Originally posted by Haju69
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 kysymyksiä ja vastauksia XIII
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
E36 coupe vm98.
Kuljettajan sekä etumatkustajan jalkatilaan on tullut vettä auton keskeltä "keskikonsolin" reunoja pitkin. Ei haise eikä maistu miltään. Ajaessa tiukkaan mutkaan pääsi ihan kokeilemaan että on kylmää eli sulkisin lämmittimen kennon pois.
Autossa on kattoluukku, voisiko sen vedenpoisto jotenkin saada tuon aikaan? Kävin kaatelemassa luukun vedenpoistoreikiin vettä ja kuljettajan puolelle kaataessa vettä valui vesi kuljettajan puoleisen eturenkaan taakse.
Pitäisikö matkustajanpuoleiseen reikään kaataessa vettä tulla samasta paikasta vai auton toiselle puolelle?
Pari tippaa tuli samasta paikasta kun kuljettajan puolelta kaataessa mutta toiselta puolelta ei tullut mitään. Voi toki olla että nämä olivat vielä "vanhoja" mitä kaatelin aiemmin kuskinpuolelle eikä matkustajan puolelle kaadetut vedet ikinä tulleet mihinkään.
Ei tuonne nyt litroittain viitsisi vettä kaadella.
edit: tästä https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=313305 kun katsoo viimeisen viestin kuvalinkkiä ( https://juubi.hlan.net/car/325i/airc...enssireika.jpg ) niin olisi kyllä sijainnin kannalta juuri oikea paikka mistä sitä vettäkin on jalkatilaan tullutLast edited by TNT; 22-09-2023, 22:40.Originally posted by JubeEihän sen tyylikkäämpää ja parempaa autoa olekkaan kuin hienokuntoinen vanha kunnon w124
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View Post
Kaikki e36 valot käy fyysisesti paikalleen, polttimoissa/niiden liittimissä on joitakin eroja h1 - hbxx tjs.
duke's garage:
Suzuki R50
E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
S38 S54 S62
instagram: _duuk
Comment
-
-
En löytänyt vastaavanlaista ongelmaa muilta niin kyselläämpä tästä ketjusta.
Kyseessä siis -95 e36 320i m52b20sv koneella. Auto teki yhtäkkiä tenän pihaan eikä enää käynnisty, ei siis inahdakaan, ei yritä startata, eikä edes naksahda, aivan mykkä. Valot ja radio kuitenkin lähtee päälle.
Autoon on nyt vaihdettu maakaapeli ja startti, kumpikaan ei auttanu, sama homma jatkuu ettei auto sano yhtikäs mitään.
Tällä hetkellä en pysty autosta vikakoodeja lukemaan, kun en korjaamolle autoa pysty ajamaan enkä tunne ketään lähimailta joilla vehkeet olisi koodeja lukea näin iäkkäästä autosta.
Onko enää mitään paikkaa mikä olisi sellainen "selvä" vika tällaisessa tilanteessa?
Ennen tätä ei oireillut mitenkään, starttas ja kävi aivan normaalisti. Nyt on melko ideat lopussa ja vinkkejä kaivattais.
Ja sitten voisin myös kysyä että kunhan vikakoodeja pääsen lukemaan, millä/mitä kannattais testata, ista, inpa? Mitä sieltä kannattais yrittää löytää?1991 BMW 320i e36 Sedan
2002 BMW 320i e46 Coupe
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostVirtalukko hajos eikä yhdistä startin herätevirtaa ? Kun ei kerran mitään kuulu mistään ?
Itselle on nämä sähköviat sellasia ettei ole pienintäkään aavistusta miten ongelmia lähteä ratkaisemaan1991 BMW 320i e36 Sedan
2002 BMW 320i e46 Coupe
Comment
-
-
Originally posted by Freak View PostAjonesto päällä? Koitas ihan ensimmäiseksi laittaa kuskin ovi avaimella lukkoon ja auki. Sitten uudelleen starttaus.1991 BMW 320i e36 Sedan
2002 BMW 320i e46 Coupe
Comment
-
-
Originally posted by Freak View PostAjonesto päällä? Koitas ihan ensimmäiseksi laittaa kuskin ovi avaimella lukkoon ja auki. Sitten uudelleen starttaus.
Mielenkiintoinen juttu kuitenkin tapahtui, viimekesänä keskuslukitus ei toiminut, meni vain kuskin ovi ja peräkontti lukkoon, ja apparin ovi piti lukita erikseen. Uuden akun, maakaapelin ja startin myötä nyt alkoi toimimaan keskuslukitus normaalisti. Tuskin näillä mitään yhteyttä on tähän starttausongelmaan, mutta "korjasimpa" vahingossa jollakin ilveellä toisen ongelman.1991 BMW 320i e36 Sedan
2002 BMW 320i e46 Coupe
Comment
-
-
Potilas -92 318iS johon vaihdettu m50b25 vanos-moottori.
Autossa automaatti-ilmastointi, juuri laitettu uusi kompressori, kuivain ja konehuoneeseen uudet tiivisteet.
Järjestelmä testattu, ei vuotoja, ja tämän jälkeen täytetty onnistuneesti.
Tilanne on se että kompressorin releelle ei tule eculta maadoitusta. Johto on ehjä eculta releen pohjaan.
Painekytkimestä menee virta läpi, eli tämä käsittääkseni antaisi luvan kytkeä kompuran päälle. Mutta mitään ei tapahdu. Releen kun maadoittaa hyppyjohdolla niin kompura herää henkiin ja ilmastointi alkaa työntämään kylmää.
Onko ideoita, auttaako esim inpa tälläisessä tilanteessa?
E30 316 M42TBO -87
BMW 1502 Turbo -77
''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''
Comment
-
-
E36 ’92 coupe sähköikkuna ongelmaa. Apparin puolella toimii normaalisti, eli kun kahvasta vetää, niin ikkuna laskee ja nousee vasta kun oven laittaa kiinni. Kuskin puolella taas nousee heti kun kahvasta päästää. Korissa ei ole vielä niitä mikrokytkimiä lukitussalvoissa. Mistäköhän johtuis?
ja asiasta kukkaruukkuun, saako mistään enään R413A ilmastoinnin täyttöjä, kun tuntuu olevan aika kiven allae36 325 ’92 (HöntsäDee) Coupe
ex:
e36 328i ’95 Touring,
e91 330d ’06 Touring, e91 330d '06 Touring,
e36 328i ’95 Coupe, e90 330i ’06 Sedan,
e46 320d ’03 Touring, e60 530d ’04 Sedan,
e36 323i '98 Sedan, e36 318iS '95 Coupe,
e36 316i '96 Sedan, e46 330d '04 Touring,
e46 316i '03 Sedan, e36 320i '95 Touring,
e36 320i '95 Coupe, e36 325i '92 Sedan,
e36 316i '97 Touring, e30 316i '89 2d Sedan.
Comment
-
Comment