Originally posted by 426Hemi
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 kysymyksiä ja vastauksia XI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Flektin visko: mitenkäs tiukaksi tuon viskon pitäisi mennä normaalilämpöisellä koneella? Eilen ajon jälkeen konehuonetta pällistellessä huomasin, että flekti pyörii kädellä melko vapaasti, vain pienellä vastuksella vaikka kone oli ajon jälkeen normaalilämpöinen.
Kannattanee vaihtaa uusi varmuuden vuoksi ennen helteitä, vaikka mitään lämpöhaasteita ei autossa ole vielä ollutkaan?Last edited by bmw323it; 19-05-2017, 08:22.Nyt:
BMW 530e (g30)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Comment
-
-
Originally posted by 426Hemi View PostOnko sigun e36ssa mahdollista takana säätää camberia vakio-osilla? Jos ei, niin onnistuuko jotenkin muuten?
Kuvassa osa nro. 10 on epäkeskopultti millä voi hieman säätää. Yleensä aivan helvetin tiukassa joten varaudu hankkimalla suoraan uudet pultit. Mutta myöskin osa nro. 7 tilalle on mahdollista vaihtaa säädettävä alatukivarsi jolloin camberin säätäminen on huomattavasti helpompaa.W208
W638
E36
Comment
-
-
Originally posted by S^X View PostKuvassa osa nro. 10 on epäkeskopultti millä voi hieman säätää. Yleensä aivan helvetin tiukassa joten varaudu hankkimalla suoraan uudet pultit. Mutta myöskin osa nro. 7 tilalle on mahdollista vaihtaa säädettävä alatukivarsi jolloin camberin säätäminen on huomattavasti helpompaa.ex: viitisenkymmentä bmw+muut
Comment
-
-
Osaako joku sanoa onko motonetin tarjoama E36 etupuskuri (http://www.motonet.fi/fi/tuote/00609...uosimalli=1998) identtinen orkkiksen (http://prussianmotors.com/empower/images/inv_010396.jpg) kanssa?
Comment
-
-
Sanokaapas viisaammat. Autona m52b25 toukka (11/96)
Vaihdatin autooni jo toista vuotta sitten uuden Valeo 4p korvauskytkimen kaksoismassalle. Remontissa vaihdettiin siis uusi kova vauhtipyörä ja muut hilut. Vaihdon jälkeen huomasin, että kytkinpoljinta nostaessa kytkimessä kolahtaa jokin. Poljin myös irroittaa melko ylhäältä ja nopeasti. Auto on nyt seissyt reilun vuoden tallissa Kemoralla sattuneen äksidentin vuoksi ja nyt rupesin taas pohtimaan uudelleen tuota kytkimen kolahdusta. Jos en nyt väärin muista niin laatikossa on Mobilin öljyt.
Perän apurungon kiinnitys on ehjä ja joka nurkassa ja varressa on uudet Strongflexin puslat ja nivelet on uutta eli vika ei ole perässä. Ainoa mitä ei ole vaihdettu on kardaanin rättinivel. Ääni kuuluu selkeästi laatikosta. Mikä tuon kolahduksen tekee? :think
Comment
-
-
Airbag valo ropleemaa, -97 328i coupe, M52.
Talven seisotuksen jälkeen buusterilla lyöty käyntiin, tauluun bagin valo. Tämähän toki normaalia häikkää tyhjähköllä akulla käynnistettäessä, joten koodit lukuun. Antoi ensin useampia epämääräisiä bagi faultteja, nollauksen jälkeen valo pysyi hetken poissa ja syttyi muutaman kymmenen sekunnin päästä uudestaan. Useammasta yrityksestä huolimatta valo syttyy aina uudelleen. Koodina bagin koodi 18, "External roll over sensor / wrong version HW".
Mistäköhän palikasta moinen koodi edes coupen kyseessäollessa varoittaa ja mistäpä lähitisi vikaa paikantamaan? Seisomaan jättäessä ei siis moista vikaa pukannut ruutuun. Auto seissyt lämpimässä.
Kaikki vinkit ja mutuilut ovat tervetulleita!Näitä ja muita, enimmäkseen näitä.
Comment
-
-
Originally posted by jussi97 View PostJees, eli abs-valo palaa koko ajan anturit mittasin ja kuskinpuoleisen sitten vaihdoin kun tultiin siihen tulokseen, että vika on siinä.. noh valo palaa vieläkin eli kuittaantuuko valo itsestään, pitääkö sillä ajaa montakin kilometriä vai tarviiko iha vikakoodin lukijan millä nollata se?e36 328i turbo (95)
vw Caddy 1.9 (EKOdiesel)
e30 316 (m30)(87) projekti
EX.
e30 318i,2Xe28 518i,e30 320 (2,5tds)(84) e34m52b28 e61 530d
Comment
-
-
Originally posted by jussi97 View PostJees, eli abs-valo palaa koko ajan anturit mittasin ja kuskinpuoleisen sitten vaihdoin kun tultiin siihen tulokseen, että vika on siinä.. noh valo palaa vieläkin eli kuittaantuuko valo itsestään, pitääkö sillä ajaa montakin kilometriä vai tarviiko iha vikakoodin lukijan millä nollata se?
Comment
-
-
Originally posted by Bimmer145 View Postm52b28 onko ihan normaalia että lämpöisenä kun avaa paisarin korkin niin nesteet tulee pihalle? Lämmöt pysyy normissa ja lämmintä puhaltaa. Uutta osaa termari, vesipumppu, visko, paisarin tiiviste ja korkki. Ilmailtu on useampi tunti limsapullo taktiikalla eikä parane ainakaan.LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
Originally posted by Bimmer145 View Postm52b28 onko ihan normaalia että lämpöisenä kun avaa paisarin korkin niin nesteet tulee pihalle? Lämmöt pysyy normissa ja lämmintä puhaltaa. Uutta osaa termari, vesipumppu, visko, paisarin tiiviste ja korkki. Ilmailtu on useampi tunti limsapullo taktiikalla eikä parane ainakaan.
Comment
-
Comment