Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 kysymyksiä ja vastauksia III -kts. post #1 !

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Eepo
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 5388
    • Tampere

    Originally posted by Bemarituristi
    Mikähän tohon nyt tuli... Jakopää tehty, käytetty ja ajettu, kävi todella todella nätisti. Sitten auto sateella ulos ja kone tilaa liuotin pesua ja painepesuria perää .. Nyt ei tunnu haluavan startata; ja kun tarttaa, käy vaan parilla pytyllä, eikä pysy käynnissä ilman kaasun pohjassa pitoa... Missä vettä?
    IMM lainehtii vettä, tai/ja tulpankolot
    -Harley Davidson Sportster - 89-
    -Harley Davidson softail -89-
    -Suzuki PV50 -86-

    Comment

    • MiKqsu
      Bimmer Fanatic
      • May 2010
      • 404
      • Turku

      Jep elikkä paineilmaa liittimiin + tulpankoloihin. Itekki pesasin moottoritilan HUOLELLA painepesurilla enkä todellakaan säästellyt vedellä lähti oikeastaan lapasesta kun piti vähän huuhdella jakopään koppia ja lohkon kylkeä jakopääremontin yhteydessä. Annoin veden valua n. 30min ja sitten paineilmaa joka koloo ja irrottelin helpot liittimet ja puhalsin nekin. Ei nyt kolmekympissä niiin paljoa ole tuola moottoritilassa tuota sähköä vrt. uusiin autoihin.
      sigpic

      Comment

      • _racing_
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2007
        • 296
        • Inkoo

        Originally posted by Bemarituristi
        Mikähän tohon nyt tuli... Jakopää tehty, käytetty ja ajettu, kävi todella todella nätisti. Sitten auto sateella ulos ja kone tilaa liuotin pesua ja painepesuria perää .. Nyt ei tunnu haluavan startata; ja kun tarttaa, käy vaan parilla pytyllä, eikä pysy käynnissä ilman kaasun pohjassa pitoa... Missä vettä?

        Kannattaa kattoo kanssa ettei ole jakajaan menny vettä.

        Comment

        • Marttyyri
          Bimmer Rookie
          • Jul 2012
          • 108
          • Finland, Lohja

          Hei onkohan E30sessä liimalasi vai ei? Tuulilasi pitäis vaihtaa..
          EX e46 316 peruskäyttis. Sillä tehottomimalla myllyllä :<
          EX e36 325i vanokseton pikkulohko.
          EX e34 535i kuningaskoppa kuningasmoottorilla.
          NYT e39 535i V8 mörkömoottori
          NYT e28 518 kaasaritykki ehkäpä projektiksi :think

          Originally posted by Alpina E34
          Tosiasiahan on se että autoissa on takaveto ja muissa on sitten mitä on.
          Mikään ei poista sitä seikkaa, että etuveto sopii autoon yhtä hyvin kuin sialle rusetti.

          Comment

          • Harri G
            BTCF Member
            • Jul 2005
            • 9041
            • Iisalmi

            Originally posted by Marttyyri View Post
            Hei onkohan E30sessä liimalasi vai ei? Tuulilasi pitäis vaihtaa..
            Ei oo kun kiilalistalla. Irti lähtee noin minuutissa, takaisin laitto vie ekalla kerralla noin 45 min, jatkossa nopeammin Se on hyvä se tuulilasityökalu tuossa sekä liukkaria kannattaa käyttää. Tokihan se ruuvarillakin tms sujuu, mutta ehkä tällä helpoin:

            Last edited by Harri G; 20-09-2012, 08:26.
            E39 ja E91

            Comment

            • Eepo
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2003
              • 5388
              • Tampere

              Originally posted by Marttyyri View Post
              Hei onkohan E30sessä liimalasi vai ei? Tuulilasi pitäis vaihtaa..
              ei ole liimaa
              -Harley Davidson Sportster - 89-
              -Harley Davidson softail -89-
              -Suzuki PV50 -86-

              Comment

              • Guest's Avatar

                Originally posted by Marttyyri View Post
                Hei onkohan E30sessä liimalasi vai ei? Tuulilasi pitäis vaihtaa..
                ei ole liimattu.

                Comment

                • Marttyyri
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2012
                  • 108
                  • Finland, Lohja

                  Seuraavaks ei sattus keltään löytyy ylimääräistä tuulilasia ?

                  -Martti
                  EX e46 316 peruskäyttis. Sillä tehottomimalla myllyllä :<
                  EX e36 325i vanokseton pikkulohko.
                  EX e34 535i kuningaskoppa kuningasmoottorilla.
                  NYT e39 535i V8 mörkömoottori
                  NYT e28 518 kaasaritykki ehkäpä projektiksi :think

                  Originally posted by Alpina E34
                  Tosiasiahan on se että autoissa on takaveto ja muissa on sitten mitä on.
                  Mikään ei poista sitä seikkaa, että etuveto sopii autoon yhtä hyvin kuin sialle rusetti.

                  Comment

                  • Harri G
                    BTCF Member
                    • Jul 2005
                    • 9041
                    • Iisalmi

                    Originally posted by Marttyyri View Post
                    Seuraavaks ei sattus keltään löytyy ylimääräistä tuulilasia ?

                    -Martti
                    Löytyy. http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?p=2466611

                    Laita privaa.
                    E39 ja E91

                    Comment

                    • LiLHezz
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2005
                      • 647
                      • Pilpala / Riihimäki

                      Originally posted by Marttyyri View Post
                      Hei onkohan E30sessä liimalasi vai ei? Tuulilasi pitäis vaihtaa..
                      Originally posted by Harri G View Post
                      Ei oo kun kiilalistalla...
                      Originally posted by Eepo View Post
                      ei ole liimaa
                      Originally posted by Terno View Post
                      ei ole liimattu.
                      e30 M3:sessa muistaakseni on liimalasi, jos ny pilkkua nusastaan..
                      Vanha viidakon laki "jos etuveto olis parempi ku takaveto ni vormulatki vetäis eestä.. ne on nääs haitekkiä"

                      E30 325iXA Touring
                      Lizzy - '82
                      Jättiprojekti

                      Comment

                      • Peksu_M20
                        BTCF Member
                        • Jul 2005
                        • 2122
                        • Lahti

                        Originally posted by LiLHezz View Post
                        e30 M3:sessa muistaakseni on liimalasi, jos ny pilkkua nusastaan..
                        Paljonko m3 tuulilasi listoineen kustantaa? Ei taida olla sama lasi kuin kumilistalla kiinnitettävä?
                        Mahtiala kustom - No connection
                        Bmw E21 320A -81 "330i"
                        Bmw e30 318is

                        Comment

                        • Jasu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2002
                          • 2110
                          • Tampere / Isojoki

                          Originally posted by pekka_hirvonen View Post
                          Paljonko m3 tuulilasi listoineen kustantaa? Ei taida olla sama lasi kuin kumilistalla kiinnitettävä?
                          Hintaa en tiedä, mutta ei tosiaan ole sama lasi.
                          Volvo S80 V8
                          Mercedes C250d
                          M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                          Comment

                          • petrolhead
                            Moderator
                            • Feb 2004
                            • 13793
                            • Hyvinkää

                            Tarvikkeena taisi saada alle pariin sataan M3 tuulilasin. Tai ainakin yhteen aikaan. En ole loppuunasti selvittänyt, mutta A-pilarin reunaa, ja ylä ja alareunoja taitaa joutua vähän muokkaamaan. Siis kansalaismallin koriin jos laittaa Motorsportin akkunan.

                            Originally posted by Marttyyri View Post
                            Hei onkohan E30sessä liimalasi vai ei? Tuulilasi pitäis vaihtaa..
                            SEARCH auttaa



                            Muutenkin, nämä on niin vanhoja kippoja, ettei ole montaa ongelmaa joista ei olisi jo keskusteltu.
                            Last edited by petrolhead; 20-09-2012, 13:36.
                            2015 VW Crafter
                            1984 BMW 316
                            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                            Comment

                            • HärskiH
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2012
                              • 99
                              • Tampere

                              Moro! Autossani oli ostettaessa jälkiasenteinen keskuslukitus, samassa paketissa myös hälytin ja koko roska toimii kaukosäätimellä. Nyt tämä on alkanut reistailemaan, eli ei mene lukkoon enään ollenkaan. Kantomatka lyheni ja lyheni ja enään ei mene lukkoon. Lukon aukaisunappi toimii, vilautaa vilkkuja kun painaa napista niinkun pitääkin.
                              Nyt kiinnostaiskin tietää ensinnäkin ton keskuslukitus systeemin merkki ja malli, ja ehkäpä että mihin kaikkialle se on kytketty tuossa autossa. Valitettavasti muuta infoa ei ole tarjota kun kuva kaukosäätimestä.. (TÄSSÄ http://i1270.photobucket.com/albums/...psdbe8c2ba.jpg ) Laitteesta ei siis ole mitään muuta tietoa tällä hetkellä.
                              Oliskohan järkevää poistaa toi jälkiasenteinen systeemi kokonaan, ja hakee alkuperäisyyttä? Ovista puuttuu kokonaan ne "tapit" joista ovi avataan tai laitetaan lukkoon, niiden tilalla vilkkuu siniset ledit. Onkohan alkuperäset systeemit tuhottu kuinka pahasti? Nostaako vai laskeeko tollainen värkki auton arvoa? Itse en oo ainakaan tykännyt tosta systeemistä yhtään, jostain syystä.
                              Kaikki tieto tollasesta keskuslukituksesta olis plussaa, kytkentäkaavio ois tosi jees! Kiitos!
                              www.vh-toiminta.fi

                              Comment

                              • jok30
                                Newbiemmer
                                • Jun 2012
                                • 13
                                • Nokia

                                Originally posted by jok30 View Post
                                joo kiristin tuon mutterin ja nyt ei enää nouse lämpömittari sinisen alueen yläpuolelle, ei tosin pomppinut enää niinkuin ennen. seuraavaksi tarvii varmaan tsekata se anturi.
                                plus sitten vielä sellainen ongelma että hukkaa jarrunestettä johonkin, vanteissa ei näkynyt roiskeita mutta vaihdelaaton etuosan suunnilta näytti tiputtavan jotain.. jos huomenna/ylihuomenna saisin auton nosturille öljynvaihdon yhteydessä niin pääsee kurkkaamaan onko vuotoo sielä pohjan puolella. eikös näissä ole jarru- ja kytkinnestesäiliö sama? eli voi liittyä kytkimeenki... noh kun saa auton ilmaan ja jonkun asiasta ymmärtävän sitä katsomaan niin saa jotain selkoo
                                joo ei auttanut tuo mittariston mutterin kiristys, sama meno jatkuu lämpömittarin viisarilla. olipa hienossa paikassa tuo lämpömittarin anturi -.- jollain ihmeellä kaveri sai sen johdon ronkittua irti ja lykättiin uusi anturi johdon päähän ja lämmitettiin sytkällä anturia niin lämpömittari ei inahtanutkaan, eli jossain muualla vika kun anturissa ja mittariston mutterissa. voiko noi mittariston akut vaikuttaa tollai lämpömittariin? vai tarvisko yrittää piuhoja seurata ja katsella että on kunnossa... en tiiä sitte

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎