Auto on tullut tehtaalta m-sport paketilla, mutta joku aiempi omistaja on suuressa viisaudessaan korvannut laadukkaan m-alustan halppis-korkeussäädettävällä. Nyt kun yritin tonkia varaosanumeroita alkuperäistä vastaaville jousille ja iskareille, näyttää jokainen portaali tyhjää jousien kohdalla realoem:stä bmwfanssiin.
Eibachin/Bilsteinin B12-sarja mustilla jousilla madaltaa sen 30/30. Liekö tämä vastaava alkuperäistä tehtaan m-sport jousitusta? Vai millä keinoin tuohon saisi alkuperäistä vastaavan alustan?
Mulla on m-sport jouset taakse jos kiinnostaa. Hyvässä maalissakin vielä kun ollut alla vain pari vuotta ja km pari tuhatta. Joutaa kyllä puoli ilmaiseksi
E36 m52b25 ’98 ongelmaa! Ajosta syttyy kaikki vikavalot, sitten sammuu mankka ja puhallin, sen jälkeen sammuu koko mittaristo ja hetken päästä koko auto. Ajossa alkaa myös nykimään. Ideoita? Laturi vaihettu toissapäivänä samojen oireiden takia, akussa on virtaa koska lähtee työntämälläkin käyntiin. Nokan ja kampuran anturit vaihettu vuos sit oe laatusiin. Vikakoodeja ei aikasemmin näkyny, nyt en ole kahen kerran jälkeen katsonut ja laitteet muualla
Mulla teki m50 aikoinaan samaa (ja m60) kun jännitteensäätimestä loppu hiilet. Eli oliko paikalleen laitettu laturi täysin uusi vai käytetty ja tarkistitko säätimen?
Mulla teki m50 aikoinaan samaa (ja m60) kun jännitteensäätimestä loppu hiilet. Eli oliko paikalleen laitettu laturi täysin uusi vai käytetty ja tarkistitko säätimen?
Ookkei:think taidetaan tilata siihen se korjaussarja ja ajottaa uusiks, jospa se sillä lähtis toimimaan
Itsellä oli sama vika. Lähdin väärästä päästä kasaamaan. Tein täydellisen vanosrempan yms. Loppuenlopuks virrat päällä sörkein nokan anturin johdon liitintä ja vanoksen solenoidi alkoi liikkumaan.
Kumisukka anturin liittimen päältä pois ja selvis että kaikista johdoista oli eriste rapistunut. Purin liittimen pinnit ja kuorein kaikki eristeet ja tein uudet kutistesukasta vieläkin toimii
E36 ///M3 evolution cabriolet E36 316i Sedan -95 (m52b28 swap) E91 330D Käyttis Vuokrataan S14/S38/S50 venttiilivälys säätötyökalut Koodit/koodaukset PORI
___________________________ EX E92 335D LCI 405hp/801nm EX E46 330D Touring EX 4x E36, 1x E34, 1x E30
Itsellä oli sama vika. Lähdin väärästä päästä kasaamaan. Tein täydellisen vanosrempan yms. Loppuenlopuks virrat päällä sörkein nokan anturin johdon liitintä ja vanoksen solenoidi alkoi liikkumaan.
Kumisukka anturin liittimen päältä pois ja selvis että kaikista johdoista oli eriste rapistunut. Purin liittimen pinnit ja kuorein kaikki eristeet ja tein uudet kutistesukasta vieläkin toimii
Mietin itse myös noita solenoidin piuhoja! Se liitin on nimittäin useampaan otteenseen ollut irti, samalla kun imusarja on ollut irti ihan hiljattain ennen leimaa. Fiksuin varmaan lähteä siitä liikkeelle? Tosin mietin ihan että ostaisi käytetyn ja kokeilisi sillä
E. Tuli mieleen vaan, että jos vanos olisi remppaa vailla, niin onko noi oireet kokoajan läsnä vai tuleeko ne tollein sillontällön ajossa ilmi? Nimittäin leimalle ja takas pystyi ajamaan ongelmitta, mutta edellisenä päivänä matka tyssäs puoleenväliin.
Mietin itse myös noita solenoidin piuhoja! Se liitin on nimittäin useampaan otteenseen ollut irti, samalla kun imusarja on ollut irti ihan hiljattain ennen leimaa. Fiksuin varmaan lähteä siitä liikkeelle? Tosin mietin ihan että ostaisi käytetyn ja kokeilisi sillä
E. Tuli mieleen vaan, että jos vanos olisi remppaa vailla, niin onko noi oireet kokoajan läsnä vai tuleeko ne tollein sillontällön ajossa ilmi? Nimittäin leimalle ja takas pystyi ajamaan ongelmitta, mutta edellisenä päivänä matka tyssäs puoleenväliin.
Joko se maadoitus on tarkastettu ? Sen jälkeen latausjännitteen mittaus.
ja ootko nyt DirtyDiesel varma, ettei tämä vanos vika liity nyt tuohon akku/latausjännite/maadoitus ongelmaan? Korjaa nyt ensin tämä vika, kuittaa koodit ja katso sen jälkeen onko sulla vielä vanos vikaa.
ja ootko nyt DirtyDiesel varma, ettei tämä vanos vika liity nyt tuohon akku/latausjännite/maadoitus ongelmaan? Korjaa nyt ensin tämä vika, kuittaa koodit ja katso sen jälkeen onko sulla vielä vanos vikaa.
Totta, totta. Meinattiin lähteä korjaamaan vikakoodeja, ei varmoja vikoja.
Joko se maadoitus on tarkastettu ? Sen jälkeen latausjännitteen mittaus.
Mitään ei ole vielä koodien luvun lisäksi tehty, koska tässä ollu muutto samaan aikaan päällä Mutta joo, alkuun menee maakaapelit tarkistukseen ja akku/laturi tarkistukseen ja sit koodien poisto ja jos ongelmat jatkuu, niin varmaan se solenoidi seuraava vaihtoehto.
Koittanu kysellä vinkkejä, niin pääsee alkuviikosta tutkimaan ja niitä on tullutki, kiitos! Ilmottelen mitä selviää
Öljypohjan yläpuolella, imusarjan alla oleva tunnistelaatta on niin ruostunut ettei näe kaiverruksia. Pakosarjan alapuolella keskellä lohkoa on kohokirjaimet 2.5. Pystyykö varmuudella sanomaan että on nimenomaan 2.5L eikä 2.0L?
E: Google kuvahaun perusteella voisi väittää tuota 2.5 kohomerkintää paikkaansapitäväksi. Olisi aika ilkeää tehtaalta laittaa 2L lohkoon kirjaimet 2.5 :P Ellei nyt jollain ole todistetusti 80mm porauksella oleva lohko jonka kyljessä lukee 2.5
E2: Tarkemmalla tutkinnalla myös imusarjan alla, lohkon keskellä yläreunassa kohokirjaimet BMW 2.5
Comment