Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia XIII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JJT
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6689
    • .......

    Originally posted by alppiE39 View Post
    Mikä mättää ku bensapumppu jää päälle? Laittaa virrat päälle ja jää siis surisemaan, eikä auto lähe käyntiin. Eikös bensapumpun pitäs vaan paineistaa ja sitten sammua. Kokeiltu toisilla releillö yms, tekee saman.
    Uusia releitö en oo vielä testannut.
    Välillä pumppu saattaa yhtäkkiä toimia normaalisti, auto lähtee käyntiin, eikö oireile mitenkään ihmeellisemmin.

    Vinkkejä?
    Mikä malli/vm?
    Myyn:
    M10/20/52 E30-E36 osia

    Comment

    • alppiE39
      Bimmer Rookie
      • Jun 2019
      • 106
      • RIIHIMÄKI

      Originally posted by JJT View Post
      Mikä malli/vm?
      Miten unohtukaan
      320i, vm95 m52b20

      Comment

      • JJT
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6689
        • .......

        Originally posted by alppiE39 View Post
        Miten unohtukaan
        320i, vm95 m52b20
        Dme ohjaa bensapumpun relettä. Miltäs se boksi näyttää ettei esim. ui vedessä?
        Myyn:
        M10/20/52 E30-E36 osia

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16290
          • Asikkala

          Originally posted by JJT View Post
          Dme ohjaa bensapumpun relettä. Miltäs se boksi näyttää ettei esim. ui vedessä?
          Tämä jos pumppu toimii ja ei toimi.

          Comment

          • alppiE39
            Bimmer Rookie
            • Jun 2019
            • 106
            • RIIHIMÄKI

            Originally posted by JJT View Post
            Dme ohjaa bensapumpun relettä. Miltäs se boksi näyttää ettei esim. ui vedessä?
            Pitää kaivaa esiin. Kerran käynyt vastaava dme:n hajotessa, tällöin oli kyllä jäänyt pumppaamaan bensaa ilman virtoja ja oli kone aivan täynnö bensaa.
            Nyt pumppu vaikuttaisi toimivan mutta on siis koko ajan päällä, virtojen ollessa päällä.

            Comment

            • JJT
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6689
              • .......

              Originally posted by alppiE39 View Post
              Pitää kaivaa esiin. Kerran käynyt vastaava dme:n hajotessa, tällöin oli kyllä jäänyt pumppaamaan bensaa ilman virtoja ja oli kone aivan täynnö bensaa.
              Nyt pumppu vaikuttaisi toimivan mutta on siis koko ajan päällä, virtojen ollessa päällä.
              Ja käyntiin ei lähde kun on tuo vika päällä?
              Myyn:
              M10/20/52 E30-E36 osia

              Comment

              • alppiE39
                Bimmer Rookie
                • Jun 2019
                • 106
                • RIIHIMÄKI

                Originally posted by JJT View Post
                Ja käyntiin ei lähde kun on tuo vika päällä?
                Ei lähde. Junnaa vaan starttia. En oo kipinää yms kerennut vielä kattoa. Käynnistys yrityksen jälkeen saa bensakiskon venttiilistä painettua vähäsen bensaa ulos, mutta ei tosiaan paljoa tuu. Voisiko suodatin olla jotenkin tukossa ettei saa paineistettua tarpeeksi?
                Ja vikaahan alkoi ilmentyä kun bensataso oli päässyt alimmalle viivalle.

                Comment

                • Laitaholsetti
                  Newbiemmer
                  • Dec 2022
                  • 6
                  • Tervajoki

                  Olisko jollain kyseisistä liittimistä kuvaa mitkä piuhat lähtee mistäkin nastasta? Maxxecu tulossa ohjaamaan moottoria ja pitäisi saada orkkis mittarikin pelaamaan.
                  Attached Files

                  Comment

                  • Suru
                    Newbiemmer
                    • Sep 2021
                    • 28
                    • Pudasjärvi

                    Kaivataan apua 95/03 vm. m52b20 koneen lambda anturin/anturien löytämiseen.
                    Schmiedmannilta yritin etsiä mutta m52 koneeseen löytyi vaan 95/09 eteenpäin. Motonetissa ym. on vaan noita yleismallin mitä en aijo ostaa. Schmiedmannilla sekoitti myös tuo että jotkut "kuuluu" cabrioon, jotkut toukkaan, onko tuolla muka väliä? Itsellä siis Coupe.

                    Hinnalla ei nyt ole väliä, kunhan löytäis sopivan jostain. Pitääkö lähteä marmorilta kyselemään...?

                    Lisäkysymyksenä; eikös tässä m52b20 ole 2 kappaletta lambdoja? Onko molemmat lambdat samanlaisia?
                    1991 BMW 320i e36 Sedan
                    2002 BMW 320i e46 Coupe

                    Comment

                    • jj5
                      BTCF Member
                      • Aug 2012
                      • 1307
                      • pks

                      Originally posted by Suru View Post
                      Kaivataan apua 95/03 vm. m52b20 koneen lambda anturin/anturien löytämiseen.
                      Schmiedmannilta yritin etsiä mutta m52 koneeseen löytyi vaan 95/09 eteenpäin. Motonetissa ym. on vaan noita yleismallin mitä en aijo ostaa. Schmiedmannilla sekoitti myös tuo että jotkut "kuuluu" cabrioon, jotkut toukkaan, onko tuolla muka väliä? Itsellä siis Coupe.

                      Hinnalla ei nyt ole väliä, kunhan löytäis sopivan jostain. Pitääkö lähteä marmorilta kyselemään...?

                      Lisäkysymyksenä; eikös tässä m52b20 ole 2 kappaletta lambdoja? Onko molemmat lambdat samanlaisia?
                      kurkkaahan räjäytyskuvat, osanumerot jne. Siitä löytynee apua.

                      realoem.com , esim
                      sigpic

                      Comment

                      • Suru
                        Newbiemmer
                        • Sep 2021
                        • 28
                        • Pudasjärvi

                        Originally posted by jj5 View Post
                        kurkkaahan räjäytyskuvat, osanumerot jne. Siitä löytynee apua.

                        realoem.com , esim
                        Tuostapas mulla unohtuikin mainita, eli realoem katoin osanumeron ja hain schmiedmannilta. Ongelmana kuitenkin että osaa on pelkästään alkuperäsenä BMW osana, sehän ei tietenkään haittais muuten mutta toimitusaika on yli kaks viikkoa ja ois kohtuullisen kiire tällä osalla.

                        Näitä "Tarvike mutta OE-laatua" ois nopsalla toimitusajalla nähtävästi jokaiseen eri moottorityyppiin paitsi minun
                        1991 BMW 320i e36 Sedan
                        2002 BMW 320i e46 Coupe

                        Comment

                        • icecold
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2009
                          • 2340
                          • 🌍

                          Originally posted by Suru View Post
                          Tuostapas mulla unohtuikin mainita, eli realoem katoin osanumeron ja hain schmiedmannilta. Ongelmana kuitenkin että osaa on pelkästään alkuperäsenä BMW osana, sehän ei tietenkään haittais muuten mutta toimitusaika on yli kaks viikkoa ja ois kohtuullisen kiire tällä osalla.

                          Näitä "Tarvike mutta OE-laatua" ois nopsalla toimitusajalla nähtävästi jokaiseen eri moottorityyppiin paitsi minun
                          OE osanumero antamillasi auton tiedoilla on 11781748762. Lambda-antureita on autossa 2kpl, molemmat samalla numerolla.

                          https://aeromotors.fi/kataloog/searc...ry=11781748762

                          Sieltä valitset minkä tilaat, itse ottaisin noista vaihtoehdoista NGK:n. Näkyy olevan saatavilla ja tarkoittaa, että vajaassa viikossa pitäisi olla osa sulla.

                          Comment

                          • Suru
                            Newbiemmer
                            • Sep 2021
                            • 28
                            • Pudasjärvi

                            Originally posted by icecold View Post
                            OE osanumero antamillasi auton tiedoilla on 11781748762. Lambda-antureita on autossa 2kpl, molemmat samalla numerolla.

                            https://aeromotors.fi/kataloog/searc...ry=11781748762

                            Sieltä valitset minkä tilaat, itse ottaisin noista vaihtoehdoista NGK:n. Näkyy olevan saatavilla ja tarkoittaa, että vajaassa viikossa pitäisi olla osa sulla.
                            Mulla antaa OEM lambdalle osanumeroksi 11781734670, tuolla osanumerolla kun haen tuolta aeromotorsilta niin sanoo ettei löydy mitään. Katonkohan minä nyt ihan väärää osaa, vai mikähän tässä mättää?
                            Auton vinin 7-viimeistä numeroa on: EP03916, millä olen tuota realoem tutkinu

                            Kiitos kuitenkin kovasti tuosta linkistä! En oo tämmösestä sivusta koskaan kuullutkaan, alan tutkimaan
                            1991 BMW 320i e36 Sedan
                            2002 BMW 320i e46 Coupe

                            Comment

                            • Suru
                              Newbiemmer
                              • Sep 2021
                              • 28
                              • Pudasjärvi

                              Originally posted by icecold View Post
                              OE osanumero antamillasi auton tiedoilla on 11781748762. Lambda-antureita on autossa 2kpl, molemmat samalla numerolla.

                              https://aeromotors.fi/kataloog/searc...ry=11781748762

                              Sieltä valitset minkä tilaat, itse ottaisin noista vaihtoehdoista NGK:n. Näkyy olevan saatavilla ja tarkoittaa, että vajaassa viikossa pitäisi olla osa sulla.
                              No kylläpäs minä taisin katsoa aivan väärästä paikkaa tuota hommaa, etsin tuolla sinun antamalla osanumerolla realoem ja lambdat löytyi ihan eri osastolta mistä itte kattelin, mitähän lie ite oon yrittäny ettiä.

                              Suuret kiitokset! Laitoin 2kpl noita NGK:n lambdoja tulemaan!
                              1991 BMW 320i e36 Sedan
                              2002 BMW 320i e46 Coupe

                              Comment

                              • Haju69
                                Administrator
                                • Nov 2005
                                • 16307
                                • Leppävirta

                                Originally posted by Suru View Post
                                Mulla antaa OEM lambdalle osanumeroksi 11781734670, tuolla osanumerolla kun haen tuolta aeromotorsilta niin sanoo ettei löydy mitään. Katonkohan minä nyt ihan väärää osaa, vai mikähän tässä mättää?
                                Auton vinin 7-viimeistä numeroa on: EP03916, millä olen tuota realoem tutkinu

                                Kiitos kuitenkin kovasti tuosta linkistä! En oo tämmösestä sivusta koskaan kuullutkaan, alan tutkimaan
                                Originally posted by Suru View Post
                                No kylläpäs minä taisin katsoa aivan väärästä paikkaa tuota hommaa, etsin tuolla sinun antamalla osanumerolla realoem ja lambdat löytyi ihan eri osastolta mistä itte kattelin, mitähän lie ite oon yrittäny ettiä.

                                Suuret kiitokset! Laitoin 2kpl noita NGK:n lambdoja tulemaan!
                                Joo, sä kattelit lämmityslaitteen lämpötila antureita.
                                LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                                E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                                B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                                Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                                Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                                Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎