Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 kysymyksiä ja vastauksia IV -kts. post #1!

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jontte_
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2012
    • 281
    • Nokia

    Originally posted by mikkomaa View Post
    Jos on weber korvauskaasari niin kylmällä koneella meinaa tukehtua kaasua painettaessa myös itsellä. Kenties ominaisuus.. Jos sulla on tulpat, putsari ja puola kunnossa niin kaasaria kannattaa varmaan katsoa. Itsellä ei meinannu aluksi käydä ja vika oli puolassa.
    mulla on joo se korvauskaasari..!! Mä oon ihan alotteleva autoharrastaja ni viitsisitkö hieman valaista tota puola asiaa meinaa mulla ei ole hajuakaa missä se on ja mikä se on?

    Comment

    • Taky
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2010
      • 562
      • Ola

      Originally posted by Taky View Post
      Missä E30:sen (FL) takapäässä on maadoituspiste, vetokoukun sähköjä varten?
      Vasenman takalokasuojan ja takaluukun taitteessa, antennin takapuolella.
      Volvo V90 D4 R-Design automaatti 6-7/2018 Volvo Xc40 D3 Business R-Design aut.
      Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

      Comment

      • mikkomaa
        BTCF Member
        • Apr 2007
        • 336
        • Tuusula

        Originally posted by jontte_ View Post
        mulla on joo se korvauskaasari..!! Mä oon ihan alotteleva autoharrastaja ni viitsisitkö hieman valaista tota puola asiaa meinaa mulla ei ole hajuakaa missä se on ja mikä se on?
        Konetilassa vasemmalla puolella. Itsellä oli tosin vanhalla ongelma tuon
        kanssa siinä ettei meinannut käynnistyä. Virranjakajan kansi voi olla toinen mikä kannattaa tarkistaa

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16465
          • Asikkala

          Originally posted by mikkomaa View Post
          Konetilassa vasemmalla puolella.
          Noh noh, jos on korvauskaasari niin kone on m10 ja puola oikealla puolella.

          Comment

          • janituz
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2008
            • 858
            • nummi-pusula

            Originally posted by jr66 View Post
            Noh noh, jos on korvauskaasari niin kone on m10 ja puola oikealla puolella.
            eikös kaikissa m10, m40 ja ainakin m20 motronicilla ole puola oikealla siinä iskaritornin etupuolella? :think
            e46 330da -01
            E46 320d -00
            E30 323i -85 "pommikone"
            Projekti: E30 325i -86
            Projekti: E21 315 -83
            Ex: E30 318i mit m10i -89

            Comment

            • mikkomaa
              BTCF Member
              • Apr 2007
              • 336
              • Tuusula

              Originally posted by jr66 View Post
              Noh noh, jos on korvauskaasari niin kone on m10 ja puola oikealla puolella.

              Originally posted by janituz View Post
              eikös kaikissa m10, m40 ja ainakin m20 motronicilla ole puola oikealla siinä iskaritornin etupuolella? :think
              No siellähän se, auton kulkusuuntaan katsottuna! Menipä taas itsellä sukat väärään jalkaan

              Comment

              • jontte_
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2012
                • 281
                • Nokia

                Kiitos!! täytyy koittaa jos sillä alkais auto pelittää ku virranjakaja jne vaikuttaa ainaki olevan kunnossa!!

                Comment

                • marjatsalo.15
                  BTCF Member
                  • Oct 2011
                  • 612
                  • Siuntio

                  mitäs veikkaatte mikä on vialla? jäähdytysnesteitten lämpömittari toimi eilen ihan normaalisti, mutta tänään aamulla kun menin auton luo niin mittari aivan maximissaan ja n.10km ajon jälkeen toimi taas normaalisti :think
                  auto siis e30 cäbi m20b20
                  -e30 cabriolet m20b25 -86
                  -e30 2d m50b25 turbo -85
                  -e82 123d m57n2 "135d" m-sport -08
                  -e36 325i sedan -94
                  -e90 320d -06

                  http://instagram.com/jmarjatsalo/

                  Comment

                  • maverick999
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2006
                    • 919
                    • Rauma

                    Originally posted by marjatsalo.15 View Post
                    mitäs veikkaatte mikä on vialla? jäähdytysnesteitten lämpömittari toimi eilen ihan normaalisti, mutta tänään aamulla kun menin auton luo niin mittari aivan maximissaan ja n.10km ajon jälkeen toimi taas normaalisti :think
                    auto siis e30 cäbi m20b20
                    Koita naputtaa sitä mittaria sormella, hyppiikö?
                    -kosketusvikaa mittariston tai lämpötila-anturin päässä? -> contact cleaneriä molempiin
                    jos ei auta:
                    -mittariston akut vaihtokunnossa? -> kolvihommiin

                    Anturiakin on joskus joutunut hiomaan puhtaaksi.
                    Last edited by maverick999; 08-07-2013, 08:59.
                    Respect your elders

                    Comment

                    • marjatsalo.15
                      BTCF Member
                      • Oct 2011
                      • 612
                      • Siuntio

                      Originally posted by maverick999 View Post
                      Koita naputtaa sitä mittaria sormella, hyppiikö?
                      -kosketusvikaa mittariston tai lämpötila-anturin päässä? -> contact cleaneriä molempiin
                      jos ei auta:
                      -mittariston akut vaihtokunnossa? -> kolvihommiin

                      Anturiakin on joskus joutunut hiomaan puhtaaksi.
                      mittariston akut vaihdettu talvella.. naputtamalla ei tapahdu mitään, täytyy tutkia jos olis kosketushäikkää
                      -e30 cabriolet m20b25 -86
                      -e30 2d m50b25 turbo -85
                      -e82 123d m57n2 "135d" m-sport -08
                      -e36 325i sedan -94
                      -e90 320d -06

                      http://instagram.com/jmarjatsalo/

                      Comment

                      • Mohko
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2008
                        • 164
                        • Rauma

                        ^mulla oli kadonnut se mutteri kokonaan sieltä mittarin takaa, uusi mutteri takas ja pelitti hyvin... Polttoainemittarin mutteri oli löysällä, kiristin ja sekin alkoi toimimaan oikein.
                        F15 X5 40e -17
                        G30 530e -20
                        Honda CBR XX


                        EX:
                        E38 730
                        E34 525
                        E36 325
                        Honda CBR 1000F
                        206 GTI
                        E60 lci 530D 08
                        F20 114i Msport
                        E30 320i Cabrio 90 old school
                        F30 330e M-Sport -17

                        Comment

                        • siksta
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2004
                          • 675
                          • Orimattila

                          Kelläään ideaa mikä M20:ä nyt vaivaa..
                          Ongelmana siis, että pytty nro. 6 ei polta kunnolla.
                          Röpöttää putkessa ja jatkuvaa nykimistä ajossa, kun kierrokset alle 3000.
                          Yläkierroksilla toimii paremmin.
                          Vika paikallistettu ottamalla kutosen sytytysjohto irti tyhjäkäynnillä.
                          Käynti ei tuon seurauksena muuttunut mitenkään.

                          Vaihdettuja / testattuja osia, suuttimet, tulpat, virranjakajan hilut, kutosen tulpanjohto,
                          puola, lambda ja IMM. Myös venttiilit on säädetty.

                          Mistä siis koittaisi vikaa paikallistaa seuraavaksi? :think
                          F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport

                          Comment

                          • billy
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2012
                            • 1052
                            • Finland

                            Originally posted by siksta View Post
                            Kelläään ideaa mikä M20:ä nyt vaivaa..
                            Ongelmana siis, että pytty nro. 6 ei polta kunnolla.
                            Röpöttää putkessa ja jatkuvaa nykimistä ajossa, kun kierrokset alle 3000.
                            Yläkierroksilla toimii paremmin.
                            Vika paikallistettu ottamalla kutosen sytytysjohto irti tyhjäkäynnillä.
                            Käynti ei tuon seurauksena muuttunut mitenkään.

                            Vaihdettuja / testattuja osia, suuttimet, tulpat, virranjakajan hilut, kutosen tulpanjohto,
                            puola, lambda ja IMM. Myös venttiilit on säädetty.

                            Mistä siis koittaisi vikaa paikallistaa seuraavaksi? :think
                            Lähteekö korkeilla kierroksilla 6-pytty mukaan? pakoventtiili palannut:think

                            Comment

                            • siksta
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2004
                              • 675
                              • Orimattila

                              Originally posted by billy View Post
                              Lähteekö korkeilla kierroksilla 6-pytty mukaan? pakoventtiili palannut:think
                              Juu paremmin käy yläkierroksilla, mutta ei silloinkaan täysin kunnolla.
                              Mikähän mahdollisesti moisen palamisen voi aiheuttaa? :think
                              F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport

                              Comment

                              • T3
                                BTCF Member
                                • Oct 2003
                                • 8530
                                • Karhe

                                Originally posted by siksta View Post
                                Juu paremmin käy yläkierroksilla, mutta ei silloinkaan täysin kunnolla.
                                Mikähän mahdollisesti moisen palamisen voi aiheuttaa? :think
                                Koitapas tehdä ohivuotomittaus sille koneelle. Veikkaisin, että ko. sylinterin männästä molemmat puristusrenkaat poikki ja paine karkaa väärään paikkaan. Sitten kun männällä on riittävästi vauhtia (yläkierroksilla), seos syttyy jollaintapaa ja tämä "kuollut" sylinteri lähtee jotenkuten leikkiin mukaan.
                                .

                                Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎