Originally posted by Throttle
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E30 kysymyksiä ja vastauksia IV -kts. post #1!
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
-
-
Mitenkäs tuossa vanhemmassa m20:ssä tarkemmin siis m20b20 on toteutettu tuo tyhjäkäyntipuoli?
Autossa tosiaa vanhempi 2-rivinen motronic ja haitariputkesta ei lähde tyhjäkäyntimoottoria.
Kysymys johtaa siis siihen kun olen vaihtamassa 2,5L ruiskupuolta eli olis 2-rivinen boksi, imusarja+kaasuläppä,
suuttimet ja imm. Tuohon sitte pitäs hommata haitariputki mutta minkä mallinen ja pitääkö siis se tyhjäkäyntimoottori laittaa sinne?
Muitakin vinkkejä ja huomion arvoisia asioita otetaan vastaan.E30 316 -87
E91 325i -06
E61 530d -06
F10 520d -14
ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3
Comment
-
-
Originally posted by peltone View PostMitenkäs tuossa vanhemmassa m20:ssä tarkemmin siis m20b20 on toteutettu tuo tyhjäkäyntipuoli?
Autossa tosiaa vanhempi 2-rivinen motronic ja haitariputkesta ei lähde tyhjäkäyntimoottoria.
Kysymys johtaa siis siihen kun olen vaihtamassa 2,5L ruiskupuolta eli olis 2-rivinen boksi, imusarja+kaasuläppä,
suuttimet ja imm. Tuohon sitte pitäs hommata haitariputki mutta minkä mallinen ja pitääkö siis se tyhjäkäyntimoottori laittaa sinne?
Muitakin vinkkejä ja huomion arvoisia asioita otetaan vastaan.
Kyllä kaikissa motronic-moottoreissa tyhjäkäynti säätyy tyhjäkäyntimoottorilla. L-jetroniceissa on sitten imusarjan alla vastaava lisäilmaluisti.
Tosin B20-moottoreissa taisi suoraan l-jetronicista hypätä siihen uudempaan "3-riviseen" motroniciin.Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
Originally posted by peltone View PostMitenkäs tuossa vanhemmassa m20:ssä tarkemmin siis m20b20 on toteutettu tuo tyhjäkäyntipuoli?
Autossa tosiaa vanhempi 2-rivinen motronic ja haitariputkesta ei lähde tyhjäkäyntimoottoria.
Kysymys johtaa siis siihen kun olen vaihtamassa 2,5L ruiskupuolta eli olis 2-rivinen boksi, imusarja+kaasuläppä,
suuttimet ja imm. Tuohon sitte pitäs hommata haitariputki mutta minkä mallinen ja pitääkö siis se tyhjäkäyntimoottori laittaa sinne?
Muitakin vinkkejä ja huomion arvoisia asioita otetaan vastaan.
Motronicissa on lisäksi virranjakaja kannen päässä, kun se sulla on lohkossa. Vaatii siis imusarjan, boksin ja kaasuläpän lisäksi myös moottorin johtosarjan, kannen päähän jakajan, toiset jakokopat, pyörijän/jalan/alamuovin ja Motronicin värinänvaimentimen kampiakselille, johon pitää olla tietty asentotunnistin. Myös tulppa vanhan jakajan reikään lohkossa tarvitaan.
Lisäksi, Motronicin jakajan kamat ei välttämättä mene nakkaamalla vanhan kannen päähän, ellei ole niin uusi, että löytyy jo valmius kannesta ja nokasta..
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
-
Voi jumalauta mikä rojekti
e: siis "uusi" boksi on myös kaksirivinen sehän käy suoraan paikalleen?
Nyt taitaa peltonen olla sekoillu boksien nimien ja vuosimallien kanssa kun ei niistä vielä tajua..Last edited by peltone; 10-06-2013, 23:03.E30 316 -87
E91 325i -06
E61 530d -06
F10 520d -14
ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3
Comment
-
-
Originally posted by T3 View PostNiin, sullahan ei ole autossas Motronic, vaan L-Jetronic ja siinä on vedellä lämpeävä lisäilmaluisti. Tuosta tyhjäkäynnin voi säätää imusarjan päällä olevan pienen putken ruuvista. Motronicista ei tyhjäkäyntiä voi säätää.
Motronicissa on lisäksi virranjakaja kannen päässä, kun se sulla on lohkossa. Vaatii siis imusarjan, boksin ja kaasuläpän lisäksi myös moottorin johtosarjan, kannen päähän jakajan, toiset jakokopat, pyörijän/jalan/alamuovin ja Motronicin värinänvaimentimen kampiakselille, johon pitää olla tietty asentotunnistin. Myös tulppa vanhan jakajan reikään lohkossa tarvitaan.
Lisäksi, Motronicin jakajan kamat ei välttämättä mene nakkaamalla vanhan kannen päähän, ellei ole niin uusi, että löytyy jo valmius kannesta ja nokasta.Mahtiala kustom - No connectionBmw E21 320A -81 "330i"Bmw e30 318is
Comment
-
-
Originally posted by peltone View PostVoi jumalauta mikä rojekti
e: siis "uusi" boksi on myös kaksirivinen sehän käy suoraan paikalleen?
Nyt taitaa peltonen olla sekoillu boksien nimien ja vuosimallien kanssa kun ei niistä vielä tajua..Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
Nyt on ongelma. Piti ottaa taka-akseli pois, mutta ei se sieltä mihinkään lähtenyt.
Perästä on kartaani irrotettu, käsijarruvaijerit pois, niinkuin jarruletkutkin. Myös iskarit ja jouset on otettu pois. Myös vakaajan kiinnitykset ovat irti. Takapalkin isoimpien puslien alapuolella olevat mutterit irroitettu sekä helmasta pultit irti. Olen ymmärtänyt että korissa on pitkä jenaktappi mikä menee isoimpien puslien läpi ja siihen mutteri perään. Toinen puoli antoi jotenkin periksi ja lähti irti mutta toisella puolellla akseli on, kuin yhtäpuuta korin kanssa. Auto siis e30, auttaisiko joku tyhmää?
Tässä vielä kuva havainnoimaan tilannetta.
E30 M50B25 Alpinweiss - Mtech 1
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=278300
Comment
-
-
Kun oot ottanut isot mutterit pitkien pulttien alta, löisin isolla lekalla pultit kabiinin puolelle. Ne on boorilla yläpäästä kiinni ja siksi toisinaan tiukassa. Se, että pultit lyö kabiiniin, ei toki tarkoita sitä että akseli tipahtaisi. Puslan metallinen yläpää kun menee sille tarkoitettuun koloon niin osaa olla tiukassa. Sullahan on tuossa tilanne, että puslan metallirunko on hajonnut ja jämä sitä on prikan kanssa kiinni autossa. Eli sun pitää kammeta vielä tuolta prikan yläpuolelta loput irti.
Summa summarum. Lyö pultti kabiiniin. Laita rautakanki tms jolla saat väännettyä akselia alaspäin korista. Äläkä telo kangella tankkia.
PS: Tuolla kohtuu hyviä vinkkejä. En sano että omani on sellainen, mutta sillä saat vaihdettua puslan myös kun akseli on "paikallaan". http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=85675 Ja pari postausta myöhemmin Zombien vinkki on tosi kätevä myös.Last edited by Harri G; 11-06-2013, 22:21.E39 ja E91
Comment
-
-
Originally posted by Dew View PostMiten erottaa e30 325 absittoman ja absillisen vetarin, pitäs absillinen saada ja esim ebayssa myynnissä olevissa ei lue ovatko absillisen vai absittoman. Eli miten kuvista voi erottaa kumpi on kyseessä?
E39 ja E91
Comment
-
Comment