Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 kysymyksiä ja vastauksia III -kts. post #1 !

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pazi88
    Moderator
    • Jan 2007
    • 11070
    • Oulu

    Nyt sitten löytyis e30:kin pihasta ja reikiähän siinä on Korjauspeltejä oon koittanu katella, kun ei jaksais ruveta itte väönteleen suorasta. Konetilaan akkukotelon saa näköjään marmorilta siedettävään hintaan, mut helmat alkaa olla turhan kalliita. Kannattasko ennemmin hakea motonetistä 30€ minkälie valmistamat, vai tarviketorilta klokkerholmin versiot? Vai onko kummatkin ihan samaa kuraa ja kannattais ehdottomasti hakea orkkikset? Ja onko lattiaan saatavilla korjauspaloja? Etu nurkat kun on yllättäen menny puhki kummaltakin puolelta ja ei jaksais ruveta suorasta pellistä vääntään

    Sitten vielä että onko etupenkkejä mahdollista purkaa, kuten esim. e36:ssa? Kuskin penkistä on nimittäin sivutoppaukset joku läskiperse istunu aivan luttuun, niin kävi mielessä, että vaihtais jostain vänkärinpenkistä paremmat vaahtomuovit sisään.

    Instagram, YouTube kanava
    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16401
      • Asikkala

      Originally posted by Pazi88 View Post
      Nyt sitten löytyis e30:kin pihasta ja reikiähän siinä on Korjauspeltejä oon koittanu katella, kun ei jaksais ruveta itte väönteleen suorasta. Konetilaan akkukotelon saa näköjään marmorilta siedettävään hintaan, mut helmat alkaa olla turhan kalliita. Kannattasko ennemmin hakea motonetistä 30€ minkälie valmistamat, vai tarviketorilta klokkerholmin versiot? Vai onko kummatkin ihan samaa kuraa ja kannattais ehdottomasti hakea orkkikset? Ja onko lattiaan saatavilla korjauspaloja? Etu nurkat kun on yllättäen menny puhki kummaltakin puolelta ja ei jaksais ruveta suorasta pellistä vääntään

      Sitten vielä että onko etupenkkejä mahdollista purkaa, kuten esim. e36:ssa? Kuskin penkistä on nimittäin sivutoppaukset joku läskiperse istunu aivan luttuun, niin kävi mielessä, että vaihtais jostain vänkärinpenkistä paremmat vaahtomuovit sisään.
      Klokkerholmia voi olla se motonetinkin osa, noita ei kai kovin moni firma tee :think

      Lattiaan ei saane korjauspeltejä mistään.

      Penkin voi purkaa.

      Comment

      • Eepo
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 5388
        • Tampere

        Originally posted by Bimmerniko View Post
        tuli pieni yllätys ensinmäisillä pakkasilla kun lähdin aamulla raappailemaan ikkunoita. avasin oven joka oli jo hyvin jäätynyt tiivisteistä kiinni, jonka jälkeen löin oven takaisin kiinni mutta ovi pomppasikin takaisin auki :think sama takaovessa!! heitin lukkosulaa, crc:tä , öljyjä. mikään ei auttanut. kenelläkään kokemuksia?!
        been there, toi crc on kyllä vihonviimeinen aine lukkoihin, vie viimeisetkin öljyt mennessään.
        Tässä vaiheessa, kun kelit vielä sallii jos ei ole hallia käytössä niin kaikki ovipahvit irti, lukko mekanismien putsaus, vaikka jarrucleenerillä yms tököteillä, ja sitten kunnon öljyt, esim aseöljy.

        Originally posted by Pazi88 View Post
        Nyt sitten löytyis e30:kin pihasta ja reikiähän siinä on Korjauspeltejä oon koittanu katella, kun ei jaksais ruveta itte väönteleen suorasta. Konetilaan akkukotelon saa näköjään marmorilta siedettävään hintaan, mut helmat alkaa olla turhan kalliita. Kannattasko ennemmin hakea motonetistä 30€ minkälie valmistamat, vai tarviketorilta klokkerholmin versiot? Vai onko kummatkin ihan samaa kuraa ja kannattais ehdottomasti hakea orkkikset? Ja onko lattiaan saatavilla korjauspaloja? Etu nurkat kun on yllättäen menny puhki kummaltakin puolelta ja ei jaksais ruveta suorasta pellistä vääntään
        jos päädyt vaihtamaan takakaaria, niin täältä löytyy yhdet uudet takakaaret, muistaakseni oli ihan molemmille puolin, täytyy tallilla käydä tsekkaamassa jos kiinnostaa.
        -Harley Davidson Sportster - 89-
        -Harley Davidson softail -89-
        -Suzuki PV50 -86-

        Comment

        • Pazi88
          Moderator
          • Jan 2007
          • 11070
          • Oulu

          Originally posted by Eepo View Post
          jos päädyt vaihtamaan takakaaria, niin täältä löytyy yhdet uudet takakaaret, muistaakseni oli ihan molemmille puolin, täytyy tallilla käydä tsekkaamassa jos kiinnostaa.
          Takakaaria ei oo tarvis vaihtaa. Toinen oli täysin kunnossa ja toisessa parin sentin ruosteläiskä.

          Mut jos kerta pohjaan ei saa korjauspaloja, niin ei kellään olis heittää linkkiä kuviin, miltä etukulmien pitäis näyttää Etulokareiden alta. Koittas sit niiden perusteella muotoilla mahdollisimman orkkiksen näköiseksi paikat. Jotain ruoste-prokkiksia löysin, mutta niissä vaan lätkästiin peltiä vähän sinnepäin peittämään reiät.

          Instagram, YouTube kanava
          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

          Comment

          • Eepo
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 5388
            • Tampere



            eihän se ole kuin kaareva nurkka, eikä se sieltä kenellekkään näy, ja tuskin olet tekemässä mitään peili below show autoa, niin kyllä noita on suorasta pellistä, on taivuteltu ihan hyviä saatu. pääasia että tekee pohjustukset kunnolla, eikä läimi niitä miten sattuu.
            Last edited by Eepo; 30-10-2012, 13:08.
            -Harley Davidson Sportster - 89-
            -Harley Davidson softail -89-
            -Suzuki PV50 -86-

            Comment

            • Pazi88
              Moderator
              • Jan 2007
              • 11070
              • Oulu

              No eipäs näköjään olekkaa, eli helppo homma. Kattelin jotain vanhan 5-sarjalaisen hitsaus topiccia, niin siinä oli vaikka ja mitä muotoa, joten oletin että kolmosessakin olis.

              Instagram, YouTube kanava
              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

              Comment

              • petrolhead
                Moderator
                • Feb 2004
                • 13793
                • Hyvinkää

                Originally posted by Pazi88 View Post
                Takakaaria ei oo tarvis vaihtaa. Toinen oli täysin kunnossa ja toisessa parin sentin ruosteläiskä.

                Mut jos kerta pohjaan ei saa korjauspaloja, niin ei kellään olis heittää linkkiä kuviin, miltä etukulmien pitäis näyttää Etulokareiden alta. Koittas sit niiden perusteella muotoilla mahdollisimman orkkiksen näköiseksi paikat. Jotain ruoste-prokkiksia löysin, mutta niissä vaan lätkästiin peltiä vähän sinnepäin peittämään reiät.
                No, itse en ole nähnyt mitään syytä valmistaa niitä etunurkkien kotelointi/laatikkojudansseja. Niiden avulla on käsittääkseni liikuteltu koppaa tuotantolinjalla. Ja yksikään E30 tuskin on sinne menossa..
                2015 VW Crafter
                1984 BMW 316
                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                Comment

                • magilainen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2007
                  • 1023
                  • Iisalmi

                  Muistaako kukaan tai kehtaako tarkastaa mitkä MAX mitat syylärille olisi e30 konehuoneessa?

                  Ja suoraan jos tuuma mittoja saisi olisi jees.
                  Paksuus on jo tiedossa mikä tulee (2")

                  Mutta mitat?

                  Vaihto ehtona seuraavat:
                  32"x19"
                  27,5"x19"
                  24"x19"
                  22"x19"
                  27"x15,5"

                  Ei omaska kopista pääse mittoja ottelemaan ja pitäisi syyläri tilailla.

                  Kiitoksia etukäteen
                  Bmw e91 330xd -06 msport
                  Bmw e30 316 -88 m20t 2D Sedan
                  Bmw e30 318i -93 Cabriolet design edition


                  Freude am Fahren

                  Comment

                  • Harri G
                    BTCF Member
                    • Jul 2005
                    • 9042
                    • Iisalmi

                    Originally posted by petrolhead View Post
                    No, itse en ole nähnyt mitään syytä valmistaa niitä etunurkkien kotelointi/laatikkojudansseja. Niiden avulla on käsittääkseni liikuteltu koppaa tuotantolinjalla. Ja yksikään E30 tuskin on sinne menossa..
                    Juuei semmoisia. Mutta muodon suhteen kannattaa tehdä lähelle alkuperäistä jos haluaa esmes tekkihelmoja laittaa kiinni niin ei tule niiden kanssa sopivuusongelmia. Eli ihan kunnon kulma.
                    E39 ja E91

                    Comment

                    • petrolhead
                      Moderator
                      • Feb 2004
                      • 13793
                      • Hyvinkää

                      Originally posted by Harri G View Post
                      Juuei semmoisia. Mutta muodon suhteen kannattaa tehdä lähelle alkuperäistä jos haluaa esmes tekkihelmoja laittaa kiinni niin ei tule niiden kanssa sopivuusongelmia. Eli ihan kunnon kulma.
                      Enpä tiennyt että ne kiinnittyy tuohon kohtaan. Ei ole tollasiin porvarivarusteisiin varaa
                      2015 VW Crafter
                      1984 BMW 316
                      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                      Comment

                      • Jokkede
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2010
                        • 278
                        • Siilinjärvi

                        Eroaako e30 koppasen perät mitenkään muuten kun välitysten suhteen? Sillä kyselen ku tekis mieli lukollinen perä hommata tuohon 316 ja jonkiverra tuntus olevan tarjolla olevan 325 lukollisia periä?
                        Nykyisin: e30 318i 2d -84 m50b28 Turbo ikuisuus projekti
                        e30 316 2d -85 Alpinweiss ///Mikä kiire projekti
                        e30 316 2d -87 Ral 6003 m50b25 "kaunokki"
                        300 exc -05


                        Myydään tavaraa Ostetaan tavaraa

                        EX: e30 316i 2d -89 Zinnoberrot, e30 320i m20b25 2d -89 Schwartz, e36 328i taxi -95 Cosmosschwarz, e36 325i coupe -94 Moreagrun, e36 328i toukka -95 Montrealblau, e32 735iA -91 Granitsilber metallic, e36 325i taxi -90 Lagunengruen

                        Comment

                        • Hapex
                          Bimmer Rookie
                          • May 2012
                          • 33
                          • Savonlinna

                          Kertokaa viisaammat mikä mättää mittaristossa kun kiekkamittari/kulut ei toimi? Mittariston patterit päässy ehtoopuolelle? Mistä mahtaa pattereita saada? Sitten avasin mittariston ja laitoin kasaan takasi niin tämän jälkeen kun laitoin takasi kiinni niin lämpömittari ampasee heti tappiin kun laittaa virrat päälle? Sitten vielä että kuuluuko koelaudan sivulla olevien ja keskellä olevien puhaltimensuuttimien puhaltaa vaan kylmää vai onko jokin vipu/läppä jumissa? :think

                          Comment

                          • Jarsse
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2007
                            • 1518
                            • Kymenlaakso

                            kuinka mahdollista on että m10 koneessa pääsisi jako hyppäämään?

                            kävi seuraavaa kierroksia oli paikallaan hetkellisesti n.7000rpm,vauriot 2 sylinteristä keinuvipu poikki,vain ykkös sylinterissä puristukset (9.5bar),
                            vedet ja öljyt sekaisin,ja vielä nelossylinterissä tulppaan painautunut metallia.


                            hölmö kysymys,mitä on käynyt.:think

                            onkohan alakertakin entinen?
                            E91 325xi vm07
                            E60 530xd vm06 stage X

                            Comment

                            • Rocla
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2002
                              • 7692
                              • Kajaani

                              Originally posted by mehtojarvi View Post
                              kuinka mahdollista on että m10 koneessa pääsisi jako hyppäämään?

                              kävi seuraavaa kierroksia oli paikallaan hetkellisesti n.7000rpm,vauriot 2 sylinteristä keinuvipu poikki,vain ykkös sylinterissä puristukset (9.5bar),
                              vedet ja öljyt sekaisin,ja vielä nelossylinterissä tulppaan painautunut metallia.


                              hölmö kysymys,mitä on käynyt.:think

                              onkohan alakertakin entinen?
                              Venynyt ketju, kuluneet laaharit ja heikentynyt kiristin ei se muuta tarvi.

                              Kaikki voi olla paskana, muttei se selviä ennenkuin purkaa.

                              Itsellä kävi vähän samalla tavalla, mutta mäntä sieltä taisi ekana mennä.
                              Olli.

                              Comment

                              • petrolhead
                                Moderator
                                • Feb 2004
                                • 13793
                                • Hyvinkää

                                Originally posted by Jokkede View Post
                                Eroaako e30 koppasen perät mitenkään muuten kun välitysten suhteen? Sillä kyselen ku tekis mieli lukollinen perä hommata tuohon 316 ja jonkiverra tuntus olevan tarjolla olevan 325 lukollisia periä?
                                Kyllä poikkeaa. Pikkukoneisissa on typ 168 perä ja isommissa sitten typ 188.
                                2015 VW Crafter
                                1984 BMW 316
                                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎