Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 kysymyksiä & vastauksia V -kts post#1 !!

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ///Make
    BTCF Member
    • May 2007
    • 4686
    • Lahti

    Originally posted by Kissvesala View Post
    Kiitti ja kuitti. Letkuja joku teesseitsemies liitelly niin selvittelen miten ne kuulus virallisesti olla!
    Kannen takaa kennolle alempaan, kennolta ylemmästä T-haarallinen letku paisarille ja termarikoteloon. Lohkon takaosasta pienempi letku kaasuläpän kautta termarikoteloon.
    Z3 3,0 Coupe -98
    E30 325E 4D -85
    Originally posted by TNT
    Kyllähän se nyt on vain ja ainoastaan kädettömyyttä jos ei osaa ajaa E30 linkussa talvella

    Comment

    • Kissvesala
      Moderator
      • Jun 2010
      • 3110
      • Liminka

      Originally posted by ///Make View Post
      Kannen takaa kennolle alempaan, kennolta ylemmästä T-haarallinen letku paisarille ja termarikoteloon. Lohkon takaosasta pienempi letku kaasuläpän kautta termarikoteloon.
      Tänk juu verimeni. Osapuilleen nuin ne menee vaan siitä T-haarasta on toinen letku tulpattu. Pittää setviä kumpi ny sitte on.
      Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
      Kissvesala.fi
      Priva tai o443424479

      Comment

      • apexi89
        Bimmer Rookie
        • Nov 2013
        • 41
        • finland

        Kertokaas kokemuksia/mielipiteitä kumpi parempi m10b18 mottiin 4-1 vai 4-2-1 pakosarja?

        Comment

        • Kissvesala
          Moderator
          • Jun 2010
          • 3110
          • Liminka

          Originally posted by Kissvesala View Post
          Tänk juu verimeni. Osapuilleen nuin ne menee vaan siitä T-haarasta on toinen letku tulpattu. Pittää setviä kumpi ny sitte on.
          Ny kävin tuijjottaan ajatuksen kans. Eli ylempi kennolta tuleva on aivan oikeen t haarat mukana. Alempi sitten vähä hassusti kennolta y haaraan mistä toinen kannen takaosaan ja toinen tulpattu, vissiin letkut tai järki loppunu asentajilla! eli tarvin vaan se alemmasta kanteen menevän oikeanlaisen letkun niin vähä siistimpi ratkasu!
          Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
          Kissvesala.fi
          Priva tai o443424479

          Comment

          • ///Make
            BTCF Member
            • May 2007
            • 4686
            • Lahti

            Originally posted by Kissvesala View Post
            Ny kävin tuijjottaan ajatuksen kans. Eli ylempi kennolta tuleva on aivan oikeen t haarat mukana. Alempi sitten vähä hassusti kennolta y haaraan mistä toinen kannen takaosaan ja toinen tulpattu, vissiin letkut tai järki loppunu asentajilla! eli tarvin vaan se alemmasta kanteen menevän oikeanlaisen letkun niin vähä siistimpi ratkasu!
            Siis... T-haarat?


            Tuosta kuvasta näkyy, kuinka se letku on yksittäinen T:n muotoinen, 3 pistettä mihin liittyy.
            Z3 3,0 Coupe -98
            E30 325E 4D -85
            Originally posted by TNT
            Kyllähän se nyt on vain ja ainoastaan kädettömyyttä jos ei osaa ajaa E30 linkussa talvella

            Comment

            • Kissvesala
              Moderator
              • Jun 2010
              • 3110
              • Liminka

              Originally posted by ///Make View Post
              Siis... T-haarat?


              Tuosta kuvasta näkyy, kuinka se letku on yksittäinen T:n muotoinen, 3 pistettä mihin liittyy.
              Niin siis selitin vähä päin perrr... Siis se ylempi letku on t mallinen niinku kuuluu. Alempi vaan tehty ite ku vissiin oikea antautunu vuosien saatossa tehty kolmesta letkusta y haaralla supistajalla ja tulppaamalla yks letku. Muutenhan tuo on ihan toimiva ratkasu mutta se letku tekee tiukan mutkan joka lintassa.
              Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
              Kissvesala.fi
              Priva tai o443424479

              Comment

              • ///Make
                BTCF Member
                • May 2007
                • 4686
                • Lahti

                Originally posted by Kissvesala View Post
                Niin siis selitin vähä päin perrr... Siis se ylempi letku on t mallinen niinku kuuluu. Alempi vaan tehty ite ku vissiin oikea antautunu vuosien saatossa tehty kolmesta letkusta y haaralla supistajalla ja tulppaamalla yks letku. Muutenhan tuo on ihan toimiva ratkasu mutta se letku tekee tiukan mutkan joka lintassa.
                Noniin Mä jo mietin että minkähänlaisia viritelmiä siellä on.
                Z3 3,0 Coupe -98
                E30 325E 4D -85
                Originally posted by TNT
                Kyllähän se nyt on vain ja ainoastaan kädettömyyttä jos ei osaa ajaa E30 linkussa talvella

                Comment

                • Rocla
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2002
                  • 7692
                  • Kajaani

                  Originally posted by mehtojarvi View Post
                  pystyiskö jotenkin kokeilee toimiiko mittari tai johdot mikä antaa virran

                  tai jos irrotan anturin ja lämmittää sytkärillä niin eikös silloin pitäs mittarin nousta,kun eka selviää mikä se johto noista nyt on
                  No toki pystyy, laittaa sen anturin johdon maihin, niin pitäisi näyttää täyttä lämpöä.

                  Anturi irroitettuna moottorista ei tule mitään lukemia vaikka sulattaisit sen anturin, anturin rungon pitää olla maissa että toimii.
                  Olli.

                  Comment

                  • jeppe36
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2013
                    • 35
                    • Kuopio

                    Hei viisaammat.

                    olen tekemässä vuoden 89 316:seen swäpin eli m40:n tilalle m10b18. Käykö samat moottorin kiinnikkeet ja joutuuko ostamaan/teettämään uuden kardaanin m10:n laatikon perään?
                    E30 316 m40

                    Exx: E30 m10 "smurffi look" E36 325 coupe / E36 325 sedan / E36 diesel

                    Comment

                    • Kissvesala
                      Moderator
                      • Jun 2010
                      • 3110
                      • Liminka

                      Originally posted by jeppe36 View Post
                      Hei viisaammat.

                      olen tekemässä vuoden 89 316:seen swäpin eli m40:n tilalle m10b18. Käykö samat moottorin kiinnikkeet ja joutuuko ostamaan/teettämään uuden kardaanin m10:n laatikon perään?
                      Vaikka viisaampia kyseltiin kai tyhymätki saa vastailla...
                      Ihan ekana MIKSI? Mainettaan parempi se m40 on varmasti! Taloudellisempi, tehokkaampi jne. Tokihan sitä huoltaa saa enemmän ku kymppiä mutta ei se niin paska ole. Jos jalostusmielessä niin tämä ymmärrettäköön sitten eri makoisasti.

                      Sitte asiaan.. Ainaki kardaani menee vaihtoon ja muistaakseni koneen Korvakot. Mutta ei sitä kardaania teettää tarvi. Hommaat vaan oikeanlaisen.
                      Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                      Kissvesala.fi
                      Priva tai o443424479

                      Comment

                      • jeppe36
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2013
                        • 35
                        • Kuopio

                        Originally posted by Kissvesala View Post
                        Vaikka viisaampia kyseltiin kai tyhymätki saa vastailla...
                        Ihan ekana MIKSI? Mainettaan parempi se m40 on varmasti! Taloudellisempi, tehokkaampi jne. Tokihan sitä huoltaa saa enemmän ku kymppiä mutta ei se niin paska ole. Jos jalostusmielessä niin tämä ymmärrettäköön sitten eri makoisasti.

                        Sitte asiaan.. Ainaki kardaani menee vaihtoon ja muistaakseni koneen Korvakot. Mutta ei sitä kardaania teettää tarvi. Hommaat vaan oikeanlaisen.
                        Vastaus ihmettelyyn on että oma m10 kone on laitettu uuteen uskoon ja samalla meno puoltakin piristetty! Ja jatkojalostus on taattu tulevaisuudessa kiitos avusta.
                        E30 316 m40

                        Exx: E30 m10 "smurffi look" E36 325 coupe / E36 325 sedan / E36 diesel

                        Comment

                        • Kissvesala
                          Moderator
                          • Jun 2010
                          • 3110
                          • Liminka

                          Seuraava kysymys arvon raadille...
                          Mistä tulee automaattiaskissa tieto pakkivaloille? Vaihteet menee päälle just niinku kuuluukin, asento tieto p/n myös oikein livedatassa mutta pakkivalot syttyy vain vapaan ja pakin puolivälissä keppiä pitämällä...
                          Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                          Kissvesala.fi
                          Priva tai o443424479

                          Comment

                          • Harri G
                            BTCF Member
                            • Jul 2005
                            • 9041
                            • Iisalmi

                            Originally posted by Kissvesala View Post
                            Seuraava kysymys arvon raadille...
                            Mistä tulee automaattiaskissa tieto pakkivaloille? Vaihteet menee päälle just niinku kuuluukin, asento tieto p/n myös oikein livedatassa mutta pakkivalot syttyy vain vapaan ja pakin puolivälissä keppiä pitämällä...
                            Näyttäis äkkiseltään tulevan juuri siitä valitsimesta :think

                            E39 ja E91

                            Comment

                            • Kissvesala
                              Moderator
                              • Jun 2010
                              • 3110
                              • Liminka

                              Originally posted by Harri G View Post
                              Näyttäis äkkiseltään tulevan juuri siitä valitsimesta :think
                              No kieltämättä tuon perusteella vaikka tuo oli kyllä vissiin 3hp22 ja mulla 4hp22 vaan tuskin eroaa juurikaan. Empä hoksinu ite etm:ää aukasta tuon kohilta. Voikohan tuota jotenki säätää ku kuiten muut tiedot menee sieltä niinku pittääki. Ja kiitokset neuvosta.
                              Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                              Kissvesala.fi
                              Priva tai o443424479

                              Comment

                              • jr66
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 16364
                                • Asikkala

                                Originally posted by jeppe36 View Post
                                Vastaus ihmettelyyn on että oma m10 kone on laitettu uuteen uskoon ja samalla meno puoltakin piristetty! Ja jatkojalostus on taattu tulevaisuudessa kiitos avusta.
                                M10 on vanhempaa tekniikkaa kuin m40 eli saako leimattua ?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎