Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JJT
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6694
    • .......

    Originally posted by Coooper View Post
    Oothan tarkistanu että on öljyä tarpeeks?
    Öljyä on.
    Ei se hammastanko pilalla taida ollakaan. Sellasta kuivaa narinaa pitää välillä. Nyt taas hiljeni kokonaan. Pitää vaihtaa öljyt, E36:ssakin hävis ohjauksen sivuäänet öljynvaihdolla.
    Myyn:
    M10/20/52 E30-E36 osia

    Comment

    • petrolhead
      Moderator
      • Feb 2004
      • 13793
      • Hyvinkää

      Originally posted by JJT View Post
      E30 tehostetulla ohjauksella. Oikealle käännettäessä hammastangon suunnalta kuuluu rutinaa ja tuntuu takertelua. Takaisin keskelle ja vasemmalle käännettäessä toimii normaalisti.
      Ilmeisesti hammastanko loppu?
      Sopiiko tuohon tehostamaton hammastanko bolt-on?
      Originally posted by JJT View Post
      Öljyä on.
      Ei se hammastanko pilalla taida ollakaan. Sellasta kuivaa narinaa pitää välillä. Nyt taas hiljeni kokonaan. Pitää vaihtaa öljyt, E36:ssakin hävis ohjauksen sivuäänet öljynvaihdolla.
      En tiedä auttaako mitään, pari ajatusta..

      Mulla oli vaikeuksia paikallistaa takertelun ja äänen lähdettä tehostamattomalla ohjauksella olevassa E30:ssä. Ääni välittyy niin hyvin rattiakselia ja rattiputkea pitkin. Vaihdoin lopuksi rattiakselin ylemmän laakerin vähän parempaan (saa erikseen uutena) ja voitelin alemman laakerin (näkyy kohuoneen puolelle. Spray-vaseliinia reippaasti samalla kun pyöriä käännetään ääriasennosta toiseen). Tuli kuntoon.

      Viitseliäs erottasi hammastangon ja rattiakselin toisistaan niin pystyy varmuudella tuomitsemaan kummasta ääni on peräisin.
      2015 VW Crafter
      1984 BMW 316
      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

      Comment

      • JJT
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6694
        • .......

        Originally posted by petrolhead View Post

        Viitseliäs erottasi hammastangon ja rattiakselin toisistaan niin pystyy varmuudella tuomitsemaan kummasta ääni on peräisin.
        Tuo kävi mielessä. Tosin ääni kuului varmuudella hammastangosta.
        Myyn:
        M10/20/52 E30-E36 osia

        Comment

        • Topi08
          Bimmer Enthusiast
          • May 2008
          • 4456
          • .

          Onkos täällä alusta tietäjää?, onko tuo taka-akseli mennyt täysin vituiksi jossain välissä.

          aurausta takana:
          vasen -0.27
          oikea -1.40!

          Aivan jumalattomat ja tuo 40/20mm madallus ei todellakaan tuota voi aiheuttaa!, nyt vastausta, kiitos!

          Comment

          • Maikkeli
            BTCF Member
            • Aug 2010
            • 1301
            • Nousiainen

            Onko puslat varmasti kunnossa?
            E30 316 M42TBO -87
            BMW 1502 Turbo -77

            ''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16412
              • Asikkala

              Originally posted by Maikkeli View Post
              Onko puslat varmasti kunnossa?
              Niinpä. Topi08, onko vakioakseli eli ei ole tehty säätöjä ?

              Comment

              • CarlosM
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2008
                • 4292
                • Kouvola

                Mistä johtuu että m20b25 käy rikkaalla? Tai siltä haisee, ja näyttää välillä melkein dieseliltä kun esim. valoista lähtee
                Sen puoleen kiinnostaa kun kohta pitäis koneen vaihtua ja jos on jossain anturissa/moottorinohjauksessa vika ni olis kiva että on sitte valmiiks kunnossa.

                Comment

                • petrolhead
                  Moderator
                  • Feb 2004
                  • 13793
                  • Hyvinkää

                  Originally posted by Topi08 View Post
                  Onkos täällä alusta tietäjää?, onko tuo taka-akseli mennyt täysin vituiksi jossain välissä.

                  aurausta takana:
                  vasen -0.27
                  oikea -1.40!

                  Aivan jumalattomat ja tuo 40/20mm madallus ei todellakaan tuota voi aiheuttaa!, nyt vastausta, kiitos!
                  Luenko tota sun kirjoitusta oikein eli miinusmerkkisesti aurausta? ts. pyörät olisi harituksella? Kulmia kommentoidessa olis näppärintä kun näkisi aina koko printin.

                  Anyway, korjausohje (E30 FAQ-alue ) antaa aurausta vakioalustaiselle 0'22", tämä siis kokonaisauraus eli 11 kulmaminuuttia per puoli. Mitä matalampi alusta, sitä enemmän takapyörät menee haritukselle. Oliko ohjauskulmien tarkastuksen aluksi tarkastettu alustan väljyydet, vauriot, mitattu kulkukorkeus ja kuormattu valmistajan ohjeiden mukaan? Millä mitattu?
                  2015 VW Crafter
                  1984 BMW 316
                  2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                  petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                  "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                  Comment

                  • Topi08
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2008
                    • 4456
                    • .

                    Originally posted by petrolhead View Post
                    Luenko tota sun kirjoitusta oikein eli miinusmerkkisesti aurausta? ts. pyörät olisi harituksella? Kulmia kommentoidessa olis näppärintä kun näkisi aina koko printin.

                    Anyway, korjausohje (E30 FAQ-alue ) antaa aurausta vakioalustaiselle 0'22", tämä siis kokonaisauraus eli 11 kulmaminuuttia per puoli. Mitä matalampi alusta, sitä enemmän takapyörät menee haritukselle. Oliko ohjauskulmien tarkastuksen aluksi tarkastettu alustan väljyydet, vauriot, mitattu kulkukorkeus ja kuormattu valmistajan ohjeiden mukaan? Millä mitattu?
                    puslat ovat kunnossa kun auto on juuri katsastettu ja katsastukseen niitä juuri vaihdettiin, silmämääräisestikin huomaa että ei ole kulmat kunnossa. Alusta tosiaan on tuo 40/20mm eli korkea tuo vielläkin on, ei pitäisi sen takia olla noin pahasti pielessä. Kulmat on tarkistettu asiaan kuuluvalla laitteella, pyöriin kiinni osat mistä laasereille menevät laitteesta toiseen ja lopuksi koneelle, alustaahan EI pitäisi mitä jos väljää on

                    Editti: Ja kyllä, minusmerkkistä aurausta!, voisin tuosta lapusta kuvan ottaa.

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16412
                      • Asikkala

                      Yli aste eroa v. vs. o. olisko kolahtanut johonkin joskus vähän kovempaa :think Kauanko auto on ollut sinulla ja oliko 1. kulmien mittaus ?

                      Comment

                      • Harri G
                        BTCF Member
                        • Jul 2005
                        • 9042
                        • Iisalmi

                        Originally posted by petrolhead View Post
                        Mitä matalampi alusta, sitä enemmän takapyörät menee haritukselle.
                        Tästä joskus keskusteltiin, tein taka-akseliin säädöt enemmän aurauksen puolelle. Laitoin säädöt tappiin ja näytti urpolle, aurausta oli aivan liikaa. Näki jo silmällä. Mutta tästä lisää kunhan on kaikki osat paikallaan ja suunnattu.

                        Topilla jos ei ole säätöjä missään taka-akselissa ja puslat apurungossa ja perässä kunnossa niin kuulostaa aika jännälle tuo toinen puoli. Ettei ole autoon tullut mälliä jossain vaiheessa?

                        Hei. Oli mulla asiaakin. Tankkia laitoin kiinni ja se pieni letku mikä menee tankin sisälle isomman letkun sisällä ja haarautuu heti ulkopuolella omakseen, minne sen pitäisi mennä ja mikä sen funktio on? Muuten kaikki on kristallinselvää
                        E39 ja E91

                        Comment

                        • jr66
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 16412
                          • Asikkala

                          Originally posted by Harri G View Post
                          pieni letku mikä menee tankin sisälle isomman letkun sisällä
                          Ei kai siellä tuollaista ole ?

                          Comment

                          • T3
                            BTCF Member
                            • Oct 2003
                            • 8530
                            • Karhe

                            Originally posted by jr66 View Post
                            Yli aste eroa v. vs. o. olisko kolahtanut johonkin joskus vähän kovempaa :think
                            Ellei ole osunut mihinkään ja kaikki puslat on varmasti "uudet", tai ehjät, on yksi mahdollisuus se, että joku on joskus vahingossa tilannut/saanut tilauksen yhteydessä epäkeskeiset tukivarren puslat. Nuo kun laittaa sopivasti, niin varmasti on kulmat erilailla puolin ja toisin. Ei olis nimittäin ensimmäinen kerta, kun osien tilaaja lukee osanumeroa väärältä riviltä ja vahinko pääsee syntymään.
                            Kallistuisin kuitenkin ennemmin tuon vääntyneen tukivarren kannalle.
                            .

                            Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                            Comment

                            • Harri G
                              BTCF Member
                              • Jul 2005
                              • 9042
                              • Iisalmi

                              Originally posted by jr66 View Post
                              Ei kai siellä tuollaista ole ?
                              Kyllä siellä sellainen on. Muistan sen elävästi kun tankkia irroitin ja otin yhden letkun irti, niin sisältä tuli mukana pieni letku isomman sisältä. Nyt se pieni letkulähtö on kysymysmerkki, että minne se tulis? Olis pitäny ottaa kuva niin ois varmaan paremmin selvinnyt.
                              E39 ja E91

                              Comment

                              • petrolhead
                                Moderator
                                • Feb 2004
                                • 13793
                                • Hyvinkää

                                Originally posted by Topi08 View Post
                                puslat ovat kunnossa kun auto on juuri katsastettu ja katsastukseen niitä juuri vaihdettiin, silmämääräisestikin huomaa että ei ole kulmat kunnossa. Alusta tosiaan on tuo 40/20mm eli korkea tuo vielläkin on, ei pitäisi sen takia olla noin pahasti pielessä. Kulmat on tarkistettu asiaan kuuluvalla laitteella, pyöriin kiinni osat mistä laasereille menevät laitteesta toiseen ja lopuksi koneelle, alustaahan EI pitäisi mitä jos väljää on

                                Editti: Ja kyllä, minusmerkkistä aurausta!, voisin tuosta lapusta kuvan ottaa.
                                Originally posted by Harri G View Post
                                Tästä joskus keskusteltiin, tein taka-akseliin säädöt enemmän aurauksen puolelle. Laitoin säädöt tappiin ja näytti urpolle, aurausta oli aivan liikaa. Näki jo silmällä. Mutta tästä lisää kunhan on kaikki osat paikallaan ja suunnattu.
                                Se mitä silmä sanoo pyörän kulmasta, ei_kerro_mitään. Ihan oikeesti. Silmämääräisesti tarkastellen kolmekympin pyörä voi osottaa sinne tai tänne, mutta pannaanpa mittapäät kiinni niin ne kertoo jotahiin aivan muuta. Nimim. kokemusta on. Kun oikein tihrustaa tarkkaan niin luulee että voi kulmia arvioida mutta mettään se menee, trust me.
                                Topilla jos ei ole säätöjä missään taka-akselissa ja puslat apurungossa ja perässä kunnossa niin kuulostaa aika jännälle tuo toinen puoli. Ettei ole autoon tullut mälliä jossain vaiheessa?
                                Tätä minäkin voisin luulotella jos siellä ei vikaa/väljää ole. On se sitte jännä että molemmat puolet harittaa. Yleensä mällissä menee vaan toiselta puolen kulmat, tai ainakin ne menee pieleen epäsymmetrisesti. Olisi mielenkiintoista kuulla kaaresta napaan-mitta ja mitä siellä on camberia.
                                Hei. Oli mulla asiaakin. Tankkia laitoin kiinni ja se pieni letku mikä menee tankin sisälle isomman letkun sisällä ja haarautuu heti ulkopuolella omakseen, minne sen pitäisi mennä ja mikä sen funktio on? Muuten kaikki on kristallinselvää
                                Originally posted by Harri G View Post
                                Kyllä siellä sellainen on. Muistan sen elävästi kun tankkia irroitin ja otin yhden letkun irti, niin sisältä tuli mukana pieni letku isomman sisältä. Nyt se pieni letkulähtö on kysymysmerkki, että minne se tulis? Olis pitäny ottaa kuva niin ois varmaan paremmin selvinnyt.
                                Ei kyllä astu minunkaan aivoon että olisi sisäkkäisiä letkuja. Ootko kattonu millasia osia varaosafilmi tarjoaa tai oletko kurkkinu korjausohjeesta onko siellä kuvattu pa-tankin huohotuskiertoa (tai siis onko asennuskaaviota)?
                                Last edited by petrolhead; 06-06-2012, 23:36.
                                2015 VW Crafter
                                1984 BMW 316
                                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎