Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pazi88
    Moderator
    • Jan 2007
    • 11108
    • Oulu

    Tuo letkunpätkä on joku saksan päästöhommiin liittyvä juttu. Saat tosta venttiilistä painamalla aikaseksi imuvuodon. Ei tarpeellinen suomessa, mut ei siitä oo mitään haittaakaan.

    Instagram, YouTube kanava
    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

    Comment

    • Kissvesala
      Moderator
      • Jun 2010
      • 3110
      • Liminka

      Originally posted by Pazi88 View Post
      Tuo letkunpätkä on joku saksan päästöhommiin liittyvä juttu. Saat tosta venttiilistä painamalla aikaseksi imuvuodon. Ei tarpeellinen suomessa, mut ei siitä oo mitään haittaakaan.
      Johan on gyntteri keksiny! Montakohan neuvoa antavaa mallasjuomaa on otettu suunittelu pöydässä ennen ku tämä oivallus on jollaki putkahtanu aivoista.
      Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
      Kissvesala.fi
      Priva tai o443424479

      Comment

      • Roisto
        BTCF Member
        • Nov 2010
        • 2542
        • Kajaani

        Originally posted by Kissvesala View Post
        Johan on gyntteri keksiny! Montakohan neuvoa antavaa mallasjuomaa on otettu suunittelu pöydässä ennen ku tämä oivallus on jollaki putkahtanu aivoista.
        Itekki tuota aikoinaan mietin kovasti, disturbance air valve eli häiriöilmaventtiili tuli parin päivän kuuklettelujen jälkeen vastaan. Letkun voi tulpata jos venttiili on paskana tahi huolettaa.
        2001 E39 525iA
        1992 E34 "540i/5"

        Comment

        • Pazi88
          Moderator
          • Jan 2007
          • 11108
          • Oulu

          Niin tai vaihtaa koko letkun, joka menee muistaakseni aktiivihiilisäiliön venttiililtä imusarjaan. Tuota värkkiä varten se letku on katkastu ja väliin laitettu t-haara.

          Instagram, YouTube kanava
          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

          Comment

          • Sandelsson
            Bimmer Rookie
            • Nov 2013
            • 34
            • Helsinki

            Originally posted by Sandelsson View Post
            Onko iso homma vaihtaa/tarkistaa tuon kyseisen jarrutehostimen kalvon kunto? Maksaakohan paljon jos joutuu uusimaan? Itselle tullut mieleen, että kansipahvi olisi mennyt (kansirempasta vain 25tkm, autolla ajettu 270tkm) tai kampuran tai nokka-akselin asentoantureista jompi kumpi tai molemmat ovat Kaput, sillä minulla meni laturin hihnan kiristysrulla palasiksi samana päivänä aikaisemmin joka sinkoili koneen ulkopuolella hetken (saattanut osua antureihin). Uuden vaihdettuani ehdin ajaa noin tunnin ja noin 4 starttausta ennen kun alkoi pätkimään ja käymään vajailla. Eikös tuo kampiakselin asentotunnistin vaikuta myös sytytykseen eli jos se on ns "puolkuollut" niin alkaa käymään vajailla ja pukkaa savua ulos putkesta, sekä öljystää tulpat? Puolat olivat kaikki kunnossa ja kipinääkin pitäisi jokaisen pytyn saada. Toivottavasti ei mäntävikaa olisi... Autohan siis on 320i vm -93, vanoksella M50B20
            Osaisiko kukaan avittaa tämän kanssa?
            Last edited by Sandelsson; 19-07-2014, 15:10.

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16445
              • Asikkala

              Originally posted by Sandelsson View Post
              Osaisiko kukaan avittaa tämän kanssa?
              Tehostimen kalvon kunto vai ? Pumppaa kone sammuksissa tehostin tyhjäksi eli poljin kovaksi, pidä jalka jarrulla ja käynnistä kone, jos kalvo ok niin poljin painuu alasp. kun kone käynnistyy.

              Comment

              • Sandelsson
                Bimmer Rookie
                • Nov 2013
                • 34
                • Helsinki

                Originally posted by jr66 View Post
                Tehostimen kalvon kunto vai ? Pumppaa kone sammuksissa tehostin tyhjäksi eli poljin kovaksi, pidä jalka jarrulla ja käynnistä kone, jos kalvo ok niin poljin painuu alasp. kun kone käynnistyy.
                Poljin on kokoajan aivan kova eikä anna periksi vaikka koneen käynnistäisi, eikä jarrutuntumaa ole ollenkaan. Kone käy siis vajailla ja paukkuu... Saattaisiko tuon kalvon rikkoutuminen aiheuttaa vajailla käymistä, paukkumista ym.? Saako tuota kalvoa vaihdettua pelkästään vai pitääkö vaihtaa koko tehostin?

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16445
                  • Asikkala

                  Tehostin eli kalvo ilm. paskana, vaihda koko pönttö.

                  Comment

                  • kalle2v
                    Newbiemmer
                    • Jul 2014
                    • 2
                    • finland

                    e36 325i vanos

                    Päivää, kyselisim semmosta kun omassa bemarissa ois kansiremppa edessä ja tulin siihen tulokseen että vaihdan varaosa bemarista koko koneen, niin käykö 325 vm92 kone suoraan vuoden uudempaan bemariin?

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16445
                      • Asikkala

                      Originally posted by kalle2v View Post
                      Päivää, kyselisim semmosta kun omassa bemarissa ois kansiremppa edessä ja tulin siihen tulokseen että vaihdan varaosa bemarista koko koneen, niin käykö 325 vm92 kone suoraan vuoden uudempaan bemariin?
                      Onko molemmat koneet vanoksella ? Fyysisestihän uusi kone mene heittämällä mutta jotain sähköhommaa voi olla.

                      Comment

                      • Electroid
                        BTCF Member
                        • Jul 2007
                        • 992
                        • Jyväskylä

                        Puhallin elää omaa elämäänsä. Muutaman päivän seisonnan jälkeen puhallin on taas herännyt henkiin, mutta se ei tottele nopeus säätöä ollenkaan. Automaatti-ilmastoinnin paneelin kun kytkee kokonaan sammuksiin puhallin jatkaa täydellä nopeudella ja ainoastaan ne ilmanohjaus läpät menee kiinni.

                        Missähän vika on paneeli/puhallin/kontakti/maadotus häiriö vai mikä ihme tätä riivaa. Etuvastuksia on välillä vaihdettu ei vaikuttane asiaan...
                        - E36 328iA Touring 4/97 -
                        Myynissä:
                        - Rondell 0067 8x17et 35 & 9x17et40 + 225/45 245/40R17 PilotSport5 (+pari varavannetta) -

                        Comment

                        • Pazi88
                          Moderator
                          • Jan 2007
                          • 11108
                          • Oulu

                          Oisko se "siili" rikki? Toki ilmastoinnin paneelikin voi olla, mutta se uus siili nyt taitaa olla helpompi ja halvempi kokeilla ensin. Osa nro. 64116929540

                          EDIT eikun jos se on kerta vaihdettu, niin taitaa olla paneeli rikki.

                          Instagram, YouTube kanava
                          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                          Comment

                          • Jakuza
                            BTCF Member
                            • Nov 2006
                            • 516
                            • Brisbane

                            Mikä on todennäköisin viallinen osa/paikka, kun e36 m50 hetken seisonnan jälkeen ei hörähdä enää heti vaan vaatii ehkä noin 2-3sekunnin startin? Luultavasti jostain syystä bensanpaineet pääsevät laskemaan, onko tyypillisiä paikkoja mitä kannattaisi tsekata?

                            Lisäksi ihmetyttää kun virtojen käyttäminen hetken aikaa ennen starttia ei poista ongelmaa; käyttääkö e36 bensapumppua kun laittaa virrat 2-asentoon?

                            Comment

                            • jr66
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 16445
                              • Asikkala

                              Originally posted by Jakuza View Post
                              Mikä on todennäköisin viallinen osa/paikka, kun e36 m50 hetken seisonnan jälkeen ei hörähdä enää heti vaan vaatii ehkä noin 2-3sekunnin startin? Luultavasti jostain syystä bensanpaineet pääsevät laskemaan, onko tyypillisiä paikkoja mitä kannattaisi tsekata?

                              Lisäksi ihmetyttää kun virtojen käyttäminen hetken aikaa ennen starttia ei poista ongelmaa; käyttääkö e36 bensapumppua kun laittaa virrat 2-asentoon?
                              Pumppu tai paineensäädin päästää läpi. Koska on tulpat vaihdettu ?

                              Kyllä. Tarkista että näin tapahtuu.

                              Comment

                              • Jakuza
                                BTCF Member
                                • Nov 2006
                                • 516
                                • Brisbane

                                Originally posted by jr66 View Post
                                Pumppu tai paineensäädin päästää läpi. Koska on tulpat vaihdettu ?

                                Kyllä. Tarkista että näin tapahtuu.

                                Tulpat on huoltokirjan mukaan vaihdettu muutama tonni sitten. Tuo virtojen päällä pito ei auta juurikaan tuohon, että hörähtäisi heti käyntiin, joka vaikuttaa tosiaan omituiselta. Noh, pitänee tutkia tarkemmin.

                                edit: Paineensäädinhän toimii imusarjan alipaineella jota ei ole kun auto ei ole käynnissä, onko mahdollista, että paineensäädin viallisena estäisi jollain tavoin suutintukin paineennousun virtojen päälle laittamisen yhteydessä, kun bensapumppu surahtaa muutaman sekunnin ajan? Toisaalta eikö paineensäätimen pitäisi olla enemmän auki (sallia suurempi paine), kun imusarjassa on suurempi paine (eli kun auto on sammuksissa)?
                                Last edited by Jakuza; 23-07-2014, 22:01.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎