Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 kysymyksiä & vastauksia V -kts post#1 !!

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Krynx
    BTCF Member
    • Sep 2006
    • 908
    • á la Temmes

    Originally posted by GOOFY View Post
    Tuota kierroslukumittaria ei voi laittaa kellon tilalle. Tai voi laittaa mutta hyppyjohtoja pitää viritellä väliin kun kellon ja kierrosluku mittarin pinnit eri kohdissa. Voihan nuita olla erilaisia mutta mulla ei ainakaan onnistunu vaihtaa.

    Mitä toimintoja tuo pienempi levy sisältää. Onko siinä pelkästään huolto jutskat?
    Mulla ei oo tota levyä ollenkaan paikallaan ja kaikki varotus valot, pensa ja lämpö mittarit toimivat ilmankin.
    Tässä minun mittarissa ei lämpömittari inahtanutkaan ilman tuota korttia. Kulutusmittari huitelee mitä sattuu kortin kanssa ja ilman.
    E39 525d -00
    E39 523i-96
    E30 316 -86

    Comment

    • Miku
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 2624
      • Kajaani

      Originally posted by Krynx View Post
      Tässä minun mittarissa ei lämpömittari inahtanutkaan ilman tuota korttia. Kulutusmittari huitelee mitä sattuu kortin kanssa ja ilman.
      Joissakin mittaristoissa lämpömittarin signaali kiertää sen huoltovalojen kortin kautta. Sen pystyy kyllä ohittamaan tinaamalla hyppyjohdon kahteen kortin pinniin jos sen jostain syystä haluaa ohittaa.
      TEAM "Peli Menetetty"
      Nyt:
      E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
      E30 320i 2d m20b27 tic project
      E38 728ia
      E46 316i sedan
      Ex:
      3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

      Comment

      • GOOFY
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2005
        • 4139
        • .

        Originally posted by Miku View Post
        Joissakin mittaristoissa lämpömittarin signaali kiertää sen huoltovalojen kortin kautta. Sen pystyy kyllä ohittamaan tinaamalla hyppyjohdon kahteen kortin pinniin jos sen jostain syystä haluaa ohittaa.
        Niimpä muuten olikin. Ei voi kaikkea muistaa. Hyppylankojahan sinne piti laittaa että lämpömittari alkoi pelittämään. Silti mä luulin että mulla on mittariston isompi levy sökönä kun ei mulla toiminu lämpömittari missään kolmessa mittaristossa ilman hyppylankojen tinausta.

        Tarviiko nopeusmittari sitä alimmaista piirilevyä? En oo päässy sitä vielä testaamaan...
        E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

        Comment

        • Bensko
          Bimmer Rookie
          • Aug 2012
          • 134
          • Pietarsaari, Finland

          Shortshift

          Eli pitäis saada 320i e30:iin shortshift ja uudet pulsat, Tossa olis kuva osista mitä pitäis saada uusia, ymmärtääkseni noiden vaihdolla pitäis saada vähän kiinteämpi vaihdekeppi. Ja sitten pitäis saada shortshift keppi, ja moni on sanonut että pitäis olla z3 1,9 keppi? eli tietääkö joku mistä noita sais uutena niin linkkiä tulemaan. Tai jos vaikkapa jollainkulla olis tollaset ylimääräisenä niin yv:tä!


          Toivottavasti joku ymmärsi mitä mä tarkoitin vaikkapa mulla on huono suomenkieli! :think

          Comment

          • petrolhead
            Moderator
            • Feb 2004
            • 13793
            • Hyvinkää

            Originally posted by Bensko View Post
            Eli pitäis saada 320i e30:iin shortshift ja uudet pulsat, Tossa olis kuva osista mitä pitäis saada uusia, ymmärtääkseni noiden vaihdolla pitäis saada vähän kiinteämpi vaihdekeppi. Ja sitten pitäis saada shortshift keppi, ja moni on sanonut että pitäis olla z3 1,9 keppi? eli tietääkö joku mistä noita sais uutena niin linkkiä tulemaan. Tai jos vaikkapa jollainkulla olis tollaset ylimääräisenä niin yv:tä!


            Toivottavasti joku ymmärsi mitä mä tarkoitin vaikkapa mulla on huono suomenkieli! :think
            Löysit BMW:n varaosafilmistä BMW:esi osat muttet tiedä mistä niitä saisi.. No, tuskin niitä mistään saa. Mutta merkkiliikkeestä voi ostaa.

            Ja joo, mainitsemasi keppi taisi olla se lyhyemmän liikkeen kepukka. Köyhemmät kaverit on vetäneet poikki tosta kepin pallon alapuolelta ja jatkaneet vartta hieman.
            2015 VW Crafter
            1984 BMW 316
            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

            Comment

            • MikeDry
              BTCF Member
              • May 2006
              • 6151
              • Helsinki

              Ei ollut asiallista
              Last edited by MikeDry; 12-01-2014, 07:37.
              Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
              Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16364
                • Asikkala

                Myös 10 ja 17 syytä uusia samassa konkurssissa ja kakkosen tilalle joku tekee jäykempää 2-osaista puslaa, itsekkin ostin mutta en muista keneltä :think Ja kasia ei taida enää saada uutena.

                Comment

                • ghettollo
                  Newbiemmer
                  • Dec 2013
                  • 2
                  • Veteli

                  Originally posted by Throttle View Post
                  Vetämällä jos orkkisnuppi.
                  Kiitos tästä. Mutta sitä vielä että voiko siihen normi ilmansuodattimen tilalle laittaa semmosen bilteman sienimuotosen sportti-suodattimen ja miten ne johot sitte tulee?

                  Comment

                  • Krynx
                    BTCF Member
                    • Sep 2006
                    • 908
                    • á la Temmes

                    Originally posted by GOOFY View Post
                    Niimpä muuten olikin. Ei voi kaikkea muistaa. Hyppylankojahan sinne piti laittaa että lämpömittari alkoi pelittämään. Silti mä luulin että mulla on mittariston isompi levy sökönä kun ei mulla toiminu lämpömittari missään kolmessa mittaristossa ilman hyppylankojen tinausta.

                    Tarviiko nopeusmittari sitä alimmaista piirilevyä? En oo päässy sitä vielä testaamaan...
                    Ei tarvitte. Kaikki muu tuntui pelevan ilman paitsi lämpö. Tuosta kulutusmittarista en osaa sanoa kun se toimii yhtä heikosti myös sen kanssa
                    E39 525d -00
                    E39 523i-96
                    E30 316 -86

                    Comment

                    • Lähtis
                      BTCF Member
                      • Dec 2010
                      • 269
                      • Toijala

                      Originally posted by jr66 View Post
                      Myös 10 ja 17 syytä uusia samassa konkurssissa ja kakkosen tilalle joku tekee jäykempää 2-osaista puslaa, itsekkin ostin mutta en muista keneltä :think Ja kasia ei taida enää saada uutena.
                      Saa kasin uutena. Itse KL-varaosasta ostaneena

                      E: Hinta oli jotain 30e
                      Last edited by Lähtis; 04-01-2014, 18:17.
                      BMW e30 320i m50b25+holset -86
                      Volvo 242 b254tic -83 updating-->m50bxx+holset
                      Volvo 740 b230 -90 (herraskainen)

                      Comment

                      • GOOFY
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2005
                        • 4139
                        • .

                        Originally posted by ghettollo View Post
                        Kiitos tästä. Mutta sitä vielä että voiko siihen normi ilmansuodattimen tilalle laittaa semmosen bilteman sienimuotosen sportti-suodattimen ja miten ne johot sitte tulee?
                        Jos siihen ny on ihan pakko laittaa jotain toimivan alkuperäisen tilalle niin tulppaat kaikki ylimääräiset systeemit joita ei saa liitettyä putsari koteloon. Se yks letku ohjaa sitä läppää joka valitsee otetaanko koneeseen kylmää vai lämmintä ilmaa. Venttiilikopan huohoys letkulle pitää sit jotain keksiä. Älä tulppaa tätä. Ainakaan se pieni bilteman filtteri ei toimi siinä kovin hyvin. Sotkee joka paikan kun pukkaa öljyä.

                        Hetkinen... Kummasta täsä ny puhutaan... Kotelo, suodatin...
                        Last edited by GOOFY; 04-01-2014, 18:32.
                        E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                        Comment

                        • GOOFY
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2005
                          • 4139
                          • .

                          Originally posted by Lähtis View Post
                          Saa kasin uutena. Itse KL-varaosasta ostaneena

                          E: Hinta oli jotain 30e
                          Tulee jäsympi kun hioo tangon päästä patit pois ja sorvaa muovisen holkin kumen tilalle. Ja ei tarvi sorvia. Onnistuu ihan pylväsporakoneellakin kun ei oo niin justiinsa.
                          E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                          Comment

                          • Lähtis
                            BTCF Member
                            • Dec 2010
                            • 269
                            • Toijala

                            Originally posted by GOOFY View Post
                            Tulee jäsympi kun hioo tangon päästä patit pois ja sorvaa muovisen holkin kumen tilalle. Ja ei tarvi sorvia. Onnistuu ihan pylväsporakoneellakin kun ei oo niin justiinsa.
                            Tämä varmasti hyvä konsti saada jäykkyyttä lisää
                            Itellä oli toi metalliosa niin ruosteen syömä, ettei siitä saanut enää kalua.
                            BMW e30 320i m50b25+holset -86
                            Volvo 242 b254tic -83 updating-->m50bxx+holset
                            Volvo 740 b230 -90 (herraskainen)

                            Comment

                            • Julle
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2002
                              • 659
                              • Oulu

                              Originally posted by jannmann View Post
                              Onko minkä merkkiliikkeen hinta tiedossa? Suomi vai Saksa?
                              Kysyitkö metritavaraa, vai valmista korjauspalaa? Mikä väri/sisusta koodi?
                              Suomesta kysyin korjauspalan hintaa. Tästä on kyllä useampi vuosi aikaa, mutta sen palan hinnan perusteella nousi sillon tie pystyyn. Olikohan sisustan väri antharzit, numerokoodia en muista enkä pääse sitä nyt tarkistamaan. Sporttipenkeillä kuitenkin.

                              Comment

                              • petrolhead
                                Moderator
                                • Feb 2004
                                • 13793
                                • Hyvinkää

                                Originally posted by ghettollo View Post
                                Kiitos tästä. Mutta sitä vielä että voiko siihen normi ilmansuodattimen tilalle laittaa semmosen bilteman sienimuotosen sportti-suodattimen ja miten ne johot sitte tulee?
                                Sä et hyödy siitä tuningfiltteristä mitään. Annat sen alkuperäsen suodinkotelon olla vaan. Se ei ahista.
                                2015 VW Crafter
                                1984 BMW 316
                                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎