Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 kysymyksiä ja vastauksia IV -kts. post #1!

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Garash
    BTCF Member
    • Nov 2009
    • 525
    • Joensuu

    E30 etujarrusatuloista kysymys; Onko 318-325 käytetty samaa satulaa, koska varaosanumero näyttäs fanssin mukaan täsmäävän ainakin? Helpottas hieman satulan ostoa jos samaa tosiaan käytetty!
    E30 325iA
    F31 320xd

    Comment

    • petrolhead
      Moderator
      • Feb 2004
      • 13793
      • Hyvinkää

      Originally posted by Garash View Post
      E30 etujarrusatuloista kysymys; Onko 318-325 käytetty samaa satulaa, koska varaosanumero näyttäs fanssin mukaan täsmäävän ainakin? Helpottas hieman satulan ostoa jos samaa tosiaan käytetty!
      325i:ssä on jäähdytetyt levyt ja satulan kannake on siksi erilainen. Muistaakseni vertailin 325i:n ja pikkukoneisen satuloita keskenään, ja niissä on eroa mitoissa. Se ns. kitaosa johon levy ja palat jää on leveempi isokoneisen satulassa.
      Hommaa mutkistaa vielä se että ATEn satulan tilalle ei mene Girling tai toisinpäin. Vaatii oikeanlaisen kannattimen.
      2015 VW Crafter
      1984 BMW 316
      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

      Comment

      • HärskiH
        Bimmer Rookie
        • Apr 2012
        • 99
        • Tampere

        Jep, poikkeuksena 318is jossa sama satula kun 325i
        www.vh-toiminta.fi

        Comment

        • Throttle
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2010
          • 793
          • -

          Änkeän tähän väliin jarrukysymyksissä, 320i/325i sama alusta jos molemmissa ABS? Minun E30 on valmistettu silloin kun huippumallina oli 323i.

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16465
            • Asikkala

            Originally posted by Throttle View Post
            Änkeän tähän väliin jarrukysymyksissä, 320i/325i sama alusta jos molemmissa ABS? Minun E30 on valmistettu silloin kun huippumallina oli 323i.
            On sama, abs tai ei pl. abs-anturien paikat etutolpissa ja takakynkissä.

            Comment

            • T3
              BTCF Member
              • Oct 2003
              • 8530
              • Karhe

              Originally posted by jr66 View Post
              On sama, abs tai ei pl. abs-anturien paikat etutolpissa ja takakynkissä.
              Absittomassa 320i sedanissa tuppaa yleensä olemaan rumpuperä.
              .

              Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16465
                • Asikkala

                Originally posted by T3 View Post
                Absittomassa 320i sedanissa tuppaa yleensä olemaan rumpuperä.
                No voi prkl. Niin tietysti onkin, menen nukkumaan...

                Comment

                • Kapanos
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2006
                  • 1394
                  • Kirkkonummen Westend

                  Ei sittenkään mitään
                  Last edited by Kapanos; 23-06-2013, 23:32.
                  E30 M50tic -90
                  E34 M5 -90
                  E91 325d M-sport -07
                  Ford F100 -53 LS edition

                  Comment

                  • T3
                    BTCF Member
                    • Oct 2003
                    • 8530
                    • Karhe

                    Originally posted by Kapanos View Post
                    Tuleeko jollain mieleen mitä
                    Vielä tarkistaa vai laitetaanko paaliin
                    Sulakkeet tietysti katottu (#11 bensapumpulle), puolan johto kiinni, puola ehjä, eli tuleeko sieltä kipinä, vai häviääkö matkalle?
                    .

                    Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                    Comment

                    • Kapanos
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2006
                      • 1394
                      • Kirkkonummen Westend

                      Ei sittenkään mitään
                      Last edited by Kapanos; 23-06-2013, 23:32.
                      E30 M50tic -90
                      E34 M5 -90
                      E91 325d M-sport -07
                      Ford F100 -53 LS edition

                      Comment

                      • JJT
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6694
                        • .......

                        Originally posted by Kapanos View Post
                        On katottu sulakkeet. On johdot kiinni, outoa kun bensa ja kipinä puuttuvat..
                        Meneekö se pyörintätieto eculle asti?
                        Myyn:
                        M10/20/52 E30-E36 osia

                        Comment

                        • janituz
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2008
                          • 858
                          • nummi-pusula

                          Osaako joku kertoa suoraan kuinka paljon uskaltaa m10b18 l-jet kannesta/lohkosta ottaa pois ennen ku alkaa kolisemaan venat ja männät yhteen?
                          e46 330da -01
                          E46 320d -00
                          E30 323i -85 "pommikone"
                          Projekti: E30 325i -86
                          Projekti: E21 315 -83
                          Ex: E30 318i mit m10i -89

                          Comment

                          • petrolhead
                            Moderator
                            • Feb 2004
                            • 13793
                            • Hyvinkää

                            Originally posted by janituz View Post
                            Osaako joku kertoa suoraan kuinka paljon uskaltaa m10b18 l-jet kannesta/lohkosta ottaa pois ennen ku alkaa kolisemaan venat ja männät yhteen?
                            No, about millin ainakin koska sen verran plaanattu on vielä machining limitin sisällä jos noita kannen mittoja oikein muistan..
                            Jos sulla on romut purettuna ni pystythän itekkin mittaamaan paljonko jää venasta mukin päähän YKK:ssa. Mittaat vaikka paljonko on YKK:ssa nostoa, sitte purkaa kannen ja kattoo paljonko vena pääsee tipahtamaan ennenkun osuu mäntään. Tai jotenki tolleen mä aattelin kattoa.
                            Last edited by petrolhead; 14-06-2013, 19:47.
                            2015 VW Crafter
                            1984 BMW 316
                            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                            Comment

                            • Tsouns
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2010
                              • 50
                              • Rovaniemi

                              Tyhmä kyssäri tähän väliin. M20b25 laturin hihna löysällä, miten kiristän?

                              Comment

                              • Rocla
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2002
                                • 7692
                                • Kajaani

                                Originally posted by Tsouns View Post
                                Tyhmä kyssäri tähän väliin. M20b25 laturin hihna löysällä, miten kiristän?
                                Käännät laturia kauemmas moottorista.

                                Löysytät laturin alimmaista kiinnityspultti jotta laturi voi liikkua, sitten löysytät aivan vähän sitä ylemmän kiinnityspultin mutteria laturin takapuolelta, sitten pyörität ylemmän pultin kannan päästä vastäpäivään niin laturin pitäisi liikkua. Kun oikea tiukkuus on saavutettu niin kiristät ylemmän pultin mutterin liikuttamatta itse pulttia ja kirstät alemman pultin.

                                Laturin raudassa on sellainen hammastus joka liikuttaa laturia kun yläpulttia pyöritetään, tämä mekanismi vaatii sen että laturi voi liikkua, mutta yläpultin pitää olla kuitenkin suht kireällä jottei yläpultissa oleva hammasratas ei pääsä pois raudan hampaista.

                                Usein m20 moottoreista tuo hammastus on kuitenkin jo rikottu ja jodut säätämään niin että löysytät pultit kokonaan ja väännät laturin vaikka rengasraudalla kohdalleen ja kiristät siihen.



                                Hammastus nähtävissä osissa #8 ja #9.

                                Osien ulkonäkö voi hieman vaihdella vuosimallin ja varusteiden(esim. ohjaustehostin) mukaan.
                                Olli.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎