Originally posted by GOOFY
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E30 kysymyksiä & vastauksia V -kts post#1 !!
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by TaNe84 View Postah joo siis vesipumppu on vaihdettu 2 vuotta sit tai alle vähäsen. ja nyt siis toi lämmityslaitteen vesipumppu sähkönen menee vaihtoon
tossa edullinen.E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.
Comment
-
-
Originally posted by TaNe84 View Postmittari nousee reippaasti yli puolenvälin. mutta menee sit takas normi keskiasentoon myöäs ajamisen aikana jos se pumppu lähtee pääle et tulee lämmintä sisälle kylmän sijaan.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View PostEi se KVP aiheuta lämpöjen nousua. Ei taida olla edes tehdasvaruste. Onko niissä liemissä pakkaskestävyys OK?
ja en jaksais uskoa et vesipumppu ois mitenkään rikki kun siitä ei ole tosiaan kauheen pitkäaika kun se on vaihdettu. (toki aika paska tuuri sais olla et se ois rikki oikeesti ja siitä kaikki johtuis) ja kansiki korjattiin sillon samalla.
sit tässä on joulukuu ajettu uudel kaasaril weber 32/34 dtml ja lämmöis ei ole mitään ongelmia ollu. lämmöt jopa paremmat kun koskaan. koska se teki tuota vanhalla kaasarilla vähäsen ni oletin et johtu pierburgist se kylmänilman tuleminen sisälle ja mittari vähän nous. nyt se nousee paljo reippaammin et alkaa huolestuttaa.
mutta selitin myös nämä samat asiat sille bemari äijälle oliko se ny kankaanpään bemun huolto tos lähel riihimäkeä. ja selitin ihan et kun tulee kylmää ilmaa ni lämmöt nousee ja kun lämmintä ni laskee etc etc. ni hän oli kovasti sitä mielt et toi kvp aiheuttaa sitä. vaikka kuulostaiski vähän oudolle.
tosin tässä tuli mieleen yks juttu viel. 2kk sitten vaihdettii uus syyläri kun vanha vuoti. huoltomies sano et "ei voi syyläriä ilmata" kun ei löydy sitä ilmausruuvia moottorist. käski "ajamalla" ajaa ne ilmat pois. voisko siel sittenki olla ilmaa mikä aiheuttaa tuota?
näytti kyl sillon et ilmat tuli kyl aika hyvin ulos kun tein mitä se äijä käski siitä huollost.Last edited by TaNe84; 14-01-2014, 18:24.
Comment
-
-
Meleko pätevä korjaaja ollu jos ei löydä ilmaus ruuvia m10 syyläristä;-) siinä päällä on ihan riittävän iso "ilmaus ruuvi". Imusarjassa on ruuvi jonka kautta voi ilmailla mutta tuosta kyllä tulee kaikki ilmat pihalle kun kierrättää jonku aikaa syylärin korkki auki ja ajaa vielä varmistukseksi auton silleen että keula on korkeammalla.
Kuinka pienellä siinä on tyhjäkäynti? Jos kerran paremmin kiertää kun painaa kaasua..
Tarkasta se vesiventtiilin toiminta. Jos kvp ei pyöri niin silloin on myös venttiili kiinni ja sisälle tulee kylmää ilmaa ja moottorin lämpötila nousee hieman kun sitä ei puhalleta sisälle.
Aukeaako termostaatti ja onko se 80 vai 85 asteinen vai mikä? Paikallaan käydessä mittari voi mennä puolenvälin yli seuraavalle viivalle ennen kuin termostaatti aukeaa.
Onko kaasari ja sytytys oikeissa säädöissä? Nämähän ei vaikuta kvp ja vesi venttiiliin mutta koneen lämpöihin kyllä.E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.
Comment
-
-
Originally posted by GOOFY View PostMeleko pätevä korjaaja ollu jos ei löydä ilmaus ruuvia m10 syyläristä;-) siinä päällä on ihan riittävän iso "ilmaus ruuvi". Imusarjassa on ruuvi jonka kautta voi ilmailla mutta tuosta kyllä tulee kaikki ilmat pihalle kun kierrättää jonku aikaa syylärin korkki auki ja ajaa vielä varmistukseksi auton silleen että keula on korkeammalla.
Kuinka pienellä siinä on tyhjäkäynti? Jos kerran paremmin kiertää kun painaa kaasua..
Tarkasta se vesiventtiilin toiminta. Jos kvp ei pyöri niin silloin on myös venttiili kiinni ja sisälle tulee kylmää ilmaa ja moottorin lämpötila nousee hieman kun sitä ei puhalleta sisälle.
Aukeaako termostaatti ja onko se 80 vai 85 asteinen vai mikä? Paikallaan käydessä mittari voi mennä puolenvälin yli seuraavalle viivalle ennen kuin termostaatti aukeaa.
Onko kaasari ja sytytys oikeissa säädöissä? Nämähän ei vaikuta kvp ja vesi venttiiliin mutta koneen lämpöihin kyllä.
tyhjäkäynti on aika suth tarpeeks isolla. kuten sanoin tos ei ollu mitään ongelmaa joulukuussa tol uudel kaasaril tyhjäkäynti paljo parempi kun vanhal kaasaril ja lämmöt oli täysin ok sillon. ei noussu koskaan edes yli puolenvälin missään vaihees vaikka ajo motarilla. ja se kaasun painaminen ei aina auta siihen "kylmän" ilman ongelmaan. tos eilen kaasutin aika roimasti ja koko ajan tuli kylmää ilmaa ja mittari nous vaa korkeemalle lämmöis lopult en uskaltanu enempää ettei tapahdu mitään.
kaasaria ei oo viel ehditty mitenkään hienosäätää sen asennuksen jälkeen. broidin mielest käyntiääni on vähän erikoinen esim pakoputki röpöttää koko ajan ei tule savut "tasasesti" pitäs vissiin jollain eri suuttimil kokeilla jatkossa sen säätämist. et se weber on vaa suoraan kun tilasin sielt mistä aikoinaa ehdotit ni lykätty kiini vaa ja letku pistetty kiini. ja mitään ongelmaa ei ollu kun kuukauden ny ajellu sillä. paitti nyt kun alko tulee pakkaset :P hmm
termostaatist en tiedä muutakun sen että näytti huoltomiehen mukaan 2vuotta sit "uudelle" siitä et onko 80 vai 85 en tiedä tosin oletan että se toimii kun tässä on kyl tullu aika kylmänä kun kone ollu ni lämmintä suoraan sisälle sen kaasari vaihdon jälkeen.
nytkun taas miettiny tarkemmin ni auto on siis toiminu täydellisesti kun oli näit lämpösii ilmoja tol uudel kaasaril. etc vanhoil osil. ongelma alko ny heti kun tuli pakkaset
mut jooh auto ny seisoo parkkikses niinkauvan kunnes tulee se uus kvp palikka ja sit ajan sen nopeesti huoltoon sit pitäs noi muut hommat viel korjauttaa anturit ja kaasarin hienosäätö. en osaa itse kun tyhjäkäyntii säätää ruuvimeisselil :p
Comment
-
-
Se lämpötila lukee yleensä siinä termostaatissa.
Eipä siinä kaasarissa ole muuta säätöä kuin tyhjäkäynti. Seos ruuvi löytyy tietenkin mutta eipä sitä kannata ruveta ilman mittausta pyöritteleen. Loput säädetään suuttimilla. Tyhjäkäynti suuttimet varmaan jotain 55-60 ja pääsuuttimet 110-130. Ilmat 150-200.E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.
Comment
-
-
No johan nyt on ongelmia saada tuo M20B25 kone kannatinkumien kohdalle
Onko kellään mitään vinkkejä millä keinolla saisi menemään kiinnikkeiden kohdalle eikä jäisi n.5cm liian eteen ? Ja käytössä on moottorinosturiVikakoodin luku ja livedata Päijät-Hämeessä!
///
Ex.
E34 525i (M50B25) Sterlingsilber
E34 530i (M60B30) Diamantschwartz
E32 730i (M60B30) Diamantschwartz
E38 740i (M62B44) Biarritzblau
E39 530D (M57D30) Individual 490
F10 520D (B47D20) Jatoba
E30 316i (M20B25) Schwartz
F30 330e (B48B20) Melbourne Red
Comment
-
-
Originally posted by Dre- View PostNo johan nyt on ongelmia saada tuo M20B25 kone kannatinkumien kohdalle
Onko kellään mitään vinkkejä millä keinolla saisi menemään kiinnikkeiden kohdalle eikä jäisi n.5cm liian eteen ? Ja käytössä on moottorinosturi
Onko kone siitä lähtösin? Että on oikeat koneenkorvat?TEAM "Peli Menetetty"
Nyt:
E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
E30 320i 2d m20b27 tic project
E38 728ia
E46 316i sedan
Ex:
3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21
Comment
-
-
Originally posted by Miku View PostMikä siellä ahistaa? Laitatko laatikon kanssa vai ilman? Ei kait tuossa pitäisi olla mitään ongelmia... jos laatikko paikallaan korissa niin koittaa vaan suorassa linjassa nytkytellä se kone kiinni laatikkoon.
Onko kone siitä lähtösin? Että on oikeat koneenkorvat?Vikakoodin luku ja livedata Päijät-Hämeessä!
///
Ex.
E34 525i (M50B25) Sterlingsilber
E34 530i (M60B30) Diamantschwartz
E32 730i (M60B30) Diamantschwartz
E38 740i (M62B44) Biarritzblau
E39 530D (M57D30) Individual 490
F10 520D (B47D20) Jatoba
E30 316i (M20B25) Schwartz
F30 330e (B48B20) Melbourne Red
Comment
-
-
Originally posted by Dre- View PostKone on otettu E30 325 mallista joten pitäis olla bolt-on ja laatikon kanssa menossa kiinni eikä mistään näyttäis ottavan kiinni :o Ei vaan mene jostain syystä taaemmas
Ootko siis tekemässä tekniikan vaihtoa nelisylinterisen tilalle? Joku tietäjä vois vielä varmistaa että olihan ne moottorikumien paikat samassa kohdassa nelipyttysen etuapurungossa? Muistelen että niissä ois jotain pientä eroa ollu apurungoissa mutta käsitykseksessä että käypäsiä keskenään kuitenkin tai voi olla että muistelen ihan huuhaa.
Onko sulla kardaania siellä vielä paikallaan?Last edited by Miku; 15-01-2014, 17:16.TEAM "Peli Menetetty"
Nyt:
E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
E30 320i 2d m20b27 tic project
E38 728ia
E46 316i sedan
Ex:
3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21
Comment
-
-
Originally posted by Miku View PostEi sun varmaan auta kun kiertää joka paikka vielä läpi että kanittaako jostain.
Ootko siis tekemässä tekniikan vaihtoa nelisylinterisen tilalle? Joku tietäjä vois vielä varmistaa että olihan ne moottorikumien paikat samassa kohdassa nelipyttysen etuapurungossa? Muistelen että niissä ois jotain pientä eroa ollu apurungoissa mutta käsitykseksessä että käypäsiä keskenään kuitenkin tai voi olla että muistelen ihan huuhaa.
Onko sulla kardaania siellä vielä paikallaan?
Tuo kumien paikka varmaan järkevin vaihtoehto mut pitäneen vielä tarkistaa kanittaako mistäänVikakoodin luku ja livedata Päijät-Hämeessä!
///
Ex.
E34 525i (M50B25) Sterlingsilber
E34 530i (M60B30) Diamantschwartz
E32 730i (M60B30) Diamantschwartz
E38 740i (M62B44) Biarritzblau
E39 530D (M57D30) Individual 490
F10 520D (B47D20) Jatoba
E30 316i (M20B25) Schwartz
F30 330e (B48B20) Melbourne Red
Comment
-
-
Kysellääs vähä jeesii taas. Vaihdoin tossa toisen alakerran ja kannen. Imuventtiilit vuoti edellisessä kannessa. No uus mosa keulille ja taas pelaa koeajolla nykimättä. Jäähty ja lähdin ajaa uudestaan nii pikkuhiljaa rupes esiintymään sama nykiminen. Rupee menee usko tuoho autoon. Eli m10b18 kaasari kyseessä. Voiko jakaja olla syypää tuohon? Kun sivuttais ja pysty välystä tuntuu olevan. Tulpan johdot,pyöriä, kansi vaihdettu. Toinen alakerta ja kansi(ohjurit,nokka,venat ja keinut uusittu) auttakaa et saa tuon rykimisen syyn löydettyä. :think
Comment
-
-
Originally posted by apexi89 View PostKysellääs vähä jeesii taas. Vaihdoin tossa toisen alakerran ja kannen. Imuventtiilit vuoti edellisessä kannessa. No uus mosa keulille ja taas pelaa koeajolla nykimättä. Jäähty ja lähdin ajaa uudestaan nii pikkuhiljaa rupes esiintymään sama nykiminen. Rupee menee usko tuoho autoon. Eli m10b18 kaasari kyseessä. Voiko jakaja olla syypää tuohon? Kun sivuttais ja pysty välystä tuntuu olevan. Tulpan johdot,pyöriä, kansi vaihdettu. Toinen alakerta ja kansi(ohjurit,nokka,venat ja keinut uusittu) auttakaa et saa tuon rykimisen syyn löydettyä. :think
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
Comment