Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bimmer145
    BTCF Member
    • Jul 2014
    • 343
    • https://t.me/pump_upp

    Kertokaas viisaammat mikä perhana e36 328 cäbissä kolisee/tömähtää takana. Eli takana kolahtaa töyssyissä jos oikealle puolelle laittaa uuden iskarin, vanhalla iskarilla ei mitään ongelmaa, uusi iskari ehjä. Toki alusta aika paljon jäykempi uudella iskarilla. Alustan kaikki puslat katottu ja ehjiltä vaikuttaa, myös peräkontti ym tyhjätty kaikesta mikä voisi kolahdella.
    https://t.me/pump_upp

    Comment

    • ilezki
      Bimmer Rookie
      • Aug 2013
      • 43
      • Vantaa

      Olis coupeen peräpellin vaihto ajankohtainen. Mahtaakohan mistään saada tarvikkeena? Koittanut selata varaosakauppoja läpi tuloksetta. Sedaniin löytyy tarvikkeena mutta ei coupeen...

      Koko peräpeltiä ei tarvitsisi vaihtaa, vaan pelkkä kontinluukun alareunan ja takapuskurin välinen alue, eli takavalojen paikat pysyisivät ennallaan. Mahtaako pellit olla samanlaisia tältä väliltä sedanissa ja coupessa? Puskurit ainakin ovat, mutta kontinluukku ja takavalot eroavat
      e90 320i 2007

      Comment

      • bmw323it
        BTCF Member
        • Mar 2008
        • 1824
        • N/A

        Vakionopeussäädin lopetti toimintansa, kun vaihdoin jarruvalokatkaisimen. Ostin uuden katkaisimen motonetin tiskiltä. Näytti aivan oikealta, 4-napainen jne. mutta vakkari tosiaan lopetti toimintansa. Nyt kun katson motonetin sivuja, niin siellä sanotaan "ei automaattivaihteisiin ellei toisin mainita". Autohan on siis automaatti.

        Siispä: voiko viallinen/väärä jarruvalokatkaisija aiheuttaa tällaisen ilmiön? Onko jarruvalokatkaisijoita muutenkin erilaisia kuin vain 2- ja 4- napaisia? Edit: ETM:n mukaan näyttäisi siltä, että vakkari on kyllä yhteydessä jarruvalokatkaisimeen, mutta samaan liittimen pinniin kuin jarruvalot, jotka siis toimivat, joten vika ei olisikaan katkaisijassa?

        Check control ja kaikki muukin autossa toimii, eikä CC valita mistään.

        Remontin yhteydessä vaihdoin kyllä yhtä jos toista muutakin osaa: kaikki iskarit, jouset, jarrulevyt, -palat ja -kengät, kaikki etupään puslat ja nivelet. Nämä vaan ovat kaikki mekaanisia osia, joten tuskin niillä on mitään yhteyttä vakkariin?

        Vai olisiko vain käynyt kakka-mäihä ja vikaantuminen sattunut samaan saumaan ihan sattumalta?

        Miten tätä diagnosoisi? INPAllakaan ei näytä pääsevän kiinni kuin moottoriohjaukseen, plääh.
        Last edited by bmw323it; 09-08-2017, 22:12.
        Nyt:
        BMW 530e (g30)
        BMW 335i (e90)
        BMW 323iC (e36)
        BMW 850i (e31)
        Golf GTE
        ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

        Comment

        • bmw323it
          BTCF Member
          • Mar 2008
          • 1824
          • N/A

          Originally posted by bmw323it View Post
          Vakionopeussäädin lopetti toimintansa, kun vaihdoin jarruvalokatkaisimen. Ostin uuden katkaisimen motonetin tiskiltä. Näytti aivan oikealta, 4-napainen jne. mutta vakkari tosiaan lopetti toimintansa. Nyt kun katson motonetin sivuja, niin siellä sanotaan "ei automaattivaihteisiin ellei toisin mainita". Autohan on siis automaatti.

          Siispä: voiko viallinen/väärä jarruvalokatkaisija aiheuttaa tällaisen ilmiön? Onko jarruvalokatkaisijoita muutenkin erilaisia kuin vain 2- ja 4- napaisia? Edit: ETM:n mukaan näyttäisi siltä, että vakkari on kyllä yhteydessä jarruvalokatkaisimeen, mutta samaan liittimen pinniin kuin jarruvalot, jotka siis toimivat, joten vika ei olisikaan katkaisijassa?

          Check control ja kaikki muukin autossa toimii, eikä CC valita mistään.

          Remontin yhteydessä vaihdoin kyllä yhtä jos toista muutakin osaa: kaikki iskarit, jouset, jarrulevyt, -palat ja -kengät, kaikki etupään puslat ja nivelet. Nämä vaan ovat kaikki mekaanisia osia, joten tuskin niillä on mitään yhteyttä vakkariin?

          Vai olisiko vain käynyt kakka-mäihä ja vikaantuminen sattunut samaan saumaan ihan sattumalta?

          Miten tätä diagnosoisi? INPAllakaan ei näytä pääsevän kiinni kuin moottoriohjaukseen, plääh.
          Tämä selvisi. Uusi katkaisija oli valmiiksi rikki, ja vakkari luulee että jarrua poljetaan koko ajan.
          Nyt:
          BMW 530e (g30)
          BMW 335i (e90)
          BMW 323iC (e36)
          BMW 850i (e31)
          Golf GTE
          ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

          Comment

          • walther91
            BTCF Member
            • Sep 2013
            • 110
            • Lahti

            Originally posted by walther91 View Post
            Nyt näyttää saavan 55e kpl. Onkohan ne täysin susia laadultaan?
            Suosittelen jättämään gsp vetarit väliin. Laitoin molemmat uudet ja pääsin tallilta 200m kun toinen paukahti poikki pinta kaasulla sain auton peruuteltua takaisin talliin lukkoperän ansiosta. Täytyy kysellä jos ne saisi vaihdettua takuuseen johonkin laadukkaampaan merkkiin. Spidan tai Löbro.
            Last edited by walther91; 12-08-2017, 14:49.

            Comment

            • Suorakuus
              Bimmer Rookie
              • Sep 2016
              • 124
              • Etelä-Pohjanmaa

              Onko noissa coupeissa joku tietty paikka johon pääsee sadevesi? Auto seisonut lähes koko kesän ajamatta pihassa ja nyt ajaessa kuuluu välillä jostain vitullinen veden loiske?:think

              Comment

              • S^X
                BTCF Member
                • Oct 2007
                • 933
                • Muurame

                Puhaltimen moottorin luona on sellainen kaukalo mikä kerää vettä ja liruttaa sitten lämppärim linjoja pitkin jalkatiloihin jos siinä olevat vedenpoistoreiät on tukkeessa. Tai niistä kahdesta reiästä lähtee sellanen "profiili"-kumi mikä kutistuu lähes olemattomaksi ja tukkeutuu ajansaatossa helposti.

                Myöskin helmakotelossa olevat vedenpoistoreiät kannattaa availla samalla. Nää on sellaset "kummut" mitkä ovat kulkusuuntaan nähden ummessa mutta takapuoli on avoin.

                Kuvassa osa numerolla 5 niin saa hieman selkeämmän kuvan paikasta.
                W208
                W638
                E36

                Comment

                • Jesse93
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2012
                  • 937
                  • Mustio

                  Originally posted by Suorakuus View Post
                  Onko noissa coupeissa joku tietty paikka johon pääsee sadevesi? Auto seisonut lähes koko kesän ajamatta pihassa ja nyt ajaessa kuuluu välillä jostain vitullinen veden loiske?:think
                  Jos ovien vedenpoistoreijät tukkeessa ja vesi nyt seisoo oven sisässä? :think
                  E91 320D & E46 320D & E30 325iX & E61 525D

                  Comment

                  • jope88
                    BTCF Member
                    • Mar 2015
                    • 137
                    • Siilinjärvi, pohjois-savo

                    Kertokees viisaammat mitä eroja on 1.6 ja 2.5 alustoissa? jarrut nyt ainakin, mutta onko iskarin, kallistuksen vakaajissa ja jousissa paksuus eroja? mites abs vissiin vakiovaruste?

                    E:eihän täs mitään järkee tietty oo, mut löytyy jo valmiiks purkuosia ni miks ei omaks iloks tekis.. Konin alusta on alla ni mietin et voisko se olla 325 vastaava ja etu jarrut jäähdytetyt niin mitähän tota vielä tarviis
                    Last edited by jope88; 16-08-2017, 13:37.
                    [email protected]
                    523i m52b25tu Schwarz 2 -99
                    316i m40b16 Schwarz -88

                    Comment

                    • Sha
                      BTCF Member
                      • Apr 2013
                      • 39
                      • Etelä-Pohjanmaa

                      Coupe korjauspellit.

                      Pitkien hakusessioiden jälkeenkään ei ole löytynyt vastausta.

                      ELI mistä saa hankittua e36 coupeen esimerkiksi helmapellit?
                      Last edited by Sha; 16-08-2017, 21:11.
                      -06 E91 330d
                      -89 E30 316i M50tic

                      Vanhat: E36 328, E46 328, E46 cab, E39

                      Comment

                      • Prison
                        BTCF Member
                        • Feb 2006
                        • 633
                        • Kankaanpää

                        Heitin cabriolettiin kovakaton päälle ja se on alkanu paukkumaan pienissä töyssyissä, matka-ajossa ei mitään ongelmaa mut hitaammissa nopeuksissa. Lukittu ihan hyvin paikalleen eikä irvistä mitenkään. Käsin kokeilemalla ei ainakaan tunnu mitään väljää tai heilumista paikallaan.

                        Mahtaakohan noissa olla jotai säätöä että se menisi tiiviimmin tai vastaavaa?

                        Pari bemaria

                        Comment

                        • Iltsu
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2004
                          • 778
                          • Espoo

                          Originally posted by Sha View Post
                          Pitkien hakusessioiden jälkeenkään ei ole löytynyt vastausta.

                          ELI mistä saa hankittua e36 coupeen esimerkiksi helmapellit?
                          Tarvikkeena ei mistään, OEM osana voi löytyä jostain ~400e nimellistä korvausta vastaan
                          Itse kävin leikkaamassa yhestä purkuautosta terveen helmakotelon irti, maksoi 50e.
                          Tesla Model Y Performance
                          E36 318iS "jäärata/rallicross"

                          Comment

                          • truibeli
                            BTCF Member
                            • Feb 2014
                            • 188
                            • btcf

                            Tuli tuossa irroteltua m42 konneesta suuttimet,sen takia kun käynti on ollut pitemmän aikaa semmosta tuputtamista,joka vuosi kyllä mennyt kirkkaasti päästöistä läpi,vaikka tuota onkin tehny.Viime talavena teki sitten sen että "poltti" 3 pytyn tulpan vituiksi,eli käret oli kadonnu tulupasta kokonaa..Uuet tulpat laitettiin,parin tonnin jälkeen taas 3 pytyn tulppa ihan musta,josta sitten päättelin oisko suuttimessa vikkaa..? Mitä nuille ruutille nyt kannattaa/voi tehä? Joskus m20 kone ei käyny kaikilla ja vika oli suuttimissa kun olivat paskaa täynnä,raakasti vaan laitettiin akulta suora virta,paineilmaa ja jottai puhistusainetta läpi ja rupes kone rokkaan..Mutta tuo tuntuu olevan vähän semmosta tein-itse säästin "pesua"..?
                            Pojat on poikia mutta tytöistä tulee mummoja

                            Comment

                            • blueorange
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2010
                              • 404
                              • suomi

                              Mikähän helvetti e36 328 touringissa kahnaa takana. Mikään ei näytä ottavan kiinni. Alkaa kuulumaan muutamien kilsojen ajon jälkeen suoraan tai varsinkin oikeelle kääntäessä. Moottorijarrulla pahiten. Vedättää tai jarruttaa niin hiljenee.

                              Pyöränlaakerit oli löysällä toisten toimesta. Kiristin. Ei väljää enää ,mut kyllähän ne vaihtaa pitäs kun löysällä olivat ja aika reilusti. Ei ollu löystyny vaan ei ollu kiritty vaihdettaessa tarpeeksi.

                              Ei vaan oikeen menis mun jakeluun et laakeri ois kun ei jollota. Sitä vaan ihmettelen et miks se alkaa vasta kun joku lämpiää. Levyt saattaa olla kierot mut en oikeen usko siihenkään. Ellei sit kahnaa levyt sen takia kun laakeri on paska joka ilmenee lämmetessään. Ei ole jatkuvaa kahinaa vaan kah kah kah... Perän nostaa ilmaan ja ajelee niin mikään ei kahise

                              Vetonivelien kumit ehjät. Molemmat käsijarrukengät otin pois kun toiselta puolelta oli tullu vaijeri kilvestä läpi eikä ollu aikaa muuta tehdä. Ei sen oikeen luulis peräkään olevan. Meinasin kumminkin laskee öljyt pois ja katsoa mitä sieltä tulee. Oikee poskistefa on vähän vuotanu

                              Comment

                              • Boomster
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2011
                                • 571
                                • Lohja

                                Voi hyvinkin oireilla laakeri vasta lämmetessään. Ainakin itsellä meni yksi laakeri näin. 70Km ajoin moottoritietä ja takanapa hehkui punaisena. Kylmänä ei klappia ei mitään. Tarkistaa samalla onko napa kuinka kulunut. Jos on niin se suorastaan syö laakereita. Itselläni meni 3 sarjaa laakereita vuoteen kunnes tos pari kk sitten vaihdoin navat.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎