Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Alusta-asiaa

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • M-T2
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2007
    • 733
    • Sawo

    Originally posted by Pazi88 View Post
    Eipä noissa ole ainakaan itellä ollu moitittavaa. Laadukkaan oloisia ja kestäneet hyvin käyttöä. Iskareissa on yhdistetty sisään ja ulosvaimennuksen säätö, joka tuntuu toimivan kuten pitää. Parasta noissa on kuitenkin, että korkeuden säätö ei vaikuta vaimennusominaisuuksiin, ulos/sisäänjoustoon jne. koska itse iskari jousineen liikkuu koko pakettina. Ei siis kuten perus halpiksissa tai ihan laadukkaissakin (kw, bilstein) jousen alalautasta liikuttamalla. Jousen alalautanen on toki myös säädettävä, mutta sillä voi vaikuttaa esijännitykseen ja kulmapainoihin sen jälkeen, kun itse korkeus on saatu kohdilleen. BR seteistä ja kalliimmista löytyy camber säädettävät yläpäät.

    Minusta ainakin parasta, mitä tuolla rahalla saa ja vaikka esim. D2 on aika vastaava, niin vaikuttaa se huonolaatuisemmalta.
    Itsekkin ajatellu laittaa tuon BC-racing extreme dropin, mutta millainenhan tuo track on kun siinä ois coiloverit takana.. vaatiiko vahvistuksia ja pääseeköhän keulasta niin alas kuin extremellä..ei ehken :think

    Comment

    • SanMiguel
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2007
      • 1035
      • Kirkkonummi

      Originally posted by Pazi88 View Post
      Minusta ainakin parasta, mitä tuolla rahalla saa.
      Yhdyn tähän täysin.

      Comment

      • Miku
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 2624
        • Kajaani

        Originally posted by Tonton View Post
        Mulla on 10kg jousi ja n.1-2cm esijännitystä mutta on varmaan 50kg painavampi keulakin

        Olettaen että laitat sen vajaa venttiilisen tekniikan
        Originally posted by Pazi88 View Post
        Mulla on ollu sen verran just, että ei jousi ole ihan irti. Muutenkin aika jäykät nuo extreme dropin jouset jo, niin tuskin hirveitä esijännityksiä tarvitsee.
        Joo pitää aloittaa vaikka säätelyt siitä että vain hieman laittaa esijännitystä niin varmaan ihan ok lähtökohta.

        Mulla 10kg/150mm jouset edessä ja takana 14kg/120mm. Tänään vaihtelin nuo takapään hilut ja että pääsisi edellisen madalluksen kieppeille niin joutuu varmaan jättämään nuo kaikki muut hilut paitsi jouset asentamatta entisten jousten tilalle... Nyt on säätöholkit ruuvattu matalimpaan ja kolmisen senttiä ylemmäs jäi perä. Mutta ihan sopiva leimakorkeus, ottaa sitten leiman jälkeen säätöholkit pois ja toivoa että tipahtaa tarpeeksi.

        Kiitokset vinkeistä

        Edit: Varsin laadukkaan oloistahan tuo hintaisekseen oli, saa nähdä sitten miltä tuntuu kun ajamaan pääsee. Ja semmonen positiivinen seikkakin oli että en edes hoksannut tilatessa että tuota takaiskarin pituuttakin voi pyörittämällä muutella vaikka kuin paljon. Kuvittelin että takana ois ihan perus iskari vaimennuksen säädöllä
        Last edited by Miku; 24-02-2015, 19:10.
        TEAM "Peli Menetetty"
        Nyt:
        E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
        E30 320i 2d m20b27 tic project
        E38 728ia
        E46 316i sedan
        Ex:
        3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

        Comment

        • jannmann
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 5856
          • Joccis City

          Originally posted by petrolhead View Post
          Onko noi beeseereisingin sarjat hyviä vai hommaako porukka niitä vaan siksi että saa kenttään?
          Onko niissä säätöjä pampuissa, onko iskarit hyvät?
          Jos käyttö on rata, eikä show, niin suosittelen edelleen niitä N-ryhmän bilsteinin miedompia pamppuja ja jousia (takajouset, eteen 120kg kynät)
          Ei ylimadallusta, eli alusta toimii ja shimmukset on radalle tarkoitetut.
          Aprilia RSV4

          Comment

          • petrolhead
            Moderator
            • Feb 2004
            • 13793
            • Hyvinkää

            Originally posted by jannmann View Post
            Jos käyttö on rata, eikä show, niin suosittelen edelleen niitä N-ryhmän bilsteinin miedompia pamppuja ja jousia (takajouset, eteen 120kg kynät)
            Ei ylimadallusta, eli alusta toimii ja shimmukset on radalle tarkoitetut.
            Mulla on Konin lyhkäset yksisäätöiset pumput jo olemassa, opettelen ajamaan/säätämään niillä hetken aikaa. Sit katotaan uudestaan. Ihan muuten vaan mielenkiinnosta kysyin noista, kun niitä tuntuu jokaisella olevan.

            Joo ei liian matalaa tietenkään. Ei oo toi wheelgap/stanke touhu ollu koskaan mua varten. Siitä puheenollen: Aina joku sanoo että geometria muuttuu madaltaessa ja perusoletus on että se muuttuu sit huonommaksi. Ei ole välttämättä ollenkaan huono jos kallistuskeskiöt laskee alkuperäisestä. Ihan vaan my 2 cents siitä aiheesta, ei paljoa dataa esittää väitteen tueksi.
            2015 VW Crafter
            1984 BMW 316
            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

            Comment

            • jannmann
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 5856
              • Joccis City

              Originally posted by petrolhead View Post
              Mulla on Konin lyhkäset yksisäätöiset pumput jo olemassa, opettelen ajamaan/säätämään niillä hetken aikaa. Sit katotaan uudestaan. Ihan muuten vaan mielenkiinnosta kysyin noista, kun niitä tuntuu jokaisella olevan.

              Joo ei liian matalaa tietenkään. Ei oo toi wheelgap/stanke touhu ollu koskaan mua varten. Siitä puheenollen: Aina joku sanoo että geometria muuttuu madaltaessa ja perusoletus on että se muuttuu sit huonommaksi. Ei ole välttämättä ollenkaan huono jos kallistuskeskiöt laskee alkuperäisestä. Ihan vaan my 2 cents siitä aiheesta, ei paljoa dataa esittää väitteen tueksi.
              92 Dtm autossa on roll centeriä korjattu edessä yli 60mm. Sitten kun laskee erotusta kokonais ajokorkeuksien eroista, päästään kolmosen suhteen n.30mm ns. Turvalliseen madallukseen. Edellyttäen, ettei sisäänjoustoa ole yhtään dm92 autoa enempää. Tämä taas harvemmin toteutuu.
              Aprilia RSV4

              Comment

              • Miku
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 2624
                • Kajaani

                Vielä pari kysymystä tuosta bc:n extreme dropista.

                Mitenkä ylös tuon korkeussäädön kärsinee ruuvata? Siis onko tuohon joku ihan mitta olemassa paljonko tuon iskarin pitää olla tuon hitsattavan putkilon sisällä?

                Ootteko laittanut mitään tököttiä kierteisiin ennenkuin ootte iskarin pyöritelleet tuohon putkeen?

                Sitten muuten e30 alustaan liittyen että kellään tiedossa 51mm tolppaan passeleita iskareita joissa olisi ainakin 5cm lyhyempi iskaripatruuna? En siis meinaa lyhyempi vartista iskaria vaan myös itse patruunaltaan lyhyempää.
                Last edited by Miku; 26-02-2015, 17:43.
                TEAM "Peli Menetetty"
                Nyt:
                E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
                E30 320i 2d m20b27 tic project
                E38 728ia
                E46 316i sedan
                Ex:
                3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

                Comment

                • raimo1
                  BTCF Member
                  • Jun 2008
                  • 296
                  • Kouvola,ksnk

                  mikäs ois passeli jousijäykkyys etujousille?
                  bc:n 160mm pitkät
                  ja siis e30 m20:llä
                  E30 m20b27hyrrä

                  The first eighteen years of your life are like a free trial, and after that it's pay to play

                  Comment

                  • Miku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 2624
                    • Kajaani

                    Originally posted by raimo1 View Post
                    mikäs ois passeli jousijäykkyys etujousille?
                    bc:n 160mm pitkät
                    ja siis e30 m20:llä
                    10kg mulle ainakin avoon suositeltiin ja semmoiset otin 150mm pitkinä.
                    TEAM "Peli Menetetty"
                    Nyt:
                    E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
                    E30 320i 2d m20b27 tic project
                    E38 728ia
                    E46 316i sedan
                    Ex:
                    3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

                    Comment

                    • Miku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 2624
                      • Kajaani

                      Originally posted by Miku View Post
                      Vielä pari kysymystä tuosta bc:n extreme dropista.

                      Mitenkä ylös tuon korkeussäädön kärsinee ruuvata? Siis onko tuohon joku ihan mitta olemassa paljonko tuon iskarin pitää olla tuon hitsattavan putkilon sisällä?

                      Ootteko laittanut mitään tököttiä kierteisiin ennenkuin ootte iskarin pyöritelleet tuohon putkeen?

                      Sitten muuten e30 alustaan liittyen että kellään tiedossa 51mm tolppaan passeleita iskareita joissa olisi ainakin 5cm lyhyempi iskaripatruuna? En siis meinaa lyhyempi vartista iskaria vaan myös itse patruunaltaan lyhyempää.
                      Yllämainittuihin vielä tietoa vailla ja sitten uusi kysymys

                      Ootteko te laittanut nuo hitsattavat putkilot ihan pohjaan saakka että hitsaus tulee siihen valurautaan vai jättäneet hieman ylemmäs että hitsautuu myös tuohon tolpanjämään?

                      Ei mene pohjaan asti nuo jos ei hio pientä kavennusta tuohon kohti putkea mistä ottaa kiinni kuvan mukaisesti.

                      Eli jätänkö kuvan mukaisesti vai hionko hieman tuosta kohti mistä ottaa kiinni että menee pohjaan saakka??? Huomenna ois tarkoitus hitsuulle viedä jos tähän selkoa sais...

                      TEAM "Peli Menetetty"
                      Nyt:
                      E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
                      E30 320i 2d m20b27 tic project
                      E38 728ia
                      E46 316i sedan
                      Ex:
                      3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

                      Comment

                      • Tonton
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2006
                        • 9101
                        • Raisio

                        Jos haluat kunnolla kenttään niin otat tosta uuden tolpan kirkkaasta osasta puolet pois ja samoin vanhasta sitten kevennät niin että menee pohjaan/valurautaan asti
                        sigpic
                        M-B Vito -22
                        Transit Custom -18
                        Yamaha vx ho cruiser -22
                        Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                        [email protected]

                        Comment

                        • Miku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2003
                          • 2624
                          • Kajaani

                          Originally posted by Tonton View Post
                          Jos haluat kunnolla kenttään niin otat tosta uuden tolpan kirkkaasta osasta puolet pois ja samoin vanhasta sitten kevennät niin että menee pohjaan/valurautaan asti
                          Luulisin että kait tuolla extreme dropilla saa mulle ihan tarpeeksi kenttään ilmankin leikkelyitäkin :think

                          Mietin vain että miten tuo on nyt tarkoitettu että pitäskö tuon mennä ihan pohjaan ja hitsata siihen valurautaan vai jääkö tuohon ihan tarkoituksellakin tuo rako :think

                          Edit: Tuossa vielä kuva uudesta ja entisestä tolpasta millä ajokorkeus suhtkot semmonen mikä olisi tarkoitus pitää +-2cm. Lähinnä jonkinnäköistä ajettavuutta,säädettävyyttä hakusessa. Sekä nuo tolpat lienee kohtuu passelit mahdolliseen tulevaisuuden pussipäivitykseen. Toki tontittaisin enemmän mutta duunarin raksa-auto millä pitää päästä milloin minnekin
                          Last edited by Miku; 26-02-2015, 20:28.
                          TEAM "Peli Menetetty"
                          Nyt:
                          E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
                          E30 320i 2d m20b27 tic project
                          E38 728ia
                          E46 316i sedan
                          Ex:
                          3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

                          Comment

                          • jmp2002
                            BTCF Member
                            • Oct 2003
                            • 5727
                            • Rovaniemi

                            eipä se rako mitään haittaa.. parempi tunkeutuma hitsatessa kun ei ole ihaa kiinni...
                            E30 325i Touring -89
                            E30 325i touring -88 m50tbo
                            G20 330e M-Sport -20

                            Comment

                            • micke_
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2008
                              • 1154
                              • Lojo

                              Originally posted by Tonton View Post
                              Jos haluat kunnolla kenttään niin otat tosta uuden tolpan kirkkaasta osasta puolet pois ja samoin vanhasta sitten kevennät niin että menee pohjaan/valurautaan asti
                              Tämä, itseä jäi vähän harmittamaan etten ottanut. Joutu löysäämään jousen esijännityksen ja laskea siitä että sai halutulle korkeudelle.
                              E24 ///M635CSI
                              E61 520d LCI
                              Ex: E30 1006hv/1161nm
                              ig: m1ckee_

                              Comment

                              • Miku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2003
                                • 2624
                                • Kajaani

                                Millaiseen napa-kaari mittaan tuolla extreme dropilla sitten alimmillaan pääsee jos ei muokkaile noita?

                                Olen kyllä lukenut tuosta pätkimisistä normi br sarjan kohdalla mutta että tätäkin tartteis :think
                                TEAM "Peli Menetetty"
                                Nyt:
                                E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
                                E30 320i 2d m20b27 tic project
                                E38 728ia
                                E46 316i sedan
                                Ex:
                                3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎