muutama pikkujuttu
Tässä ku nyt oon muutaman tunnin googlaillu suomen ja englanninkielellä ja koittanu löytää m20b23 l-jet koneen sytkyn ajotusmerkkien sijaintia tuloksetta, siis kyllä jotain maallikkojen keskusteluja löytyy aiheesta mutta jos sais ihan kuvan että missä ne ajotusmerkit on.
Korjaamolla käytin trimmerinin ja käskin vaihtaa kaikki sytytyspuolen osat paitsi ite virranjakajan ja puolan + säätää samalla ennakon paikalleen kun tää vehje räki putkeen, pätki ja ei ottanu kierroksia. No sitteku hain pois ni siinä sanoivat että ei voitu säätää sitä ennakkoa koska "ei löydetty ajoitusmerkkejä", myöhäsellä se on mitä nyt korvalla voi kuulla ja vetää alhaalta ku joku kakslitranen.
Sitte toinen juttu että miksiköhän joku entisistä omistajista(5) on katkonut bensapaineensäätimen alipaineletkun ja kiertäny pultit päihin? Mitä sillä on haettu, lisää tehoa? Ite en ymmärrä sillä eikö sen pitäis nostaa painetta ku avaa kaasun että suuttimilta tulis hienopaa sumua ja letkupoikkitukossa se ei tee mitään? Pelkässä nurkka-ajossa kuluttaa mun mielestä enemmän ku pitäis ja on alakierroksiltaan iha tuhnu paska. Seka ajossa kumminki pääsin 29,22 litralla 280km eli jotai 10,4l/100km keskikulutus.
Sitte kolmas pulma on tyhmäkäynti ja moottorijarrun toimimattomuus, eli siinä kaasuläpän vieressä on se alipainekello mistä tulee tappi joka estää kaasuläppäkytkimen naksahtamisen ala-asentoonsa tyhjäkäynnillä, ja jos vaikka 100vauhissa koittaa irrottaa jalan kaasulta nii kulutusmittarin mukaan 2l/100km ja paukkuu putkessa nii perkeleesti. Tappi kyllä liikuu reilusti ulos ja vetytyy sen kellon sisälle iha inan ku paikallaan lämii ja löysää kaasua. Eikö tuon tapin kuuluis avata kaasua vaan lämpimäksikäytön yhteydessä sillon ku lisäilmaluisti on selällään ja muuten sit on iha hyödytön kapine? Tyhjää käy suht tasasee 800-850rpm ja sitä säätöruuvia pyörittämällä kierrokset ei nouse eikä laske, sit ku painaa sen saakelin tapin sinne kellon pohjalle asti niin että kaasuläppäkytkin naksahtaa ni 600rpm.
Että joku tossa on nyt vialla vai kuuluuko tommosen sit käydä tyhjäkäytiä osakaasulla ja räkiä putkeen moottorijarrulla? Toimii kyllä sit muuten iha hienosti ja on ollut joka päivä ajossa, vituttaa vaan tommoset muutamat pikku ominaisuudet.
Olisin todella kiitollinen jos joku kertosi miten näistä pikku pulmista selviäisi.
Tässä ku nyt oon muutaman tunnin googlaillu suomen ja englanninkielellä ja koittanu löytää m20b23 l-jet koneen sytkyn ajotusmerkkien sijaintia tuloksetta, siis kyllä jotain maallikkojen keskusteluja löytyy aiheesta mutta jos sais ihan kuvan että missä ne ajotusmerkit on.
Korjaamolla käytin trimmerinin ja käskin vaihtaa kaikki sytytyspuolen osat paitsi ite virranjakajan ja puolan + säätää samalla ennakon paikalleen kun tää vehje räki putkeen, pätki ja ei ottanu kierroksia. No sitteku hain pois ni siinä sanoivat että ei voitu säätää sitä ennakkoa koska "ei löydetty ajoitusmerkkejä", myöhäsellä se on mitä nyt korvalla voi kuulla ja vetää alhaalta ku joku kakslitranen.
Sitte toinen juttu että miksiköhän joku entisistä omistajista(5) on katkonut bensapaineensäätimen alipaineletkun ja kiertäny pultit päihin? Mitä sillä on haettu, lisää tehoa? Ite en ymmärrä sillä eikö sen pitäis nostaa painetta ku avaa kaasun että suuttimilta tulis hienopaa sumua ja letkupoikkitukossa se ei tee mitään? Pelkässä nurkka-ajossa kuluttaa mun mielestä enemmän ku pitäis ja on alakierroksiltaan iha tuhnu paska. Seka ajossa kumminki pääsin 29,22 litralla 280km eli jotai 10,4l/100km keskikulutus.
Sitte kolmas pulma on tyhmäkäynti ja moottorijarrun toimimattomuus, eli siinä kaasuläpän vieressä on se alipainekello mistä tulee tappi joka estää kaasuläppäkytkimen naksahtamisen ala-asentoonsa tyhjäkäynnillä, ja jos vaikka 100vauhissa koittaa irrottaa jalan kaasulta nii kulutusmittarin mukaan 2l/100km ja paukkuu putkessa nii perkeleesti. Tappi kyllä liikuu reilusti ulos ja vetytyy sen kellon sisälle iha inan ku paikallaan lämii ja löysää kaasua. Eikö tuon tapin kuuluis avata kaasua vaan lämpimäksikäytön yhteydessä sillon ku lisäilmaluisti on selällään ja muuten sit on iha hyödytön kapine? Tyhjää käy suht tasasee 800-850rpm ja sitä säätöruuvia pyörittämällä kierrokset ei nouse eikä laske, sit ku painaa sen saakelin tapin sinne kellon pohjalle asti niin että kaasuläppäkytkin naksahtaa ni 600rpm.
Että joku tossa on nyt vialla vai kuuluuko tommosen sit käydä tyhjäkäytiä osakaasulla ja räkiä putkeen moottorijarrulla? Toimii kyllä sit muuten iha hienosti ja on ollut joka päivä ajossa, vituttaa vaan tommoset muutamat pikku ominaisuudet.
Olisin todella kiitollinen jos joku kertosi miten näistä pikku pulmista selviäisi.

Comment