Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 kysymyksiä ja vastauksia III -kts. post #1 !

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16493
    • Asikkala

    Originally posted by Throttle View Post
    E21 kyseessä, väärä topic mutta täällä vähän enemmän m10 omistajia ??
    Tuleeko kuumaa kun mittari puolessavälissä ?

    Comment

    • Throttle
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2010
      • 793
      • -

      Kyllä tulee. Onko siinäkin kiertovesipumppu?? Pitäisikö tulla hiki jos lämmöt säädetty tappiin? Mulla ei tuu. Ex. E30:ssä kyllä hiki tuli jos halusi.

      Comment

      • basso72
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2004
        • 1837
        • Ylä-Pinsiö

        Originally posted by Throttle View Post
        Kyllä tulee. Onko siinäkin kiertovesipumppu?? Pitäisikö tulla hiki jos lämmöt säädetty tappiin? Mulla ei tuu. Ex. E30:ssä kyllä hiki tuli jos halusi.
        Ei ole mitään pumppuja,katso vaikka sinne konehuoneeseen.
        -aukeaako lämppärin hana vivusta kokonaan? Konehuoneen puolella,rintapellissä letkun välissä oleva hana.
        -pyöriikö lämppärin moottori oikein päin? Vaikuttaa tosin vain puhalluksen tehoon. Suunta vaihtuu moottorin piuhojen paikkaa vaihtamalla.
        -lämppärin kennoa ikinä putsattu?
        -sulkeutuvatko raittiin ilman sulkuläpät kunnolla?
        e21:ssä tarkenee kyllä,kun m10 suvaitsee lämmitä käyntilämpöönsä.
        Jos kaikki muu on kunnossa,mutta ei mukamas tarkene,olemassa myös 90° termari talvikäyttöön.
        sigpic
        Kaikissa meissä asuu pieni M115.
        320i -77

        Comment

        • nixari
          BTCF Member
          • Apr 2011
          • 134
          • Pikis

          Auto 320i -83, l-jet M20. Noin 10min rässäilyn jälkeen alkaa pätkimään, eli moottori ikäänkuin sammuu muutamaksi sekunniksi, hetken kaasu pohjassa ja sit taas herää ja toimii, jos jatkaa rässäilyä niin jatkaa pätkimistä ja menee vaan huonommaksi kokoajan, normaalisti jos koittaa ajamista niin jatkaa myös välillä pätkimistä, usein paras keino on pistää moottori sammuksiin ja auto parkkiin.

          Sillon kun pätkiminen alkaa olen myös huomannut että bensapumppu surisee, eli siitä kuskin takapyörän edestä, näytti olevan perus ulkoinen bensapumppu, suodatin taas on konehuoneessa jos sillä nyt jotain merkitystä..

          Onko tämä nyt itsestäänselvä että se pumppu oireilee vai voisiko johtua jostain muusta?
          Tyhjäkäynti kans heittelee eikä siis käy tasaisesti vaan kierroslukemat aaltoilee 1000-1300.. tämä ei häiritse mut voisiko olla saman asian kanssa tekemisissä?
          - Ihala Connection-
          e28 "518i" bavaria

          Comment

          • ka00z
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2006
            • 1805
            • Varsinais-Suomi

            Varsinais-Suomeen iski "talvi" ja -16 asteessa etuiskarit jäi pohjaan ja palauttaa olemattomasti. Meinasin nyt sitten lyödä kokonaan uudet pumput ja jouset joka kulmaan, onko 45mm tolppaseen jotakin hyvää hinta/laatusuhdetta suositella?

            40mm saa madaltaa maksimissaan...
            W124 voll, markalla pidemmälle

            Comment

            • Mymmeli
              Newbiemmer
              • Feb 2007
              • 20

              Onko Absillisessa E30 aina isot tolpat?

              Comment

              • Harri G
                BTCF Member
                • Jul 2005
                • 9041
                • Iisalmi

                Originally posted by nixari View Post
                Auto 320i -83, l-jet M20. Noin 10min rässäilyn jälkeen alkaa pätkimään, eli moottori ikäänkuin sammuu muutamaksi sekunniksi, hetken kaasu pohjassa ja sit taas herää ja toimii, jos jatkaa rässäilyä niin jatkaa pätkimistä ja menee vaan huonommaksi kokoajan, normaalisti jos koittaa ajamista niin jatkaa myös välillä pätkimistä, usein paras keino on pistää moottori sammuksiin ja auto parkkiin.

                Sillon kun pätkiminen alkaa olen myös huomannut että bensapumppu surisee, eli siitä kuskin takapyörän edestä, näytti olevan perus ulkoinen bensapumppu, suodatin taas on konehuoneessa jos sillä nyt jotain merkitystä..

                Onko tämä nyt itsestäänselvä että se pumppu oireilee vai voisiko johtua jostain muusta?
                Tyhjäkäynti kans heittelee eikä siis käy tasaisesti vaan kierroslukemat aaltoilee 1000-1300.. tämä ei häiritse mut voisiko olla saman asian kanssa tekemisissä?
                Rässäilyn? E30 on tehty nättiin ajoon eikä rässäilyyn Mutta, kävi vaan mielessä ettei joku ois tehon toivossa väännelly IMM ruuvia vituiksi :think

                Originally posted by ka00z View Post
                Varsinais-Suomeen iski "talvi" ja -16 asteessa etuiskarit jäi pohjaan ja palauttaa olemattomasti. Meinasin nyt sitten lyödä kokonaan uudet pumput ja jouset joka kulmaan, onko 45mm tolppaseen jotakin hyvää hinta/laatusuhdetta suositella?

                40mm saa madaltaa maksimissaan...
                Voisin tuohon tarjotella jotain 400-500e hintaluokassa, jos kohtuullisen edes haluaa. KW, Weitec, H&R saa tuohon hintaluokkaan. Muutamia ollu noita 200e paskasarjoja, joilla ei tee käytännössä mitään. FK tyrkkäsi etupampuista nesteet ulos vuoden ajon jälkeen, odotellaan tässä milloin GT cupline tekee saman. Ei välttämättä huono vaihtoehto olisi laittaa alkuperäisiä bilsteinejä made in West Germany, tällaiset on projektiautossa mulla. Ikää yli 20v ja on terhakat kuin 13-kesäisen immenkalvo. Tosin sport bilsteinejä taitaa olla vain 51m tolppaan.
                E39 ja E91

                Comment

                • jjuuuso
                  Newbiemmer
                  • Aug 2011
                  • 8
                  • Ylivieska

                  Perhana kun tuo oma e30 ei tahdo pukata kunnolla lämmintä hyttiin. Auto siis -88 vuosimallin 318i, lämmöt nousevat normaaliin, mutta kuumaa ei saa tulemaan ei sitten millään. Korkeilla kierroksilla ajettaessa tulee vähän lämpimämpää. Eikös noissa ole kahdenlaisia kennoja? Kulkeeko jossain vuosimallissa raja että onko siellä lyhyempi vai pitempi kenno sisällä? Alkaa jo tämä paleleminen kyllästyttämään.

                  Comment

                  • jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16493
                    • Asikkala

                    Originally posted by jjuuuso View Post
                    Perhana kun tuo oma e30 ei tahdo pukata kunnolla lämmintä hyttiin. Auto siis -88 vuosimallin 318i, lämmöt nousevat normaaliin, mutta kuumaa ei saa tulemaan ei sitten millään. Korkeilla kierroksilla ajettaessa tulee vähän lämpimämpää. Eikös noissa ole kahdenlaisia kennoja? Kulkeeko jossain vuosimallissa raja että onko siellä lyhyempi vai pitempi kenno sisällä? Alkaa jo tämä paleleminen kyllästyttämään.
                    Vesiventtiili tai kiertovesipumppu jumissa. Onko ollut muina talvina ongelmaa, toimiko vielä kesällä, onko tehty jotakin remonttia ?

                    Comment

                    • jjuuuso
                      Newbiemmer
                      • Aug 2011
                      • 8
                      • Ylivieska

                      Originally posted by jr66 View Post
                      Vesiventtiili tai kiertovesipumppu jumissa. Onko ollut muina talvina ongelmaa, toimiko vielä kesällä, onko tehty jotakin remonttia ?
                      Ostin auton nyt syksyllä, mutta aluksi toimi aivan normaalisti, en tietenään syksyllä huudattanut lämpöjä täysillä koska ei ollut tarvetta. Nyt tyhmästä päästä kärsii koko vartalo. Ei oo mitään isompaa remppaa tehty. Missä tuo kiertovesipumppu sijaitsee?

                      Comment

                      • _racing_
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2007
                        • 296
                        • Inkoo

                        Originally posted by Mymmeli View Post
                        Onko Absillisessa E30 aina isot tolpat?

                        Ei ole

                        Comment

                        • _racing_
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2007
                          • 296
                          • Inkoo

                          Mites kannattaisi oikoa kotikonstein e30 runkoaisaa? Vasenaisa kääntynyt koneeseen päin noin 20mm. Uskaltaako vetää ketjutaljalla?

                          Comment

                          • Neppo
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2006
                            • 721
                            • Laihia

                            E30 M10 B18 kaasarivehje Weber:n kaasuttimella: ongelmia käynnin kanssa.

                            Oireet: käynnistyy avaimesta ja pyörii joku 5-10 sek ja sitt sammuu. Korvauskaasarissa ei ole ilmansuodatinta, vaan avoin kaasarin yläpää. Kun käynnistää ja nopeasti kipittää konehuoneen puolelle ja kädellä sulkee niitä kurkkuja, niin pyörii hyvin. Vaihdoin jo bensapumpun. Missä vika?

                            Eli suodatinkoteloa ei ole ja ei ole ajettu 1.5 vuoteen. En ole näiden kaasareiden kanssa paljon pelannut. Voiko alipaineletkujen väärä asennus aiheuttaa tuon? "kuulemma" toimi silloin kun viimeksi ajettu... Eikös tuon pitäisi kumminkin toimia ilman suodatinkoteloa? Saako vakion M10 kaasarin suodatinkotelon muokattu Weber:lle sopivaksi?

                            Edit. Kaasarissa lappu, että Weber 84 HF DA A 3277 (alumiini lätkä yhessä pultissa kiinni)
                            Last edited by Neppo; 08-12-2012, 15:30.

                            Comment

                            • JJT
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 6694
                              • .......

                              Jos seisonut 1,5 vuotta ilman putsaria niin melkeinpä purkaisin ja putsaisin kaasuttimen.
                              Myyn:
                              M10/20/52 E30-E36 osia

                              Comment

                              • Neppo
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2006
                                • 721
                                • Laihia

                                Putsasin, mutta ei vaikutusta. Onkohan se ryyppyläppä siinä päällä. Sitä kun ihan vähän sulkee, niin sitten pelaa. Tuntuu olevan pikkasen klappia tms. siinä läpässä. Saako sitä säädettyä?

                                Edit: samalla kun putsasin, niin löyty merkinnät: 28/30 DFTH 2A 01
                                Last edited by Neppo; 08-12-2012, 18:30.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎