltu toisella puolalla? Jakajan kannen ja pyöriän kunto?
      Myyn:
      M10/20/52 E30-E36 osia

      Comment

      • RiZ3*
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2005
        • 353
        • Helsinki

        Originally posted by JJT View Post
        Onko kokeiltu toisella puolalla? Jakajan kannen ja pyöriän kunto?
        On kokeiltu, voishan ne uudetkin ostaa mutta epäilen että vika ei ole niissä.
        The will to do - the soul to dare

        E93 M3

        Comment

        • JJT
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6694
          • .......

          Originally posted by RiZ3* View Post
          On kokeiltu, voishan ne uudetkin ostaa mutta epäilen että vika ei ole niissä.
          No ei nyt kauheesti oo vaihtoehtoja jos bensaa kerran saa ja johdot+ tulpat on ehjiä ja puola on ehjä/saa ohjauksen ehjältä boksilta.
          Moottorin maadoitukset kunnossa?
          Bensanpainetta mitattu?
          Tukki irti ja kattoo miten suuttimet suihkuttaa?
          Last edited by JJT; 07-08-2010, 12:10.
          Myyn:
          M10/20/52 E30-E36 osia

          Comment

          • RiZ3*
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2005
            • 353
            • Helsinki

            Originally posted by JJT View Post
            No ei nyt kauheesti oo vaihtoehtoja jos bensaa kerran saa ja johdot+ tulpat on ehjiä ja puola on ehjä/saa ohjauksen ehjältä boksilta.
            Moottorin maadoitukset kunnossa?
            Bensanpainetta mitattu?
            Tukki irti ja kattoo miten suuttimet suihkuttaa?
            Maadoitus check
            Bp 3bar
            No tota en oo kattonu mut suuttimetkin on vaihdettu, voishan sen repiä irti ja kattoo miten se ruikkii..
            The will to do - the soul to dare

            E93 M3

            Comment

            • jepe-
              BTCF Member
              • Feb 2008
              • 713
              • Kotka

              Mikäköhän tota puhallinta vaivaa, puhaltaa vain nopeimmalla. Toisessa autossa kokeiltu ja toimii hyvin kaikissa asennoissa.
              Alpina B10 3.3 Touring
              Ex. 5xE30, 4xE34 1xE39

              Comment

              • ka00z
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2006
                • 1805
                • Varsinais-Suomi

                Originally posted by jepe- View Post
                Mikäköhän tota puhallinta vaivaa, puhaltaa vain nopeimmalla. Toisessa autossa kokeiltu ja toimii hyvin kaikissa asennoissa.
                Puhaltimen etuvastus sökö.
                W124 voll, markalla pidemmälle

                Comment

                • jepe-
                  BTCF Member
                  • Feb 2008
                  • 713
                  • Kotka

                  Originally posted by ka00z View Post
                  Puhaltimen etuvastus sökö.
                  Vielä senverta että missä tuo etuvastus sijaitsee?

                  Ja marmorilta varmaan voi tilata uuden.
                  Alpina B10 3.3 Touring
                  Ex. 5xE30, 4xE34 1xE39

                  Comment

                  • ka00z
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2006
                    • 1805
                    • Varsinais-Suomi

                    Originally posted by jepe- View Post
                    Vielä senverta että missä tuo etuvastus sijaitsee?

                    Ja marmorilta varmaan voi tilata uuden.

                    Tai varaosaliikkeistä kuten KL-varaosat tai Motonet.

                    W124 voll, markalla pidemmälle

                    Comment

                    • jannmann
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 5857
                      • Joccis City

                      Originally posted by jepe- View Post
                      Vielä senverta että missä tuo etuvastus sijaitsee?

                      Ja marmorilta varmaan voi tilata uuden.
                      Jos ilmastointi, etuvastus on puhaltimen moottorin edessä ja vaihdettavissa konehuoneen puolelta.
                      Jos ei ilmastointia, niin etuvastus löytyy kuskin jalkatilasta kun paikallistat lämppärin kennon yläpuolelta liittimen jossa on muistaakseni 4 poikkeuksellisen paksua johto muihin siellä näkyviin johtoihin verrattuna.
                      Aprilia RSV4

                      Comment

                      • VilleZi
                        BTCF Member
                        • Apr 2009
                        • 89
                        • Raahe

                        Moro!

                        Olis kysymyksiä tekniikan muutoskatsastukseen liittyvistä hommista.
                        Auto: vm -90, e30, 316i, m40b16.
                        Tekniikka vaihdettu: vm. -85, m20b20, L-Jetronicciin

                        Eli kuinkahan pätevät laput pitää olla paikalleen vaihdetun koneen alkuperästä, minkälaisia lappusia ootte näyttäneet? Itellä tekniikanvaihdos, johon jo edellistä edeltävä omistaja oli heittäny m20b20 koneen, joten alkuperästä ei tietoa..


                        Toinen kysymys:
                        tuo e30:n kori on vuosimallia -90, tietääkseni ei vähäpäästöinen.
                        paikalleen vaihdettu kone on vm. -85 L-Jetronic m20b20, ei vähäpäästöinen.
                        Katsastusmies jolta kyselin asiaa meinasi ettei onnistu ellei ole todistaa -85 vm päästöjen olevan samaa tasoa vm -90 koneen kanssa.
                        En ymmärrä mikä merkitys tällä on jos auto läpäisee pakokaasutestin? Onko kellään ollut vastaavaa pulmaa?


                        Kolmas:
                        Ilmeisesti teholappuja ei tarvita tässä muutoksessa?


                        Neljäs:
                        Onko mistään saatavilla valmista alustan yms vastaavuustodistusta 316i-320i projektiin?
                        Vai onko vain viisainta kerätä ite varaosanumerot vaikka BMWfansista?


                        Viides, alustaa koskeva kyssä: Asensin autoon FK AKX 60/40 madallussarjan, kuitenkaan en saanut TÜV-lappuja alustasta liikkeeltä jolta ostin sen. Ovatko he velvollisia vielä näin jälkikäteen lähettämään laput? vai täytyykö mun kääntyä maahantuojan puoleen?

                        Kiitos ja anteeksi kysymys tulvasta...
                        Kulkineet:
                        BMW e38 740i 6-gang
                        BMW e30 316i->320i->325i prjkt.

                        Comment

                        • Haju69
                          Administrator
                          • Nov 2005
                          • 16339
                          • Leppävirta

                          Originally posted by VilleZi View Post
                          Viides, alustaa koskeva kyssä: Asensin autoon FK AKX 60/40 madallussarjan, kuitenkaan en saanut TÜV-lappuja alustasta liikkeeltä jolta ostin sen. Ovatko he velvollisia vielä näin jälkikäteen lähettämään laput? vai täytyykö mun kääntyä maahantuojan puoleen?

                          Ei ole alustasarjaa pakko muutoskatsastaa tuon ikäiseen.
                          LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                          E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                          B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                          Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                          Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                          Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                          Comment

                          • micke_
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2008
                            • 1154
                            • Lojo

                            Originally posted by Haju69 View Post
                            Ei ole alustasarjaa pakko muutoskatsastaa tuon ikäiseen.
                            On pakko. Ja tüv-lappuja et noin vanhaan autoon tarvitse.
                            E24 ///M635CSI
                            E61 520d LCI
                            Ex: E30 1006hv/1161nm
                            ig: m1ckee_

                            Comment

                            • Haju69
                              Administrator
                              • Nov 2005
                              • 16339
                              • Leppävirta

                              Originally posted by micke_ View Post
                              On pakko. Ja tüv-lappuja et noin vanhaan autoon tarvitse.
                              Minä ainakin kyselin jo alustavasti keväällä katsastuskonttorilta asioita ennen kuin autoa leimalle tarjosin. Auto -91 E30 ja sanoi setä konttorilla ettei tarvitse muutos katsastaa autoa alustasarjalle mutta sen voi tehdä jos haluaa. Jos olisi -93 tai uudempi niin siinä tapauksessa on pakko. Eikä tuosta mitään edes kysytty katsastuksessa vaikka auto on todella matala, eikä rek.otteessa ole mitään mainintaa asiasta ennestään.

                              Perustan väitteeni siis tuohon katsastus konttorilta saamaani tietoon.

                              Eli väitän sitten jos väärässä olen että olen konttorilta saanut väärää tietoa ja että ei tiedä mitä puhuvat.
                              LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                              E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                              B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                              Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                              Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                              Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                              Comment

                              • JJT
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2005
                                • 6694
                                • .......

                                Originally posted by VilleZi View Post
                                Moro!

                                Olis kysymyksiä tekniikan muutoskatsastukseen liittyvistä hommista.
                                Auto: vm -90, e30, 316i, m40b16.
                                Tekniikka vaihdettu: vm. -85, m20b20, L-Jetronicciin

                                Eli kuinkahan pätevät laput pitää olla paikalleen vaihdetun koneen alkuperästä, minkälaisia lappusia ootte näyttäneet? Itellä tekniikanvaihdos, johon jo edellistä edeltävä omistaja oli heittäny m20b20 koneen, joten alkuperästä ei tietoa..


                                Toinen kysymys:
                                tuo e30:n kori on vuosimallia -90, tietääkseni ei vähäpäästöinen.
                                paikalleen vaihdettu kone on vm. -85 L-Jetronic m20b20, ei vähäpäästöinen.
                                Katsastusmies jolta kyselin asiaa meinasi ettei onnistu ellei ole todistaa -85 vm päästöjen olevan samaa tasoa vm -90 koneen kanssa.
                                En ymmärrä mikä merkitys tällä on jos auto läpäisee pakokaasutestin? Onko kellään ollut vastaavaa pulmaa?


                                Kolmas:
                                Ilmeisesti teholappuja ei tarvita tässä muutoksessa?


                                Neljäs:
                                Onko mistään saatavilla valmista alustan yms vastaavuustodistusta 316i-320i projektiin?
                                Vai onko vain viisainta kerätä ite varaosanumerot vaikka BMWfansista?


                                Viides, alustaa koskeva kyssä: Asensin autoon FK AKX 60/40 madallussarjan, kuitenkaan en saanut TÜV-lappuja alustasta liikkeeltä jolta ostin sen. Ovatko he velvollisia vielä näin jälkikäteen lähettämään laput? vai täytyykö mun kääntyä maahantuojan puoleen?

                                Kiitos ja anteeksi kysymys tulvasta...
                                1. Esim kuitti tai rekisterinumero autosta josta moottori on.

                                2. Tuon ikäisen kopan pitää täyttää 15/04 päästönormi, lainaus Jacekin post:
                                "1.7.87 jälkeen on kumminkin vaadittu 15/04 pakokaasunormin täyttyminen jota ei voi osoittaa käytönaikaisella mittauksella, toisin kun sitä edeltävä 15/03 (CO 3.5% HC 600). Tässä on kysymys juuri tuon 15/04 osottamisesta joka täytyy tehdä jos haluaa 1.7.87 - 31.12.1991 välisenä aikana käyttöönotetun auton rekisteröityä ilman Vähäpäästöinen tai Katalysaattori -merkintää."


                                3. Ei tarvi.

                                4.Ite tulostat laput vaikka sieltä bmwfanssista.
                                Myyn:
                                M10/20/52 E30-E36 osia

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎