Originally posted by FinCode
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 kysymyksiä ja vastauksia XIII
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Originally posted by jr66 View PostTuskin se katto koria tukee mutta ilmavirtauksen kanssa voi olla jotain tekemistä ?
Njaa, onhan siinä ne tapit mitkä pitää sitä paikallaan. Kait se tukevampi on sen kanssa kuin pelkällä rätillä? Oliskos jotain hyvää ideaa millä lähteä mahdollista ilmavirtausongelmaa setvimään?E21, E30, E36, E84
½ R89/146, G20
Comment
-
-
Mitenkäs se nyt olikaan, pitikö tuon katon avaus/sulkemisnappulan yhteydessä olevan merkkivalon jäädä vilkkumaan jos prosessia ei oltu ajettu päätyyn saakka?
Muistelen, että se toimi näin silloin aikanaan kun hommasin tuon auton reilu 10v sitten. Nyt jos prosessin jättää kesken niin valo jää vain palamaan normaalisti niin kuin aina.
Katto toimii moitteettomasti, eikä siinä ole vuosiin mitään isoa häiriötä ole ollutkaan. Sehän kalibroituukin itsestään joka 20:s kerta tms, joten ei se kalibroinnin puutteestakaan voi johtua?
Eihän tuolla nyt älyttömästi ole väliä kun katto kerran toimii moitteettomasti. Tuli vain huomattua viikonloppuna autoa puunaillessa.
Potilas siis ’99 323i Cabrio täysautomaattisella katolla.Nyt:
BMW 530e (g30)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Comment
-
-
Originally posted by FinCode View PostNjaa, onhan siinä ne tapit mitkä pitää sitä paikallaan. Kait se tukevampi on sen kanssa kuin pelkällä rätillä? Oliskos jotain hyvää ideaa millä lähteä mahdollista ilmavirtausongelmaa setvimään?Nyt:
BMW 530e (g30)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Comment
-
-
Originally posted by bmw323it View PostTuskinpa se juurisyy kuitenkaan ilman virtauksissa on, vaan ihan niissä normaaleissa ravisteluissa, jotka vain korostuvat avon notkean korin kanssa. Puslat, iskarit, vanteet ja renkaat syyniin. Korin notkeuden vuoksihan näissä taisi olla uutenakin multa korimalleja pehmeämmät jouset, jotta kori saisi vähän armoa. Jos siinä nyt on joku kivikova halpisalusta ja sekin vähän huonossa kunnossa väljillä puslilla niin eiköhän se ole siinä?
Toki, eri vannesettejä on tasapainoteltu ja kaikki vähänkin väljältä näyttävät puslat vaihdeltu. Ehkä tuon alustan voisi seuraavaksi vaihdella vähän enempi oem:ään, josko sillä korjaantuisi.
Liekö vakioille m-sport jousille olemassa mitään varaosanumeroa tai aftermarket-vastaavuutta? Realoem ei ainakaan tunne. Vai ajaneeko vaikka mustat eibachit about saman asian.Last edited by FinCode; 13-06-2022, 23:34.E21, E30, E36, E84
½ R89/146, G20
Comment
-
-
Originally posted by FinCode View PostVoit olla jäljillä. Tosiaan joku pienikin välys tai alustan paskuus tietysti korostuu kun/jos kori ei ole yhtä jämpti kuin umpimalleissa. Kyllä minä silti väitän että tuo kovakatto tuo lisätukea tuohon koppaan vaikka voi oudolta kuulostaakin.
Toki, eri vannesettejä on tasapainoteltu ja kaikki vähänkin väljältä näyttävät puslat vaihdeltu. Ehkä tuon alustan voisi seuraavaksi vaihdella vähän enempi oem:ään, josko sillä korjaantuisi.
Liekö vakioille m-sport jousille olemassa mitään varaosanumeroa tai aftermarket-vastaavuutta? Realoem ei ainakaan tunne. Vai ajaneeko vaikka mustat eibachit about saman asian.
Motorsport alustaa ei ainakaan tuohon omaan avooni ole varaosaluettelon mukaan edes saatavilla. Minulla on H&R Comfort jouset ja Bilsteinin perusiskarit. Tuo setti toimii ihan hyvin. Nuo jouset eivät ole kovinkaan kovat, mutta madaltavat hiukan vakiojousiin verrattuna.Nyt:
BMW 530e (g30)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Comment
-
-
Originally posted by bmw323it View PostKyllähän se kovakatto voi värinöitä vähentää, joko aerodynamiikan tai ihan vain pelkän painon vuoksi, mutta juurisyy lienee muualla.
Motorsport alustaa ei ainakaan tuohon omaan avooni ole varaosaluettelon mukaan edes saatavilla. Minulla on H&R Comfort jouset ja Bilsteinin perusiskarit. Tuo setti toimii ihan hyvin. Nuo jouset eivät ole kovinkaan kovat, mutta madaltavat hiukan vakiojousiin verrattuna.
Tämä yksilö on tullut tehtaalta m-sport varusteilla ja alustalla, mutta joku älypää on suomessa päättänyt vaihtaa alustan halpaan säädettävään. Tarkoituksena on ollut palauttaa alustakin alkuperäistä vastaavaksi jossain vaiheessa. Realoem ei enää tarjoa mitään jousia tähän autoon. Pitääpä tsekata tuo ehdottamasi combo, kuulostaa sopivalta omiin suunnitelmiinkin.E21, E30, E36, E84
½ R89/146, G20
Comment
-
-
Originally posted by FinCode View PostRealoem ei enää tarjoa mitään jousia tähän autoon.
koska olis niin monista varusteista/moottorista(==painosta) riippuvainen taulukko.Sorry I'm Not Sorry
E34 540iA 93 sedan
E34 540iA 93 sedan
E39 530iA 00 touring
Comment
-
-
Onkos muilla tullut vastaan tällaista ongelmaa: syylärin vaihdon jälkeen lykkää jäähdytysnestettä paisarin korkista? Kummallista tästä tekee se, että auton käydessä nesteet pysyy hyvin sisällä, mutta kun sammuttaa niin muutaman minuutin jälkeen alkaa kuulumaan suhina korkista ja laskee noin desin nestettä pihalle korkista. Ajossa lämmöt pysyy 90 ja puhaltaa kuumaa. Nestepinta kylmänä hieman kalt-viivan alapuolella. Syyläri merkiltään behr ja vanha orkkiskorkki.
Comment
-
-
Originally posted by _ville View PostOnkos muilla tullut vastaan tällaista ongelmaa: syylärin vaihdon jälkeen lykkää jäähdytysnestettä paisarin korkista? Kummallista tästä tekee se, että auton käydessä nesteet pysyy hyvin sisällä, mutta kun sammuttaa niin muutaman minuutin jälkeen alkaa kuulumaan suhina korkista ja laskee noin desin nestettä pihalle korkista. Ajossa lämmöt pysyy 90 ja puhaltaa kuumaa. Nestepinta kylmänä hieman kalt-viivan alapuolella. Syyläri merkiltään behr ja vanha orkkiskorkki.
Comment
-
Comment