Originally posted by Pazi88
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E30 Alusta-asiaa
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Originally posted by Tonton View PostMulla on 10kg jousi ja n.1-2cm esijännitystä mutta on varmaan 50kg painavampi keulakin
Olettaen että laitat sen vajaa venttiilisen tekniikanOriginally posted by Pazi88 View PostMulla on ollu sen verran just, että ei jousi ole ihan irti. Muutenkin aika jäykät nuo extreme dropin jouset jo, niin tuskin hirveitä esijännityksiä tarvitsee.
Mulla 10kg/150mm jouset edessä ja takana 14kg/120mm. Tänään vaihtelin nuo takapään hilut ja että pääsisi edellisen madalluksen kieppeille niin joutuu varmaan jättämään nuo kaikki muut hilut paitsi jouset asentamatta entisten jousten tilalle... Nyt on säätöholkit ruuvattu matalimpaan ja kolmisen senttiä ylemmäs jäi perä. Mutta ihan sopiva leimakorkeus, ottaa sitten leiman jälkeen säätöholkit pois ja toivoa että tipahtaa tarpeeksi.
Kiitokset vinkeistä
Edit: Varsin laadukkaan oloistahan tuo hintaisekseen oli, saa nähdä sitten miltä tuntuu kun ajamaan pääsee. Ja semmonen positiivinen seikkakin oli että en edes hoksannut tilatessa että tuota takaiskarin pituuttakin voi pyörittämällä muutella vaikka kuin paljon. Kuvittelin että takana ois ihan perus iskari vaimennuksen säädölläLast edited by Miku; 24-02-2015, 19:10.TEAM "Peli Menetetty"
Nyt:
E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
E30 320i 2d m20b27 tic project
E38 728ia
E46 316i sedan
Ex:
3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View PostOnko noi beeseereisingin sarjat hyviä vai hommaako porukka niitä vaan siksi että saa kenttään?
Onko niissä säätöjä pampuissa, onko iskarit hyvät?
Ei ylimadallusta, eli alusta toimii ja shimmukset on radalle tarkoitetut.Aprilia RSV4
Comment
-
-
Originally posted by jannmann View PostJos käyttö on rata, eikä show, niin suosittelen edelleen niitä N-ryhmän bilsteinin miedompia pamppuja ja jousia (takajouset, eteen 120kg kynät)
Ei ylimadallusta, eli alusta toimii ja shimmukset on radalle tarkoitetut.
Joo ei liian matalaa tietenkään. Ei oo toi wheelgap/stanke touhu ollu koskaan mua varten. Siitä puheenollen: Aina joku sanoo että geometria muuttuu madaltaessa ja perusoletus on että se muuttuu sit huonommaksi. Ei ole välttämättä ollenkaan huono jos kallistuskeskiöt laskee alkuperäisestä. Ihan vaan my 2 cents siitä aiheesta, ei paljoa dataa esittää väitteen tueksi.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View PostMulla on Konin lyhkäset yksisäätöiset pumput jo olemassa, opettelen ajamaan/säätämään niillä hetken aikaa. Sit katotaan uudestaan. Ihan muuten vaan mielenkiinnosta kysyin noista, kun niitä tuntuu jokaisella olevan.
Joo ei liian matalaa tietenkään. Ei oo toi wheelgap/stanke touhu ollu koskaan mua varten. Siitä puheenollen: Aina joku sanoo että geometria muuttuu madaltaessa ja perusoletus on että se muuttuu sit huonommaksi. Ei ole välttämättä ollenkaan huono jos kallistuskeskiöt laskee alkuperäisestä. Ihan vaan my 2 cents siitä aiheesta, ei paljoa dataa esittää väitteen tueksi.Aprilia RSV4
Comment
-
-
Vielä pari kysymystä tuosta bc:n extreme dropista.
Mitenkä ylös tuon korkeussäädön kärsinee ruuvata? Siis onko tuohon joku ihan mitta olemassa paljonko tuon iskarin pitää olla tuon hitsattavan putkilon sisällä?
Ootteko laittanut mitään tököttiä kierteisiin ennenkuin ootte iskarin pyöritelleet tuohon putkeen?
Sitten muuten e30 alustaan liittyen että kellään tiedossa 51mm tolppaan passeleita iskareita joissa olisi ainakin 5cm lyhyempi iskaripatruuna? En siis meinaa lyhyempi vartista iskaria vaan myös itse patruunaltaan lyhyempää.Last edited by Miku; 26-02-2015, 17:43.TEAM "Peli Menetetty"
Nyt:
E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
E30 320i 2d m20b27 tic project
E38 728ia
E46 316i sedan
Ex:
3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21
Comment
-
-
Originally posted by raimo1 View Postmikäs ois passeli jousijäykkyys etujousille?
bc:n 160mm pitkät
ja siis e30 m20:lläTEAM "Peli Menetetty"
Nyt:
E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
E30 320i 2d m20b27 tic project
E38 728ia
E46 316i sedan
Ex:
3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21
Comment
-
-
Originally posted by Miku View PostVielä pari kysymystä tuosta bc:n extreme dropista.
Mitenkä ylös tuon korkeussäädön kärsinee ruuvata? Siis onko tuohon joku ihan mitta olemassa paljonko tuon iskarin pitää olla tuon hitsattavan putkilon sisällä?
Ootteko laittanut mitään tököttiä kierteisiin ennenkuin ootte iskarin pyöritelleet tuohon putkeen?
Sitten muuten e30 alustaan liittyen että kellään tiedossa 51mm tolppaan passeleita iskareita joissa olisi ainakin 5cm lyhyempi iskaripatruuna? En siis meinaa lyhyempi vartista iskaria vaan myös itse patruunaltaan lyhyempää.
Ootteko te laittanut nuo hitsattavat putkilot ihan pohjaan saakka että hitsaus tulee siihen valurautaan vai jättäneet hieman ylemmäs että hitsautuu myös tuohon tolpanjämään?
Ei mene pohjaan asti nuo jos ei hio pientä kavennusta tuohon kohti putkea mistä ottaa kiinni kuvan mukaisesti.
Eli jätänkö kuvan mukaisesti vai hionko hieman tuosta kohti mistä ottaa kiinni että menee pohjaan saakka??? Huomenna ois tarkoitus hitsuulle viedä jos tähän selkoa sais...
TEAM "Peli Menetetty"
Nyt:
E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
E30 320i 2d m20b27 tic project
E38 728ia
E46 316i sedan
Ex:
3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21
Comment
-
-
Jos haluat kunnolla kenttään niin otat tosta uuden tolpan kirkkaasta osasta puolet pois ja samoin vanhasta sitten kevennät niin että menee pohjaan/valurautaan astisigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
-
Originally posted by Tonton View PostJos haluat kunnolla kenttään niin otat tosta uuden tolpan kirkkaasta osasta puolet pois ja samoin vanhasta sitten kevennät niin että menee pohjaan/valurautaan asti
Mietin vain että miten tuo on nyt tarkoitettu että pitäskö tuon mennä ihan pohjaan ja hitsata siihen valurautaan vai jääkö tuohon ihan tarkoituksellakin tuo rako :think
Edit: Tuossa vielä kuva uudesta ja entisestä tolpasta millä ajokorkeus suhtkot semmonen mikä olisi tarkoitus pitää +-2cm. Lähinnä jonkinnäköistä ajettavuutta,säädettävyyttä hakusessa. Sekä nuo tolpat lienee kohtuu passelit mahdolliseen tulevaisuuden pussipäivitykseen. Toki tontittaisin enemmän mutta duunarin raksa-auto millä pitää päästä milloin minnekin
Last edited by Miku; 26-02-2015, 20:28.TEAM "Peli Menetetty"
Nyt:
E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
E30 320i 2d m20b27 tic project
E38 728ia
E46 316i sedan
Ex:
3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21
Comment
-
-
Originally posted by Tonton View PostJos haluat kunnolla kenttään niin otat tosta uuden tolpan kirkkaasta osasta puolet pois ja samoin vanhasta sitten kevennät niin että menee pohjaan/valurautaan astiE24 ///M635CSI
E61 520d LCI
Ex: E30 1006hv/1161nm
ig: m1ckee_
Comment
-
-
Millaiseen napa-kaari mittaan tuolla extreme dropilla sitten alimmillaan pääsee jos ei muokkaile noita?
Olen kyllä lukenut tuosta pätkimisistä normi br sarjan kohdalla mutta että tätäkin tartteis :thinkTEAM "Peli Menetetty"
Nyt:
E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
E30 320i 2d m20b27 tic project
E38 728ia
E46 316i sedan
Ex:
3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21
Comment
-
Comment