Originally posted by Throttle
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E30 kysymyksiä ja vastauksia III -kts. post #1 !
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Throttle View PostKyllä tulee. Onko siinäkin kiertovesipumppu?? Pitäisikö tulla hiki jos lämmöt säädetty tappiin? Mulla ei tuu. Ex. E30:ssä kyllä hiki tuli jos halusi.
-aukeaako lämppärin hana vivusta kokonaan? Konehuoneen puolella,rintapellissä letkun välissä oleva hana.
-pyöriikö lämppärin moottori oikein päin? Vaikuttaa tosin vain puhalluksen tehoon. Suunta vaihtuu moottorin piuhojen paikkaa vaihtamalla.
-lämppärin kennoa ikinä putsattu?
-sulkeutuvatko raittiin ilman sulkuläpät kunnolla?
e21:ssä tarkenee kyllä,kun m10 suvaitsee lämmitä käyntilämpöönsä.
Jos kaikki muu on kunnossa,mutta ei mukamas tarkene,olemassa myös 90° termari talvikäyttöön.
Comment
-
-
Auto 320i -83, l-jet M20. Noin 10min rässäilyn jälkeen alkaa pätkimään, eli moottori ikäänkuin sammuu muutamaksi sekunniksi, hetken kaasu pohjassa ja sit taas herää ja toimii, jos jatkaa rässäilyä niin jatkaa pätkimistä ja menee vaan huonommaksi kokoajan, normaalisti jos koittaa ajamista niin jatkaa myös välillä pätkimistä, usein paras keino on pistää moottori sammuksiin ja auto parkkiin.
Sillon kun pätkiminen alkaa olen myös huomannut että bensapumppu surisee, eli siitä kuskin takapyörän edestä, näytti olevan perus ulkoinen bensapumppu, suodatin taas on konehuoneessa jos sillä nyt jotain merkitystä..
Onko tämä nyt itsestäänselvä että se pumppu oireilee vai voisiko johtua jostain muusta?
Tyhjäkäynti kans heittelee eikä siis käy tasaisesti vaan kierroslukemat aaltoilee 1000-1300.. tämä ei häiritse mut voisiko olla saman asian kanssa tekemisissä?- Ihala Connection-
e28 "518i" bavaria
Comment
-
-
Varsinais-Suomeen iski "talvi" ja -16 asteessa etuiskarit jäi pohjaan ja palauttaa olemattomasti. Meinasin nyt sitten lyödä kokonaan uudet pumput ja jouset joka kulmaan, onko 45mm tolppaseen jotakin hyvää hinta/laatusuhdetta suositella?
40mm saa madaltaa maksimissaan...W124 voll, markalla pidemmälle
Comment
-
-
Originally posted by nixari View PostAuto 320i -83, l-jet M20. Noin 10min rässäilyn jälkeen alkaa pätkimään, eli moottori ikäänkuin sammuu muutamaksi sekunniksi, hetken kaasu pohjassa ja sit taas herää ja toimii, jos jatkaa rässäilyä niin jatkaa pätkimistä ja menee vaan huonommaksi kokoajan, normaalisti jos koittaa ajamista niin jatkaa myös välillä pätkimistä, usein paras keino on pistää moottori sammuksiin ja auto parkkiin.
Sillon kun pätkiminen alkaa olen myös huomannut että bensapumppu surisee, eli siitä kuskin takapyörän edestä, näytti olevan perus ulkoinen bensapumppu, suodatin taas on konehuoneessa jos sillä nyt jotain merkitystä..
Onko tämä nyt itsestäänselvä että se pumppu oireilee vai voisiko johtua jostain muusta?
Tyhjäkäynti kans heittelee eikä siis käy tasaisesti vaan kierroslukemat aaltoilee 1000-1300.. tämä ei häiritse mut voisiko olla saman asian kanssa tekemisissä?Mutta, kävi vaan mielessä ettei joku ois tehon toivossa väännelly IMM ruuvia vituiksi :think
Originally posted by ka00z View PostVarsinais-Suomeen iski "talvi" ja -16 asteessa etuiskarit jäi pohjaan ja palauttaa olemattomasti. Meinasin nyt sitten lyödä kokonaan uudet pumput ja jouset joka kulmaan, onko 45mm tolppaseen jotakin hyvää hinta/laatusuhdetta suositella?
40mm saa madaltaa maksimissaan...E39 ja E91
Comment
-
-
Perhana kun tuo oma e30 ei tahdo pukata kunnolla lämmintä hyttiin. Auto siis -88 vuosimallin 318i, lämmöt nousevat normaaliin, mutta kuumaa ei saa tulemaan ei sitten millään. Korkeilla kierroksilla ajettaessa tulee vähän lämpimämpää. Eikös noissa ole kahdenlaisia kennoja? Kulkeeko jossain vuosimallissa raja että onko siellä lyhyempi vai pitempi kenno sisällä?Alkaa jo tämä paleleminen kyllästyttämään.
Comment
-
-
Originally posted by jjuuuso View PostPerhana kun tuo oma e30 ei tahdo pukata kunnolla lämmintä hyttiin. Auto siis -88 vuosimallin 318i, lämmöt nousevat normaaliin, mutta kuumaa ei saa tulemaan ei sitten millään. Korkeilla kierroksilla ajettaessa tulee vähän lämpimämpää. Eikös noissa ole kahdenlaisia kennoja? Kulkeeko jossain vuosimallissa raja että onko siellä lyhyempi vai pitempi kenno sisällä?Alkaa jo tämä paleleminen kyllästyttämään.
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostVesiventtiili tai kiertovesipumppu jumissa. Onko ollut muina talvina ongelmaa, toimiko vielä kesällä, onko tehty jotakin remonttia ?Ei oo mitään isompaa remppaa tehty. Missä tuo kiertovesipumppu sijaitsee?
Comment
-
-
E30 M10 B18 kaasarivehje Weber:n kaasuttimella: ongelmia käynnin kanssa.
Oireet: käynnistyy avaimesta ja pyörii joku 5-10 sek ja sitt sammuu. Korvauskaasarissa ei ole ilmansuodatinta, vaan avoin kaasarin yläpää. Kun käynnistää ja nopeasti kipittää konehuoneen puolelle ja kädellä sulkee niitä kurkkuja, niin pyörii hyvin. Vaihdoin jo bensapumpun. Missä vika?
Eli suodatinkoteloa ei ole ja ei ole ajettu 1.5 vuoteen. En ole näiden kaasareiden kanssa paljon pelannut. Voiko alipaineletkujen väärä asennus aiheuttaa tuon? "kuulemma" toimi silloin kun viimeksi ajettu... Eikös tuon pitäisi kumminkin toimia ilman suodatinkoteloa? Saako vakion M10 kaasarin suodatinkotelon muokattu Weber:lle sopivaksi?
Edit. Kaasarissa lappu, että Weber 84 HF DA A 3277 (alumiini lätkä yhessä pultissa kiinni)Last edited by Neppo; 08-12-2012, 15:30.
Comment
-
-
Jos seisonut 1,5 vuotta ilman putsaria niin melkeinpä purkaisin ja putsaisin kaasuttimen.Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
Putsasin, mutta ei vaikutusta. Onkohan se ryyppyläppä siinä päällä. Sitä kun ihan vähän sulkee, niin sitten pelaa. Tuntuu olevan pikkasen klappia tms. siinä läpässä. Saako sitä säädettyä?
Edit: samalla kun putsasin, niin löyty merkinnät: 28/30 DFTH 2A 01Last edited by Neppo; 08-12-2012, 18:30.
Comment
-
Comment