2.5 pumpussa voi olla isompi tuotto mutta tuskimpa muuta eroa, jos on mitään. Sun tapauksessa isommasta tuotosta ainakaan haittaa ei ole.
Kyllä mä lähtisin ostamaan alkup. 325 pumpun.
Viisaammat korjatkoon...
edit. Hidas.
Nii CarlosM se on just se ett alkup. on luultavasti 2.0L..? se on tämä mikä myös mietityttää ett otanko 2.0L vaiko 2.5L.. 2.5 kannalla olen ollut mutta tämä epävarmuus
Fansien sivuilla taas lukee ett 2.0l --> ois M20 pumppu ( ei olisi eroa ) ..
BMW e30 M-Tech II (M30B35) -89 BMW e30 316i-90
ex. BMW e30 320i (2.6 stroked) -88 BMW e30 316 Bavaria -90 BMW e92 325 Coupe -06
Nii CarlosM se on just se ett alkup. on luultavasti 2.0L..? se on tämä mikä myös mietityttää ett otanko 2.0L vaiko 2.5L.. 2.5 kannalla olen ollut mutta tämä epävarmuus
Fansien sivuilla taas lukee ett 2.0l --> ois M20 pumppu ( ei olisi eroa ) ..
Niin siis tarkotin just sitä että tuskimpa on mitään eroa miksei kävis siihen nykyisen tilalle. Tuotossa voi olla eroa, jos on, mutta eikö se ole vaan hyvä asia kun on stroukattu isommaksi?
Ja jos varaosanumerot samat m20b20 ja m20b25 pumpuissa niin samat pumput ovat.
Eli ei kai siinä mitään epävarmuutta ole, jokatapauksessa se 2.5 pumppu.
Nii CarlosM se on just se ett alkup. on luultavasti 2.0L..? se on tämä mikä myös mietityttää ett otanko 2.0L vaiko 2.5L.. 2.5 kannalla olen ollut mutta tämä epävarmuus
Fansien sivuilla taas lukee ett 2.0l --> ois M20 pumppu ( ei olisi eroa ) ..
Niin siis tarkotin just sitä että tuskimpa on mitään eroa miksei kävis siihen nykyisen tilalle. Tuotossa voi olla eroa, jos on, mutta eikö se ole vaan hyvä asia kun on stroukattu isommaksi?
Ja jos varaosanumerot samat m20b20 ja m20b25 pumpuissa niin samat pumput ovat.
Eli ei kai siinä mitään epävarmuutta ole, jokatapauksessa se 2.5 pumppu.
Puran ja ihmettelen E30:ä, osa 374. Tuossa emäntä kitki kukkapenkkiä ja minä rassailin niitä näitä. Katsoin sitten purkuauton konttia (siinä kontti ponnahtaa niin komeasti ylös kun avaa). E30:ssä sedanissa on kaksi paikkaa, missä kontin jouset voivat olla. Taaempi, eli lussumpi. Ja etummainen eli jäykempi. Tälläkin foorumilla varmaan aika monet on vaihtaneet pikkuista tai isoa kumilippaa alunperin lipattomaan konttiin. Lipan kanssa luukku ei jaksa ponnahtaa ylös eikä välttämättä edes pysy ylhäällä. Lipattomassa kontissa näyttäisi olevan jouset aina takimmaisessa asennossa.
Vaihdoin 316:n jouset taaemmasta asennosta etuasentoon ja kontti + iso m-tech1 lippa pysyy nyt itse ylhäällä (alun perin isolippaisessa E30:ssä jouset olivatkin etuasennossa). Tämä on parhaita updateja kun ei maksakaan mitään. Asennon vaihto tulee tehdä luukku auki ja harkiten. Sain purkuautosta jouset irti kiinnikkeistään kun huolimattomasti testailin.
jäärata autossa oli loppu talven aikana nesteet hävinny, kun ei tullu ajettua talvella ollenkaan. oisko sit ollu liian laimeet neste sekotukset niin oisko voinu paukahtaa jäihin ja hajottanu jotain mistä nyt keväällä sit vuotanu. ei oo ihan tyhjä järjestelmä mutta letkut tuntu löysältä kun puristeli, ja ruplatus kuulu syyläristä kun haukko ilmaa ja välillä vettä. en kuitenkaan käynnistänyt konetta.
mikähän näistä ensimmäisenä antautuu jos menee jäähän..? kone siis m20b25.
jäärata autossa oli loppu talven aikana nesteet hävinny, kun ei tullu ajettua talvella ollenkaan. oisko sit ollu liian laimeet neste sekotukset niin oisko voinu paukahtaa jäihin ja hajottanu jotain mistä nyt keväällä sit vuotanu. ei oo ihan tyhjä järjestelmä mutta letkut tuntu löysältä kun puristeli, ja ruplatus kuulu syyläristä kun haukko ilmaa ja välillä vettä. en kuitenkaan käynnistänyt konetta.
mikähän näistä ensimmäisenä antautuu jos menee jäähän..? kone siis m20b25.
Tähän vastaukseen melkein tarvis jo sitä kuuluisaa kristallipalloa..:think
autona e30 johonka vaihdettiin bensasuodatin (auton alla ei konehuoneessa) ja kun kaikki oli jämpti lyötiin auto alas ja alko savuttaa ja valuttaa bensaa
auto nostettiin ylös ja huomattiin että letku oli aikaansa nähnyt ja lyhennettiin ja lyötiin takas kii! kaikki toimi taas ei valuta eikä savuta enää...
kotipihalla huomasin ett EHKÄ savutti :think (en tiedä luuleekos sitä vaa nyt ku äsken sitä teki ) ja katoin auton alle ett vuotaako muttei mielestäni...
samalla kun katoin nii vettäkin tuli ku esterin perseest joten voi olla ettei huomannut... mikä voi vielä olla jos vuotaa / savuttaa?
vanha pumppu oli pieni ja uus mikä tuli oli BOSCHIN oma 325... epäilen että vanha ois ollut 316-320 kun sitä kokoeroa kummiskin oli..
tossa iltaluettavaa ja apua tarvitaan!
BMW e30 M-Tech II (M30B35) -89 BMW e30 316i-90
ex. BMW e30 320i (2.6 stroked) -88 BMW e30 316 Bavaria -90 BMW e92 325 Coupe -06
autona e30 johonka vaihdettiin bensasuodatin (auton alla ei konehuoneessa) ja kun kaikki oli jämpti lyötiin auto alas ja alko savuttaa ja valuttaa bensaa
auto nostettiin ylös ja huomattiin että letku oli aikaansa nähnyt ja lyhennettiin ja lyötiin takas kii! kaikki toimi taas ei valuta eikä savuta enää...
kotipihalla huomasin ett EHKÄ savutti :think (en tiedä luuleekos sitä vaa nyt ku äsken sitä teki ) ja katoin auton alle ett vuotaako muttei mielestäni...
samalla kun katoin nii vettäkin tuli ku esterin perseest joten voi olla ettei huomannut... mikä voi vielä olla jos vuotaa / savuttaa?
vanha pumppu oli pieni ja uus mikä tuli oli BOSCHIN oma 325... epäilen että vanha ois ollut 316-320 kun sitä kokoeroa kummiskin oli..
tossa iltaluettavaa ja apua tarvitaan!
Vielä kun kerrot miten tämä eroaa 325i pumpusta ? Vink: tämä on kompakysymys...
316:ssa on ujosti eri mallinen pa-pumppu kuin muissa?
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment