Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia XIII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jonis93
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2013
    • 1111
    • Vantaa

    SOS Oven kahva rikki

    Eli tilanne on se, että kuskin oven kahva on ulko ja nyt myös sisältä näköjää paskana, Eli ovi on kii eikä aukee kummastakaa suunnasta Ovipahvin sain irti, saako sitä mitenkään, miten? Tuoltä sisältä avattua, että ois helpompi perehtyy
    Audi A7
    EX MM:X5, 2x E60, 3X E36 Cabrio, 3XE46, 4 X E38, 6 X E39, 7 X E36, 3 X E34 jne.

    Comment

    • asis
      BTCF Member
      • Mar 2009
      • 1133
      • Joensuu

      Kuskin oven lukkopesä pyörii tyhjää, onkohan korjattavissa?
      E39 540iA M-Sport Imolarot II
      E36 323i touring
      Volvo V70 2.4D mk3
      Honda Accord 2.4 i-VTEC CL9
      Honda Civic 1.4 4d ES
      Chevy Caprice Classic
      ex:
      E32 730iA
      E39 528i Calypsorot metallic
      E36 325i x2

      Comment

      • bmw323it
        BTCF Member
        • Mar 2008
        • 1791
        • N/A

        Avon apukuskin ovi ei tykkää avautua ulkopuolen kahvasta. Lukkolaiteko siellä nyt on rikki, vai onko näissä jotain säätöjä, tankoja tms jotka voivat olla keturallaan? Kahva alkoi kiukutella jo syksyllä, ja nyt herkesi tyystin toimimattomaksi.

        Myöskään keskuslukitus ei toimi talviseisonnan jälkeen kyseisessä ovessa, mutta tämä lienee edellisestä riippumaton vika ja kirjautunee aktuaattorin vaihdolla?
        BMW 530e (g30)
        BMW 335i (e90)
        BMW 323iC (e36)
        Golf GTE
        ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

        Comment

        • bmw323it
          BTCF Member
          • Mar 2008
          • 1791
          • N/A

          Originally posted by bmw323it View Post
          Avon apukuskin ovi ei tykkää avautua ulkopuolen kahvasta. Lukkolaiteko siellä nyt on rikki, vai onko näissä jotain säätöjä, tankoja tms jotka voivat olla keturallaan? Kahva alkoi kiukutella jo syksyllä, ja nyt herkesi tyystin toimimattomaksi.

          Myöskään keskuslukitus ei toimi talviseisonnan jälkeen kyseisessä ovessa, mutta tämä lienee edellisestä riippumaton vika ja kirjautunee aktuaattorin vaihdolla?
          Näyttääkin noita lukkolaitteita olevan kahdenlaisia oikeanpuoleiseen oveen. Toinen on kommentilla "only applies to remote control": https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=41_0939

          Mitähän eroa tuossa on käytännössä? Oma auto on kauko-ohjatulla keskuslukolla, mutta purkuosista ei tahdo saada selvää kummasta osasta on kyse. Miten mahtanee käydä, jos laittaa vääränlaisen lukkolaitteen tuohon omaan autoon?
          BMW 530e (g30)
          BMW 335i (e90)
          BMW 323iC (e36)
          Golf GTE
          ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

          Comment

          • jj5
            BTCF Member
            • Aug 2012
            • 1307
            • pks

            Originally posted by bmw323it View Post
            Avon apukuskin ovi ei tykkää avautua ulkopuolen kahvasta. Lukkolaiteko siellä nyt on rikki, vai onko näissä jotain säätöjä, tankoja tms jotka voivat olla keturallaan? Kahva alkoi kiukutella jo syksyllä, ja nyt herkesi tyystin toimimattomaksi.

            Myöskään keskuslukitus ei toimi talviseisonnan jälkeen kyseisessä ovessa, mutta tämä lienee edellisestä riippumaton vika ja kirjautunee aktuaattorin vaihdolla?
            Aikoinaan mulla lakkasi sedanissa kuskin ulkokahva toimimasta. Syynä oli että kahvasta itsestään oli murtunut poikki siihen valettu tanko millä se avaa lukon. Sekin taisi toimia hetken aikaa ensin kehnosti, ehkä murtuma oli siinä vaiheessa jo niin että antoi vähän periksi mutta toimi vielä jotenkin ennen kuin katkesi kokonaan.
            sigpic

            Comment

            • jonis93
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2013
              • 1111
              • Vantaa

              E36 ja paukkuvat tolpat(?)

              Väänneltiin tuos viikko takaperin jomin bluulaini e36 alle, ja muutaman päivän päästä alkoi ensin kuskinpuoli paukkumaan kääntäessä, ja hetkee myöhemmin myös apparin puoli Kuuluu sellanen vähän metallinen / jousen kuulonen pauke, melkeen aina, kun renkaita kääntelee kumpaan tahansa suuntaan.
              Samalla vaihettiin eteen camber säädettävät yläpäät, nää toki käytetyt mutta ”Kuulemma uudenveroiset, alle 2tkm ajettu”

              Voiko nuo yläpäät nyt olla sit entiset?
              Vai voiko johtua siitä, että auto vedetty aika lähelle maata, niin jousella on vaikeeta?

              Kaikenmaailman neuvot vinkit ja ideat otetaan vastaan, mankkaa on jo käännetty kovemmalle
              Audi A7
              EX MM:X5, 2x E60, 3X E36 Cabrio, 3XE46, 4 X E38, 6 X E39, 7 X E36, 3 X E34 jne.

              Comment

              • biimerrrrville
                BTCF Member
                • Apr 2011
                • 290
                • Suomi

                Originally posted by jonis93 View Post
                Väänneltiin tuos viikko takaperin jomin bluulaini e36 alle, ja muutaman päivän päästä alkoi ensin kuskinpuoli paukkumaan kääntäessä, ja hetkee myöhemmin myös apparin puoli Kuuluu sellanen vähän metallinen / jousen kuulonen pauke, melkeen aina, kun renkaita kääntelee kumpaan tahansa suuntaan.
                Samalla vaihettiin eteen camber säädettävät yläpäät, nää toki käytetyt mutta ”Kuulemma uudenveroiset, alle 2tkm ajettu”

                Voiko nuo yläpäät nyt olla sit entiset?
                Vai voiko johtua siitä, että auto vedetty aika lähelle maata, niin jousella on vaikeeta?

                Kaikenmaailman neuvot vinkit ja ideat otetaan vastaan, mankkaa on jo käännetty kovemmalle
                ne säädettävät yläpäät on sen verta jämyt etteivät tahdo pyöriä, jousi sitten paukahtelee siellä.

                Comment

                • mehtojarvi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2007
                  • 1518
                  • Kymenlaakso

                  Mikä avuksi m52b28 venttiilikoppa mehii öljyä ulospäin,vaihdettu kaikki venakopan tiivisteet ja venttiilikoppakin uuteen (muovinen), silti vuotaa vanoksen kulmasta ja likaa konehuoneen, pitääkö sinne laittaa tiiviste liimaa vielä? Ei oo ennen ollu tällästä ongelmaa uusien osien laiton jälkeen.
                  E91 325xi vm07
                  E60 530xd vm06 stage X

                  Comment

                  • Leinoo
                    BTCF Member
                    • Oct 2017
                    • 149
                    • Koski TL

                    Originally posted by mehtojarvi View Post
                    Mikä avuksi m52b28 venttiilikoppa mehii öljyä ulospäin,vaihdettu kaikki venakopan tiivisteet ja venttiilikoppakin uuteen (muovinen), silti vuotaa vanoksen kulmasta ja likaa konehuoneen, pitääkö sinne laittaa tiiviste liimaa vielä? Ei oo ennen ollu tällästä ongelmaa uusien osien laiton jälkeen.

                    Ite oon aina laittanut pikkasen liimaa siihen vanoksen ja kannen väliseen saumaan samalla kun takapään puoli kuihin laittanut, eikä oo koskaan vuotanut.
                    E36 M52B28 turbo
                    E46 330d M57n
                    S1000rr

                    Comment

                    • aae30
                      BTCF Member
                      • May 2010
                      • 2661
                      • .fi

                      Originally posted by mehtojarvi View Post
                      pitääkö sinne laittaa tiiviste liimaa vielä?
                      pitää. ja näin myös ohjeistaa TIS:


                      edit: oho olikin jo vastattu mutta sattui olemaan tuubi pöydällä, niin lisätään nyt vielä kuva
                      siitä osanumeron takia, jos vaikka alkuperäistä haluat:
                      Last edited by aae30; 03-05-2022, 17:30.
                      Sorry I'm Not Sorry
                      E34 540iA 93 sedan
                      E34 540iA 93 sedan
                      E39 530iA 00 touring

                      Comment

                      • jonis93
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2013
                        • 1111
                        • Vantaa

                        Vaiheltiin nyt eteen camber yläpään tilalle uus tavallinen yläpää. Auto kasaan ja hallista ulos. Nyt siel eessä vasta joku kolisee paukkuukin
                        Voiko se yläpää olla jäänyt ns. Löysälle? Kuinka kovaa / ”alas” se yläpää pitää vääntää kiinni?
                        Audi A7
                        EX MM:X5, 2x E60, 3X E36 Cabrio, 3XE46, 4 X E38, 6 X E39, 7 X E36, 3 X E34 jne.

                        Comment

                        • Haju69
                          Administrator
                          • Nov 2005
                          • 16307
                          • Leppävirta

                          Originally posted by jonis93 View Post
                          Vaiheltiin nyt eteen camber yläpään tilalle uus tavallinen yläpää. Auto kasaan ja hallista ulos. Nyt siel eessä vasta joku kolisee paukkuukin
                          Voiko se yläpää olla jäänyt ns. Löysälle? Kuinka kovaa / ”alas” se yläpää pitää vääntää kiinni?
                          Perusasioista jos lähtee liikkeelle että on kai siellä kaikki osat paikoillaan?

                          LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                          E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                          B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                          Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                          Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                          Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                          Comment

                          • bmw323it
                            BTCF Member
                            • Mar 2008
                            • 1791
                            • N/A

                            316i ’94 purkaa akkua

                            Tyttären urbaani latolöytö purkaa hissuksiin akkua. Jos auto on ajamatta pari viikkoa niin akku on tyhjä.

                            Purkuvirta on 110mA. Irrotin kaikki sulakkeet konepellin alta; purkuvirta laski vain 10-20mA, eli ei selitä ongelmaa. Irrotin kaikki releet; ei vaikutusta. Irrotin laturin johdot; ei vaikutusta. Autossa ei ole mitään muita jälkiasennuslaitteita kuin ’90 luvulla asennettu Nokia 2110:n hands free. Irroitin sen johdot; ei vaikutusta.

                            Sitten huomasin, että kun avaa jomman kumman etuoven ja sisävalokatkaisija on off-asennossa, niin purkuvirta tipahtaa 70mA:in. Kun oven sulkee, taas 110mA. En tiedä onko tuolla nyt akun tyhjenemisen kannalta merkitystä, mutta eikö tuo ole vähän outoa?

                            Osaatteko antaa vinkkiä, mistä probleemaa kannattaisi seuraavaksi tutkia?

                            Auto on siis ’94 316i, alkuperäiskuntoinen. Muuten perusvarusteet, paitsi kattoluukku ja sähköikkunat.
                            BMW 530e (g30)
                            BMW 335i (e90)
                            BMW 323iC (e36)
                            Golf GTE
                            ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                            Comment

                            • jonis93
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2013
                              • 1111
                              • Vantaa

                              Originally posted by Haju69 View Post
                              Perusasioista jos lähtee liikkeelle että on kai siellä kaikki osat paikoillaan?

                              http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...taching_parts/

                              Pitäis olla kyll ainaki Pitääkö toi jousi kuinkaki kasaan puristella, ennen yläpään laittamista?:think
                              Audi A7
                              EX MM:X5, 2x E60, 3X E36 Cabrio, 3XE46, 4 X E38, 6 X E39, 7 X E36, 3 X E34 jne.

                              Comment

                              • jr66
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 16290
                                • Asikkala

                                Originally posted by jonis93 View Post
                                Pitäis olla kyll ainaki Pitääkö toi jousi kuinkaki kasaan puristella, ennen yläpään laittamista?:think
                                Mitä väliä, kun ylämutteri on kiinni niin jousi on paikallaan.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎