Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia XIII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vicious_e36
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2015
    • 838
    • Hämeenlinna

    #31
    Yks ja ainut koodi:
    212 VANOS mechanisches klemmen Voisko olla solenoidi vai mikäs?
    Last edited by Vicious_e36; 25-04-2020, 20:52.
    e36 325 ’92 (HöntsäDee) Coupe

    ex:
    e36 328i ’95 Touring,
    e91 330d ’06 Touring, e91 330d '06 Touring,
    e36 328i ’95 Coupe, e90 330i ’06 Sedan,
    e46 320d ’03 Touring, e60 530d ’04 Sedan,
    e36 323i '98 Sedan, e36 318iS '95 Coupe,
    e36 316i '96 Sedan, e46 330d '04 Touring,
    e46 316i '03 Sedan, e36 320i '95 Touring,
    e36 320i '95 Coupe, e36 325i '92 Sedan,
    e36 316i '97 Touring, e30 316i '89 2d Sedan.

    Comment

    • Muurahainen
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 9194
      • Nurmijärvi

      #32
      Originally posted by DirtyDiesel View Post
      Yks ja ainut koodi:
      212 VANOS mechanisches klemmen Voisko olla solenoidi vai mikäs?
      Aika yleisesti tuo on näkynyt kun vanos on kasattu väärälle hampaalle.
      Voi se toki jumissakin olla tai solenoidi ei pelaa.

      Comment

      • Vicious_e36
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2015
        • 838
        • Hämeenlinna

        #33
        Originally posted by Muurahainen View Post
        Aika yleisesti tuo on näkynyt kun vanos on kasattu väärälle hampaalle.
        Voi se toki jumissakin olla tai solenoidi ei pelaa.
        Ei oo ollu mikään sieltä suunnalta edes auki
        e36 325 ’92 (HöntsäDee) Coupe

        ex:
        e36 328i ’95 Touring,
        e91 330d ’06 Touring, e91 330d '06 Touring,
        e36 328i ’95 Coupe, e90 330i ’06 Sedan,
        e46 320d ’03 Touring, e60 530d ’04 Sedan,
        e36 323i '98 Sedan, e36 318iS '95 Coupe,
        e36 316i '96 Sedan, e46 330d '04 Touring,
        e46 316i '03 Sedan, e36 320i '95 Touring,
        e36 320i '95 Coupe, e36 325i '92 Sedan,
        e36 316i '97 Touring, e30 316i '89 2d Sedan.

        Comment

        • pazq
          BTCF Member
          • Jan 2008
          • 3158
          • 47200

          #34
          Originally posted by FinCode View Post
          Auto on tullut tehtaalta m-sport paketilla, mutta joku aiempi omistaja on suuressa viisaudessaan korvannut laadukkaan m-alustan halppis-korkeussäädettävällä. Nyt kun yritin tonkia varaosanumeroita alkuperäistä vastaaville jousille ja iskareille, näyttää jokainen portaali tyhjää jousien kohdalla realoem:stä bmwfanssiin.

          Eibachin/Bilsteinin B12-sarja mustilla jousilla madaltaa sen 30/30. Liekö tämä vastaava alkuperäistä tehtaan m-sport jousitusta? Vai millä keinoin tuohon saisi alkuperäistä vastaavan alustan?
          Mulla on m-sport jouset taakse jos kiinnostaa. Hyvässä maalissakin vielä kun ollut alla vain pari vuotta ja km pari tuhatta. Joutaa kyllä puoli ilmaiseksi

          Comment

          • mikaell
            BTCF Member
            • Jul 2017
            • 422
            • Kla

            #35
            Originally posted by JJT View Post
            Kuten yllä niin maavika siellä todennäköisesti on. Anturiviat ei tuollaisia aiheuta.


            Laita apuvirta kaapeli runko - moottoti välille, että maadoittaa sillä selviää onko maadoituksesta.
            BMW HUOLLOT JA KORJAUKSET
            ✓ Viritys/aftermarket osien asennukset myös meiltä!
            p. 040 166 7576 / Whatsapp

            Comment

            • Roisto
              BTCF Member
              • Nov 2010
              • 2536
              • Kajaani

              #36
              Originally posted by DirtyDiesel View Post
              E36 m52b25 ’98 ongelmaa! Ajosta syttyy kaikki vikavalot, sitten sammuu mankka ja puhallin, sen jälkeen sammuu koko mittaristo ja hetken päästä koko auto. Ajossa alkaa myös nykimään. Ideoita? Laturi vaihettu toissapäivänä samojen oireiden takia, akussa on virtaa koska lähtee työntämälläkin käyntiin. Nokan ja kampuran anturit vaihettu vuos sit oe laatusiin. Vikakoodeja ei aikasemmin näkyny, nyt en ole kahen kerran jälkeen katsonut ja laitteet muualla
              Mulla teki m50 aikoinaan samaa (ja m60) kun jännitteensäätimestä loppu hiilet. Eli oliko paikalleen laitettu laturi täysin uusi vai käytetty ja tarkistitko säätimen?
              2001 E39 525iA
              1992 E34 "540i/5"

              Comment

              • Pazi88
                Moderator
                • Jan 2007
                • 11043
                • Oulu

                #37
                Originally posted by DirtyDiesel View Post
                Yks ja ainut koodi:
                212 VANOS mechanisches klemmen Voisko olla solenoidi vai mikäs?
                Voi olla myös siitä että vanoksen tiivisteet on loppu ja se liikkuu niin hitaasti sen vuoksi että antaa ko. koodin.

                Instagram, YouTube kanava
                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                Comment

                • Vicious_e36
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2015
                  • 838
                  • Hämeenlinna

                  #38
                  Originally posted by Roisto View Post
                  Mulla teki m50 aikoinaan samaa (ja m60) kun jännitteensäätimestä loppu hiilet. Eli oliko paikalleen laitettu laturi täysin uusi vai käytetty ja tarkistitko säätimen?
                  Ihan uusi se on

                  Originally posted by Pazi88 View Post
                  Voi olla myös siitä että vanoksen tiivisteet on loppu ja se liikkuu niin hitaasti sen vuoksi että antaa ko. koodin.
                  Ookkei:think taidetaan tilata siihen se korjaussarja ja ajottaa uusiks, jospa se sillä lähtis toimimaan
                  Last edited by Vicious_e36; 26-04-2020, 08:06.
                  e36 325 ’92 (HöntsäDee) Coupe

                  ex:
                  e36 328i ’95 Touring,
                  e91 330d ’06 Touring, e91 330d '06 Touring,
                  e36 328i ’95 Coupe, e90 330i ’06 Sedan,
                  e46 320d ’03 Touring, e60 530d ’04 Sedan,
                  e36 323i '98 Sedan, e36 318iS '95 Coupe,
                  e36 316i '96 Sedan, e46 330d '04 Touring,
                  e46 316i '03 Sedan, e36 320i '95 Touring,
                  e36 320i '95 Coupe, e36 325i '92 Sedan,
                  e36 316i '97 Touring, e30 316i '89 2d Sedan.

                  Comment

                  • 330Driver
                    BTCF Member
                    • Feb 2015
                    • 456
                    • Pori

                    #39
                    Originally posted by DirtyDiesel View Post
                    Ihan uusi se on



                    Ookkei:think taidetaan tilata siihen se korjaussarja ja ajottaa uusiks, jospa se sillä lähtis toimimaan
                    Itsellä oli sama vika. Lähdin väärästä päästä kasaamaan. Tein täydellisen vanosrempan yms. Loppuenlopuks virrat päällä sörkein nokan anturin johdon liitintä ja vanoksen solenoidi alkoi liikkumaan.
                    Kumisukka anturin liittimen päältä pois ja selvis että kaikista johdoista oli eriste rapistunut. Purin liittimen pinnit ja kuorein kaikki eristeet ja tein uudet kutistesukasta vieläkin toimii
                    E36 ///M3 evolution cabriolet
                    E36 316i Sedan -95 (m52b28 swap)
                    E91 330D Käyttis
                    Vuokrataan S14/S38/S50 venttiilivälys säätötyökalut
                    Koodit/koodaukset PORI
                    ___________________________
                    EX E92 335D LCI 405hp/801nm
                    EX E46 330D Touring
                    EX 4x E36, 1x E34, 1x E30

                    Comment

                    • Vicious_e36
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2015
                      • 838
                      • Hämeenlinna

                      #40
                      Originally posted by 330Driver View Post
                      Itsellä oli sama vika. Lähdin väärästä päästä kasaamaan. Tein täydellisen vanosrempan yms. Loppuenlopuks virrat päällä sörkein nokan anturin johdon liitintä ja vanoksen solenoidi alkoi liikkumaan.
                      Kumisukka anturin liittimen päältä pois ja selvis että kaikista johdoista oli eriste rapistunut. Purin liittimen pinnit ja kuorein kaikki eristeet ja tein uudet kutistesukasta vieläkin toimii
                      Mietin itse myös noita solenoidin piuhoja! Se liitin on nimittäin useampaan otteenseen ollut irti, samalla kun imusarja on ollut irti ihan hiljattain ennen leimaa. Fiksuin varmaan lähteä siitä liikkeelle? Tosin mietin ihan että ostaisi käytetyn ja kokeilisi sillä

                      E. Tuli mieleen vaan, että jos vanos olisi remppaa vailla, niin onko noi oireet kokoajan läsnä vai tuleeko ne tollein sillontällön ajossa ilmi? Nimittäin leimalle ja takas pystyi ajamaan ongelmitta, mutta edellisenä päivänä matka tyssäs puoleenväliin.
                      Last edited by Vicious_e36; 26-04-2020, 13:07.
                      e36 325 ’92 (HöntsäDee) Coupe

                      ex:
                      e36 328i ’95 Touring,
                      e91 330d ’06 Touring, e91 330d '06 Touring,
                      e36 328i ’95 Coupe, e90 330i ’06 Sedan,
                      e46 320d ’03 Touring, e60 530d ’04 Sedan,
                      e36 323i '98 Sedan, e36 318iS '95 Coupe,
                      e36 316i '96 Sedan, e46 330d '04 Touring,
                      e46 316i '03 Sedan, e36 320i '95 Touring,
                      e36 320i '95 Coupe, e36 325i '92 Sedan,
                      e36 316i '97 Touring, e30 316i '89 2d Sedan.

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16364
                        • Asikkala

                        #41
                        Joko se maadoitus on tarkastettu ? Sen jälkeen latausjännitteen mittaus.

                        Comment

                        • bmw323it
                          BTCF Member
                          • Mar 2008
                          • 1813
                          • N/A

                          #42
                          Originally posted by DirtyDiesel View Post
                          Ei oo ollu mikään sieltä suunnalta edes auki
                          Originally posted by DirtyDiesel View Post
                          Se liitin on nimittäin useampaan otteenseen ollut irti
                          :think
                          Nyt:
                          BMW 530e (g30)
                          BMW 335i (e90)
                          BMW 323iC (e36)
                          BMW 850i (e31)
                          Golf GTE
                          ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                          Comment

                          • MikkoJII
                            BTCF Member
                            • Oct 2003
                            • 1807
                            • Lapua

                            #43
                            Originally posted by DirtyDiesel View Post
                            Mietin itse myös noita solenoidin piuhoja! Se liitin on nimittäin useampaan otteenseen ollut irti, samalla kun imusarja on ollut irti ihan hiljattain ennen leimaa. Fiksuin varmaan lähteä siitä liikkeelle? Tosin mietin ihan että ostaisi käytetyn ja kokeilisi sillä

                            E. Tuli mieleen vaan, että jos vanos olisi remppaa vailla, niin onko noi oireet kokoajan läsnä vai tuleeko ne tollein sillontällön ajossa ilmi? Nimittäin leimalle ja takas pystyi ajamaan ongelmitta, mutta edellisenä päivänä matka tyssäs puoleenväliin.
                            Originally posted by jr66 View Post
                            Joko se maadoitus on tarkastettu ? Sen jälkeen latausjännitteen mittaus.
                            ja ootko nyt DirtyDiesel varma, ettei tämä vanos vika liity nyt tuohon akku/latausjännite/maadoitus ongelmaan? Korjaa nyt ensin tämä vika, kuittaa koodit ja katso sen jälkeen onko sulla vielä vanos vikaa.
                            E32 750i 11/89

                            Comment

                            • Vicious_e36
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2015
                              • 838
                              • Hämeenlinna

                              #44
                              Originally posted by MikkoJII View Post
                              ja ootko nyt DirtyDiesel varma, ettei tämä vanos vika liity nyt tuohon akku/latausjännite/maadoitus ongelmaan? Korjaa nyt ensin tämä vika, kuittaa koodit ja katso sen jälkeen onko sulla vielä vanos vikaa.
                              Totta, totta. Meinattiin lähteä korjaamaan vikakoodeja, ei varmoja vikoja.
                              Originally posted by jr66 View Post
                              Joko se maadoitus on tarkastettu ? Sen jälkeen latausjännitteen mittaus.
                              Mitään ei ole vielä koodien luvun lisäksi tehty, koska tässä ollu muutto samaan aikaan päällä Mutta joo, alkuun menee maakaapelit tarkistukseen ja akku/laturi tarkistukseen ja sit koodien poisto ja jos ongelmat jatkuu, niin varmaan se solenoidi seuraava vaihtoehto.

                              Koittanu kysellä vinkkejä, niin pääsee alkuviikosta tutkimaan ja niitä on tullutki, kiitos! Ilmottelen mitä selviää
                              e36 325 ’92 (HöntsäDee) Coupe

                              ex:
                              e36 328i ’95 Touring,
                              e91 330d ’06 Touring, e91 330d '06 Touring,
                              e36 328i ’95 Coupe, e90 330i ’06 Sedan,
                              e46 320d ’03 Touring, e60 530d ’04 Sedan,
                              e36 323i '98 Sedan, e36 318iS '95 Coupe,
                              e36 316i '96 Sedan, e46 330d '04 Touring,
                              e46 316i '03 Sedan, e36 320i '95 Touring,
                              e36 320i '95 Coupe, e36 325i '92 Sedan,
                              e36 316i '97 Touring, e30 316i '89 2d Sedan.

                              Comment

                              • Svepa
                                Newbiemmer
                                • Mar 2013
                                • 10
                                • Helsinki

                                #45
                                Osaisiko joku M50 lohkoja ihmetellyt avustaa;

                                Öljypohjan yläpuolella, imusarjan alla oleva tunnistelaatta on niin ruostunut ettei näe kaiverruksia. Pakosarjan alapuolella keskellä lohkoa on kohokirjaimet 2.5. Pystyykö varmuudella sanomaan että on nimenomaan 2.5L eikä 2.0L?

                                E: Google kuvahaun perusteella voisi väittää tuota 2.5 kohomerkintää paikkaansapitäväksi. Olisi aika ilkeää tehtaalta laittaa 2L lohkoon kirjaimet 2.5 :P Ellei nyt jollain ole todistetusti 80mm porauksella oleva lohko jonka kyljessä lukee 2.5

                                E2: Tarkemmalla tutkinnalla myös imusarjan alla, lohkon keskellä yläreunassa kohokirjaimet BMW 2.5
                                Last edited by Svepa; 27-04-2020, 07:56.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎