memebuy23buy

e36 ilmaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Haju69
    replied
    Sanotaas taas että niitä ilmaamis tapoja on varmasti yhtä monta kuin tekijöitäkin.

    Tapoja on myös oikeita ja vääriä.

    Ja sanotaas taas sekin etten ole itse koskaan mitään pullopatentteja tarvinnut, mutta ilman ihmeellisempiä ongelmia ilmaus on suoritettu onnistuneesti loppuun. M50/M52 koneisissa..

    Leave a comment:


  • blueorange
    replied
    Naukkiksella on aina hyvät neuvot!Joka foorumilla!Mulla oli kone auki ja sen jälkeen nesteitä laittaessa lohkon roppu auki.sieltä tuli nesteet.proppu kiinni ja hissukseen kaatelemaan lisää niin n.7 litraa sinne meni.Paisari piripinnassa ja ruuvit ynnä korkit kiinni.koneet käymään ja laskihan se puoleen väliin.Sit heitin lenkin niin pinta ei laske mihinkään.Kierroksia annoin ym.Ei tule lämmintä tyhjäkäynnillä!Muistaakseni 9,5 litraa sanoo Haynesin kirja nestetilavuudesta.Keula ylös ja se pullopatentti paisariin sain vielä vajaan 2 litraa lisää kunnes reilun puolen tunnin lypsämisen jälkeen sormet oli ihan muussina ja lopetin siihen.

    Samaa metodia olen käyttänyt nykyään isolla alusyylärillä ja erillisellä paisarilla.

    Ihme homma kun ooppelin miehet sanoo kutoskoneista ihan samaa ettei tahdo ilmaantua?.

    Leave a comment:


  • naukkis
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    Ja muutama pikku kohta unohtui.. opiskelemaan vaan
    Juu niskan veljekset nostamaan auto keulasta pystyyn jne

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by naukkis View Post
    Siis se ohje on: Kone sammuksissa ilmaruuvi pois, nestettä paisariin niin kauan kunnes ilmaruuvista tulee pelkkää nestettä ulos eli siis kaadetaan pönttö korkkia myöten täyteen.

    Sitten ilmaruuvi ja korkki kiinni ja käyntiin ja tarkistetaan että nestepinta ei laske haluttua alemmaksi.

    Ja se ilmaantuu noin, yhtään tapausta en ole nähnyt jossa olisi ollut edes pientä vaikeutta nesteiden sisään saamisessa poisluettuna nämä tapaukset joissa ei tiedetä koko ilmaruuvin olemassaolosta ja ne jotka eivät osaa täyttää paisaria täyteen.
    Ja muutama pikku kohta unohtui.. opiskelemaan vaan

    Leave a comment:


  • naukkis
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    Siinä tapauksessa, sinunkin kannattaisi se ohje lukea, opastat nimittäin jotain aivan päinvastaista.
    Siis se ohje on: Kone sammuksissa ilmaruuvi pois, nestettä paisariin niin kauan kunnes ilmaruuvista tulee pelkkää nestettä ulos eli siis kaadetaan pönttö korkkia myöten täyteen.

    Sitten ilmaruuvi ja korkki kiinni ja käyntiin ja tarkistetaan että nestepinta ei laske haluttua alemmaksi.

    Ja se ilmaantuu noin, yhtään tapausta en ole nähnyt jossa olisi ollut edes pientä vaikeutta nesteiden sisään saamisessa poisluettuna nämä tapaukset joissa ei tiedetä koko ilmaruuvin olemassaolosta ja ne jotka eivät osaa täyttää paisaria täyteen.

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by naukkis View Post
    No joku vois linkittää sen BMW:n workshop manualin ohjeen, tuo kone on maailman helpoin ilmattava jos ei nyt tee noita yleisiä perusvirheitä eli jättää nestepinnan kalt-merkkiin ja "ilmailee" kone käynnissä niin pitkään kun viimeinenkin vesipisara on moottorista haihtunut.

    Jos ei sitä osaa ilmata niin ei ehkä kannattaisi jaella huonoja ilmausneuvojakaan, se BMW:n ohje toimii satavarmasti kun vain tekee niinkuin siinä sanotaan eikä sovella jotain moottori käynnissä nestettä vain kalt-merkkiin asti tyyliä tai ilmaruuvi kiinni tekniikkaa.
    Siinä tapauksessa, sinunkin kannattaisi se ohje lukea, opastat nimittäin jotain aivan päinvastaista.

    Leave a comment:


  • naukkis
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    Joo joo.. näitä luuloja ihan turha jaella...
    No joku vois linkittää sen BMW:n workshop manualin ohjeen, tuo kone on maailman helpoin ilmattava jos ei nyt tee noita yleisiä perusvirheitä eli jättää nestepinnan kalt-merkkiin ja "ilmailee" kone käynnissä niin pitkään kun viimeinenkin vesipisara on moottorista haihtunut.

    Jos ei sitä osaa ilmata niin ei ehkä kannattaisi jaella huonoja ilmausneuvojakaan, se BMW:n ohje toimii satavarmasti kun vain tekee niinkuin siinä sanotaan eikä sovella jotain moottori käynnissä nestettä vain kalt-merkkiin asti tyyliä tai ilmaruuvi kiinni tekniikkaa.

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by naukkis View Post
    No siis kaadat sen paisarin täyteen nestettä etkä mihinkään ylärajaan ilmaruuvi auki niin kauan kuin nestettä menee, kone sammuksissa. Mitään muuta ei tarvii tehä, letkujen lypsäminen yms. tekee kyllä hyvän mielen mutta mitään hyötyä siitä ei ole.

    Niin ja kun siitä ilmaruuvista tulee vain nestettä ulos ilmaruuvi ja paisarin korkki kiiinni ja käyntiin ja lämpöiseksi, systeemi ilmaa itsensä loppuun ja nestepinta asettuu aika tarkasti kalt rajaan kylmänä.

    Ja nesteitä laitettaessa kone ehdottomasti sammuksissa.
    Joo joo.. näitä luuloja ihan turha jaella...

    Leave a comment:


  • naukkis
    replied
    Originally posted by Jaszka View Post
    Tein sillee, että kylmänä kaadoin 4-5 L jääh.nestettä todella hitaasti ilmausruuvi auki. Nestettä meni "järjestelmään" ja pais.säiliöön jäi noin kalt rajaan asti.
    No siis kaadat sen paisarin täyteen nestettä etkä mihinkään ylärajaan ilmaruuvi auki niin kauan kuin nestettä menee, kone sammuksissa. Mitään muuta ei tarvii tehä, letkujen lypsäminen yms. tekee kyllä hyvän mielen mutta mitään hyötyä siitä ei ole.

    Niin ja kun siitä ilmaruuvista tulee vain nestettä ulos ilmaruuvi ja paisarin korkki kiiinni ja käyntiin ja lämpöiseksi, systeemi ilmaa itsensä loppuun ja nestepinta asettuu aika tarkasti kalt rajaan kylmänä.

    Ja nesteitä laitettaessa kone ehdottomasti sammuksissa.

    Se vesi ei pääse moottoriin muuta kautta kuin ylävesiletkua pitkin ja neste paisarin kalt merkissä moottoriin ei vielä mene nestettä ollenkaan. Jos kone on M52 niin nestettä pitäisi mennä tyhjään systeemiin ainakin noin 9l suoraan kaatamalla.
    Last edited by naukkis; 27-04-2014, 13:38.

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by Jaszka View Post
    Eli ilmausruuvi kiini lypsämisvaiheesa, kun kone päälä?
    kyllä.. Itse päästän ilmausruuvista ilmoja pois aina välillä lypsämisien välissä.

    Leave a comment:


  • Jaszka
    replied
    Eli ilmausruuvi kiini lypsämisvaiheesa, kun kone päälä?

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by Jaszka View Post
    Tein sillee, että kylmänä kaadoin 4-5 L jääh.nestettä todella hitaasti ilmausruuvi auki. Nestettä meni "järjestelmään" ja pais.säiliöön jäi noin kalt rajaan asti. Seuraavaksi siirsin auton ylämäkeen keula ylös. Puhallin oli täysillä ja painelin alaletkua ilmausruuvi auki jotai puol tuntia lypsin. Kunnes kuuma ilmaa enää näyttänyt tulevan. Sitten kävin tiellä ajelemas, lämmintä ilmaa alko tulla puhaltimesta. Sammutin auton ja katsoin tilanteen neste noin kalt kohalla. Parin tunni päästä kävin uudestaan pikku lenkin heittämäs, mut sitten olikin nestettä pursunut korkin välistä eli pinta noussut täyteen? En lypsänyt tarpeeksi? Mitä kantsis tehä?
    Lue post #1 ja tee niinkuin siinä neuvotaan.

    Leave a comment:


  • Jaszka
    replied
    Tein sillee, että kylmänä kaadoin 4-5 L jääh.nestettä todella hitaasti ilmausruuvi auki. Nestettä meni "järjestelmään" ja pais.säiliöön jäi noin kalt rajaan asti. Seuraavaksi siirsin auton ylämäkeen keula ylös. Puhallin oli täysillä ja painelin alaletkua ilmausruuvi auki jotai puol tuntia lypsin. Kunnes kuuma ilmaa enää näyttänyt tulevan. Sitten kävin tiellä ajelemas, lämmintä ilmaa alko tulla puhaltimesta. Sammutin auton ja katsoin tilanteen neste noin kalt kohalla. Parin tunni päästä kävin uudestaan pikku lenkin heittämäs, mut sitten olikin nestettä pursunut korkin välistä eli pinta noussut täyteen? En lypsänyt tarpeeksi? Mitä kantsis tehä?

    Leave a comment:


  • Mikkeri
    replied
    Onhan se 0.7 jo aika voimakas alipaine, mutta jos ymmärrän oikein, niin 1.0 on jo täydellinen tyhjiö?
    Eli 0.7 alipaine 10 litran tilavuudessa, tarkoittaa kolmea litraa ilmaa, noin karkeasti.

    Täydelliseen tyhjiöön kun päästää nestettä, se täyttää sen koko tilan. Sitä ilmeisesti haetaan tällä alipaineen avulla täyttämisellä?

    Mites tuo masiina toimii? Siinä on ilmeisesti jokin systeemi millä saadaan sitä nestettä lisättyä samalla?

    Leave a comment:


  • bmw323it
    replied
    Originally posted by petrolhead View Post
    Toi 0,7 ei riitä, siitä se johtuu.
    Jos 0.7 ei riitä, niin paljonko sitä alipainetta pitäisi olla että riittäisi?

    On meinaan 0.7 bar jo aika karu alipaineeksi.

    Leave a comment:

Working...
X