Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 kysymyksiä ja vastauksia III -kts. post #1 !

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Harri G
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 9041
    • Iisalmi

    Originally posted by Skarpa View Post
    Jos oon oikeessa, niin pulttien kannat pitäis löytyä kontin maton alta ja mutterit auton pohjapuolelta.
    Näinhän se menee. Muistelen että oliko yksi vai kaksi pulttia hiekkapellin läpi konttiin, yksi hiekkapellin läpi jossa vastakappale kontin alapuolella ja molemmin puolin pitkät pultit kontista alaspäin juuri tuon runkopalkin läpi. Kontin verhoiluja kun ottaa tieltä niin alkaa näkymään.
    E39 ja E91

    Comment

    • Bimmerniko
      Bimmer Rookie
      • May 2012
      • 107
      • Lappeenranta

      Originally posted by T3 View Post
      Ei ole normaalia. Onkohan jako varmasti kohdallaan?
      ammattimies laittanut viimekerralla kiinni ja merkkaukset oli tallella joten laitettiin niihin tottakai. voiko johtua siitä ku nokkapyörässä on se 1/4? kierroksen säätö mahollisuus ennenkuin tiukkaa täysin? :think
      NYT
      f31 320d - 15.
      e30 325 M-look m50 - 83.

      EX
      e36 325i - 93.
      e30 318i - 89.
      e39 525d - 98.

      Comment

      • juunatan
        Bimmer Rookie
        • Mar 2011
        • 27
        • Oulu

        Kiitoksia Skarpa ja Harri G! Lähti se paska irti

        Comment

        • 525iiäxä
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2005
          • 1852
          • Lappeenranta, Finland

          Turvavyövalo

          Sähkökaavioiden perusteella myös E30 on saanut turvavyön merkkivalolla. Peilin yläpuolen check panelissa, siinä vasemmalla olevassa alueessa pitäisi olla ETM:n mukaan vyön valo. Ihan varma en ole, onko siinä oikeasti, ainakaan minulla. Tosta netti-ETK:sta en vaan ole löytänyt mitään aiheeseen liittyvää, eli sille on joku ajastusmoduli sekä tietty turvavyön kiinnikkeessä pitää olla tunnistin.

          Anyone koskaan tällaiseen törmännyt ja mistähän vois löytää tunnistimellisen vastakappaleen? Käykö jonkun muun mallisarjan vastaava osa? Muut hilut on rakenneltavissa kyllä.

          Itse asiassa siinä panelissa on kolme polttimon paikkaa tyhjänä, mitä lie ovat...?

          EDITTIÄ:

          Täällä onkin kuva niistä valoista

          Eli, minulla on vain tyhjä polttimon paikka (kuten varmaan 99% muillakin), ilman noita merkintöjä...
          Last edited by 525iiäxä; 12-09-2012, 22:32. Reason: Löyty infoa

          Volvo V70 2.4T -02
          E30 323i -84 (taas)

          Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16465
            • Asikkala

            Originally posted by 525iiäxä View Post
            Sähkökaavioiden perusteella myös E30 on saanut turvavyön merkkivalolla. Peilin yläpuolen check panelissa, siinä vasemmalla olevassa alueessa pitäisi olla ETM:n mukaan vyön valo. Ihan varma en ole, onko siinä oikeasti, ainakaan minulla. Tosta netti-ETK:sta en vaan ole löytänyt mitään aiheeseen liittyvää, eli sille on joku ajastusmoduli sekä tietty turvavyön kiinnikkeessä pitää olla tunnistin.

            Anyone koskaan tällaiseen törmännyt ja mistähän vois löytää tunnistimellisen vastakappaleen? Käykö jonkun muun mallisarjan vastaava osa? Muut hilut on rakenneltavissa kyllä.

            Itse asiassa siinä panelissa on kolme polttimon paikkaa tyhjänä, mitä lie ovat...?

            EDITTIÄ:

            Täällä onkin kuva niistä valoista

            Eli, minulla on vain tyhjä polttimon paikka (kuten varmaan 99% muillakin), ilman noita merkintöjä...
            "It's from a 5 series and it will not work." Kuten tuossa sanotaan, väärä mallisarja...

            Comment

            • 525iiäxä
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2005
              • 1852
              • Lappeenranta, Finland

              Originally posted by jr66 View Post
              "It's from a 5 series and it will not work." Kuten tuossa sanotaan, väärä mallisarja...
              Sähkökaavioista turvavyövalo kuitenkin löytyy, joten kai sen askartelemalla saisi. Lampulle johto lienee olemassa. No, jos ei turvavyötä, niin jonkun muun indikaattorinhan tuohon voisi viritellä... :think

              Volvo V70 2.4T -02
              E30 323i -84 (taas)

              Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

              Comment

              • jannmann
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 5856
                • Joccis City

                Originally posted by 525iiäxä View Post
                Sähkökaavioiden perusteella myös E30 on saanut turvavyön merkkivalolla. Peilin yläpuolen check panelissa, siinä vasemmalla olevassa alueessa pitäisi olla ETM:n mukaan vyön valo. Ihan varma en ole, onko siinä oikeasti, ainakaan minulla. Tosta netti-ETK:sta en vaan ole löytänyt mitään aiheeseen liittyvää, eli sille on joku ajastusmoduli sekä tietty turvavyön kiinnikkeessä pitää olla tunnistin.

                Anyone koskaan tällaiseen törmännyt ja mistähän vois löytää tunnistimellisen vastakappaleen? Käykö jonkun muun mallisarjan vastaava osa? Muut hilut on rakenneltavissa kyllä.

                Itse asiassa siinä panelissa on kolme polttimon paikkaa tyhjänä, mitä lie ovat...?

                EDITTIÄ:

                Täällä onkin kuva niistä valoista

                Eli, minulla on vain tyhjä polttimon paikka (kuten varmaan 99% muillakin), ilman noita merkintöjä...
                Jenkkimallin e30:stä löytyy toi turvavyön merkkivalo check paneelista.
                Aprilia RSV4

                Comment

                • Topi08
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2008
                  • 4463
                  • .

                  Mistä paikasta olette tilanneet noita peränpuslia, tarvikkeita vahvempia? :think

                  Comment

                  • siksta
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2004
                    • 675
                    • Orimattila

                    Mikähän mahtaa sigun avoa vaivata, ajelin tuossa äsken motaria ja
                    vettä tuli aika rankasti. Yhtäkkiä kone alkoi pätkimään / nykimään,
                    eikä tahtonut nostaa kunnolla kierroksia.
                    Kun sain kierrokset nelosvaihteella nostettua yli neljän tonnin, niin toimi
                    paremmin, eikä pätkinyt lähes ollenkaan.
                    Myös tyhjäkäynnillä röpötti ja kierrokset n. 500.

                    Kun sade lakkasi ja alla kuiva asvaltti, meni noin minuutti - kaksi ja alkoi
                    käymään taas normaalisti.

                    Vettä / kosteutta ilmeisesti menee ajon aikana johonkin, mutta mihin? :think

                    Kerran aikaisemmin tehnyt saman, silloin vesisateen aikana kaupunkiajossa.

                    Pikaista apua kaipailisin, kun ois autolle huomennakin käyttöä, eikä oo vissiin kuivinta keliä luvattu.
                    Kone siis vakio M20B25
                    F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16465
                      • Asikkala

                      Originally posted by Topi08 View Post
                      Mistä paikasta olette tilanneet noita peränpuslia, tarvikkeita vahvempia? :think
                      Powerflex us-partsista, strongflex ko. nimen omaavasta firmasta http://www.strongflex.vot.pl/

                      Comment

                      • Vilikki
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 6309
                        • Raahe

                        Originally posted by siksta View Post
                        Mikähän mahtaa sigun avoa vaivata, ajelin tuossa äsken motaria ja
                        vettä tuli aika rankasti. Yhtäkkiä kone alkoi pätkimään / nykimään,
                        eikä tahtonut nostaa kunnolla kierroksia.
                        Kun sain kierrokset nelosvaihteella nostettua yli neljän tonnin, niin toimi
                        paremmin, eikä pätkinyt lähes ollenkaan.
                        Myös tyhjäkäynnillä röpötti ja kierrokset n. 500.

                        Kun sade lakkasi ja alla kuiva asvaltti, meni noin minuutti - kaksi ja alkoi
                        käymään taas normaalisti.

                        Vettä / kosteutta ilmeisesti menee ajon aikana johonkin, mutta mihin? :think

                        Kerran aikaisemmin tehnyt saman, silloin vesisateen aikana kaupunkiajossa.

                        Pikaista apua kaipailisin, kun ois autolle huomennakin käyttöä, eikä oo vissiin kuivinta keliä luvattu.
                        Kone siis vakio M20B25
                        huonot tulpanjohdot tai kosteutta virranjakajan kannessa
                        BMW e36 316i Turbo Compact

                        Comment

                        • siksta
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2004
                          • 675
                          • Orimattila

                          Originally posted by Vilikki View Post
                          huonot tulpanjohdot tai kosteutta virranjakajan kannessa
                          Tulpanjohdot uusittu pari vuotta sitten (Bremi) eli niissä ei luulis olevan vikaa.
                          Täytyy viikonloppuna purkaa tuo virranjakaja, kun siitä täytyy vissiin
                          syyläri ottaa pois edestä ensin?

                          Puolan johto repesi tulpastaan irti (puolan päästä), kun äsken tutkin,
                          toisesta autosta otin johdon, mutta ei vaikuttanut vikaan, kun kävin testaamassa.
                          Nyt siis pätki jo vaikkei satanutkaan. :think
                          F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport

                          Comment

                          • jr66
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 16465
                            • Asikkala

                            Originally posted by siksta View Post
                            Tulpanjohdot uusittu pari vuotta sitten (Bremi) eli niissä ei luulis olevan vikaa.
                            Täytyy viikonloppuna purkaa tuo virranjakaja, kun siitä täytyy vissiin
                            syyläri ottaa pois edestä ensin?

                            Puolan johto repesi tulpastaan irti (puolan päästä), kun äsken tutkin,
                            toisesta autosta otin johdon, mutta ei vaikuttanut vikaan, kun kävin testaamassa.
                            Nyt siis pätki jo vaikkei satanutkaan. :think


                            E: no niin, siksta ehti itse ensin.

                            Comment

                            • Haju69
                              Administrator
                              • Nov 2005
                              • 16362
                              • Leppävirta

                              Originally posted by siksta View Post
                              Tulpanjohdot uusittu pari vuotta sitten (Bremi) eli niissä ei luulis olevan vikaa.
                              Täytyy viikonloppuna purkaa tuo virranjakaja, kun siitä täytyy vissiin
                              syyläri ottaa pois edestä ensin?

                              Puolan johto repesi tulpastaan irti (puolan päästä), kun äsken tutkin,
                              toisesta autosta otin johdon, mutta ei vaikuttanut vikaan, kun kävin testaamassa.
                              Nyt siis pätki jo vaikkei satanutkaan. :think
                              Ei tarvii syyläriä irroittaa. Lähtee se muutenkin irti.
                              LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                              E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                              B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                              Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                              Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                              Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                              Comment

                              • Topi08
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2008
                                • 4463
                                • .

                                ja sen verran viellä että millähän englanninkielisellä nimellä tuo pusla mahtaa kulkea?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎