Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zener
    Moderator
    • Oct 2004
    • 14394
    • Oulu

    Originally posted by 426Hemi View Post
    Onko sigun e36ssa mahdollista takana säätää camberia vakio-osilla? Jos ei, niin onnistuuko jotenkin muuten?
    Takanahan on camber säätö.
    E65 730dA '04 klick
    F10 520dA '11 klick
    E34 520iA '91 klick

    Instagram


    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

    Comment

    • bmw323it
      BTCF Member
      • Mar 2008
      • 1824
      • N/A

      Flektin visko: mitenkäs tiukaksi tuon viskon pitäisi mennä normaalilämpöisellä koneella? Eilen ajon jälkeen konehuonetta pällistellessä huomasin, että flekti pyörii kädellä melko vapaasti, vain pienellä vastuksella vaikka kone oli ajon jälkeen normaalilämpöinen.

      Kannattanee vaihtaa uusi varmuuden vuoksi ennen helteitä, vaikka mitään lämpöhaasteita ei autossa ole vielä ollutkaan?
      Last edited by bmw323it; 19-05-2017, 08:22.
      Nyt:
      BMW 530e (g30)
      BMW 335i (e90)
      BMW 323iC (e36)
      BMW 850i (e31)
      Golf GTE
      ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

      Comment

      • S^X
        BTCF Member
        • Oct 2007
        • 933
        • Muurame

        Originally posted by 426Hemi View Post
        Onko sigun e36ssa mahdollista takana säätää camberia vakio-osilla? Jos ei, niin onnistuuko jotenkin muuten?

        Kuvassa osa nro. 10 on epäkeskopultti millä voi hieman säätää. Yleensä aivan helvetin tiukassa joten varaudu hankkimalla suoraan uudet pultit. Mutta myöskin osa nro. 7 tilalle on mahdollista vaihtaa säädettävä alatukivarsi jolloin camberin säätäminen on huomattavasti helpompaa.
        W208
        W638
        E36

        Comment

        • 426Hemi
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2008
          • 621
          • Pälkäne

          Originally posted by S^X View Post
          Kuvassa osa nro. 10 on epäkeskopultti millä voi hieman säätää. Yleensä aivan helvetin tiukassa joten varaudu hankkimalla suoraan uudet pultit. Mutta myöskin osa nro. 7 tilalle on mahdollista vaihtaa säädettävä alatukivarsi jolloin camberin säätäminen on huomattavasti helpompaa.
          Kiitos!
          ex: viitisenkymmentä bmw+muut

          Comment

          • Hexodus
            Bimmer Rookie
            • May 2013
            • 74
            • LTI

            Osaako joku sanoa onko motonetin tarjoama E36 etupuskuri (http://www.motonet.fi/fi/tuote/00609...uosimalli=1998) identtinen orkkiksen (http://prussianmotors.com/empower/images/inv_010396.jpg) kanssa?
            IG: https://www.instagram.com/weirdbeardgarage/

            Comment

            • MikkoJII
              BTCF Member
              • Oct 2003
              • 1807
              • Lapua

              Sanokaapas viisaammat. Autona m52b25 toukka (11/96)

              Vaihdatin autooni jo toista vuotta sitten uuden Valeo 4p korvauskytkimen kaksoismassalle. Remontissa vaihdettiin siis uusi kova vauhtipyörä ja muut hilut. Vaihdon jälkeen huomasin, että kytkinpoljinta nostaessa kytkimessä kolahtaa jokin. Poljin myös irroittaa melko ylhäältä ja nopeasti. Auto on nyt seissyt reilun vuoden tallissa Kemoralla sattuneen äksidentin vuoksi ja nyt rupesin taas pohtimaan uudelleen tuota kytkimen kolahdusta. Jos en nyt väärin muista niin laatikossa on Mobilin öljyt.

              Perän apurungon kiinnitys on ehjä ja joka nurkassa ja varressa on uudet Strongflexin puslat ja nivelet on uutta eli vika ei ole perässä. Ainoa mitä ei ole vaihdettu on kardaanin rättinivel. Ääni kuuluu selkeästi laatikosta. Mikä tuon kolahduksen tekee? :think
              E32 750i 11/89

              Comment

              • TorQuel
                BTCF Member
                • Jan 2012
                • 1927
                • HKI / JKL / KHM

                Airbag valo ropleemaa, -97 328i coupe, M52.

                Talven seisotuksen jälkeen buusterilla lyöty käyntiin, tauluun bagin valo. Tämähän toki normaalia häikkää tyhjähköllä akulla käynnistettäessä, joten koodit lukuun. Antoi ensin useampia epämääräisiä bagi faultteja, nollauksen jälkeen valo pysyi hetken poissa ja syttyi muutaman kymmenen sekunnin päästä uudestaan. Useammasta yrityksestä huolimatta valo syttyy aina uudelleen. Koodina bagin koodi 18, "External roll over sensor / wrong version HW".

                Mistäköhän palikasta moinen koodi edes coupen kyseessäollessa varoittaa ja mistäpä lähitisi vikaa paikantamaan? Seisomaan jättäessä ei siis moista vikaa pukannut ruutuun. Auto seissyt lämpimässä.

                Kaikki vinkit ja mutuilut ovat tervetulleita!
                Näitä ja muita, enimmäkseen näitä.

                Comment

                • Suorakuus
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2016
                  • 124
                  • Etelä-Pohjanmaa

                  Kellään antaa kaaresta vanteen keskelle mittoja m sport alustaisessa coupessa 17 vanteella? Pitäis omaan autoon takajouset vaihtaa ja ei tietoa mitkä tuonne pitäis tilata kun vin numero sanoo m sport suspension mutta omaan silmään ainakin korkean näkönen.

                  Comment

                  • >bemari<
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2011
                    • 239
                    • P-karjala

                    Mikä tai mistä sais paremman käypäsen syylärin e36 m50:seen? Jotenkin usko alkaa noihin muovisiin mennä.. joten varmaan joku aftermarket kävis oman irrallisen paisuntasäiliön kanssa vai? :think

                    Comment

                    • jussi97
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2015
                      • 71
                      • Espoo

                      Jees, eli abs-valo palaa koko ajan anturit mittasin ja kuskinpuoleisen sitten vaihdoin kun tultiin siihen tulokseen, että vika on siinä.. noh valo palaa vieläkin eli kuittaantuuko valo itsestään, pitääkö sillä ajaa montakin kilometriä vai tarviiko iha vikakoodin lukijan millä nollata se?

                      Comment

                      • aaape
                        BTCF Member
                        • Aug 2009
                        • 617
                        • Muaninka

                        Originally posted by jussi97 View Post
                        Jees, eli abs-valo palaa koko ajan anturit mittasin ja kuskinpuoleisen sitten vaihdoin kun tultiin siihen tulokseen, että vika on siinä.. noh valo palaa vieläkin eli kuittaantuuko valo itsestään, pitääkö sillä ajaa montakin kilometriä vai tarviiko iha vikakoodin lukijan millä nollata se?
                        Kuittaantuu automaattisesti jokakerta kun autoon laittaa virrat päälle.
                        e36 328i turbo (95)
                        vw Caddy 1.9 (EKOdiesel)
                        e30 316 (m30)(87) projekti

                        EX.
                        e30 318i,2Xe28 518i,e30 320 (2,5tds)(84) e34m52b28 e61 530d

                        Comment

                        • BiltemaMotorWork
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2013
                          • 460
                          • Joensuu

                          Originally posted by jussi97 View Post
                          Jees, eli abs-valo palaa koko ajan anturit mittasin ja kuskinpuoleisen sitten vaihdoin kun tultiin siihen tulokseen, että vika on siinä.. noh valo palaa vieläkin eli kuittaantuuko valo itsestään, pitääkö sillä ajaa montakin kilometriä vai tarviiko iha vikakoodin lukijan millä nollata se?
                          Jos olet varma että vika kuskinpuolella nii tuliko kehää katsottua missä kunnossa?

                          Comment

                          • Bimmer145
                            BTCF Member
                            • Jul 2014
                            • 343
                            • https://t.me/pump_upp

                            m52b28 onko ihan normaalia että lämpöisenä kun avaa paisarin korkin niin nesteet tulee pihalle? Lämmöt pysyy normissa ja lämmintä puhaltaa. Uutta osaa termari, vesipumppu, visko, paisarin tiiviste ja korkki. Ilmailtu on useampi tunti limsapullo taktiikalla eikä parane ainakaan.
                            https://t.me/pump_upp

                            Comment

                            • Haju69
                              Administrator
                              • Nov 2005
                              • 16350
                              • Leppävirta

                              Originally posted by Bimmer145 View Post
                              m52b28 onko ihan normaalia että lämpöisenä kun avaa paisarin korkin niin nesteet tulee pihalle? Lämmöt pysyy normissa ja lämmintä puhaltaa. Uutta osaa termari, vesipumppu, visko, paisarin tiiviste ja korkki. Ilmailtu on useampi tunti limsapullo taktiikalla eikä parane ainakaan.
                              Kyllähän se lämpölaajeneminen aiheuttaa sitä että ylimääräinen paine pyrkii pihalle kun korkki avataan.
                              LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                              E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                              B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                              Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                              Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                              Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                              Comment

                              • jr66
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 16439
                                • Asikkala

                                Originally posted by Bimmer145 View Post
                                m52b28 onko ihan normaalia että lämpöisenä kun avaa paisarin korkin niin nesteet tulee pihalle? Lämmöt pysyy normissa ja lämmintä puhaltaa. Uutta osaa termari, vesipumppu, visko, paisarin tiiviste ja korkki. Ilmailtu on useampi tunti limsapullo taktiikalla eikä parane ainakaan.
                                Niin mikä ei parane ? Ehjää ei voi korjata.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎