Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 kysymyksiä ja vastauksia III -kts. post #1 !

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Skarpa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2007
    • 3409
    • Kotka

    Originally posted by go-easy View Post
    Taas tapahtuu erikoisuuksia... auto käy tuhjäkäyntiä nii helvetin huonosti ja soutaa. kaikki imupuolen letkut on tarkistettu jne MUTTA kun ottaa sen letkun imusarjasta irti mikä menee jarrutehostajaan nii jo rupee käymää hienosti tyhjää.... mitä helvettiä.. kyseeesssä siiis m40
    Jarrutehostimesta kalvo puhki ja horii sitä kautta ilmaa?
    BMW E30 - Hitsaamisen iloa

    E30 Armo "330i"

    Comment

    • ///Make
      BTCF Member
      • May 2007
      • 4691
      • Lahti

      Kyllä mä olen muistaakseni vaihtanu etupalat neloskoneiseen koko satulan ollessa irti.
      Z3 3,0 Coupe -98
      E30 325E 4D -85
      Originally posted by TNT
      Kyllähän se nyt on vain ja ainoastaan kädettömyyttä jos ei osaa ajaa E30 linkussa talvella

      Comment

      • Coooper
        BTCF Member
        • Apr 2007
        • 1623
        • Lahti

        Oon ite kans joskus vaihtanu palat ihan satulan irrallaa ollessa irrottamatta mitää muuta.
        E61 525DA - 09
        EX: E90 325IA -06
        EX: E46 328i 4d -00
        Ex: E30 318i 2d -89


        ~M20 STROKER CLUB LAHTI~

        Comment

        • go-easy
          Bimmer Rookie
          • May 2011
          • 32
          • Urjala

          Originally posted by Skarpa View Post
          Jarrutehostimesta kalvo puhki ja horii sitä kautta ilmaa?


          mutta mahtaisko jarrut toimia jos se kalvo ois rikki? koska kun sen letkun laittaa paikkaansa niiin jarrut toimii kyllä helvetin hyvin mutta käynti huononee.. en tiä kai seki täytyy vaihtaa kuitenki:think

          Comment

          • Peksu_M20
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2005
            • 2122
            • Lahti

            Originally posted by Skarpa View Post
            Jarrutehostimesta kalvo puhki ja horii sitä kautta ilmaa?
            Oliskohan nyt imm jousi päässyt pyörähtämään tyhjää ja pienellä imuvuodolla ei aukea niin paljon?
            Mahtiala kustom - No connection
            Bmw E21 320A -81 "330i"
            Bmw e30 318is

            Comment

            • go-easy
              Bimmer Rookie
              • May 2011
              • 32
              • Urjala

              Niii onhan seki varmaa mahdollista

              Comment

              • bmw886
                Bimmer Rookie
                • Jan 2009
                • 44
                • kaavi

                e30 M40B16 ----> M40B18

                eli auto on e30 316i m40 alunperin. jos vaihtaa 1.8i m40 koneen tarvitseeko vaihtaa esim. ruiskunohjausboxia, suuttimia? vai onko niin isoa eroa että tarvii edes mitään vaihtaa?

                Comment

                • T3
                  BTCF Member
                  • Oct 2003
                  • 8530
                  • Karhe

                  Originally posted by bmw886 View Post
                  eli auto on e30 316i m40 alunperin. jos vaihtaa 1.8i m40 koneen tarvitseeko vaihtaa esim. ruiskunohjausboxia, suuttimia? vai onko niin isoa eroa että tarvii edes mitään vaihtaa?
                  Suuttimet samat, boxi ja ilmamäärämittari eri.
                  .

                  Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                  Comment

                  • [Raver]
                    BTCF Member
                    • Mar 2007
                    • 1613
                    • Oulu

                    Originally posted by Muurahainen View Post
                    Ei taida mahtua.
                    Ota liukutapit irti niin onnistuu paremmin.

                    Jos liukutapit irroittaa saa carrier olla paikoillaan eikä sitä tarvitse irroittaa ollenkaan.
                    Ja ne liukutapit kannattaa huoltaa samalla kun ne kerta on kourassa. En ymmärrä miksei niitäkin voi vähän hioa ja nakata rasvaa sisään niin toimiikin ja ottaa tasaisemmin. Menee pari minuuttia lisää aikaa

                    Joka perkeleen kolmekympissä ollu liukutapit aivan jumissa ja palat kulunu päin vittua kun ei ole viitsitty huoltaa, ei se oikeasti niin vaikeaa/aikaa vievää ole tuossa vaiheessa. Anteeksi avautuminen

                    Ja se jarru mäntä kans normaalisti. Kouraan kun ottaa sen mäntä osan niin helppo puhistaa/hioa ruosteet pois. Takasin menee melkeen itsestään kun ottaa ilmausruuvin auki(tässä vaiheessa on kannattanut tietenkin puristaa jarruletku kasaan niin ei tule kaikki nesteet pihalle). Alakaa ne jarrut toimimaankin eikä tarvi jännittää katsatuksesa Joskus ollu niin jumissa mäntä että ihan reilun kokoinen(puolen metrin) liimapuristin on mennyt solmuun kun yrittänyt jumppaamalla saaha kuntooon
                    E30 325i 2D -88
                    E39 525i Msport 4D -03 :think

                    Comment

                    • petrolhead
                      Moderator
                      • Feb 2004
                      • 13793
                      • Hyvinkää

                      Originally posted by HärskiH View Post
                      Kyllä palat ovat saman näköiset, ja molemmat menevät yksinään paikalleen hahloihinsa niinkun kuuluukin. Männän puoleisen palan esimerkiksi kun laittaa ensin, niin toinen pala ei mahdu enään. Muutaman millin liian paksu.
                      Eikä ole. Mäntä ei ole pohjassa. Joko sitä ei ole vaan painettu pohjaan (vaikka isoilla papukaijapihdeillä) tai sitten satula on paskana että mäntä ei suostu menemään pohjaan. Tai palat ei oo levyä vasten.
                      2015 VW Crafter
                      1984 BMW 316
                      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                      Comment

                      • HärskiH
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2012
                        • 99
                        • Tampere

                        Kiitos kaikille neuvoista, päivän valossa uusi yritys ja liukutapit irrottamallahan ne palat sinne meni, ja samalla tuli tosiaan nuo tapit huollettua Mikähän lie kun yksi pala oli kulunut selvästi enemmän yläreunasta.
                        www.vh-toiminta.fi

                        Comment

                        • 525iiäxä
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2005
                          • 1855
                          • Lappeenranta, Finland

                          Lukkopesien kannakkeet

                          Tässä kuvassa on lukkopesien kannakkeet, kuvassa vasemmalla oleva (punainen johtopidike) on lähteiden mukaan apukuskin ovesta ja kuvan oikeanpuoleinen härpäke (valkoinen johtopidike) kuskin ovesta, vasemmalta ohjatussa.

                          No, purin oviverhoilut veks keskuslukkohäiriön takia ja minulla on kuskin ovessa tuo kuvan vasempi osa. Toisessa ovessa olevaa en tiedä/muista kumpi siellä on. Osa toki sopii siihen ja toimii kyllä, tai siis toimisi, jos mikrokytkimessä olisi kieli tallella. On siis toiminut kyllä aiemmin, eli avaimesta on ovet menneet lukkoon ja auenneet myös. Mutta, jos siihen nyt vaikka tuon siihen oikeasti kuuluvan osasen laittaisi. Elikkäs, siinähän on johtopidikkeen vieressä selvästi paikka myös toiselle mikrokytkimelle, minkä paikka se on? Vai onko se vaan jostain muusta syystä erilainen kuin toinen?

                          Volvo V70 2.4T -02
                          E30 323i -84 (taas)

                          Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                          Comment

                          • Coooper
                            BTCF Member
                            • Apr 2007
                            • 1623
                            • Lahti

                            Kellää tietoa mikä vois olla kun tuossa vaihoin pienen obc:n kellon tilalle. Valot pelaa, mutta pystyy vaihtamaan ainoastaan kellon ja päivämäärän välillä, mutta niihinkään ei pysty aikaa laittamaan. Lämpötila näyttöön ei mene ollenkaan. Mikä tuossa nyt mättää, kongia ei ole, mutta ei sen pitäs vaikuttaa? Onko mittaristoissa jotai eroja mikä tohon vois vaikuttaa vai mikä? Kokeilin kahella eri näytöllä ja molemmissa sama, toimii kutoskoneisissa kyllä mutta tossa neloskoneisessa yllämainitulla tavalla.
                            E61 525DA - 09
                            EX: E90 325IA -06
                            EX: E46 328i 4d -00
                            Ex: E30 318i 2d -89


                            ~M20 STROKER CLUB LAHTI~

                            Comment

                            • jr66
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 16494
                              • Asikkala

                              Originally posted by 525iiäxä View Post
                              Tässä kuvassa on lukkopesien kannakkeet, kuvassa vasemmalla oleva (punainen johtopidike) on lähteiden mukaan apukuskin ovesta ja kuvan oikeanpuoleinen härpäke (valkoinen johtopidike) kuskin ovesta, vasemmalta ohjatussa.

                              No, purin oviverhoilut veks keskuslukkohäiriön takia ja minulla on kuskin ovessa tuo kuvan vasempi osa. Toisessa ovessa olevaa en tiedä/muista kumpi siellä on. Osa toki sopii siihen ja toimii kyllä, tai siis toimisi, jos mikrokytkimessä olisi kieli tallella. On siis toiminut kyllä aiemmin, eli avaimesta on ovet menneet lukkoon ja auenneet myös. Mutta, jos siihen nyt vaikka tuon siihen oikeasti kuuluvan osasen laittaisi. Elikkäs, siinähän on johtopidikkeen vieressä selvästi paikka myös toiselle mikrokytkimelle, minkä paikka se on? Vai onko se vaan jostain muusta syystä erilainen kuin toinen?
                              Eli tuo oikeanpuoleinen missä on tyyhjä mikrokytkimen paikka on menossa kuskin oveen ja oikeasti myös kuuluu sinne ? Puuttuva kytkin lienee lukon lämmityksen ohjaus ? Eli kun nostaa kahvasta vähän niin lämmitys kytkeytyy päälle, kesää varten lienee termari jossakin :think

                              Comment

                              • 525iiäxä
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2005
                                • 1855
                                • Lappeenranta, Finland

                                Originally posted by jr66 View Post
                                Eli tuo oikeanpuoleinen missä on tyyhjä mikrokytkimen paikka on menossa kuskin oveen ja oikeasti myös kuuluu sinne ? Puuttuva kytkin lienee lukon lämmityksen ohjaus ? Eli kun nostaa kahvasta vähän niin lämmitys kytkeytyy päälle, kesää varten lienee termari jossakin :think
                                Varovaisesti olisin eri mieltä. Tässä kuvassa koko setti ja lämmityksen kytkin on alhaalla oikealla. Siinä on ruuvikiinnitys, paikka muistaakseni jossain siinä kahvahäkkyrässä. Jos oikein muistan, niin siinä ei muuten ole liikkuvia osia, tunnistaa jotenkin muuten kahvan liikkeen. Tossa cäbissä oli nuo härvelit, mutta purin pois tarpeettomana, eikä se tainnut toimiakaan. No, samapa tuo, mutta pääasia on, että se monimutkaisemman näköinen lukkopesän tausta kuuluu kuskin oveen.

                                Volvo V70 2.4T -02
                                E30 323i -84 (taas)

                                Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎